Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-01-19, 11:11   #61
knooox
Registered User
 
knoooxs avatar
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 509
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
Även funderat på en extremdiet där man käkar enbart tonfisk/broccoli 3 dagar i veckan och dessutom dricker 7 liter vatten om dagen dessa dagar.
För att sedan sadla om till kyckling/broccoli & 4 liter vatten efterkommande 3 dagar, och sedan avsluta med en dag där man käkar så mycket kolhydrater man vill.


Typ en mat-modifierad variant av Ola Wallengrens VLC-diet med en kolhydratbaserad ätardag i veckan? Eller en helt vanlig VLC-diet kanske man skulle kunna kalla det
knooox är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-19, 12:01   #62
HopplösDeff
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 54
[QUOTE=Bitchtit;7708325]
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
Även funderat på en extremdiet där man käkar enbart tonfisk/broccoli 3 dagar i veckan och dessutom dricker 7 liter vatten om dagen dessa dagar.
För att sedan sadla om till kyckling/broccoli & 4 liter vatten efterkommande 3 dagar, och sedan avsluta med en dag där man käkar så mycket kolhydrater man vill.
Såhär hade jag tänkt hålla på i två veckor för att gå ner en hel del kilo, men det verkar riskabelt med tanke på mängden vatten och förgiftning...[/QUO

På 1600kcal bör du gå ner bra, tänk dock på att försöka hålla din spontana aktivitet uppe, man blir lätt slö och lat på stort underskott.

Tonfisk, kyckling o broccoli är definitivt bra mat, inte minst under deff. Men den där dietplanen (inte minst med en påtvingad mängd vatten) är riktigt dum.
Vattnet har något att göra med underlättnad av tömning på glykogendepåer.
HopplösDeff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-19, 12:08   #63
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
Vattnet har något att göra med underlättnad av tömning på glykogendepåer.
Och varför skulle man vilja tömma sig på glykogen???

Enda anledningen till något sådant skulle väl möjligen vara invägning inför en tävling där man vill nå så låg vikt som möjligt.
För en deff verkar det bara idiotiskt?!?
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-19, 12:08   #64
HopplösDeff
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 54
Citat:
Ursprungligen postat av knooox Visa inlägg
Typ en mat-modifierad variant av Ola Wallengrens VLC-diet med en kolhydratbaserad ätardag i veckan? Eller en helt vanlig VLC-diet kanske man skulle kunna kalla det
Fast njaae inte riktigt, snittar fortfarande 1600Kcal om dagen, annars hade jag knappast kunnat sova om man gick ner till typ 600Kcal x)
HopplösDeff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-19, 13:05   #65
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Alldeles för många ursäkter TS. Jag tror inte du vill (tillräckligt) att gå ner i vikt. Inget fel med det - men var ärlig mot dig själv åtminstone.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-19, 23:54   #66
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Och varför skulle man vilja tömma sig på glykogen???

Enda anledningen till något sådant skulle väl möjligen vara invägning inför en tävling där man vill nå så låg vikt som möjligt.
För en deff verkar det bara idiotiskt?!?
Precis! Vattenmanipulation (genom glykogentömning) har med att droppa vikt till invägning att göra. Så fort man äter carbs kommer kroppen suga i sig all vätska igen. Min personliga upplevelse av dylika tömningsveckor är att man oftast studsar upp till en bit över där man började och att det är svårt för kroppen att släppa vikt en period efter.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-20, 11:14   #67
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
Fast njaae inte riktigt, snittar fortfarande 1600Kcal om dagen, annars hade jag knappast kunnat sova om man gick ner till typ 600Kcal x)
Hur har det sett ut sedan du gjorde tråden för två månader sedan? Kaloriintag, aktivitet (träning, vardag), viktutveckling, formutveckling och styrke/muskelgains? Hur är energin, ork och humöret (lär suga om 1600kcal/dag)?
Har du legat på 1600kcal i två månader utan gått ner i vikt med dessa stats: Man, 24 år, 180cm och 89kg?
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-20, 19:29   #68
HopplösDeff
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 54
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Alldeles för många ursäkter TS. Jag tror inte du vill (tillräckligt) att gå ner i vikt. Inget fel med det - men var ärlig mot dig själv åtminstone.
Vad fan snackar du om hahah, ge mig några konkreta tips istället för att käbbla om små skitdetaljer emellan varandra då, jag har ingen Ph'D i bodybuilding heller men jag letar efter raka svar, inget facking småtramsande, RAKT PÅ SAK!
HopplösDeff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-20, 19:32   #69
HopplösDeff
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 54
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Precis! Vattenmanipulation (genom glykogentömning) har med att droppa vikt till invägning att göra. Så fort man äter carbs kommer kroppen suga i sig all vätska igen. Min personliga upplevelse av dylika tömningsveckor är att man oftast studsar upp till en bit över där man började och att det är svårt för kroppen att släppa vikt en period efter.
Hur fan skulle jag veta detta då x)?
Detta har jag använt som enda källa!
https://www.youtube.com/watch?v=3BVhKKLe1eA

Ni kan kritisera källan så mycket ni bara orkar, men fram med tipsen för helvete, ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
HopplösDeff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-20, 19:35   #70
HopplösDeff
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 54
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Hur har det sett ut sedan du gjorde tråden för två månader sedan? Kaloriintag, aktivitet (träning, vardag), viktutveckling, formutveckling och styrke/muskelgains? Hur är energin, ork och humöret (lär suga om 1600kcal/dag)?
Har du legat på 1600kcal i två månader utan gått ner i vikt med dessa stats: Man, 24 år, 180cm och 89kg?
Naae det har gått upp och ner sen trådstart, blev kallare än en isbjörns rövhål samt så har det funnits alldeles för många frestelser över den här tidsperioden.
Styrka/Gains ligger på samma nivå som i början, vikten också, formen verkar lite sämre.
Humörsvängningar som in i helvete har det blivit dock, i skrivande stund vet jag inte om jag vill mysa med en kull kattungar eller strypa en granne, vilket som liksom hahaha
HopplösDeff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-20, 19:36   #71
HopplösDeff
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 54
Jag passar på att nämna att jag är rökfri sedan 3 månader tillbaka... ligger troligtvis något i det också x)
HopplösDeff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-21, 05:35   #72
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Att sitta och skriva massa svordommar och vara otrevlig mot dem som faktiskt svarat dig bara för att du inte gillar eller förstår svaren är inget bra sätt att få fler svar.

Lämnar härmed tråden.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-21, 11:58   #73
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Att sitta och skriva massa svordommar och vara otrevlig mot dem som faktiskt svarat dig bara för att du inte gillar eller förstår svaren är inget bra sätt att få fler svar.

Lämnar härmed tråden.
+1

Varför söka efter hjälp när man inte ens vill ta emot hjälp.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-22, 01:05   #74
HopplösDeff
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 54
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
+1

Varför söka efter hjälp när man inte ens vill ta emot hjälp.
Tackar!
Låt inte dörren smälla er i arslet
HopplösDeff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-01-22, 02:28   #75
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
Naae det har gått upp och ner sen trådstart, blev kallare än en isbjörns rövhål samt så har det funnits alldeles för många frestelser över den här tidsperioden.
Styrka/Gains ligger på samma nivå som i början, vikten också, formen verkar lite sämre.
Humörsvängningar som in i helvete har det blivit dock, i skrivande stund vet jag inte om jag vill mysa med en kull kattungar eller strypa en granne, vilket som liksom hahaha
1: Ta på dig kläder, gå ut och gå. Det är mycket bättre än mina förutsättningar med 40-45 graders värme under den värsta preioden, och bege sig ut på 3 timmars promenader...

2: Blir formen sämre tränar du antingen för lite, eller äter för mycket.

3: Istället för att strypa en granne, ta ut energin på ett extrapass i gymmet.

4: Att du är rökfri sen 3 månader har ingenting med viktuppgång/utebliven viktnedgång att göra. Möjligtvis så har en dålig karaktär en inverkan på den resultatlösa deffen om du istället för att röka sitter och tuggar i dig en massa annat med massa kalorier.

5: Du behöver inte suga i dig nånting, förutom lite EAA och vassle shakes.
Du fick bra tips här:

http://www.kolozzeum.com/forum/showp...6&postcount=38
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)