Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-10-17, 14:36   #16
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Öh, va?

Träningskläder lägger jag förstås i tvätten efter användning. Man tar av sig kläderna och använder sedan händerna för att lägga ner det i en tvättkorg (du vet sådana där som finns på IKEA eller en sån här lite flashigare variant från Fyndiq):



På höjden kan jag tänka mig att använda shortsen 2 träningspass innan de också åker med i tvätten.

Men om du inte kan ta hand om din använda träningskläder, hur ska du då kunna ta hand om din träning eller någonting över huvud taget i ditt liv? Det här nyckeln till allting.

Med det sagt så kan jag även nämna att jag spelade hockey en gång i tiden och stanken när man gick in i ett omklädningsrum var alltid helt genomvidrig de första minutrarna innan man vant sig med dimman av svett. Antagligen på grund av att många av skydden aldrig tvättades så flera års pungsvett av en ca 20 män hade ackumulerats som gav en speciell doft.

Få talar om det här.
Det finns människor som använder kläder på andra ställen än gymmet också. Mina arbetskläder och annat som inte tvättas efter varje användning hänger jag över en stol, kastar över soffan eller sängen.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-17, 14:51   #17
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag förstår inte frågan. Rena kläder lägger/hänger jag i garderoben. Blöta kläder hänger jag på tork någonstans. Torra men skitiga kläder lägger jag i tvätten. Trasiga kläder ger jag till mamma, så väver hon trasmattor av dem. Jag reflekterar inte över klädernas nyhet.
Säg att du tar fram en pullover från garderoben och så använder du den en dag. Den är alltså synbarligen ren, fast den är ju som sagt använd en dag. Men du har inte svettats i den, och har lyckats undvika att snyta dig i ärmen. Nästa dag tänker du inte använda denna pullover. Vad gör du med tröjan?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-17, 15:07   #18
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Säg att du tar fram en pullover från garderoben och så använder du den en dag. Den är alltså synbarligen ren, fast den är ju som sagt använd en dag. Men du har inte svettats i den, och har lyckats undvika att snyta dig i ärmen. Nästa dag tänker du inte använda denna pullover. Vad gör du med tröjan?
Precis
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-17, 15:14   #19
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Säg att du tar fram en pullover från garderoben och så använder du den en dag. Den är alltså synbarligen ren, fast den är ju som sagt använd en dag. Men du har inte svettats i den, och har lyckats undvika att snyta dig i ärmen. Nästa dag tänker du inte använda denna pullover. Vad gör du med tröjan?
Stoppar tillbaka i garderoben igen.Eller, jag brukar slarva och lägga kläderna framme. Men jag ”värderar” den som ren.

Sen kan iofs jobbarkläder ibland vara jordiga och så. Men de hänger på en specifik jobbarklädesplats.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-17, 15:16   #20
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Har en låda i en byrå där jag lägger använda men rena kläder. Träningskläder har jag klädhängare eller krokar för.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-17, 15:39   #21
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Stoppar tillbaka i garderoben igen.Eller, jag brukar slarva och lägga kläderna framme. Men jag ”värderar” den som ren..
Detta är helt oacceptabelt. Kläderna passerar ALLTID tvätt och tork innan de får besöka garderoben igen. Använda kläder som inte är redo för tvätt hänges från klädhängare någonstans UTANFÖR garderoben. Det optimala är ett torrt och varmt pannrum.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-17, 15:46   #22
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
För en gångs skull är jag enig med Klein. Bara ett monster stoppar tillbaka använda kläder i garderoben.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-17, 15:47   #23
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Stoppar tillbaka i garderoben igen.Eller, jag brukar slarva och lägga kläderna framme. Men jag ”värderar” den som ren.

Sen kan iofs jobbarkläder ibland vara jordiga och så. Men de hänger på en specifik jobbarklädesplats.
Helt galet
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-17, 15:55   #24
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
För en gångs skull är jag enig med Klein. Bara ett monster stoppar tillbaka använda kläder i garderoben.
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-17, 15:58   #25
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag känner att jag snart får en ny avatartext av stridis.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-17, 16:08   #26
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Detta är helt oacceptabelt. Kläderna passerar ALLTID tvätt och tork innan de får besöka garderoben igen. Använda kläder som inte är redo för tvätt hänges från klädhängare någonstans UTANFÖR garderoben. Det optimala är ett torrt och varmt pannrum.
Precis, garderoben är en helig plats där allting ska vara rent och lukta gott.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-18, 04:42   #27
rosto
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Har en låda i en byrå där jag lägger använda men rena kläder. Träningskläder har jag klädhängare eller krokar för.
Jag gör på samma sätt men kläder som jag går i och skall bära nästa dag brukar hamna på en stol vid sängen. Använda träningskläder hänger i ett förråd tills det är dags för tvätten.
rosto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-18, 07:29   #28
rooz
Legimtimerad flaggstång
 
roozs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Hos Mor & far
Inlägg: 9 962
Använder en herrbetjänt, skjortor & underkläder användes mx en gång innan det tvättas igen.
__________________
Citat:
Man vill bli älskad, i brist därpå beundrad, i brist därpå fruktad, i brist därpå avskydd och föraktad. Man vill ingiva människorna något slags känsla
rooz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-18, 08:00   #29
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 072
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag känner att jag snart får en ny avatartext av stridis.
Tigg inte.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-10-18, 09:26   #30
dmoller
fr3ed0mf1gh73r
 
dmollers avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 119
slänger det på golvet/sängen/stolen/skiter i att använda igen även om jag tänkte det från början
dmoller är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)