Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-03-02, 18:06   #1531
Koettman
Registered User
 
Koettmans avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 291
Citat:
Ursprungligen postat av willis Visa inlägg
Knäböj, gymleco: 12x250
Det där ser sjukt ut. 250 pannor. Cool.

Mkt laterals på sistone; något speciellt syfte?
Koettman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-07, 20:35   #1532
willis
Registered User
 
williss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 262
Citat:
Ursprungligen postat av Troll Visa inlägg
Fina pass!!

Kanske dax för lite formbilder snart då?
Av den där listan jag skrivit någon gång tidigare i tråden är det nog bara brännan kvar som behövs innan bilder!

Citat:
Ursprungligen postat av Koettman Visa inlägg
Det där ser sjukt ut. 250 pannor. Cool.

Mkt laterals på sistone; något speciellt syfte?
Det är inte så tugnt tack vare fina hävarmar, men det är en jäkligt trevlig maskin.

Känns som att det kan hjälpa i clinchen när man har en underhook att kunna explodera upp med axlarna för att kontrollera motståndarens arm och därigenom honom/henne.


280211 - MMA

Vi körde övningar mot vägg idag, double leg, single och lite slag för att öppna upp för nertagningar. På marken övade vi på mounted crucifix och ett axellås man kan göra med benen från crucifix. Passet avslutades med 3x5 minuter sparring.


020311 - 1A

Hantelpress
: 3x40, 8x30
Incline hantelpress: 5x30, 8x25
Pushpress: 3x3x60
Tricepspress, gymleco: 3x12x60
Latsdrag: 2x6x95
Stångrodd: 2x8x90
DC-stretch


070311 - MMA

Vi övade på en reversal från guard, över till att ha rygg och därifrån övade vi på en RNC (rear naked choke). Antingen genom att lägga in båda underhooksen (benen), räta ut kroppen och ta halsen, eller genom att trycka ner motståndarens huvud och rulla över sin egen axel och lägga in underhooksen när man själv ligger underst och sen ta RNC. Sedan körde vi lätt sparring där den ena fick börja med att ha den andres rygg och båda underhooksen inne. Passet avslutades med 3x3 minuter sparring och sen lite fys.
willis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-09, 20:26   #1533
Troll
Registered Snoozer
 
Trolls avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: I Mörka Småland
Inlägg: 2 693
Där ser man, har du gått och gängat dig??


Fina pressar och stångrodd!

Hur känns det med MMA-träningen nu?
Troll är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-14, 23:44   #1534
willis
Registered User
 
williss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 262
Citat:
Ursprungligen postat av Troll Visa inlägg
Där ser man, har du gått och gängat dig??


Fina pressar och stångrodd!

Hur känns det med MMA-träningen nu?
Den största anledningen till minskad uppdateringsfrekvens i journalen

Thanks!

Det känns bra, jag är inte lika slut efter passen och jag känner att jag lär mig mycket. Gjorde dock illa mig lite i högeraxeln förra måndagen när jag sparrades med 100kgs-killen som också tränar på samma gym som mig.
Han drog iväg min arm i ett obekvämt läge men inget jag skulle klappa ut för så jag gjorde inte det heller utan kämpade vidare och tog mig ut till slut, men dagen efter gjorde det jäkligt ont. Körde ett lätt helkroppspass i fredags (inget att skriva upp) och idag kändes axeln helt okej så det blev träning;


140311 - MMA

Vi övade på clinch och gick igenom tre olika nertagningar från clinch. Sedan körde vi gubben från 50/50-position (clinch med en underhook). Gubben innebär att den som vinner sin sparringmatch får stå kvar och möta nästa person. Förlorade min första men sedan vann jag resten av mina matcher tills tiden gick ut (fick även revansch på killen jag förlorade mot). Passet avslutades med en del GnP och en fysövning.
willis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-18, 14:00   #1535
willis
Registered User
 
williss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 262
160311 - MMA

Vi körde mycket stående idag; övade på boxning, sparkar, lätt sparring. Uppvärmningen var dock överdjävlig. Som om det inte vore nog med att det är +25 grader C i lokalen och luftfuktigheten på "vatten" (eftersom det varit 2 pass innan på onsdagar) så skulle vi hoppa på plats, boxas i luften, alltid hålla guarden hög och hela den baletten i 15 minuter. Vi avslutade passet med gubben från full guard; jag vann alla mina matcher , efter det körde vi lite fys. Jag halkade även på vägen hem.

170311 - Överkropp

Inget att skriva upp men det blev lite lutande hantelpress, vanliga hantelpress, tricepspress, latsdrag, beseps och sådär. Har fortfarande lite ont i höger axel så jag tog det lugnt.
willis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-18, 23:31   #1536
Troll
Registered Snoozer
 
Trolls avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: I Mörka Småland
Inlägg: 2 693
Citat:
Ursprungligen postat av willis Visa inlägg
Den största anledningen till minskad uppdateringsfrekvens i journalen
På det viset. Gratulerar!!


Lät jobbigt att hoppa boxa och hålla guard i 15min!!

Skulle va grymt kul att se lite klipp från dina mma fighter!!
Troll är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-24, 19:03   #1537
Koettman
Registered User
 
Koettmans avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 291
Citat:
Ursprungligen postat av willis Visa inlägg
160311
Jag halkade även på vägen hem.
Inga benbrott?

Vilken klubb kör du på? Du verkar dominera på träning. När går du din debutmatch? Pay-per-view?

Skönt att gänga.

Senast redigerad av Koettman den 2011-03-24 klockan 19:06.
Koettman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-28, 20:12   #1538
willis
Registered User
 
williss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 262
Citat:
Ursprungligen postat av Troll Visa inlägg
På det viset. Gratulerar!!

Lät jobbigt att hoppa boxa och hålla guard i 15min!!

Skulle va grymt kul att se lite klipp från dina mma fighter!!
Thanks

Det är jobbigt, särskilt med tanke på att träningslokalen är som en jäkla regnskog då också. Jo jag vill också ha lite filmer och bilder från träningarna; frugan som är skadeglad och skojfrisk ska följa med och kolla någon gång då jag utlovat många skratt och då kanske hon kan filma/fota lite.

Citat:
Ursprungligen postat av Koettman Visa inlägg
Inga benbrott?

Vilken klubb kör du på? Du verkar dominera på träning. När går du din debutmatch? Pay-per-view?

Skönt att gänga.
Inga benbrott och mycket skönt att gänga.

Jag tränar på Pancrase och är riktigt nöjd med mitt val av klubb. Det finns många talanger där och alla är riktigt schyssta och hjälpsamma. Det är gratis provträning första gången för den som vill.
Styrketräningen, mina stabila ben och till viss del judon jag tränade för 10-12 år sedan får ta credit för min framgång i träningen.
PPV-match blir det nog aldrig, men jag kan nog tänka mig att någon dag tävla i submission wrestling.

Upptäckte nu att jag inte uppdaterat på lite drygt 2 veckor så det har ju blivit en del pass sedan dess. Både styrka och mma. Vi har kört mycket stående på onsdagarna med lite SW som avslut. Mycket öva på sparkar, kombinationer, slag för att öppna för nertagningar osv.

280311 - MMA

Idag övade vi på thaiclinch och nertagningar från thaiclinch. Vi använde sedan dessa tekniker i lätt sparring som gick ut på att få ner den andra på golvet från clinchen. Axeln kändes helt okej idag så jag tog det inte helt lugnt men körde inte fullt ös heller. Vi övade sedan på en kimura från side control och att växla kimuran till en armbar om den försvarades.

Efter det avslutade vi med SW-sparring där jag körde en jobbig 5-minutersrond med en flexibel kille som lyckades hålla fast mig med något grepp trots att jag hade passerat hans guard in till side control. Kom ut och försökte mig på en giljotin som jag missade vilket resulterade att jag hamnade i guard. Lyckades dock svepa och hamna i side control igen men sedan tog tiden slut.
Någon gång under ronden när vi rullade runt fick jag även ett knä i vänster tinning, har en fin bula vid ögat nu.

Till nästa rond bytte vi motståndare och trots att jag var trött lyckades jag svepa från full guard, över till side, göra ett halvtaskigt kimuraförsök från north/south, tillbaka till side och sätta en americana på honom. När det sedan var min tur att börja i hans guard passerade jag den här gången ganska lätt (brukar tycka det är svårt att passera annars), över till side och sedan sätta en till americana. Tog lite tid av ronden för att visa honom hur man gör en americana också. Bra pass!

Senast redigerad av willis den 2011-03-28 klockan 20:14.
willis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-28, 21:03   #1539
Koettman
Registered User
 
Koettmans avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 291
Aha, Pancrase. Jag har några vänner som kör/kört där. De verkar nöjda också. Men tror inte de är lika pro som dig.

Funkar träningen bra med skolan?
Koettman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-29, 15:03   #1540
Troll
Registered Snoozer
 
Trolls avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: I Mörka Småland
Inlägg: 2 693
Kul att du uppdaterar lite..
Började bli orolig att du fastnat på hålet!!

Det hade varit grymt skoj att få se lite MMA-träning!!
Troll är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-01, 10:05   #1541
willis
Registered User
 
williss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 262
Citat:
Ursprungligen postat av Koettman Visa inlägg
Aha, Pancrase. Jag har några vänner som kör/kört där. De verkar nöjda också. Men tror inte de är lika pro som dig.

Funkar träningen bra med skolan?
Nu ska vi inte dra på allt för stora växlar då jag bara tränar i nybörjargruppen

Japp, jag skriver min kandidat nu och har ungefär 4-6h schemalagt i skolan per vecka så det är ju väldigt slappt... Nästan lite tråkigt. Det blir mer skola i höst i alla fall, då ska jag bl.a. läsa Rocket science, 6hp

Citat:
Ursprungligen postat av Troll Visa inlägg
Kul att du uppdaterar lite..
Började bli orolig att du fastnat på hålet!!

Det hade varit grymt skoj att få se lite MMA-träning!!
Haha ja, jag trodde ju faktiskt att jag hade skrivit in några av passen här men det hade jag tydligen inte.

Ska försöka ordna det för jag vill själv ha några klipp från min träning!

300311 - MMA

Vi övade mycket på half-guard idag; lockdown, olika svep, en submission (the electric chair). Efter det körde vi lätt sparring där vi först bara övade på att passera från half-guard, svepa eller submitta därifrån. Sedan tog vi på oss tunna handskar och körde full sparring med lätta/markerande slag där vi fortsatte tills någon gav upp.
Tyckte det var svårt att arbeta både i och ur half-guard så jag hade vissa problem med att passera och svepa. Hamnade därför i en skön arm triangle och var tvungen att klappa ut en gång. Annars gick sparringen helt okej.

Det är jäkligt kul att vi börjat köra mer och mer med tunna handskar nu och låter sparringen pågå både på marken och ståendes med i stort sett alla moment.

Körde ett lätt, explosivt överkroppspass igår. Såg bra ut naken efteråt.

310311 - 1A

Bänkpress, gymleco: 6x8x90
Inclinepress, gymleco: 2x15x40
Axelpress: 2x4x50, 2x15x30
Laterals, gymleco: 4x20x45
Latsdrag: 4x8x80
Sittande rodd, gymleco: 4x6x70

Har fortfarande lite ont i axeln och en kille slet lite mer i den på MMAn i onsdags så det blev lite värre då varför jag inte körde triceps.

Senast redigerad av willis den 2011-04-01 klockan 10:07.
willis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-02, 09:39   #1542
Troll
Registered Snoozer
 
Trolls avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: I Mörka Småland
Inlägg: 2 693
The electric chair såg fräck ut!!
Troll är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-07, 20:50   #1543
willis
Registered User
 
williss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 262
Citat:
Ursprungligen postat av Troll Visa inlägg
The electric chair såg fräck ut!!
Måttligt oskön ibland!


030411 - Underkropp

Knäböj, gymleco: 6x5x250
Raka marklyft: 6x6x100

Det är vad jag tror att jag körde i alla fall; lätt pass, kort vila, explosivt.


040411 - MMA

Vi övade på några nertagningar och en counter-nedtagning från clinch idag. Inte riktigt en counter-nedtagning dock utan en nedtagning när motståndaren har dubbla underhooks så kan man använda dessa för att ta ned honom. Riktigt jobbigt att bli nedtagen så för det knockade vinden ur en varje gång. Vi repeterade triangeln också samt en annan submission som bygger på en triangel som försvaras.

060411 - MMA

Vi fortsatte att repetera övningarna från förra onsdagen, dvs mycket arbete från half-guard; lockdown, svep, electric chair. Dock mer (teknik)sparring den här gången. Vi avslutade med en del GnP när man var som tröttast och efter det gjorde vi runt 40-45 upphopp.



070411 - Överkropp

Hantelpress: 4x3x35, 8x35
Latsdrag: 2x3x95, 10x95
Kabelrodd: 15x85, 10x100

Hann bara med ett kort pass, körde inte så tungt men det kändes bra.
willis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-08, 15:01   #1544
Troll
Registered Snoozer
 
Trolls avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: I Mörka Småland
Inlägg: 2 693
Gött med film!!! Mer sådant!!

Du borde ju ha en del fördel av att du är stark i grunden an styrketräningen!!

Grymt slut du såg ut i sista övningen med mitsarna!
Troll är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-11, 19:21   #1545
willis
Registered User
 
williss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 262
Citat:
Ursprungligen postat av Troll Visa inlägg
Gött med film!!! Mer sådant!!

Du borde ju ha en del fördel av att du är stark i grunden an styrketräningen!!

Grymt slut du såg ut i sista övningen med mitsarna!
Yes! Jag hoppas frugan vill följa mer fler gånger för hon tyckte faktiskt det var roligt att kolla på.

Jo, jag tror det också. Framför allt benstyrkan.
Trött var bara förnamnet

110411 - MMA

Vi övade mycket på olika single leg-varianter idag. Försvar och counters mot försvaren. Sedan körde vi 100%-ig sparring från single leg i 3-minutersronder där den ena hela tiden skulle försvara och den andra attackera. Efter 3 minuter så bytte vi roller. Det gick väldigt bra och jag blev inte nedtagen och han lyckades bara försvara en gång. Vi övade sedan på armbar, armbarförsvar samt en counter-triangel vid försvar mot armbar. Efter det körde vi 100%-ig submission wrestling i 4-minutersronder. Lyckades få till en kneebar som vi inte ens övat på och den matchen var så jäkla jobbig att inför nästa match så orkade jag inte göra så mycket mer än att bara ligga och flåsa samt försvara mot submissionförsök. Passet avslutades med ett situpsmarathon där vi utan vila gjorde 200 situps i olika varianter.
willis är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)