Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-12-21, 16:13   #181
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Nej, det är du som stark, eller ...
Nej, gränsen går vid 200.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-30, 02:59   #182
auxilia82
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 5
Såg nu att det postats i denna tråd ända fram till förra året när tråden startats 2009. Känsligt ämne verkar det som :-) Säkert massor av roid nissar som känner sig skyldiga och andra som får sin verklighetsbild förstörd och börjar ist peka finger.

Nu har jag själv tränat massor senaste 1-2 åren och att uppnå 10 ggr 130-140 kg i bänk är riktigt svårt. Jag ser inte mig själv ens vara i närheten fast jag tränar skittungt, intensitet som arnold i pumping iron och äter som en häst 4 stora måltider per dag och 2-3 proteindrinkar.

Jag har helt normal testosteronhalt på 24 n/mol och lågt shbg, hår på bröstet och hela kroppen, normal benstomme och aldrig varit någon riktigt spinkig datanörd med buteljaxlar utan har en bättre grundfysik och axelbredd naturligt och alltid varit ganska bra på sporter utan träning.

jag vet att det finns en hel del som har bättre naturlig fysik än mig och är kraftigare naturligt då jag ligger någonstans runt medel el lite över fysiska försuttäningar, men att dom skulle få dubbelt så bra resultat för de är bara rent nonsens. Kanske 20%-30% bättre.
Dom flesta människor är tunna som utav helvete när dom är ungdomar och otränade. Se bara hur alla såg ut på 70-talet när ingen tränade. Pinnsmala armar 28-30 cm och 175 cm lång 60-65 kg. Löjligt.

Någon skrev att 10 reps 140 kg bänk når man med 2 års träning. Tillåt mig skratta. med roidz ja kanske.
Jag känner massor av personer som tränat 2 år hårt och rena och dom liger på kanske 10 ggr 90-100reps i bänk ifall dom är medel eller bättre än snittet. Det är väldigt svårt att ta sig över 10 ggr 100 kg i bänkpress eller köra bicepshantlar 30 kg 10 reps och krävs seriös dedikation och kost i många år för nästan alla jag vet försökt sig på det.

Varenda jävel på alla olika gym jag besöker då och då ser man nästan aldrig någon riktigt stark person. Majoriteten kör på fjuttigare vikter än mig och då har jag förut slötränat 1-2 ggr i veckan i långa perioder förut eller haft veckovisa uppehåll.
Har pratat med en till kille på mitt jobb som är 48 bast och tränade i decennium hårt styrkelyft och skit med sin brorsa i Norrland när han var 20-30 års åldern. Han såg helt normal ut i kroppen och förutsättningar och hans personbäst lyft var 150 kg 1 rep i bänkpress. Han sa hans brorsa var lite bättre förutsättningar och tog 165-170 1 reps.

Alla styrkelyftare som är 19 år och bänkar 180 kg för reps är roidare.
Min åsikt har inte ändrats på dessa år utan anser snarare att det är ännu svårare att bygga muskler än vad jag trott. Händer ju fan ingenting nästan när man är ren förutom man blir bulkad, fet och får odefinerade muskler, sen deffar man och ser ut som en spinkig friidrottare på sin höjd, inte alls i närheten av Bodybuilding killarna. Sen får man skador i rotator cuffen eller nåt annat, måste vila i månader och sen börja om, tappar motivation efter 1.5 år osv osv, tar pauser.
Det enda som ökar bra är när man började träna ben och tog 230 kg i benpress. Ökade 10 kg varje vecka ungefär i början.

Senast redigerad av auxilia82 den 2014-10-30 klockan 03:02.
auxilia82 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-30, 06:47   #183
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Alla som är svagare än mig är veklingar som tränar dåligt eller fel.
Alla som är starkare än mig går på sterioder.
Så!
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-30, 07:26   #184
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
roids är lika vanligt som proteinpulver...det kvittar snart vem man pratar med så dyker ämnet upp. Allt ska gå så fort nuförtiden
Sen tror jag man kan få en riktigt vältränad kropp och ända "bara" bänka 100 kg.
Det finns folk som bänkar 140 som ändå har ett flatchest.
Alla 19 åringar i USA tar 180 kg
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-30, 08:47   #185
Kralligare
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 172
Det är väldigt få förunnat att födas med den perfekta genuppsättningen för muskelbygge, men visst finns de? Jag har en polare som har tränat mycket seriöst i 25 år, han har alltid varit mycket noga med maten och tar diverse lagliga tillskott, visst är han grov mot gemene svennebanan, men skulle han deffa ner sig till 6-7% så skulle han nog se ut som en mycket vältränad fitnesskille, inte en stor bodybuilder som tränat hårt i 25 år. De flesta som är riktigt grova tar preparat, inget snack om saken.

Man ser en och annan anabolatorsk på gymmet med jävligt grova armar och de tränar med riktigt tunga vikter. Ser nästan sjukt ut.
Kralligare är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-30, 09:05   #186
jflycore
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Kungsbacka
Inlägg: 3 275
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
roids är lika vanligt som proteinpulver...det kvittar snart vem man pratar med så dyker ämnet upp. Allt ska gå så fort nuförtiden
Sen tror jag man kan få en riktigt vältränad kropp och ända "bara" bänka 100 kg.
Det finns folk som bänkar 140 som ändå har ett flatchest.
Alla 19 åringar i USA tar 180 kg
Precis! Det känns som om det är mer en regel än ett undantag att ta roids, oavsett om du ska tävla eller inte.
Helst innan man fyllt 20 ens.
Tragiskt.
Folk borde ge det lite tid, och sen efter x antal år, när man står stilla på sitt max, då kan man ju tänka över det beroende på vad man vill.

Det tar tid.

Men om man nu vill bli stark så är det ju bara att träna hårt, hårdare och hårdast. Man blir ju faktiskt bra/stark på det man tränar hårt.
Inte bara styrka som behövs, utan teknik.

Jag bänkar 120 kg med lite pass, men jag tränar sällan med över 90 kg.
Bröstet är en av mina bästa muskelgrupper, men det bevisar samma som du skrev ovan. Att oavsett hur MYCKET du bänkar, så styr det ju inte hur välutvecklat ditt bröst är.
Finns som folk som bänkar över 140-150 kg och har cornflakesbringa.
jflycore är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-30, 09:53   #187
stoney_king
Registered User
 
stoney_kings avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 122
Hörde en på gymmet säga "Man kan inte bli större än mig naturlig väg"
Det var fan det roligaste jag hört på länge!
__________________
Marklyft: 202kg
Knäböj: 170kg
Bänk: 115kg
Mitt projekt:
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...=52283&page=34
stoney_king är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-30, 09:55   #188
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Jag bänkar 120 kg med lite pass
?

Vem bänkar 150 med "cornflakesbringa"?
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-30, 12:37   #189
sungun
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2014
Inlägg: 404
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
?

Vem bänkar 150 med "cornflakesbringa"?
Jag har sett en liten tanig 15-åring med armar som mina handleder pressa 100 kg på tävling. Då vill man bara gå hem å gråta!
sungun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-30, 12:38   #190
Gnistan
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 076
Citat:
Ursprungligen postat av stevebc Visa inlägg
Nej, inte det minsta. Min klubbkompis vann bänk-SM för juniorer med vikten 227,5 och är dessutom 88:a. Han har blivit testad minst en gång (den gången närvarade jag) och hade du känt honom hade du utan att tveka förstått att det är möjligt att pressa den vikten (och mer!) utan någon som helst AAS.

Ja, det är ytterst få som bänkar mer än så utan bänktröja. Beroende på kroppsvikt och vad du menar "dom absolut flestas" så kan det vara antingen rätt eller fel. Din källa däremot... "hörde", "DDR", "mätt hos naturals". Jag anser att den är tveksam
Ja du.
När jag tävlade en gång i tiden på handikappsidan så berättade en av mina tränare som själv var en hygglig styrkelyftare en häftig sak.
Han jobbade en gång med att köra tungtransporter och vid ett tillfälle hade han med en arbetskamrat till gymmet. Han kallades stora Janne
Min tränare började köra lite samtidigt som denna Janne gick omkring och kollade runt på gymmet. Låg en stång på golvet som var lastad med 130 kg.
Stora Janne tog tag i stången med omvänt/fel grepp så som man gör då man kör biceps.
Är det så här man gör sa han till min tränarer och lyfte upp vikten, curlande och sedan på raka armar.
Min tränare trodde inte sina ögon även om han viste att han var stark som en björn.
Kan nämna även att jag har tränat store delen av mitt liv och var rätt stark en gång. Men min äldre bror (som inte är handikappad som jag) är urstark och han har jobbat tungt hela sit liv och började i skogen då han var 16.
Vad jag vill komma till är att man skall veta att det finns människor som föds med vissa förutsättningar. Tyvärr kan dessa naturstarka rätt ofta slita ut sig i förtid. Kände en man en gång som var lång och senig och helt enormt stark. Han sa själv att hans problem var att han kunde ta i så något gick sönder i hans kropp.

Senast redigerad av Gnistan den 2014-10-30 klockan 12:41.
Gnistan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-30, 12:48   #191
Gnistan
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 076
Citat:
Ursprungligen postat av Fetknoppen Visa inlägg
Men vadå...det finns ingen i världen som skulle kalla det där en bänkpress! Det hör väl till definitionen att stången ska ner på bröstkorgen, och hon vänder långt uppe i luften. Hur tänkte du här egentligen?
Har tävlat och det där är en grej, som det redan sagts här, att få till en bra slutkläm på pressen.
En annan grej är att köra negativa bänkar. Man lastar på lite mer än man lyft och kör sänkningar bara för att få lite viktkännsla på tyngre vikter bl.a.
INGET av dessa 2 handlar om att köra en bänkpress så som den görs vid t.ex tävling. Är träningsmoment.
Gnistan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-30, 12:53   #192
Gnistan
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 076
Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Hur stark man kan bli utan doping?
Så stark som du/ni tror!
Exackt så ja.
Jag har en förlamningsskada sedan födsel. Läkarna sa till mina föräldrar att jag kanske inte skulle kunna gå. Efter mycket slit med träning så fixade jag biffen även om det kanske inte blir några stilpoäng på min gångstil. Men tar mig fram gör jag. Har även varit svårt sjuk vid flertalet tillfällen men tagit mig tillbaka på ren vilja.
Gnistan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-30, 14:04   #193
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 803
Citat:
Ursprungligen postat av jflycore Visa inlägg
Jag bänkar 120 kg med lite pass
Då bänkar man inte 120kg när någon håller i stången åt en.
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-30, 17:27   #194
Gnistan
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 076
Citat:
Ursprungligen postat av Lucaas Visa inlägg
Menar du att ingen kan böjja över 160 utan att trycka????
???
Den där vikten i bänk var jag på.
Tävlat i klass 67,5 75 samt 82,5
Har problem med njurar och har aldrig stoppat i mig en massa godsaker.
På handikappsidan blev vi kollade när man minst anade.
Fick sagt att även för mycket kaffe kunde ge utslag för för mycket coffein.
Hur vida det var sant med den saken skall jag låta vara osagt.
Gnistan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-30, 17:42   #195
jflycore
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Kungsbacka
Inlägg: 3 275
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
?

Vem bänkar 150 med "cornflakesbringa"?
Sett folk både här och var som gör det.
Har ett par på gymet där jag tränar som gör det bl.a

Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Då bänkar man inte 120kg när någon håller i stången åt en.

Well, förlåt mig så jävla mkt då. Beror väl på hur mkt nån håller stången?
Jag bänkar 115 utan pass då. Nöjd?
jflycore är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)