Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-02-06, 18:12   #16456
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Att det är så mycket som är fuskbyggt i detta hus.

Skönt att det finns motorsåg iaf.

Haha vad är det du ska förgöra? Badrumsmöbeln eller?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-06, 18:48   #16457
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Haha vad är det du ska förgöra? Badrumsmöbeln eller?
Jupp! Plus innerväggar, golv, tak osv... blir en totaldemolering, fast smygstartar bara idag. Riktiga rivningen börjar om 4v.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-06, 22:31   #16458
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Nej det måste man inte. Såna bilder ger ett sjukt sunkigt intryck också.
Alkohol är överskattat.
Tycker det är vanligt med pensionärer som är typ halvalkisar.
Tack. Inte bara jag alltså.
Idag kom det en suddig bild på en halvt uppdrucken "stor stark" och en liten skål jordnötter med texten "Fika".
Förra helgen var det 4 bilder på öl ifrån MC-mässan. Bara. Inga på typ motorcyklar, ölen var viktigast.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jag har som mål att ta en öl-fie i varje stad i Europa. Frukostöl är givetvis också ett måste, även om det ibland kan bli champange. :P
En öl-fie i varje stad i Europa är ändå lite skillnad mot en bild på ett vanligt vardagligt supande.
Dessa människor dricker öl och geogg 24/7 hela somrarna när det är semester. Varje dag. Även varenda helg. Också viktigt med "städvinet" eller "jag har tvättat bilen"-ölen.
Alla är alkoholister men det verkar ändå vara accepterat. En massa likes och "Gottegrisar!!"


Tapatalk på språng
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-06, 22:33   #16459
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Vi bor i en spritkultur. Det är accepterat att dricka alkohol så ofta man kommer åt
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-06, 22:34   #16460
Wzup2u
Scarpa the chef
 
Wzup2us avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Ort: Godismonstret
Inlägg: 3 129
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Vi bor i en spritkultur. Det är accepterat att dricka alkohol så ofta man kommer åt
Tyvär.
__________________
Att slösa livet på såkallad optimat är slöshet när det finns en helhet.
Scarpa 4 president!
http://oi62.tinypic.com/1ovaee.jpg
Wzup2u är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-06, 22:51   #16461
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Vi bor i en spritkultur. Det är accepterat att dricka alkohol så ofta man kommer åt
och det finns så många bättre droger som folk går miste om.
TranceII är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-06, 22:54   #16462
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Folk gillar att berusa sig. Världen är ful, att göra den vackrare med tillsatser gör det lättare att stå ut
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-06, 23:02   #16463
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Folk gillar att berusa sig. Världen är ful, att göra den vackrare med tillsatser gör det lättare att stå ut
Det är mycket som folk gör för njutning. Sex, mat, godis, resa, träna, lyssna på musik etc. Det är inte fel bara för att det är en drog men man bör oftast vara lite mer försiktig.

Jag blir aldrig berusad (eller något annat) nuförtiden och har aldrig varit någon som blivit det mer än några gånger per år men min åsikt är att alla borde uppleva MDMA en gång i sitt liv.

Allvarligt.
TranceII är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-06, 23:45   #16464
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Det är mycket som folk gör för njutning. Sex, mat, godis, resa, träna, lyssna på musik etc. Det är inte fel bara för att det är en drog men man bör oftast vara lite mer försiktig.

Jag blir aldrig berusad (eller något annat) nuförtiden och har aldrig varit någon som blivit det mer än några gånger per år men min åsikt är att alla borde uppleva MDMA en gång i sitt liv.

Allvarligt.
Jag gillar M&M
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-06, 23:59   #16465
Basil
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av TranceII Visa inlägg
Jag blir aldrig berusad (eller något annat) nuförtiden och har aldrig varit någon som blivit det mer än några gånger per år men min åsikt är att alla borde uppleva MDMA en gång i sitt liv.

Allvarligt.
Varför tycker du att man borde göra det? Nyfiken på det där och undrar hur mycket upplevelsen kan ge.
Basil är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-07, 00:43   #16466
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Citat:
Ursprungligen postat av Basil Visa inlägg
Varför tycker du att man borde göra det? Nyfiken på det där och undrar hur mycket upplevelsen kan ge.
Det finns de som har varit med i studier när man använt MDMA som hjälpmedel under terapi mot PTSD och då kan det vara något som ändrar ens liv totalt men det är nog inte något vanligt utanför sådant.

Det man kan räkna med att är att man mår väldigt bra, du gillar dina vänner (och främlingar) enormt mycket och alla upplevelser är bara starkare (beröring, ljud, ljus).

Det är mest för att visa hur kass drog alkohol är i jämförelse om man tar en enskild upplevelse. MDMA är hårdare mot hjärnan och man bör vänta månader mellan varje gång och efteråt så har du en "come down / bakfylla" som jag hört blir värre och värre ju mer man tar; vilket kan innebära att man känner sig nere i över en vecka efteråt. Fast det är sällan något som händer första gången.

Så det räcker med en gång med lite vänner på något trevligt event (i ett land där det är lagligt såklart).
TranceII är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-07, 01:32   #16467
eternallord
Registered User
 
eternallords avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 190
SWIM tycker att bakfyllan från alkohol är mycket värre än MDMA (åtminstone om man för- och efterdoserar med 5-htp). Tvärtom så upplever SWIM en extra förhöjd känsla av välbehag i flera dagar efteråt, hela världen ter sig vackrare och behagligare.
__________________
"Hey, I'm not surprised motherfuckers" -Nate Diaz
eternallord är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-07, 05:19   #16468
Old Nick
Registered User
 
Old Nicks avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Den här acceptansen mot alkohol. Har bekanta i ett åldersspann mellan 25 och 65 som fyller fb och ig med bilder på alkohol. När det kommer upp bilder på fb kl 13 på fulla 60åringar på spårvagnen med fickpluntan i högsta hugg vet jag vet vart jag ska ta vägen. Är det verkligen socialt accepterat att dricka alkohol hela jävla tiden? Och måste man lägga upp bilder på varenda öl? Måste man dricka öl till frukost bara för att man är iväg på en weekend!? Jag fattar inte grejer.

Tapatalk på språng
Jag begrep det när jag var 25. Då var det kutym att skylta med varenda bira och vinglas man drack. En del av att vara ung och oförståndig.

Nu när man ser bilder på 50-åriga snubbar som höhöhöhöar på facebook med varenda bira de dricker och försöker lägga ut häftiga partybilder, och allt man ser är gråa hår, trötta gubbar och läsglasögon mellan spritflaskorna, blir man bara djupt bedrövad. Det känns så patetiskt och sorligt idag.
Old Nick är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-07, 10:59   #16469
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Den här acceptansen mot alkohol. Har bekanta i ett åldersspann mellan 25 och 65 som fyller fb och ig med bilder på alkohol. När det kommer upp bilder på fb kl 13 på fulla 60åringar på spårvagnen med fickpluntan i högsta hugg vet jag vet vart jag ska ta vägen. Är det verkligen socialt accepterat att dricka alkohol hela jävla tiden? Och måste man lägga upp bilder på varenda öl? Måste man dricka öl till frukost bara för att man är iväg på en weekend!? Jag fattar inte grejer.

Tapatalk på språng
Känner inte igen det där. Däremot är det vanligt att folk lägger upp bilder på en drink eller ett glas vin på sociala media. Men jag tolkar det inte som att de skryter om att bli fulla.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2016-02-07, 11:15   #16470
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jupp! Plus innerväggar, golv, tak osv... blir en totaldemolering, fast smygstartar bara idag. Riktiga rivningen börjar om 4v.
OH ring så kommer jag och mina grappar och fixa vettu

OnT; att många inlägg i diverse trådar påminner för mycket om Flashback
Minikubik är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)