Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-12-15, 21:33   #16
wilhelmblomgren
Registered User
 
wilhelmblomgrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 2 232
Helpantad idé om man gör det i ändamål för att behålla vikten och må bra. Det måste ju vara kopiösa mängder med muskler som bryts ned och ens arbetsentusiasm måste ju vara rekordlåg, allt borde kännas som skit; då kroppen endast kan fokusera på mat.

Men att pröva som ett KONTROLLERAT (kliniskt) experiment om man redan är bevandrad kring nutrition, biologi och anatomi, kanske hade varit intressant.
__________________
Wilhelm-Ett vanligt bruksortspack. Min blotta existens ger kväljningar hos allmogen.
wilhelmblomgren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 12:11   #17
Bushwick Bill
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 25
Nu är han tillbaka och färdig med en vattenfasta på 40 dagar. Gick ner 20 kg.

Bushwick Bill är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 19:13   #18
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Jag förstår att han kör extrem fasta med jämna mellanrum med tanke på hur extremt han verkar förhålla sig till mat rent allmänt. Videon nedan där han äter 2,8 kg geléråtta är en månad innan han bestämmer sig för att fasta.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2017-09-16 klockan 19:17.
ApexProcyon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 21:21   #19
dmoller
fr3ed0mf1gh73r
 
dmollers avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 119
Hoppas han drar in mycket kosing på det där. varför annars skulle man göra något sånt dumt?

LIKECOMMENTSUBSCRIBE!!!11
dmoller är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 22:06   #20
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Jag tror att det kan vara nyttigt att utsätta sig för extrema utmaningar någon gång, b.la. för att se hur man fungerar, kanske bättra sin självinsikt, självdisciplin och få ett starkare psyke. Våra kroppar är trots allt gjorda för att i grunden överleva och anpassa sig efter diverse extrema förhållanden (som knappt förekommer längre).

Den här killen gjorde något liknande, och tränade under faste-perioden.



Skulle jag kunna tänka mig att prova? Ja faktiskt. Skulle vara intressant.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-16, 22:53   #21
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av ApexProcyon Visa inlägg
Jag förstår att han kör extrem fasta med jämna mellanrum med tanke på hur extremt han verkar förhålla sig till mat rent allmänt. Videon nedan där han äter 2,8 kg geléråtta är en månad innan han bestämmer sig för att fasta.
Lol, mysig mancave.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 10:32   #22
fysiokost
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2017
Inlägg: 30
Hoffa är ju något slags av en competitive eater/challange-aktig karl. Att i hans situation då gå utan mat i flera veckor kanske hans kropp snarare tackar honom för - han verkar ju inte ha det mest hälsosamma levernet rent allmänt utöver utmaningarna heller. Däremot verkar han ju gå upp mer eller mindre alla de kilon han tappat relativt fort dessvärre.

Skulle personligen inte ha något emot att pröva gå med enbart vatten en period, det vore spännande att se hur man reagerar och mår. Kruxet är ju bara muskelmassan =/

Att rekommendera det i terapeutiskt syfte kan dock tänkas funka så länge individen är sjukligt fet och har ett riktigt starkt psyke. Huruvida muskelmassan bryts ned samtidigt skulle jag säga är av mindre intresse då.
__________________
Följ oss på Facebook och Instagram @fysiokost
fysiokost är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 10:58   #23
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 451
Enligt han själv har han gjort detta i många år. Undrar om (och i så fall hur mycket) han sänkt sin ämnesomsättning.

Jag kommer ihåg när han gjorde förra fastan i vintras och alltsedan han började äta igen hann han bli rejält fläskig innan han bestämde sig för att göra en ännu längre fasta igen. Måhända att han häller i sig energiläsk och starköl och med dessa vanor kan ju vem som helst bli fet, eller kanske ligger hans TDEE bara ovanligt lågt på grund av alla dessa fastor och det är därför han blir så tjock så fort.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-17, 11:43   #24
fysiokost
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2017
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Dåren Visa inlägg
Enligt han själv har han gjort detta i många år. Undrar om (och i så fall hur mycket) han sänkt sin ämnesomsättning.

Jag kommer ihåg när han gjorde förra fastan i vintras och alltsedan han började äta igen hann han bli rejält fläskig innan han bestämde sig för att göra en ännu längre fasta igen. Måhända att han häller i sig energiläsk och starköl och med dessa vanor kan ju vem som helst bli fet, eller kanske ligger hans TDEE bara ovanligt lågt på grund av alla dessa fastor och det är därför han blir så tjock så fort.
Av allt att tyda så är hans energiförbrukning lägre än den teoretiskt borde vara vid hans vikt ja, vilket (om man ska vara lite pessimistisk) gör det svårare och svårare för honom att hålla en normal fettprocent ju fler gånger han tar sig an detta experiment.
__________________
Följ oss på Facebook och Instagram @fysiokost
fysiokost är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-19, 20:29   #25
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av fysiokost Visa inlägg
Av allt att tyda så är hans energiförbrukning lägre än den teoretiskt borde vara vid hans vikt ja, vilket (om man ska vara lite pessimistisk) gör det svårare och svårare för honom att hålla en normal fettprocent ju fler gånger han tar sig an detta experiment.
Du drog ett par rätt rejäla slutsatser här jag inte har en aning om hur du kom fram till.
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-19, 22:45   #26
dmoller
fr3ed0mf1gh73r
 
dmollers avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 119
Det har jag
dmoller är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-20, 11:16   #27
fysiokost
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2017
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
Du drog ett par rätt rejäla slutsatser här jag inte har en aning om hur du kom fram till.
Den gällande att hans energiförbrukning är lägre en den teoretiskt borde efter att han gått ned snabbt och mycket i vikt, eller att just det faktumet mest troligt kommer göra det svårare för honom att hålla vikten framöver?
__________________
Följ oss på Facebook och Instagram @fysiokost
fysiokost är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-21, 09:28   #28
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av fysiokost Visa inlägg
Den gällande att hans energiförbrukning är lägre en den teoretiskt borde efter att han gått ned snabbt och mycket i vikt, eller att just det faktumet mest troligt kommer göra det svårare för honom att hålla vikten framöver?
Citat:
Av allt att tyda så är hans energiförbrukning lägre än den teoretiskt borde vara vid hans vikt ja
Hur drar du slutsatser om hans energiförbrukning?

Citat:
gör det svårare och svårare för honom att hålla en normal fettprocent ju fler gånger han tar sig an detta experiment.
Igen, du förutsätter(förmodar jag) att han varje gång förlorar en anselig mängd muskelmassa varje gång han inte får tillbaka?
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-21, 11:37   #29
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Vad säger folk om detta
https://youtu.be/APZCfmgzoS0

Avvaktar grubs svar också :-)
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-21, 11:39   #30
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Tittar inte på kvartslånga videos vars budskap skulle kunna skrivas i en text som tar 15 sekunder att läsa.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)