Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-05-01, 18:36   #136
Osman
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2016
Ort: Tanganyika
Inlägg: 9
Torrjäst innehåller 40 gram protein per 100 gram. Kan kroppen ta till vara på det? Min kompis bara skrattade när vi kom in på det under valborg.
Osman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-01, 18:41   #137
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Ja, och det är till och med fullvärdigt.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-01, 18:46   #138
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Vilket enskilt livsmedel hade man kunnat leva på längst tid? Hamnade också i en diskussion om detta på Valborg. Jag föreslog lax eftersom det innehåller essentiella fetta och proteiner. Min vän föreslog ägg, utan egentlig grund. Finns det något enskilt livsmedel som man hade kunnat leva väldigt länge på, åtminstone i teorin? Förutsatt att man täcker sitt energibehov av detta livsmedel.
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-01, 18:49   #139
Osman
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2016
Ort: Tanganyika
Inlägg: 9
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Ja, och det är till och med fullvärdigt.
Okej är det något särskilt jag ska tänka på när jag äter det? Det är ju trots allt någon man har i bakning som ska reagera med socker(?) och Emils gris blev väl på fyllan just på grund av jäst.
Osman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-01, 19:15   #140
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Citat:
Ursprungligen postat av Sheikah Visa inlägg
Vilket enskilt livsmedel hade man kunnat leva på längst tid? Hamnade också i en diskussion om detta på Valborg. Jag föreslog lax eftersom det innehåller essentiella fetta och proteiner. Min vän föreslog ägg, utan egentlig grund. Finns det något enskilt livsmedel som man hade kunnat leva väldigt länge på, åtminstone i teorin? Förutsatt att man täcker sitt energibehov av detta livsmedel.
Ägg + potatis. Ägg har i princip allt utom vitamin C, vilket potatis har. Det finns nog inget vettigt enskilt som man leva väldigt länge på.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-01, 19:43   #141
Sheikah
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2017
Inlägg: 792
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Ägg + potatis. Ägg har i princip allt utom vitamin C, vilket potatis har. Det finns nog inget vettigt enskilt som man leva väldigt länge på.
Intressant. Tack för svar Grub.
Sheikah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-01, 21:06   #142
caelus
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 180
Citat:
Ursprungligen postat av Sheikah Visa inlägg
Vilket enskilt livsmedel hade man kunnat leva på längst tid? Hamnade också i en diskussion om detta på Valborg. Jag föreslog lax eftersom det innehåller essentiella fetta och proteiner. Min vän föreslog ägg, utan egentlig grund. Finns det något enskilt livsmedel som man hade kunnat leva väldigt länge på, åtminstone i teorin? Förutsatt att man täcker sitt energibehov av detta livsmedel.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Ägg + potatis. Ägg har i princip allt utom vitamin C, vilket potatis har. Det finns nog inget vettigt enskilt som man leva väldigt länge på.
Mjölk är väl också något man skulle kunna överleva ganska länge på? Innehåller alla makronutrienter (protein, fett, kolhydrater) och många andra viktiga näringsämnen. Iofs inget C-vitamin i vanlig komjölk så man lär väl drabbas av skörbjugg efter en viss tid.
caelus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-02, 13:17   #143
Luca Brasi
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 187
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Smalt men inte ovanligt för den längden. Sedan är det inte alltid man blir längre än sina föräldrar, annars hade vi blivit längre och längre i all evighet. 180 är enligt mig perfekt så var glad.
Perfekt längd för en kvinna.
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-03, 23:24   #144
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Är det en dum ide att slänga in typ 1000 extra kalorier (mycket från kolhydrater och nyttig mat) en dag då de senaste passen inte varit på topp? Är i långsam viktuppgång
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-04, 19:19   #145
lowdice
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 71
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Är det en dum ide att slänga in typ 1000 extra kalorier (mycket från kolhydrater och nyttig mat) en dag då de senaste passen inte varit på topp? Är i långsam viktuppgång
En 200g chokladkaka är aldrig fel!
lowdice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-04, 20:49   #146
Tristan1
Registered User
 
Tristan1s avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: SnapCity
Inlägg: 323
Vad finns det för fördelar med pausmark?
Tristan1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-04, 20:50   #147
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Fel forumavdelning.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-06, 10:22   #148
Kräket
Registered User
 
Kräkets avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 577
Ok, ställer i denna tråd då det ju är indirekt relaterad i kost och ätande. Min fråga handlar om vilka konsekvenser kraftig viktpendling kan tänkas medföra?

Jag har under flera års tid haft som morgonrutin att ställa mig på vågen och nedteckna vikten. Mönstret går igen vecka för vecka, månad för månad. Jag tappar kraftigt i vikt under veckodagarna, ibland upp till 1 kg / dygn och på helgen "äter jag upp mig".

Över tid följer kurvan mina önskemål. Ibland vill man lägga på sig, och ibland minska i vikt. Jag är också ganska nöjd över min form.

Undrar ändå vilka konsekvenser dessa ibland ganska hastiga viktförändringar kan ha på min träning och hälsa?
Kräket är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 19:34   #149
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Hur länge kan grönsaker ligga i kylen? Typ paprika, rödlök, gul lök etc? Har nämnda grönsaker i kylen där de legat i typ en månad och ser fortfarande bra ut, bara att käka?
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 20:05   #150
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Tills dom inte ser och luktar bra ut längre. Ser dom fina ut och luktar och smakar bra är det bara att äta.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)