Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-12-25, 14:12   #46
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
800KCal?? Försöker du deffa eller försöker du kasta iväg all muskelmassa du har lyckats bygga på hittils?

Nej, försöker bygga muskler också =)

Ta en titt i denna tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 16:34   #47
HopplösDeff
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 54
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Nej, försöker bygga muskler också =)

Ta en titt i denna tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629
Jag tänker anta att det är möjligt med en jäkla massa preparat (orkar inte kolla igenom 150 sidor för att se om det faktiskt visat resultat på någon), men du kan då fan inte påstå att det är nyttigt... han säger ju själv i podcasten att det förändras en hel del i kroppen, bl.a att testosteronet faller och en massa annat.

Dessutom låter han som en stressad kalkon själv, vad är poängen med en vältränad kropp om man ska låta som Gudrun Shyman och allmänt inte kunna äta som en människa...

Och på det så är det många som menar att de inte orkar något utöver träningen och kosthållningen om dagarna... det låter inte särskilt produktivt.
Jag tror ändå på att minimum är på 1500 Kcal med MER träning.
HopplösDeff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-25, 19:53   #48
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Nej, försöker bygga muskler också =)

Ta en titt i denna tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629
Lade han inte på sig muskelmassan tack vare sitt muskelminne efter ett uppehåll?
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-26, 04:05   #49
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Lade han inte på sig muskelmassan tack vare sitt muskelminne efter ett uppehåll?
Det är mycket möjligt. Även jag har haft ett uppehåll på 10 år, och har lagt på mig muskler, ökat i styrka, och gått ner 15kg de senaste 9 månaderna
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-26, 08:15   #50
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
Jag tänker anta att det är möjligt med en jäkla massa preparat (orkar inte kolla igenom 150 sidor för att se om det faktiskt visat resultat på någon), men du kan då fan inte påstå att det är nyttigt... han säger ju själv i podcasten att det förändras en hel del i kroppen, bl.a att testosteronet faller och en massa annat.

Dessutom låter han som en stressad kalkon själv, vad är poängen med en vältränad kropp om man ska låta som Gudrun Shyman och allmänt inte kunna äta som en människa...

Och på det så är det många som menar att de inte orkar något utöver träningen och kosthållningen om dagarna... det låter inte särskilt produktivt.
Jag tror ändå på att minimum är på 1500 Kcal med MER träning.
Det är ju ett lass här på forumet som testat, men om du inte orkar kolla igenom så är det klart det blir svårt.

Att ligga på stora underskott under en lång tid är såklart inte nyttigt, men jag tror att kroppen är så snillrikt konstruerad att det inte är några problem under en tidsperiod om någon eller några månader under förutsättning att man har en fettreserv att ta energi ifrån. Testosteronet faller nog även på 1500kcal per dag, om än lite mindre. Att man får minskad sexlust under diet är något som många här på forat kan ställa sig bakom.

Tror inte hans röst har något med hans diet att göra. Om du äter som alla andra gör även när du deffar är det kanske inte så konstigt det går trögt, man får ju göra lite uppoffringar för att nå sina mål. Nu är klockan här 14:15, inne på min femte timme på kontoret, har inte ätit på 22h annat än 20g EAA och 40g vassle, innan dess en burgare med lite pommes som avslut på julfirande (vilket för övrigt var det enda jag åt igår, förutom lite extra vassle)

Har dessutom tagit en 45 minuters promenad i morse, och 75 minuter på gymmet. Dock lite hungrig nu, får se om jag avvaktar med att äta tills ikväll, eller om jag tar något slags mellanmål. Nu dags för 10g EAA till iaf

Jag orkar jobba mina 50 timmar i veckan, även om det kan vara jobbigt ibland, plus att jag behöver mer sömn under en hård diet. Gärna upp emot 9h per natt.

Men kör du vidare på din diet, den verkar ju dock inte funka

Senast redigerad av AlexGBG den 2016-12-26 klockan 08:22.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-26, 11:26   #51
Chok Dee
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 94
käka mera, så slipper du känna dig ursvulten
men öka träningen MER!
in vs. out !

funkar det inte så får du resa utomlands o träna istället, tror de har fetare program där...
__________________
Chok Dee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-26, 11:38   #52
Chok Dee
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 94
För mig så har det varit riktigt besvärligt när det gäller fettmassan..
men har upptäckt nu efter ett par år att min kropp hatar mitt psyke, och gör ALLT för att inte nå de resultat jag vill nå.

För MIG så funkar det bäst att "trolla" med min kropp.. dvs. att jag i teori halshugger mig själv och skapar ett "master-slave" förhållande till min kropp, utsätter min slav kropp för fysisk tortyr ( träning ) !

jag vänjer mig extremt snabbt vid nya fysiska situationer, och min kropp tröttnar mer eller mindre direkt på alla dessa fina program som alla "proffsen" där ute har..
jag behöver en enorm variation annars kan jag lika gärna göra mig av med "slaven" !

kort och gott, för mig så blir det bäst om jag inte vet vad som kommer här näst.
Chocka kroppen ,, INTE Tjocka!

men det e ju bara jag det alla reagerar individuellt så testa dig fram tills du hittar det som passsar DIG, inte vad som passar och funkar för andra...

Gooood Juuuul i efterskott!
__________________
Chok Dee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-27, 05:00   #53
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Chok Dee Visa inlägg
käka mera, så slipper du känna dig ursvulten
men öka träningen MER!
in vs. out !

funkar det inte så får du resa utomlands o träna istället, tror de har fetare program där...
Om det var till mig du skrev så bor jag redan utomlands I ditt (vad jag förmodar) hemland
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-29, 01:53   #54
HopplösDeff
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 54
Citat:
Ursprungligen postat av Chok Dee Visa inlägg
käka mera, så slipper du känna dig ursvulten
men öka träningen MER!
in vs. out !

funkar det inte så får du resa utomlands o träna istället, tror de har fetare program där...
Det här verkar vara det enda rimliga... slänger in HIIT ett par gånger i veckan, och tittar lite närmare på resultaten i efterhand :P
HopplösDeff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-29, 11:48   #55
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
HopplösDeff

Du kanske ska sluta dissa varje tips du får. Det som inte passar din preferenser fungerar förmodligen ypperligt, då det du har gjort hittills inte fungerar.

Ha en god fortsättning och lycka till med defffen 2017. Må den bli kort.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-12, 03:38   #56
HopplösDeff
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 54
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
HopplösDeff

Du kanske ska sluta dissa varje tips du får. Det som inte passar din preferenser fungerar förmodligen ypperligt, då det du har gjort hittills inte fungerar.

Ha en god fortsättning och lycka till med defffen 2017. Må den bli kort.
Du har rätt, jag är bara grinig för att det går så segt )
HopplösDeff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-12, 11:28   #57
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
Du har rätt, jag är bara grinig för att det går så segt )
Kan vi få en uppdatering?
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-18, 00:43   #58
HopplösDeff
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 54
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Kan vi få en uppdatering?
Det finns ingen uppdatering, jag har haft fullt up med körkort/plugget för att koncentrera mig helhjärtat på att gå ner ytterligare, men nu har jag tänkt att man kanske skulle börja igen... denna veckan har jag påbörjat med att strikt hålla mig på 1600 Kcal (vilket rimligtvis borde ligga på ett c,a -1000 Kcal underskott om jag inte räknat helt fel) samtidigt som jag kör 3 helkropps styrkepass på gymmet i veckan, samt 3-4 HIIT pass på 20 minuter var i veckan.

Även funderat på en extremdiet där man käkar enbart tonfisk/broccoli 3 dagar i veckan och dessutom dricker 7 liter vatten om dagen dessa dagar.
För att sedan sadla om till kyckling/broccoli & 4 liter vatten efterkommande 3 dagar, och sedan avsluta med en dag där man käkar så mycket kolhydrater man vill.
Såhär hade jag tänkt hålla på i två veckor för att gå ner en hel del kilo, men det verkar riskabelt med tanke på mängden vatten och förgiftning...

Senast redigerad av HopplösDeff den 2017-01-18 klockan 00:45.
HopplösDeff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-18, 13:38   #59
Don H
Gammal Farbror
 
Don Hs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Mogadonien
Inlägg: 510
Varfor halla pa att krangla sa mycket? (om du nu inte gillar det forstas)
Hjulet ar redan uppfunnet.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=184629
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle40 Visa inlägg
King Grub. Din lilla hjärna är så förvirrad av alla ovetenskapliga studier, och lekmannastudier du tittat på att du inte längre förstår den enklaste logik.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Du får väl svara på dina egna jävla frågor om du ska grina över svaren du får.
Don H är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2017-01-19, 11:05   #60
Bitchtit
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 30
[QUOTE=HopplösDeff;7707806]
Även funderat på en extremdiet där man käkar enbart tonfisk/broccoli 3 dagar i veckan och dessutom dricker 7 liter vatten om dagen dessa dagar.
För att sedan sadla om till kyckling/broccoli & 4 liter vatten efterkommande 3 dagar, och sedan avsluta med en dag där man käkar så mycket kolhydrater man vill.
Såhär hade jag tänkt hålla på i två veckor för att gå ner en hel del kilo, men det verkar riskabelt med tanke på mängden vatten och förgiftning...[/QUO

På 1600kcal bör du gå ner bra, tänk dock på att försöka hålla din spontana aktivitet uppe, man blir lätt slö och lat på stort underskott.

Tonfisk, kyckling o broccoli är definitivt bra mat, inte minst under deff. Men den där dietplanen (inte minst med en påtvingad mängd vatten) är riktigt dum.
Bitchtit är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)