Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-12-09, 15:54   #1
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Postnord

Hur illa är det? Kommer behöva skicka lite grejer vid jul.

Kommer ihåg jag läste en artikel som fick mej att skratta av Alex schulman(gillar han inte) om postnord. Sen verkar det utvecklats till en beef mellan schulman och postnord.

https://www.expressen.se/kronikorer/...lita-pa-nagot/

"Och i kommentarsfältet, där svenskarna återger sina upplevelser från Postnord – ett hat av sällan skådat slag. Jag läser kommentarerna om försvunna paket, om missade läkartider, om betalningsanmärkningar på grund av försenad post, om försvunna kontanter, om stulna datorer och jag tänker:
Den här tonen. Denna bibliska vrede. Har svenskarna någonsin varit så här arga? Jag menar, historiskt? På något?"

Svar från postnord :


"Alex, när vi själva tittar på vår verksamhet är den verkligen inte utan problem. Våra 20 000 medarbetare jobbar varje dag och natt med att se till att alla 10 miljoner människor i hela Sverige kan få sina brev och paket i tid. Men det är inte utan utmaningar som vi kämpar med att klara av att hantera de 142 miljoner paket och fem miljarder brev som sorteras och levereras av oss varje år. Utmaningen är både att antalet brev blir färre och att antalet paket blir fler."

https://www.expressen.se/brandstudio...-haft-problem/
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 16:10   #2
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Ja, PostNord är väldigt långt ifrån perfekta. Nej, de är inte så dåliga som folk påstår.

Alex Schulman är en pajas med såna Östermalm-fasoner att jag automatiskt blir irriterad när jag läser något han skrivit.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 16:14   #3
panzerpig
Registered ulcer
 
panzerpigs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: mitten
Inlägg: 1 241
Postnordkorea som vissa säger
__________________
"Strength training is a very simple activity made complex by idiots"
panzerpig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 16:29   #4
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Ja, PostNord är väldigt långt ifrån perfekta. Nej, de är inte så dåliga som folk påstår.

Alex Schulman är en pajas med såna Östermalm-fasoner att jag automatiskt blir irriterad när jag läser något han skrivit.
Höjden var när schulman var tillsammans med Katrin Zytomierska. Hon har gjort några ytterst tveksamma utlåtanden.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 16:30   #5
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Jag vet inte exakt vad folk på PostNord tjänar men skulle chansa på att de är ganska underbetalda och jobbet är inte det bästa. Har själv arbetat på en konkurrerande budfirma och ja det är ju inte världens roligaste kanske.

Jag förstår inte hur folk kan förvänta sig folk att göra skitjobb till skitbetalt, hela serviceyrket är ju under enorm press. Allt ska vara så billigt som möjligt (helst gratis) , ha så bra öppettider/leveranstider (helst dygnet runt) och så snabbt som möjligt (helst direkt)

Tänk om 50 år då kommer folk undra hur fan vi kunde klara oss när butikerna bara hade öppet till 23 på kvällen. Eller varför vi accepterade att de tog 1 dag för något paket att komma hem till dörren!

Senast redigerad av Bärsärk den 2018-12-09 klockan 16:32.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 16:42   #6
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Underbetalda vet jag inte, men det är många som jobbat på postterminalerna i hela sitt yrkesliv, eftersom det var ett ”lätt” jobb att få.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 16:45   #7
rosto
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 140
För mig har de haft för hög felprocent för att jag bara skall avfärda allt som "otur". Senast slarvade de bort en dykardräkt för omkring 20 tkr för mig. Jag gjorde en reklamation och fick svaret att det kommer att dröja flera veckor, just då hade de 30 000 reklamationsärenden att jobba med. Till min förvåning så kom dräkten fram efter tre månader och allt löste sig men jag fick halva dyksäsongen förstörd.

Jag skickar även en del gods via jobbet, både små paket och stora maskindelar som väger flera ton. DHL får oftast uppdraget och de har aldrig misslyckats trots flera hundra försändelser.

Postnord har en del att jobba med, ursäkten att de har "mycket att göra" köper jag inte tio år senare särskilt när det finns andra aktörer som lyckas till fullo.

Senast redigerad av rosto den 2018-12-09 klockan 16:46. Anledning: stavfel
rosto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 17:08   #8
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Aldrig haft något större problem med dom. Peppar peppar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 17:42   #9
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Citat:
Ursprungligen postat av panzerpig Visa inlägg
Postnordkorea som vissa säger
Eller postnordlotteriet.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 17:52   #10
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Det värsta jag varit med om var att försöka skicka saker från Sverige till Frankrike. Kombinationen av Postnord och La poste gjorde det enklare att bara flyga till Sverige och hämta saker samt flyga tillbaka.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 18:37   #11
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Ja, PostNord är väldigt långt ifrån perfekta. Nej, de är inte så dåliga som folk påstår.
Jo, de är minst lika dåliga som folk påstår.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 18:40   #12
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 18:47   #13
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Som privatperson har jag blivit drabbad av borttappat paket (spårbart!!!!) vid två separata tillfällen totalt. De kunde inte lokalisera paketen och jag fick därmed både betala returfrakt i onödan och fick ej tillbaka pengarna för mina köp som jag ville returnera
Kuvert (jag har nog max skickat 10-20 st sammanlagt dock) har jag aldrig haft problem med.

När jag jobbade som vaktmästare på ett företag där jag skickade ut ca 1000 kuvert och 10-20 paket om dagen så märkte man det i mycket större utsträckning, gick iafl aldrig mer än ett par veckor utan att något hamnade fel, blev förstört eller försvann. Viktiga paket och handlingar skickade vi alltid med vårt egna bud i första hand, Schenker eller DHL i andra hand.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2018-12-09 klockan 18:54.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 18:48   #14
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Posten borde vara nåt som inte kunde privatiseras.

För rikets säkerhet eller liknande.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-12-09, 19:09   #15
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Posten borde vara nåt som inte kunde privatiseras.

För rikets säkerhet eller liknande.
Postnord är ju inte "privatiserat". Det är statligt ägt av Danska respektive Svenska staten, där Sverige innehar "ägandemajoritet" med X %.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2018-12-09 klockan 19:10.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)