Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-10-20, 14:02   #31
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Man blir argare av steroider. Jag har sett både Rich Piana och Dorian Yates erkänna det i videor.

Inb4 någon säger att byggare alltid ljuger; kanske det, men det känns lite osannolikt att de ljuger på det hållet?
Fast båda dom herrarna har GARANTERAT nyttjat mycket mer än bara testosteron. Så blev dom argare pga teston, eller pga benson dom trycker i sig för sömnens skull, eller pga efedrinet och clenbuterolen?

Eller är det en naturlig förändring i psyket att en man som tidigare haft kasst självförtroende (välmående individer tar sällan testo i dom hästadoser som dessa herrar gjort) plötsligt får en massiv ego boost av alla muskler, blickar från kvinnor, män som instinktivt går undan på stan etc?
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 14:02   #32
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Vill även lägga till kategorin "whiteclawkonsumenter" när detta kommer till sverige. De får gärna åka dit i dopingrazzia om de även dopar sig utöver detta. Men det är förhoppningsvis länge tills dess.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 14:18   #33
Rickard
Registered User
 
Rickards avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 160
Om vi antar att man kan överföra hur fluktuerande hormonnivåer och olika syntetiska hormoner i form av preventivmedel för kvinnor kan påverka deras mående och humör till män. Då borde det inte finnas några tvivel att roid rage utan några fler preparat kan existera.

Senast redigerad av Rickard den 2020-10-20 klockan 14:19.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 14:28   #34
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det funkar inte att ha lagar som en stor majoritet inte håller med om i en demokrati. Man försökte ju förbjuda alkohol i USA en gång i tiden. Det resulterade i ett väldigt uppsving för organiserad brottslighet eftersom folk inte tvekade att låta dessa tillhandahålla spriten då det inte fanns lagliga krogar.

Folk i allmänhet tycker doping är skit och att det borde vara förbjudet.

Svårare än så är det inte.
Jag tycker såklart inte att alkohol ska vara olagligt, i en perfekt värld så skulle väl inte droger behövas överhuvudtaget. Men vi lever inte i en sån värld och förbud skapar större problem än vad förbuden försöker fixa. Vilket man enkelt kunde se med alkohol i USA och även hur de länder som avkriminaliserat droger även har bäst resultat om man kollar i Europa t.ex.

Det man istället borde fokusera på är att ärligt informera befolkningen om risker och negativa effekter som man kan få av dessa saker istället. Hjälpa dom som har problem med dessa saker istället för att straffa dom.

Rökning är väl ett ganska bra exempel på hur man hanterat det på ett bra sätt. Det hade nog inte hjälpt så mycket om man bara gjort det olagligt att köpa cigg istället.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 14:31   #35
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Min åsikt är att jag trots gammal brukare ej bryr mig. Tycker det är slöseri med resurser men man får väl pengar genom att bötfälla folk. Det jag ej fattar är körkortet dras in (?) ,vad jag förstått. Det är helt absurt
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 14:36   #36
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Fast båda dom herrarna har GARANTERAT nyttjat mycket mer än bara testosteron. Så blev dom argare pga teston, eller pga benson dom trycker i sig för sömnens skull, eller pga efedrinet och clenbuterolen?

Eller är det en naturlig förändring i psyket att en man som tidigare haft kasst självförtroende (välmående individer tar sällan testo i dom hästadoser som dessa herrar gjort) plötsligt får en massiv ego boost av alla muskler, blickar från kvinnor, män som instinktivt går undan på stan etc?
De berättade att de blev mer lättirriterade, iaf.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 16:03   #37
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Undrar om vi någon gång i framtiden kommer att komma så långt som samhälle att människor får rätten och friheten att själva avgöra vad de vill göra med sina egna kroppar.
Jag kommer aldrig förstå det här argumentet, det är ju lite som att åka bil utan bälte köra in i ett träd och knalldö med två ungar och en fru hemma som väntar på dig.

Jag köper argumentet om du sitter för dig själv mitt ute i ingenstans och knarkar, aldrig belastar vård eller samhälle med vad du styr med. Men ganska många saker som du tror bara påverkar dig själv påverkar ju indirekt andra människor med.

Hoppa framför en tåg är ju också en sån grej som man tror man gör "för sig själv" men personen som kör tåget blir ju påverkad också.

Samma sak med feta människor "Jag äter väl vad jag vill det är ingen som tar skada av det mer än jag!!11" förutom när du blir så fet så du måste in till sjukhus och opereras.

Jag vet ingen kategori av "Jag gör vad jag vill" människor som aldrig någonsin verkligen har belastat någon förutom enbart och just sig själva. Vården kopplas alltid in förr eller senare.

Senast redigerad av skyffelmördarn den 2020-10-20 klockan 16:06.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 16:09   #38
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
jag kommer aldrig förstå det här argumentet, det är ju lite som att åka bil utan bälte köra in i ett träd och knalldö med två ungar och en fru hemma som väntar på dig.

Jag köper argumentet om du sitter för dig själv mitt ute i ingenstans och knarkar, aldrig belastar vård eller samhälle med vad du styr med. Men ganska många saker som du tror bara påverkar dig själv påverkar ju indirekt andra människor med.

Hoppa framför en tåg är ju också en sån grej som man tror man gör "för sig själv" men personen som kör tåget blir ju påverkad också.

Samma sak med feta människor "jag äter väl vad jag vill det är ingen som tar skada av det mer än jag!!11" förutom när du blir så fet så du måste in till sjukhus och opereras.

Jag vet ingen kategori av "jag gör vad jag vill" människor som aldrig någonsin verkligen har belastat någon förutom enbart och just sig själva. Vården kopplas alltid in förr eller senare.
+1
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 16:13   #39
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Det handlar om gränsdragning. Självklart tycker alla som är normala att det inte är ett problem om någon lugn och skötsam sköter sig med lite preparat.

Men om det skulle vara lagligt så hade användningen ökat och fler samhällsproblem hade på längre sikt börjat bubbla upp under ytan tids nog.

https://svenska.yle.fi/artikel/2019/...er-euro-i-fjol

https://www.dn.se/sport/dopningsfabr...-tillverkarna/

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...ott-i-goteborg

Citat:
Tillslaget skedde den 21 oktober. Både utrustning för att tillverka, förpacka och överlåta dopningspreparat påträffades, samt sammanlagt 1 450 723 enheter dopningsmedel.

Samma dag hade två av männen postat 14 försändelser med mängder av dopningsmedel. Betalningen för dopningsmedlen togs emot av en av männen via Swish.

Vid husrannsakan och beslag av olika postförsändelser, har polisen totalt beslagtagit dopningsklassade steroider som motsvarar cirka 1,9 miljoner enheter. Beslagen på steroider ligger på 38 gånger gränsen för grovt brott.
Beslagen på steroider ligger på 38 gånger gränsen för grovt brott[
Vad är det för jvla snälla regler för grovt brott egentligen hahahaha.


Svenska staten och andra länder som inte avkriminaliserar doping





https://www.svt.se/nyheter/vetenskap...bola-steroider
Citat:
Det händer med kroppen när du tar anabola steroider
UPPDATERAD 18 FEBRUARI 2019PUBLICERAD 16 FEBRUARI 2018

Den som använder anabola steroider kan på kort tid uppleva att muskelmassan ökar och att träningen ger ett bättre resultat än vad den gjort utan preparatet. Men biverkningarna är många och påverkar användaren både fysiskt och psykiskt. Kvinnliga bröst på män, förstorad klitoris på kvinnor, depression och panikångest är några av effekterna ett missbruk kan ge.

Det händer med kroppen
• Män får kvinnobröst. Hos män kan bröstkörtlarna växa och ge ett utseende som påminner om kvinnobröst. Det här drabbar ungefär hälften av användarna.

• Kraftig akne. Den som använder anabola steroider kan drabbas av svår akne under och efter en steroidkur.

• Ökad kroppsbehåring – och ökat håravfall. Det är inte ovanligt att den som dopar sig med steroider får mer hår på kroppen generellt. Men preparaten medför troligen också håravfall på huvudet, särskilt för personer där flintskallighet ligger i släkten.

• Hjärtat tar stryk. Anabola steroider leder till förhöjt blodtryck och andra åkommor som påverkar hjärtat. Risken för att få en blodpropp ökar också.

• Könsorganen förändras. Männen kan få inflammerade testiklar och minskad spermieproduktion, som kan hålla i sig i flera år. Kvinnor får oregelbunden menstruation och förstorad klitoris. En vanlig biverkning hos kvinnor är dessutom att de får en mörkare röst.

Det händer i knoppen
• Ökat självförtroende. En kur med anabola steroider pågår i ett antal veckor och den som använder preparatet kan uppleva en känsla av att vara oövervinnerlig i början av en kur.

• Aggressivitet. En bit in i kuren inträder en period av minskat omdöme och allmän svårighet att känna gränser. Vilket kan leda till bland annat starka känslor av svartsjuka med aggressivitet med verbala och fysiska inslag som följd.

• Depressivitet och ångest. Mellan två kurer kommer användaren att uppleva depression och nedsatt självförtroende i takt med att muskelmassan minskar och att beundran från andra avtar.

Utöver de åkommor som listas här ovan kan du drabbas av bland annat panikångest, oro, psykos, sömnsvårigheter, empatistörning och ätstörningar.

Källa: Läkartidningen
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?

Senast redigerad av Agitator den 2020-10-20 klockan 16:17.
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 16:18   #40
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Folk klarar inte av för mycket frihet heller, det låter bra på pappret att göra fritt med allt men vi är inte kopplade på det sättet som djur, som art, som människor.

Det spårar alltid ur. Av 100 personer så kommer det kanske finnas 10 som sköter det snyggt och prydligt, resten kommer balla ur fullständigt. Det finns ju något charmigt i det också såklart, men någon måste ju städa upp skiten efter sen bara tyvärr.

Jag åt mycket lunchbuffé ute i jobbet förr, snacka om att de slängs mycket mat/folk som inte äter upp; varför? Är folk så dåliga på att veta vad de kommer kunna äta upp eller inte? Det tror inte jag, jag tror de handlar om att så fort något blir fritt så släpper det för vissa och man kan inte kontrollera sig.

Senast redigerad av skyffelmördarn den 2020-10-20 klockan 16:21.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 16:31   #41
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Folk klarar inte av för mycket frihet heller, det låter bra på pappret att göra fritt med allt men vi är inte kopplade på det sättet som djur, som art, som människor.

Det spårar alltid ur. Av 100 personer så kommer det kanske finnas 10 som sköter det snyggt och prydligt, resten kommer balla ur fullständigt. Det finns ju något charmigt i det också såklart, men någon måste ju städa upp skiten efter sen bara tyvärr.

Jag åt mycket lunchbuffé ute i jobbet förr, snacka om att de slängs mycket mat/folk som inte äter upp; varför? Är folk så dåliga på att veta vad de kommer kunna äta upp eller inte? Det tror inte jag, jag tror de handlar om att så fort något blir fritt så släpper det för vissa och man kan inte kontrollera sig.
Tänk dig att se 10 ricky bruchs kloner på stan konstant i var och vartannat hörn. Vilken samhälle!

Klart det inte hade ballat ur!

Tidslänk 1


Tidslänk 2
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 16:43   #42
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Det händer med kroppen när du tar anabola steroider
UPPDATERAD 18 FEBRUARI 2019PUBLICERAD 16 FEBRUARI 2018

Den som använder anabola steroider kan på kort tid uppleva att muskelmassan ökar och att träningen ger ett bättre resultat än vad den gjort utan preparatet. Men biverkningarna är många och påverkar användaren både fysiskt och psykiskt. Kvinnliga bröst på män, förstorad klitoris på kvinnor, depression och panikångest är några av effekterna ett missbruk kan ge.

Det händer med kroppen
• Män får kvinnobröst. Hos män kan bröstkörtlarna växa och ge ett utseende som påminner om kvinnobröst. Det här drabbar ungefär hälften av användarna.

• Kraftig akne. Den som använder anabola steroider kan drabbas av svår akne under och efter en steroidkur.

• Ökad kroppsbehåring – och ökat håravfall. Det är inte ovanligt att den som dopar sig med steroider får mer hår på kroppen generellt. Men preparaten medför troligen också håravfall på huvudet, särskilt för personer där flintskallighet ligger i släkten.

• Hjärtat tar stryk. Anabola steroider leder till förhöjt blodtryck och andra åkommor som påverkar hjärtat. Risken för att få en blodpropp ökar också.

• Könsorganen förändras. Männen kan få inflammerade testiklar och minskad spermieproduktion, som kan hålla i sig i flera år. Kvinnor får oregelbunden menstruation och förstorad klitoris. En vanlig biverkning hos kvinnor är dessutom att de får en mörkare röst.

Det händer i knoppen
• Ökat självförtroende. En kur med anabola steroider pågår i ett antal veckor och den som använder preparatet kan uppleva en känsla av att vara oövervinnerlig i början av en kur.

• Aggressivitet. En bit in i kuren inträder en period av minskat omdöme och allmän svårighet att känna gränser. Vilket kan leda till bland annat starka känslor av svartsjuka med aggressivitet med verbala och fysiska inslag som följd.

• Depressivitet och ångest. Mellan två kurer kommer användaren att uppleva depression och nedsatt självförtroende i takt med att muskelmassan minskar och att beundran från andra avtar.

Utöver de åkommor som listas här ovan kan du drabbas av bland annat panikångest, oro, psykos, sömnsvårigheter, empatistörning och ätstörningar.

Källa: Läkartidningen
De flesta av de där har jag redan. Kanske lika gärna kan dopa mig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 17:18   #43
RökteUppMinKatt
Registered User
 
RökteUppMinKatts avatar
 
Reg.datum: Sep 2020
Inlägg: 307
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Men om det skulle vara lagligt så hade användningen ökat och fler samhällsproblem hade på längre sikt börjat bubbla upp under ytan tids nog.
Är det något unikt för anabola då eftersom detsamma inte verka gälla för andra droger av vad man kan se ifrån länder där man har lättat på trycket?

Varför ska skötsamma människor få lida på grund av idioter? Är det inte dags att förbjuda fet mat då också eftersom ärkefetton som inte kan hantera sina hamburgare belastar sjukvården?

Det räcker inte att kriminalisera våldsbrott? Man måste även kriminalisera sådant som kanske i vissa fall kan leda till våldsbrott. Vi kanske rentav borde kriminalisera ångest och depression också, samt tvångsbehandla hela befolkningen med meditation.

Nä, fy för att göra vad man vill här i världen under den ytterst begränsade tid man har. Och att utbilda istället för att kriminalisera funkar så klart inte. Ajabajja, här ska det slås på fingrarna som om man vore bertil 8 år.

Pissar på Sverige och dess äckliga lagar. Så glad att jag inte bor där. Lägg mer resurser på kriget mot droger och låt hela landet gå under. Jag ber.
RökteUppMinKatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 18:08   #44
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Från ett själviskt perspektiv tycker jag att det är bra att folk dopar sig. Jag har väldigt fördelaktiga gener för att ha mycket muskelmassa och låg fettprocent, även när jag inte tränar. Tack vare att det är så många som dopar sig så sticker jag inte ut i mängden lika mycket som jag gjorde tidigare. Jag minns hur det var när jag gick i högstadiet i slutet på 90-talet. Då fick jag dagligen höra dopinganklagelser. Nu är det väldigt sällan jag får höra det. Helt enkelt för att jag inte sticker ut lika mycket längre. Är väl till och med räka i en del sammanhang.

I ett allmänt perspektiv är doping dock ett problem. Det är många som förstör sina liv för temporära gäinz i gymmet. En del kan dopa sig och klara sig men majoriteten mår nog bara dåligt av det i långa loppet.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 18:24   #45
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Snuten lyssnar uppenbarligen inte på Tyngre Träningssnack, man ska säga laktat - inte mjölksyra.

Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Är det bara jag som tycker det är gött med dopingrazzior?
Det är åtminstone content-skapande.
Ladugårdsdörr är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)