Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-08-10, 13:16   #61
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-08-10
Tid: 11:15 - 12:00
Plats: LAK
Morgonvikt: 96,6 kg

Knäböj

5x40, 5x50, 5x60

Jag hoppades verkligen att jag skulle kunna få den nystart jag behövt men resultatet var allt annat än upplyftande. Planen var att köra arbetsset på mellan 75 och 80 kg beroende på hur uppvärmningen kändes men som synes fick jag vika ner mig långt innan. Ryggen vill inte samarbeta trots moderata vikter. Jag ska pröva med stången lite högre upp och låga vikter nästa vecka. Om inte det fungerar så är det inte omöjligt att jag får lägga böjandet på is ett tag till ryggen mår bättre och då börja på riktigt låga vikter igen. Frustration summerar det hela.

Militärpress

5x20, 5x25, 5x30, 5x35
5x40, 3x40, 3x40, 3x40, 2x40

Börjarnas inverkan på ryggen gjorde att jag saknade det rätta trycket i pressarna. Men speciellt dåligt var det inte heller med tanke på högerhandens känningar. Rätt mediokert helt enkelt. Men jag känner att det finns mer att ge inom en ganska snar framtid.

Marklyft
Utgick p.g.a ryggen, igen. Ännu mer frustrerande

Latsdrag

5x30, 5x40, 5x45,5x 50
5x55, 5x55, 5x55, 5x55, 5x55
Mini-deload för att inte ha sönder mig själv helt. Handen knakade lite men gjorde inte ont vilket är skönt. Inte mycket att orda om egentligen varken gristungt eller lätt och explosivt. Utförda reps helt enkelt.

Kommentarer

I normala fall så går jag från träningen med huvudet högt och själen fylld med livslust, men idag så såg allt bara gråare och sämre ut efter träningen. Efter den senaste månaden med ganska stökigt leverne i form av fjällturer, konstiga arbetstider och ansträngde arbetsuppgifter (vad sägs om att riva scen mellan 08:00-02:00) samt dålig kosthållning så var utgångsläget lite svagare, lite fetare, lite skadad men mycket motiverad. Med dagens skitpass så är motivationen nästan bortblåst. Lyckligtvis är jag inte beroende av motivation. Ska något göras så gör man det, svårare än så är det inte. Men det vore ju trevligt om träningen skulle känns kul igen. Eftersom jag sitter hemma och väntar och hoppas på att jag ska få doktorandtjänsten jag var på intervju för så är träningen min fasta punkt i tillvaron och det som håller mig mentalt frisk. Att då inte kunna träna är rent överdjävligt.

@Sarwien
Nej det står precis det jag vill att det ska stå. En liten ordlek från min sidan då den här journalen främst handlar om att lyfta diverse järnklumpar.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-13, 13:46   #62
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-08-13
Tid: 12:00- 13:30
Plats: Stadsparken

Kommentar

Kendons sommarträningar i stadsparken fortsätter. Sedan systembolaget flyttade så har det varit en mycket bättre miljö, inga alkisar i publiken och inte fyra ton glasskärvor på gräset. Joel lämnade återbud på grund av en förkylning men vi blev tre personer till slut. Först körde vi "bokuto ni yoru kendo waza keikoho" och sedan lite shinai kendo och keiko. Mitt fokus låg inte så mycket på teknik utan på att utnyttja terrängen i min keiko. Att konstant få solen i ögonen är mycket irriterande och man tappar lätt fokus. Det kanske inte ger något på tävling men är ett trevligt inslag som ger en större känsla av vad kendo i grunden handlar om, att överleva en duell. Ett lätt och trevligt pass med folk jag inte träffar så ofta, mycket trivsamt.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-15, 14:50   #63
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-08-15
Tid: 11:15 - 12:15
Plats: LAK
Morgonvikt: 96,8 kg

Knäböj

5x40, 5x50, 5x60, 5x70
5x75, 5x75, 5x75, 5x75, 5x75

Mycket försiktigt pass idag. Jag ställde safetybar högt så att jag inte kunde gå särskilt långt under parallellt för att inte riskera ryggen. För att få bättre hållning så fokuserade jag på var jag lät stången vila. Jag vet att ju högre upp den ligger ju mer upprätt tenderar böjen att bli. När jag tänkt på min bottenposition varit innan så har jag varit väl framåtlutad troligtvis på grund av hur jag haft stången. Resultatet? Helt smärtfri både under och efter träning. Att jag var svag som fan och fick kämpa med förhållandevis låga vikter kan jag ta. Jag har inte tränat speciellt mycket på sistone. Dessutom så kommer jag djupare med underkroppen när jag inte fäller ryggen så djupet blev helt ok trots allt. En bra start om man frågar mig.

Bänkpress
5x40, 5x45, 5x50, 5x55
5x62.5, 3x62.5, 3x62.5, 3x62.5, 3x62.5

Bänkpressen blev kanske lite styvmoderligt behandlad. Jag var så glad över att inte ha ont att jag kanske inte hade fullt fokus. Uppvärmningen var för tung kan jag konstatera så är i efterhand, jag skulle kanske ha stannat på 50 kg. Inte lika bra brygga som sist men ett klart framsteg från när jag började. Jag behöver inte kämpa på samma sätt, när axlarna dras bak ordentligt så kommer den som av sig själv. Hade svårt att hitta rätt läge under stången vilket ledde till att jag både slog i ställningen och hamnade för långt ifrån. Inte speciellt stark men det är som förväntat efter sommarens misskötsel.

Stångrodd
5x40, 5x40, 5x50
5x60, 5x60, 5x60, 5x60, 5x60

Jag gick in med låga förväntningar då ju rodden fått stryka på foten för att rädda mig från mer permanenta ryggskador. Men det var bara att dra. Det konstiga var att jag bara blev starkare ju längre det gick. Fjärde set var oändligt mycket bättre än första, kanske inte i styrka men känsla. Det är bara att köra vidare.

Kommentarer

Ett känslomässigt väldigt viktigt pass. Med alla problem så var det skönt att för en gångs skull kunna köra på och vara glad. Det är väl så här som det ska känns att träna, en dagens höjdpunkt. Nu gäller det att skynda långsamt och vara försiktig. Om inte böjen funkar som den ska så blir det inte mycket kvar av Stronglifts schemat. Vad det gäller den utannonserad viktnedgången så går det segt. Jag står och pendlar mellan strax över 95 kg och strax under 97 kg från dag till dag. Det är så mycket svårare när jag inte bor själv och har kontroll över maten. Nu när jag inte fick första tjänsten jag var på intervju för så måste jag hitta ett temporärt jobb så jag kan flytta. Ska se om A9 vill ha mig som på en kortare tur.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-17, 13:29   #64
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-08-17
Tid: 11:15 - 12:25
Plats: LAK
Morgonvikt: 95,0 kg

Knäböj

5x20, 5x40, 5x50, 5x70
5x77.5, 5x77.5, 5x77.5, 5x77.5, 5x77.5

Fortsatt bra känsla i böjarna och inte en tillstymmelse till smärta i ryggen. Kan jag ha hitta hem till slut? Djupet är en bit under 90 grader men jag skulle gärna gå djupare men det får jag strunta i den här gången. Vi nästa deload kanske jag tar och prövar att böja lite djupare, men för tillfället så får det duga. Svag och öm i benen sedan i måndags men inte tillräckligt för att hindra mig.

Militärpress

5x20, 5x30, 5x35
5x40, 3x40, 4x40, 3x40, 3x40

Två reps mer än senast känns ganska acceptabelt med tanke på dagsformen. Jag har aldrig tidigare upplevt militärpress som en ben övning men i dag var jag så trött att det var svårt att hålla balansen till och från. Men trots allt väldigt trivsamt.

Marklyft
5x60, 5x80, 5x80, 5x100
1x115

Tillslut så hittade jag min överman i marklyft, 115 kilo blev mig övermäktigt. Att jag fick en etta var bara för att jag tillät mig att göra ett omtag efter jag inte ens lyckats rubba stången i första lyftet. Med tanke på skicket benen var i så tror jag nog att det kommer gå vägen nästa vecka. Greppet var dock inget som satte stop utan en mer allmän vekhet.

Latsdrag
5x30, 5x40, 5x50
5x60, 5x60, 3x60, 3x60, 4x60

Små, små framsteg även här. Det går i all fall åt rätt håll och det är allt som räknas. Inget att orda om.

Kommentarer
Ytterligare ett kul och smärtfritt pass. Så här bra har jag inte känt mig på länge. Nog för att, framsida, baksida, insida och utsida lår samt röven gjorde ofantligt ont med träningvärk är ett tecken på ett gott verk. Det finns betydligt mer att hämta i mark och böj när jag vilat upp benen. När det blir är en helt annan fråga då jag fick jobba extra med att bygga scen och vara stage hand på Musikens Makt. Det lär sluta med cirka 45 timmar med bitvis mycket fysiskt jobb uppdelat över tre dagar och en natt. Dagen andra glädjeämne är att hallen återgår till ordinarie tider och att jag nu kan träna även på fredagar. Så om allt bara håller och funkar så blir det måndag, onsdag och fredag; precis som det ska vara.

Vikten fortsätter att varierar mellan 95 och 97 men jag ser en viss nedåtgående trend som jag ska försöka hålla fast vid. Jag har en hel del som jag skulle vilja bli av med. Det viktigaste är att jag går ner, fort behöver det verkligen inte gå.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-24, 13:44   #65
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-08-24
Tid: 11:15 - 12:15
Plats: LAK
Morgonvikt: 96,0 kg

Knäböj

5x40, 5x50, 5x60, 5x70
5x80, 5x80, 5x80, 5x80, 5x80

Fortsatt stabilt men tungt. Jag var lite nojig över ryggen men det var inte värre än att jag kände den belastas. Ingen smärta under eller efter passet. Några ganska fula lyft blev det fram mot slutet, framför allt så vek sig knäna inåt vid två tillfällen. Men alla smärtfria och lyckade lyft är bra lyft.

Bänkpress
5x40, 5x40, 5x50, 5x50
5x62.5, 4x62.5, 3x62.5, 3x62.5, 3x62.5

Sista försöket på 62.5 gick inte som jag hoppats. Jag får göra en deload till nästa gång. Jag har dock goda förhoppningar om att det går bättre nu när jag kan träna mer regelbundet och inte är halvdöd efter 13 timmarspass på jobbet. Det som var mest negativt var att jag hade svårt att få till bryggan och axlarna. Jag kan inte riktigt sätta fingret på problemet annat än att det inte kändes helt bra.

Stångrodd
5x40, 5x40, 5x50
5x62.5, 5x62.5, 5x62.5, 5x62.5, 5x62.5

Nya och respektingivande vikter spelade ingen roll utan det gick utmärkt att kötta förbi. Precis som sist så gick det bara bättre och bättre trotts att det kändes tyngre och tyngre. Antingen så kom jag igång eller så började jag fuska. Jag hoppas på alternativ ett.

Kommentarer
Blodgivning efter passet, lyckades sätta PB i blodvärde med 170. Inget i övrigt.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-26, 13:46   #66
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-08-26
Tid: 11:15 - 12:30
Plats: LAK
Morgonvikt: 95,2 kg

Knäböj

5x20, 5x40, 5x50, 5x60, 5x70
5x82.5, 5x82.5, 5x82.5, 5x82.5, 5x82.5

Väldigt bra känsla idag, inte ett tillstymmelse till ryggont varken under eller efter. Fortsatt fokus på hållningen speciellt när jag lyfter ur stången. Jag lade till några böjar med tom stång bara för att få lite vikt och stretcha i bottenläget. Det känns bra att få gunga lite i bottenläget innan vikterna börjar bli tunga. Det var en böj som gick lite snett och jag fortsatte för lite djupt och fick svårt att vända.

Militärpress
5x20, 5x25, 5x30
5x35, 5x35, 5x35, 5x35, 5x35

Ganska komfortabelt i och med deload. Inte mycket att orda om.

Marklyft
5x60, 5x80, 5x100
4x115

Den utlovade revanschen fick vänta lite. Jag tappade farten och rytmen i sista set och när jag fastnade så orkade greppet inte med att starta om lyftet. Jag var lite öm i baksida lår, så när kroppen börjar bli van vid att träna igen så ska jag nog lyckas sätta den sista repetitionen också. Man ska ju ha något att se fram emot nästa vecka också. Den stora frågan är väl egentligen var gränsen mellan en fyra och fura ettor går, för jag börjar närma mig.

Latsdrag
5x30, 5x40 5x50
5x60, 5x60, 4x60, 4x60, 3x60

Harvandet fortsätter och se på fan om jag inte lyckas klämma ur mig en repetition till. Någon gång så ska jag väl lyckas.

Kommentarer
Mitt i särklass långsammaste pass någonsin. Boven i dramat var knäböjarna som tog över en halvtimme. Det är ett nytt rekord fast inte på ett bra sätt. Sen så tog marklyften också ganska mycket tid om man ser till antalet repetitioner jag presterade. Jag tror att blodgivnignen spelade en viss roll då jag var markant mer andfådd mellan setten även om jag inte upplevde att min styrka var försämrad. Det brukar ge sig ganska snabbt så nästa vecka får jag hitta någon annan bortförklaring.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 13:25   #67
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-08-29
Tid: 11:20 - 12:15
Plats: LAK
Morgonvikt: 96,6 kg

Knäböj

5x40, 5x50, 5x60, 5x70
5x85, 5x85, 5x85, 5x85, 5x85

Fortsatta glädjebesked i powerracket. Jag kände belastningen i ländryggen men det var varken obehagligt eller smärtsamt. Så här två timmar senare känns allt ok. Styrkan kändes bra och nu när jag ser efter så var det ett personbästa. Förra gången jag var på 85 kg så höjde jag till 87.5 av misstag och har aldrig satt en full 5x5.

Bänkpress
5x20, 5x40, 5x40, 5x50
5x55, 5x55, 5x55, 5x55 5x55

Att sänka är sällan kul men ibland ska det göras. I slutändan så flyttade jag nog fler kilo totalt än innan jag sänkte. Tekniken var dålig och jag hade svårt att ligga på rätt plats under stången. Men i slutändan så var det inga problem att klara alla reps.

Stångrodd

5x40, 5x40, 5x50
5x65, 5x65, 5x65, 5x65, 5x65

Eftersom jag varit lite orolig för om jag låtit formen gå åt helvete så så jag till att träna där jag kunde se min spegelbild. Det visade sig att det var en viss rörelse som togs ut i ryggen men det var högst upp och var en tiondel av vad jag trodde. Lite svaj för man ju räkna med när man försöker lyfta tungt och explosivt. Lite jobb återstår med att hitta rätt utgångsläge.

Kommentarer

Två personbästa och en lyckad 5x5 kan kallas något annat än ett lyckat pass. Det gick betydligt snabbare än förra träningen och jag känner mig inte helt slaktad i benen. Så allt ser bra ut. Imorgon börjar kendoträningarna och jag ska göra mitt bästa föra att vara där så ofta jag kan. Jag siktar på 1-2 träningar men ska försöka gå på alla. Jag har mycket att ta igen och jobba på om jag ska kunna gradera till 3:e dan inom en överskådlig framtid.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 13:09   #68
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-08-30
Tid: 19:30- 21:00
Plats: Hälsans Hus

Kommentarer

Terminens första kendopass avklarat, och vilken inledning det blev. Att vara fem personer på första träningen är ett gott förebud. Dessutom så har vi fått ta över Shimbukans Emil under tiden han pluggar i Luleå. Så nu får vi/de som kallar oss tränare skärpa oss så han kommer hem med några nya trick. Ganska mycket fokus på grunderna och inte speciellt ansträngande, med ett undantag. Vi körde en supersets-stege med haya-subuti och killer-suburi 10,20 och 30 hugg. Efter det så kände jag mig inte så kaxig. Men som alltid när terminen börjar så känner man sig rätt rostig och har inget direkt tryck i benen. Men det kommer tids nog.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 13:45   #69
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-08-31
Tid: 11:15 - 12:30
Plats: LAK
Morgonvikt: 96,6 kg

Knäböj

5x40, 5x50, 5x60, 5x70
5x87.5, 5x87.5, 5x87.5, 5x87.5, 5x87.5

Fortsatt uppåt och ett nytt personbästa. Fick ett dåligt utlyft på tredje setet och det gjorde det hela mycket besvärligare. Jag har inte tänkt på det innan men när vikterna börjar öka så blir det svårare att justera och kompensera i efterhand. Just då kände det lite farligt i ryggen men det var bara en nojja från min sida, det var smärtfritt även idag.

Militärpress

5x20, 5x25, 5x30
5x37.5, 5x37.5, 5x37.5, 5x37.5, 5x37.5

Då jag gjorde en ganska lite deload så börjar det redan känns tungt. Det var dock inga lyft som jag fick grisa upp utan det var kontrollerat och relativt snyggt. Det gick lättare än förra gången jag låg på den här vikten. På måndag och tisdag hade jag lite ont i höger axel men det var som bortblåst idag. Jag tror det var kendo och den efterföljande bastun som gav den lite tid att mjukna.

Marklyft

5x60, 5x80, 5x100
5x115

Då det här var min sista chans att sätta vikten så är det en underdrift att säga att jag var motiverad. Benen kändes rätt fräscha och ryggen gjorde inte ont så jag hade verkligen förutsättningarna på min sida, då kan man inte fega ur. Jag tror till och med att jag hade lite högre tempo på lyften den här gången. Händerna ser helt skinnflådda men det kan lika gärna komma från kendoträningen. Känner mig lite stel i ryggen så här efteråt och filéerna kliar.

Latsdrag
5x30, 5x40 5x50
5x60, 5x60, 5x60, 4x60, 4x60

Två reps mer än sista, det enda som räknas. Tids nog kommer jag få höja.

Kommentarer

Synd att det inte är så här kul att träna varje gång. Att se hur saker börjar falla på plats är verkligen tillfredsställande. Med kendosäsongen igång så kommer jag ha att göra framöver. Det kommer vara bra för såväl kropp som själ.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 15:59   #70
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-09-02
Tid: 11:15 - 12:15
Plats: LAK
Morgonvikt: 96,7 kg

Knäböj

5x40, 5x50, 5x60, 5x70
5x90, 4x90, 3x90, 4x90, 3x90

Ny och oprövad vikt brukar alltid göra mig nevös. När jag kom tillbaka från Japan vägde jag mindre än det jag lyfte idag. Men för att stanna i nutiden så gick det över förväntan. Jag är lite besviken på att jag inte pressade ur mig några reps till, det fanns viss marginal till godo. Men jag kände mig rätt nöjd med att mest bara prova på lite och få till känslan. Alla kroppsdelar häll och var smärtfria vilket är det viktigaste. Efter en lugn helg så kommer det nog gå av bara farten.


Bänkpress

5x40, 5x40, 5x50
5x60, 5x60, 5x60, 5x60, 5x60

Lite mer aggressiv höjning än vanligt då jag kände mig rätt stark. Känsla visade sig inte vara helt ogrundad. Axlarna och (den blygsamma) bryggan satt som gjuten idag vilket helt klar bidrog till den bra känslan. Lite struligt under tredje settet vilket gjorde att femma satt långt inne. Men set fyra och fem var inte i närheten av lika tunga. Nästa vecka så får jag nosa på mitt förra max.

Stångrodd
5x40, 5x50, 5x50
5x67.5, 5x67.5, 4x67.5, 3x67.5, 4x67.5

Idag stämde det inte. Förvisso var vikten den högsta jag prövat i rodd men det var något annat som spelade in också. Det var inga problem med balansen, stabiliteten eller ryggen men det gick segt. Men man kan inte alltid vara på topp.

Kommentarer

Kul att jag har kommit igång och kan träna obehindrat. Hoppas både styrketräningen och kendon får rulla på. Nu vänta vila fram till söndagens kendopass.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 17:42   #71
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-09-04
Tid: 16:00-17:00
Plats: Hälsans Hus

Kommentarer

Söndagspass helt utan träningskamrater, ganska meningslöst. Blev lite suburi med bokuto och kata-yo. Sedan så körde jag lite iaido som skulle få en utövare att gråta blod och nötte rensoku-men. Därefter så följde en del mängdträning av kote-hugg, en stackars spinningcykel blev mitt offer. Jag lyckades faktiskt hitta rätt- Helt plötsligt kändes det som att jag hittat någon bortglömd detalj, mina hugg sög inte längre. Frågan är om jag kan överföra känslan till min waza och keiko. För att få lite stil på mitt avslut så blev det en vända iaido följt av to-rei, mokuso och avslutande reigi. Hade det inte varit för den avslutande bastun så hade nog träningen var helt meningslös.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 13:58   #72
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-08-26
Tid: 11:20 - 12:40
Plats: LAK
Morgonvikt: 96,8 kg

Knäböj

5x40, 5x50, 5x60, 5x70
5x90, 5x90, 5x90, 5x90, 5x90

Precis som jag kände i fredags så fanns det mer att ge. Lite dåligt buktryck och för snabb nedväg under ett lyft gav mig ett litet hugg i högersidan. Men det var av ett lättare slag och gav sig. Lite öm efteråt men inte mer än att det känns. Så ett ganska resolut personbästa med mersmak.

Militärpress

5x20, 5x25, 5x30
5x40, 5x40, 5x40, 5x40, 3x40

Nesligt misslyckande på sista två repetitionerna men god styrka fram tills dess. Med lite vila och fokus så kommer det gå vägen. Det var betydligt mindre grisig än sist då jag fick börja kämpa redan halvvägs genom övningen.

Marklyft
5x60, 5x80, 5x100
4x120

Eftersom jag hade känt ryggen så var jag lite försiktigt och tvekan i mitt markande. Det visade sig vara obefogat men gjorde att jag saknade det rätta klippet. Under fjärde lyftet på toppvikten så gav greppet vika på vägen ner. Det var egentligen mer fråga om att jag slarvat när jag förberedde mig än att styrka tog slut. Efter det så lyckades jag inte ladda inför de sista och fick avbryta precis innan jag rätade ut. Det kanske var lika så väl då fyran kanske inte var helt utsträckt.

Latsdrag

5x30, 5x40 5x50
5x60, 5x60, 5x60, 5x60, 5x60

Skam den som ger sig. Jag visste att jag var nära och efter det nesliga fyran i marklyft så var motivationen på topp. Det var verkligen på gränsen men nu får jag en ny målvikt att leka med vilket känns som en välförtjänt belöning. När man varit duktig så får man plåga sig ännu hårdare, en logik som bara en sann sadist skulle gilla.

Kommentarer
Som efterträningsmål blev det kall lammstek och lite just hemkomna spanska charkuterier i form av tre korva och en seranoskinka samt en kopp kaffe. Det om något måste vara bra för återhämtningen. Nu gäller det bara att vila och spela Starcraft så att jag är pigg till morgondagens kendoträning.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-07, 13:16   #73
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-09-01
Tid: 19:30- 21:00
Plats: Hälsans Hus

Kommentarer

En riktig toppenträning. Vi var sju personer varav fem på rätt hög nivå. Till skillnad från i söndags då tio hugg kändes tungt så kunde vi nu sporra varandra och jag blev aldrig trött. Bara uppvärmningen med högljuda kiai gav mig rysningar av välbehag. De tre potentiella nybörjarna som var där fick sig en rejäl uppvisning. Bra stämning men lite väl loj träning. Det snackades lite för mycket och förklarades för ingående, fast man måste ju fokusera på att nybisarna hänger med. Vi fick ont om tid mot slutet vilket gick ut över vår ji-geiko-tid. Men med kort keiko så blev det dess då högre intensitet. Min nya kote-variant verkar fungera då jag gjorde två snygga som nästan satt där de skulle. Den ska jag jobba vidare på i fortsättningen. Dessutom så satte jag några snygga menhugg från to-ma vilket är en av sakerna jag jobbar på.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System

Senast redigerad av LoveMachine den 2011-09-07 klockan 13:18.
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-07, 14:09   #74
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-09-07
Tid: 11:15 - 12:20
Plats: LAK
Morgonvikt: 95,6 kg

Knäböj

5x40, 5x60, 5x70, 5x80
5x92.5, 5x92.5, 5x92.5, 5x92.5, 5x92.5

Jag gick in med en liten loj inställning då jag trodde att jag skulle vara ordentligt slut i benen och att de ganska bruna sista lyften i måndags skulle göra sig påminda. Men redan under uppvärmningen så märkte jag att jag kände mig stark. Med tanke på hur sällan det känns så, bara en sak att göra uttnytja situationen. Till skillnad från i måndags så kändes det som att benen var den svaga länken, inte ryggen.

Bänkpress
5x40, 5x45, 5x50
5x62.5, 5x62.5, 5x62.5, 3x62.5, 2x62.5

Lite av en besvikelse måste jag säga även om det är bättre än sist jag var uppe på den vikten. Jag börjar tro att jag ligger snett på bänken eller något då stången hamnar för långt till vänster om jag ska få den rakt ovanför mig. Detta resulterar i att jag när jag blir trött kan råka slå i ställningen. Det kostade mig minst två reps då det tar mycket energi att balansera upp igen. Sista settet var en och skär fail, på trean så fastnade jag och fick lägga ner den på ställningens safty bar. Det var bara att svälja stoltheten och krypa ut under stången.

Stångrodd
5x40, 5x50, 5x60
5x67.5, 4x67.5, 3x67.5, 4x67.5, 3x67.5

Visst bättre än sist men inte bra. Det känns lite svajigt, knöligt och jag har svårt att inte fuska genom att dra upp ryggen för att ge en bättre vinkel. Dessutom så krummar jag lite vilket sällan är bra. Får se hur det går nästa veckan.

Kommentarer
Än så länge ingen seghet i kroppen trots att jag ökat träningsmängden. Första veckan var lite seg men nu känner jag mig pigg och stark. Min eviga fiende, vikten håller sig i schack. Jag ligger mellan 95 och 97 kilo med en väldigt svagt nedåtgående trend. Dessutom så ser jag smalare ut än för två månader sedan och byxorna sitter bättre. Det känns i alla fall som att jag byter fett mot muskler.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-08, 21:34   #75
LoveMachine
Not that kind of doctor
 
LoveMachines avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 433
Datum: 2011-09-08
Tid: 19:30- 21:00
Plats: Hälsans Hus

Kommentarer

Inte lika bra drag som i tisdags, men de fyra som var på träningen var de fyra mest erfarna. Vi körde igenom lite grunder men inte i lika stor omfattning som sist. På något sätt så kom vi in på hur otroligt svårt det är att använda seme-ashi i kombination med stora men-hugg. När man svävar med höger foten så tappar man lätt balansen när man gör stora hugg. Framför allt så är det baksvingen som spökar. Om man inte höjer shinaien längre än till lodrätt så går det hyfsat., annars så tappar man balansen och får ingen fart med sig. Det går naturligtvis att avhjälpa med kortare maai men eftersom man inte får någon fart så går det långsamt och framför allt ens zanshin blir slö. Däremot så fungerade det dessdå bättre när man gör kote-nuki-men och ai-men. Då spelar det ingen roll att man kommer kort eftersom motståndaren är på väg framåt. Just det halvstora menhugget gör att man dominerar centrum mycket lättare och ser att bara ens eget hugg träffar.

När vi tränade kote så fortsatte jag att jobba på mitt nya och förbättrade hugg. Mina träffar var inte de bästa men huggen var raka vilket mina träningskamrater bekräftade. Även under keiko så jobbade jag lite extra på kote-huggen som åter igen var raka men inte alltid på rätt ställe. Joel påpekade just att jag endast högg sneda hugg vi enstaka tillfällen, tyvärr var det då jag satte de flesta. Men det är ett steg år rätt håll, hugen blir snabbare och jag har en god grund för att ställa in siktet lite.
__________________
"Jag twerkar inte, jag har bara jävligt mycket butt wink"
-Zelas

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)