Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-10-18, 12:25   #31
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Märklig fråga. Är något smutsigt slängs det i tvätten. Om något är rent förvaras det i garderoben. Skrynkliga artiklar förvaras i garderoben inför strykning. Huruvida något är "använt" eller inte är helt oväsentligt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-18, 12:33   #32
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Märklig fråga. Är något smutsigt slängs det i tvätten. Om något är rent förvaras det i garderoben. Skrynkliga artiklar förvaras i garderoben inför strykning. Huruvida något är "använt" eller inte är helt oväsentligt.
Tydligen är du och jag de enda på forumet som tycker det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-18, 12:54   #33
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Märklig fråga. Är något smutsigt slängs det i tvätten. Om något är rent förvaras det i garderoben. Skrynkliga artiklar förvaras i garderoben inför strykning. Huruvida något är "använt" eller inte är helt oväsentligt.
Fast kläder går inte från att vara rena till att bli smutsiga på ett ögonblick, det finns något däremellan också. En process där plagget gradvis blir smutsigare och smutsigare.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-18, 13:11   #34
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Fast kläder går inte från att vara rena till att bli smutsiga på ett ögonblick, det finns något däremellan också. En process där plagget gradvis blir smutsigare och smutsigare.
Antingen är det tjänligt, då är det i garderoben. Är det otjänligt så slängs det i tvätten.

För diskussions skull kan jag låtsas att det finns ett mellanting. Var isåfall behåller det sin renlighet bäst: i garderoben, eller utanför den?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut

Senast redigerad av Armed Dingo den 2020-10-18 klockan 13:15.
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-18, 13:21   #35
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Antingen är det tjänligt, då är det i garderoben. Är det otjänligt så slängs det i tvätten.

För diskussions skull kan jag låtsas att det finns ett mellanting. Var isåfall behåller det sin renlighet bäst: i garderoben, eller utanför den?
Man sätter använda men rena kläder på ett eget ställe, antingen upphängda eller i en låda, förslagsvis.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-18, 14:01   #36
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Märklig fråga. Är något smutsigt slängs det i tvätten. Om något är rent förvaras det i garderoben. Skrynkliga artiklar förvaras i garderoben inför strykning. Huruvida något är "använt" eller inte är helt oväsentligt.
Låt säga att du arbetar med ett arbete likt rörmokare, snickare, kranförare eller annat där arbetskläder krävs. Försäljare med kostym passar också.
Tvättar du varselkläderna varenda dag?
Lämnar du in kostymen på tvätt varenda dag?
Jag tvivlar starkt på att du skulle lägga jordiga arbetsbyxor i garderoben, samtidigt som du knappast tvättar dessa varje dag.
Detsamma gäller såklart för vardagskläder, en hoodie viks knappast in i garderoben efter en fredagskväll, men slängs knappast i tvätten för att brukas nästkommande dag.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-19, 07:40   #37
Stuffer
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 191
Har dubbla garderober med lådor nertill och upptill hänger det skjortor och byxor.
Mellan översta lådan och skjortorna har jag satt ett hyllplan och lämnat typ 30cm luft upp till skjortorna. Där lägger jag använda men ej jättesmutsiga kläder.

Har också en herrbetjänt i sovrummet på vilken jag ofta hänger fram kläder som ska användas nästkommande dag.
Stuffer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-19, 13:51   #38
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Senaste halvåret har jag haft en hundsläde i sovrummet som jag hänger upp allt på. Men nu när snön kommer så ska väl hundarna dra den... kanske får ställa in min MTB och ha som herrbetjänt tills det är säsongsbyte igen
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-19, 14:08   #39
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Citat:
Ursprungligen postat av Kif Visa inlägg
Låt säga att du arbetar med ett arbete likt rörmokare, snickare, kranförare eller annat där arbetskläder krävs. Försäljare med kostym passar också.
Tvättar du varselkläderna varenda dag?
Lämnar du in kostymen på tvätt varenda dag?
Jag tvivlar starkt på att du skulle lägga jordiga arbetsbyxor i garderoben, samtidigt som du knappast tvättar dessa varje dag.
Detsamma gäller såklart för vardagskläder, en hoodie viks knappast in i garderoben efter en fredagskväll, men slängs knappast i tvätten för att brukas nästkommande dag.
Jag förvarar arbetskläder i en egen garderob.

Om jag skulle haft jordiga arbetskläder hade jag förvarat dom på en plats avsedd för jordiga kläder.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-19, 15:47   #40
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Senaste halvåret har jag haft en hundsläde i sovrummet som jag hänger upp allt på. Men nu när snön kommer så ska väl hundarna dra den... kanske får ställa in min MTB och ha som herrbetjänt tills det är säsongsbyte igen
Har du slädhundar i plural? Blir inte det rätt...högljutt?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-19, 16:30   #41
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Har du slädhundar i plural? Blir inte det rätt...högljutt?
Man brukar väl ha typ ett spann?
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-19, 16:39   #42
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Hänger på en stol. Det är dock suboptimalt då det ser lite slarvigt ut.
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-19, 16:39   #43
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Har du slädhundar i plural? Blir inte det rätt...högljutt?
Kennel-ylet är ett väletablerat begrepp bland mushers. Det påminner om flogsta-vrålet, sker oftast mitt i natten och som tätast när tikarna löper. Vi har en malamut och en siberian som hjälps åt med släden (modell mindre) när vi är till fjälls. Då packar vi i den och skidar bredvid. Planer på en 15-20 hundar när vi inte bor i lägenhet längre. Så vi kan ha dom i hundgård
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-19, 17:39   #44
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Öh, va?

Träningskläder lägger jag förstås i tvätten efter användning. Man tar av sig kläderna och använder sedan händerna för att lägga ner det i en tvättkorg (du vet sådana där som finns på IKEA eller en sån här lite flashigare variant från Fyndiq):



På höjden kan jag tänka mig att använda shortsen 2 träningspass innan de också åker med i tvätten.

Men om du inte kan ta hand om din använda träningskläder, hur ska du då kunna ta hand om din träning eller någonting över huvud taget i ditt liv? Det här nyckeln till allting.

Med det sagt så kan jag även nämna att jag spelade hockey en gång i tiden och stanken när man gick in i ett omklädningsrum var alltid helt genomvidrig de första minutrarna innan man vant sig med dimman av svett. Antagligen på grund av att många av skydden aldrig tvättades så flera års pungsvett av en ca 20 män hade ackumulerats som gav en speciell doft.

Få talar om det här.
Tänk när ens politiska ideologi sammanfaller med ens tvättsäckar.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)