Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2009-03-18, 16:33   #61
birra_peroni
Registered User
 
birra_peronis avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 202
Citat:
Ursprungligen postat av Mourten Visa inlägg
De kan du påstå, jag tränar på ett gym som testar sina utövare men teoretiskt skulle jag säkert kunna preppa mellan testerna.

Men min poäng var snarare att bara för att person inte torskat för doping innebär de inte alltid att personen är ren.
Alltså att de inte är en absolut sanning att där de testas folk är alla rena.
Absolut inte och jag håller med dig, som jag skrev i tidigare inlägg. Däremot som sagt, jag gillar att hålla positivt tänk och det är roligare att anta att folk är rena.
Sen varför coleman dras upp har jag ingen aning om eftersom att det har talats ut ett flertal gånger om att dom faktiskt dopar sig, så det är inget snack.
Men ser jag någon stark på gymmet e det roligare för mig att anta att han e ren, om han då inte åkt fast i en dopingkoll.
birra_peroni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 17:18   #62
Mourten
Broilerfjårtisen
 
Mourtens avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Kalmar AK / Sthlm
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av birra_peroni Visa inlägg
Absolut inte och jag håller med dig, som jag skrev i tidigare inlägg. Däremot som sagt, jag gillar att hålla positivt tänk och det är roligare att anta att folk är rena.
Sen varför coleman dras upp har jag ingen aning om eftersom att det har talats ut ett flertal gånger om att dom faktiskt dopar sig, så det är inget snack.
Men ser jag någon stark på gymmet e det roligare för mig att anta att han e ren, om han då inte åkt fast i en dopingkoll.
jo ja tänker likadant, men de OÄNDLIGT långt mellan en random stark kille på gymmet och tex vår svenska representant på världensstarkaste man
__________________
RAW Styrkelyft + snyggträning, mkt bilder å filmer
Mourten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 17:46   #63
b_andersson
Registered User
 
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 164
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson Visa inlägg
Tråkig inställning du har...
Hur mycket tror du att han här kurade?
http://www.oldtimestrongman.com/blog...-press-at.html
Mycket spenat i denna karl!
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127048 Bilder på min fysik
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 18:17   #64
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 404
Citat:
Ursprungligen postat av Smml Visa inlägg
Hur mycket skiljer sig mellan förbunden?

Alltså i hur mycket dom lyfter
Han som har världsrekordet i enbart bänkpress i IPF:s +125kg klass har gjort. 353.5kg. Han vägde strax under 140, en viktklass som finns inom WPC/WPO, där ligger rekordet på 392.5kg. I deras "plus" är rekordet 465kg.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 18:44   #65
Nelo322
Winners never quit!
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 173
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Han som har världsrekordet i enbart bänkpress i IPF:s +125kg klass har gjort. 353.5kg. Han vägde strax under 140, en viktklass som finns inom WPC/WPO, där ligger rekordet på 392.5kg. I deras "plus" är rekordet 465kg.
Har inte japanen gjort 360 kg nu? i Ipf alltså!
Nelo322 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 19:06   #66
Smml
Kylskåp
 
Smmls avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 751
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Han som har världsrekordet i enbart bänkpress i IPF:s +125kg klass har gjort. 353.5kg. Han vägde strax under 140, en viktklass som finns inom WPC/WPO, där ligger rekordet på 392.5kg. I deras "plus" är rekordet 465kg.
det där är ju bara tråkigt.. 465
Smml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 19:07   #67
EkarN
Registered User
 
EkarNs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Highgarden
Inlägg: 6 702
Forumets egen Sisu har ju gjort det övermänskliga 12x210, ren. Så det går nog att bli stark utan prepp. Nu är ju han bänkmonster of the century, och få människor har haft hans och kommer att ha hans gener.
__________________
"I'm going to sit on my ass until I get ass cancer" - Robbaz

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
EkarN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 20:16   #68
130kg finsk sisu
130 kg finsk fotomodell
 
130kg finsk sisus avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 12 332
Citat:
Ursprungligen postat av EkarN Visa inlägg
Forumets egen Sisu har ju gjort det övermänskliga 12x210, ren. Så det går nog att bli stark utan prepp. Nu är ju han bänkmonster of the century, och få människor har haft hans och kommer att ha hans gener.
Tack tack!
Ni som vill vara min groupie så ställ er i kö! Det dåliga är dock att det är inga tjejer som vill vara min groupie.
Sen tror jag inte att jag har världens bästa gener. Så man kan säkert göra 12x250kg raw om man har ännu bättre gener, smartare träning, bättre kost, mer dedikerad osv osv


Om vi skall vara lite seriös så underskriver jag igen vad pellepedal skrev:
Hur stark du kan bli utan doping?
Så stark som du tror!
__________________
SER UT SOM EN PÅSE SKIT

Min youtube videos: http://www.youtube.com/profile?user=superhurri

Journal: http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86629
130kg finsk sisu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 20:21   #69
von huff
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 5 114
Fast man kan inte klandra folk så mycket för deras uttalanden för nog kändes det i början när man inte visste nåt som om att alla MÅSTE vara dopade som bänkade 200 kg, fast det grundades hälften på avundsjuk och hälften på okunskapFast stark kan man bli ren det har många på forumet bevisat
von huff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 21:05   #70
Dan S
Registered User
 
Dan Ss avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 747
En jag känner bänkpressade 140 kg med vikten 80kg. 90a. förra året Utan tröja absolut.
Jag själv bänkar 120 med vikt 80kg. 91a. Jag ser inte varför 140-150 skulle vara min magiska gräns? Om jag går upp till en vikt utav 120 kg så tror jag att mina bänkpress stats skulle flyga i höjden! Just nu har jag lång lyftväg, långa armar. Och med en brynja större än en elefant så är lyftvägen mycket kortare, samt att alla muskler man samlat på sig tills dess, gör att 200kg är inga problem. Men vill man verkligen väga 120kg, för att bänka 200kg? Som en icke tävlande alltså.
Dan S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 21:21   #71
Sebbe_H
Registered User
 
Sebbe_Hs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 565
Citat:
Ursprungligen postat av von huff Visa inlägg
Fast man kan inte klandra folk så mycket för deras uttalanden för nog kändes det i början när man inte visste nåt som om att alla MÅSTE vara dopade som bänkade 200 kg, fast det grundades hälften på avundsjuk och hälften på okunskapFast stark kan man bli ren det har många på forumet bevisat
Fast hur vet vi att dom där på forumet är rena? Visst att det dopingtestas på tävlingar, men man kan ju riskera att preppa emellan.

Anklagar ingen, undrar bara hur man kan dra slutsatsen att alla är rena vs alla är dopade, det är inget vi kan veta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Piranha Visa inlägg
Jag tycker inte Göteborgare behöver lära sig slåss, det är ju som att ge dagisbarn nunchackos.
Sebbe_H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 21:38   #72
Dan S
Registered User
 
Dan Ss avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 747
Precis vi kan aldrig veta om Sisu är dopad eller inte, personligen så tror jag inte det. Tänker på samma vis då jag ser samuelsson. Men vi kan aldrig vara säker på grund av att test är inte säkra, med korta spårningstider osv. Men det var väll inte topic, så vi kan väll ändå byta samtalsämne

Hoppas ingen tar illa upp av inlägget!
Dan S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 21:46   #73
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Det är oerhört tragiskt att höra hur många resonerar runt om detta ämne. Man måste inse hur oerhört stor skillnad det är att springa omkring och smågymma i pseudoseriös fitnessanda jämfört med att bedriva seriös styrkelyftsträning. Många är de som kan tillstyrka detta. Allra främst de som tidigare hållit på med just mycket seriös bb/fitness/styrketräning och som sedan konverterat till just SL. När det gäller de mänskliga begränsningarna i styrka är de naturligtvis lika varierande som i samtliga andra idrotter. Om man tex spelat fotboll, seriöst, i låt säga division III och får tillfälle att vara med på en allsvensk träning så framstår det som en helt oändligt stor skillnad. Samma gäller om man elitmotionerar i skidåkning och lyckas komma på samma slinga som en elitlöpare och inser att man står still i backarna. Finns hur många exempel som helst. Då skall man även vara medveten om att skillnaden mellan elitidrottare och världsstjärnor kan ibland vara lika stor som mellan motionär - elit.

Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe_H Visa inlägg
Fast hur vet vi att dom där på forumet är rena? Visst att det dopingtestas på tävlingar, men man kan ju riskera att preppa emellan.
En del kan du vara 100% säker på att de är rena, däribland jag. Det finns det muskelbiopsier som bevisar. Vi är en handfull lyftare som är aktiva på Kolozzeum som varit med i studier där vi använt just för att vi är rena elitlyftare. Personligen så kan jag inte på något sätt påstå mig vara översvämmad av talang, utan har fått slita hund i drygt 15 år för vartenda gram jag lägger på stången. För mig är det helt uppenbart att det måste finnas hur många som helst som har mer talang än mig och undviker därför att spekulera i hur stark man egentligen kan bli.

Freddie har en skön inställning till det hela och den backar jag upp
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 21:49   #74
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Hur stark du kan bli utan doping?
Så stark som du tror!
Men det är en lite märklig syn tycker jag nog. Jag tror människor kan bli jävligt starka men det beror också på gener t.ex. Vissa har helt enkelt bättre förutsättningar än andra oavsett vad man "tror".
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-18, 22:42   #75
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 217
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Men det är en lite märklig syn tycker jag nog. Jag tror människor kan bli jävligt starka men det beror också på gener t.ex. Vissa har helt enkelt bättre förutsättningar än andra oavsett vad man "tror".
Psyket är den mest effektiva "doping" som finns!
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)