Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-13, 20:47   #136
Fredriiik
Biffen
 
Fredriiiks avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Nälsta
Inlägg: 1 926
Citat:
Ursprungligen postat av difeddy Visa inlägg
Verkar som att HTC har slarvat en hel del med sitt flaggskepp. Inte bra. Många som rapporterar DOA och liknande.
fast vi är sjukt många som är nöjda också
+ att mycket kommer lösa med deras uppdatering som är på g ut!
Fredriiik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-13, 20:49   #137
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av camilla Visa inlägg
Ok, då håller jag mig till "stenåldersmobiler" med knappar. Alltid när jag ska göra något på kompisarnas pekmobiler klantar jag till det för att jag missar där jag ska trycka. Har inte tålamod för sånt!
Äh, kom igen mormor, du vänjer dig. Visst, till vissa saker är det faktiskt smidigare med riktiga knappar, men det är ingen omöjlig omställning att byta till touch. Bara om man bestämmer sig från början att det inte går.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-13, 21:54   #138
difeddy
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 671
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriiik Visa inlägg
fast vi är sjukt många som är nöjda också
+ att mycket kommer lösa med deras uppdatering som är på g ut!
Skönt att du känner så i alla fall, väldigt svårt att avgöra när de som är mest missnöjda är de som hörs mest. Fast det har i överlag verkat som att det faktiskt är lite väl många fel på mobilen. Flimmer när man trycker längs kanterna, kameran drar mycket batteri, grafikfel vid videouppspelning/spel, och HTC har själva sagt att det inte ska vara så. Har ju inte fått min så jag tänker inte klaga än, men jag hoppas faaan att jag slipper lämna tillbaka den.
difeddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-13, 22:43   #139
Fredriiik
Biffen
 
Fredriiiks avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Nälsta
Inlägg: 1 926
Citat:
Ursprungligen postat av difeddy Visa inlägg
Skönt att du känner så i alla fall, väldigt svårt att avgöra när de som är mest missnöjda är de som hörs mest. Fast det har i överlag verkat som att det faktiskt är lite väl många fel på mobilen. Flimmer när man trycker längs kanterna, kameran drar mycket batteri, grafikfel vid videouppspelning/spel, och HTC har själva sagt att det inte ska vara så. Har ju inte fått min så jag tänker inte klaga än, men jag hoppas faaan att jag slipper lämna tillbaka den.
som du säger så hörs de missnöjda mest
Hoppas din är felfri och med uppdateringen kommer många problem lösas.
För telefonen är verkligen heelt sinnessjuk!
Fredriiik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 08:02   #140
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 336
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?...ms=l=s86269441

Resistiv touch är totalt värdelöst i jämförelse med kapacitiv, så jag skulle inte rekommendera att du köper någon av dom här. (Dessutom är det mycket sämre telefoner i övrigt, eftersom man helt har gått ifrån den tekniken.)
Just nu så suger de flesta mobiler med resistiv touch. Men det betyder inte att tekniken som sådan är värdelös. Det finns teknikdemo som visar på mycket imponerande resultat. T.ex:
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 08:03   #141
snej
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3
 
snejs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: västkusten
Inlägg: 1 328
Klart att problemen hörs mest, köper man en ny telefon och den inte fungerar så blir man ju galen, då ska alla höra det. Har oxå läst en del om DOA, verkar vara en batch från kinafabriken.. Har tre kollegor nu som har skaffat HOX och alla är sjukt nöjda med sina. Hade jag inte haft en såpass ny lur (sensation) så hade jag lätt skaffat en, meen det kommer inte högst upp på priolistan just nu.
__________________
Citat:
Jag grät när jag såg det.
Det krossade mitt hopp om barndom.
snej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 08:05   #142
snej
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3
 
snejs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: västkusten
Inlägg: 1 328
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
Just nu så suger de flesta mobiler med resistiv touch. Men det betyder inte att tekniken som sådan är värdelös. Det finns teknikdemo som visar på mycket imponerande resultat. T.ex:
[YT]AvA6aI5eiAIYT]
Den där var rätt fräck du!
__________________
Citat:
Jag grät när jag såg det.
Det krossade mitt hopp om barndom.
snej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-14, 08:27   #143
tp_88
Registered User
 
tp_88s avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 10 631
Citat:
Ursprungligen postat av PixelMiner Visa inlägg
Just nu så suger de flesta mobiler med resistiv touch. Men det betyder inte att tekniken som sådan är värdelös. Det finns teknikdemo som visar på mycket imponerande resultat. T.ex:
Nej, alla.

På mobiltelefoner så tycker jag att tekniken är helt värdelös, hur mycket man än förfinar den.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av YTS Visa inlägg
Kosttillskott: 75g sill dagligen
tp_88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-16, 18:59   #144
difeddy
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 671
Fick min HTC One X idag. Nöjd!
difeddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-19, 18:44   #145
LeBron
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 702
Citat:
Ursprungligen postat av camilla Visa inlägg
Ok, då håller jag mig till "stenåldersmobiler" med knappar. Alltid när jag ska göra något på kompisarnas pekmobiler klantar jag till det för att jag missar där jag ska trycka. Har inte tålamod för sånt!
Man vänjer sig vid sånt, jag kände mig hur klumpig som helst när jag lånade kompisarnas touchmobiler innan jag fick min egen och vande mig det. Go for it!


@difeddy, fäärg? Har väntat på min i tre veckor nu, dom säger att den ska komma nästa vecka, hoppas verkligen inte det är en trasig lur som behöver DOAs
LeBron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-19, 18:52   #146
camilla
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Leksand
Inlägg: 290
Citat:
Ursprungligen postat av LeBron Visa inlägg
Man vänjer sig vid sånt, jag kände mig hur klumpig som helst när jag lånade kompisarnas touchmobiler innan jag fick min egen och vande mig det. Go for it!
Jo, så är det väl säkert. Men frågan är hur stor användning jag har av en sån när jag inte har facebook. Jag använder mobilen mest till att skicka sms och att ringa lite förstås. Min gamla lur är bra till sms, så jag vill inte "byta ner mig" på den fronten.

Om man nu ska ha en pek, vilken ska man välja. Jag orkar verkligen inte hålla på och jämföra en massa olika. Det finns för många! Tror jag ska önska mig en när jag fyller år så slipper jag välja själv.
camilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-19, 19:02   #147
LeBron
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 702
Citat:
Ursprungligen postat av camilla Visa inlägg
Jo, så är det väl säkert. Men frågan är hur stor användning jag har av en sån när jag inte har facebook. Jag använder mobilen mest till att skicka sms och att ringa lite förstås. Min gamla lur är bra till sms, så jag vill inte "byta ner mig" på den fronten.

Om man nu ska ha en pek, vilken ska man välja. Jag orkar verkligen inte hålla på och jämföra en massa olika. Det finns för många! Tror jag ska önska mig en när jag fyller år så slipper jag välja själv.
En iPhone 4/4s är en väldigt bra och simpel telefon! Väldigt lätt att smsa med efter några dagar och går hur fort som helst (jag skulle aldrig kunna smsa med en knapptelefon längre). Trodde inte heller jag skulle behöva en telefon till mer än att SMSa men tro mig förr eller senare är det skönt att ha tillgång till internet ifall du behöver få info om någonting eller så t.ex jag hittade inte minuspolen på min bil när batteriet svek mig, upp med google och fann det direkt! (true story) Sorry för den låååånga uppsatsen!
LeBron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-19, 19:22   #148
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 905
Citat:
Ursprungligen postat av camilla Visa inlägg
Jo, så är det väl säkert. Men frågan är hur stor användning jag har av en sån när jag inte har facebook. Jag använder mobilen mest till att skicka sms och att ringa lite förstås. Min gamla lur är bra till sms, så jag vill inte "byta ner mig" på den fronten.

Om man nu ska ha en pek, vilken ska man välja. Jag orkar verkligen inte hålla på och jämföra en massa olika. Det finns för många! Tror jag ska önska mig en när jag fyller år så slipper jag välja själv.
Gillar du knappar så köp en med knappar

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=784341



Eller gillar du skärm och knappar så köp en slideout

VÄnta på Motorola Droid4 eller liknande



Annars är ju apples produkter så lättanvända att jag tänker köpa en platta till mormor
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-19, 19:31   #149
camilla
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Leksand
Inlägg: 290
En sak till. Hur är det med täckningen på dom där mobilerna? Vad jag har förstått så är det inte bara operatören som spelar roll utan också vad man har för telefon. Där jag bor är det usel täckning med min Sony Ericsson och Telia. Måste sitta på en speciell plats om det ska gå att prata och inte ens där går det alltid. Skräcken är ju att binda upp sig på något som sen inte fungerar. Finns det någon som klarar "alla lägen"?
camilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-19, 20:46   #150
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 336
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88 Visa inlägg
Nej, alla.

På mobiltelefoner så tycker jag att tekniken är helt värdelös, hur mycket man än förfinar den.
Varför då? Menar du att det finns en nackdel med att kunna peta på skärmen med andra saker än fingrar, näsor och korvar?

Själv skulle jag tycka det vad utmärkt om man kunde använda telefonen med handskar på, med en penna osv... Givetvis förutsatt att övrig prestanda var lika bra eller bättre jämfört med kapacitiv touch, dvs precision, antal touchpunkter och uppdateringshastighet.
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)