Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-11-25, 22:10   #1
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Arrow Brottsförebyggande rådet ska undersöka etnicitet kopplat till ungdomsrån

Tror dock att de likt dvärgspetsen redan hittat förklaringen
Citat:
”Hittills kan vi se att en stor del, både av de som begår och som utsätts, kommer från socioekonomiskt utsatta områden”,
Citat:
Hon påpekar dock att att det är viktigt att komma ihåg att många forskningsstudier visar på att anmälningsbenägenheten samt risken att bli misstänkt för brott inte är jämnt fördelad i samhället och att den påverkas av en rad faktorer.

– Det är därmed mycket troligt att vår redovisning av andel med svensk/utländsk bakgrund bland brottsutsatta och misstänkta inte fullt ut återspeglar verkligheten,
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/b...andsk-bakgrund
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-25, 22:17   #2
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Jag har bara ett att säga till detta:

We wuz vikings n shiet!


Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-25, 22:38   #3
JohanOrving
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2018
Inlägg: 14
Så BRÅ ska typ bekräfta det alla redan vet?
JohanOrving är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 08:25   #4
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
"Vi vill försöka ringa in lite av det som efterfrågas. Hittills kan vi se att en stor del, både av de som begår och som utsätts, kommer från socioekonomiskt utsatta områden, säger Maria von Bredow"

På vilket sätt är de utsatta?, staten slänger väl miljoner kr i skattemedel på dessa områden på integration i årtionden nu utan resultat.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 08:57   #5
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
"Vi vill försöka ringa in lite av det som efterfrågas. Hittills kan vi se att en stor del, både av de som begår och som utsätts, kommer från socioekonomiskt utsatta områden, säger Maria von Bredow"

På vilket sätt är de utsatta?, staten slänger väl miljoner kr i skattemedel på dessa områden på integration i årtionden nu utan resultat.
Områdena är utsatta för att där bor fler människor utan skam och moral.
Även om MP, V, S och C verkar anse att det är den fysiska platsen i sig som likt ett ondskefullt väsen gör människor där galna och driver dom i kriminalitet.

Om Staffan, Bengt och Urban bor i dessa områden så kommer dom också begå överfallsvåldtäkter med tortyrinslag, mörda och spränga samt lura miljoner av staten för bengan låtsas halta. Så var det ju faktiskt innan invandringen, eller?

Senast redigerad av 40plus den 2020-11-26 klockan 08:59.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 09:48   #6
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
Om Staffan, Bengt och Urban bor i dessa områden så kommer dom också begå överfallsvåldtäkter med tortyrinslag, mörda och spränga samt lura miljoner av staten för bengan låtsas halta. Så var det ju faktiskt innan invandringen, eller?
Om det ges möjlighet så kommer även Staffan, Bengt och Urban ta sig friheter när en flicka blir lite för full på en fest, försäkringskassan börjar slarva med kontrollen eller när avståndet till länsman är långt. Att det skulle finnas en underliggande stark moral hos den ariska allmogen är rent bullshit - ges möjlighet så släpper de flesta "moralen".
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 10:47   #7
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
Om det ges möjlighet så kommer även Staffan, Bengt och Urban ta sig friheter när en flicka blir lite för full på en fest, försäkringskassan börjar slarva med kontrollen eller när avståndet till länsman är långt. Att det skulle finnas en underliggande stark moral hos den ariska allmogen är rent bullshit - ges möjlighet så släpper de flesta "moralen".
Har inget med ariska allmogen att göra, vad fan nu det är. Jämför med invandringen från Balkan från typ 60-tal till sent 90-tal. Där fanns inte alls samma utbredda problematik som finns bland andra folkgrupper.

Det är något som skiter sig å de grövsta när det kommer många utomeuropeiska invandrare under lång tid. Om det är kulturen, mentaliteten, uppfostringen, kvinnosynen eller vad vet jag inte. Det är iaf inte generna då det finns många fina människor även här och det är inte religionen då även många från balkan är muslimer. Nu vill jag inte debattera invandring och mod lär inte vilja det heller så slutsnackat om detta för mig. Men bra att BRÅ börjar göra sitt jobb igen, det är omöjligt att komma tillrätta med kriminaliteten om inte alla stenar vänds och alla undersökningar görs. Att med politisk övertygelse styra vad sanningen får vara är hemskt.
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 10:53   #8
fabiansthlm
Registered User
 
fabiansthlms avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 73
Dagens skämt. Maria von Bredow har alltid sett dessa som exploaterade och utsatta utan undantag. Låt mig gissa att det syftet är att vurma än mer för gruppen och på förhand kommer kontentan av den fåniga rapporten bli att det är samhällets fel. Aldrig aldrig individens.


Sid 11 t.ex. https://goteborgsregionen.se/downloa...ort-181025.pdf
fabiansthlm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 12:02   #9
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
Om det ges möjlighet så kommer även Staffan, Bengt och Urban ta sig friheter när en flicka blir lite för full på en fest, försäkringskassan börjar slarva med kontrollen eller när avståndet till länsman är långt. Att det skulle finnas en underliggande stark moral hos den ariska allmogen är rent bullshit - ges möjlighet så släpper de flesta "moralen".
Nej.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 13:58   #10
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
Om det ges möjlighet så kommer även Staffan, Bengt och Urban ta sig friheter när en flicka blir lite för full på en fest, försäkringskassan börjar slarva med kontrollen eller när avståndet till länsman är långt. Att det skulle finnas en underliggande stark moral hos den ariska allmogen är rent bullshit - ges möjlighet så släpper de flesta "moralen".
Du kanske ska läsa på lite om spelteori! Olika strategier är framgångsrika i olika kontext (t ex lönar det sig ofta att fuska för individen - men om för många gör det så fungerar det inte längre. Vaksamt samarbete brukar vara den vinnande strategin).

Jag tror inte att det har med "arisk" eller något liknande. Men väl kulturen.

Förut ansågs det i Sverige skamligt att ta ut sjukpenning - dvs att belasta det offentliga. Det fanns en vilja att göra rätt för sig (det protesetantiska arvet?).

I många kulturer är det fint att fuska och "smart" att kunna lura till sig. Den bedragna är den som ska skämmas. Om du inte lever så så tar din granne din del.




Om du växer upp i en HBTQ+-certifierad förskola som är driven i feministisk anda har du helt andra förutsättningar att bli en bra samhällsmedborgare.

Senast redigerad av Plasttiger den 2020-11-26 klockan 14:00.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 14:05   #11
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Varför läser jag ”Kroppsbyggande rådet” varje gång jag ser titeln?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 14:25   #12
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Varför läser jag ”Kroppsbyggande rådet” varje gång jag ser titeln?
Du lider förmodligen av dyslexi! Eller så sade du detta för att få High Fives på träningsforumet bara
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 14:33   #13
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Varför läser jag ”Kroppsbyggande rådet” varje gång jag ser titeln?
För att du är en sann Koloit.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-26, 14:35   #14
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Varför läser jag ”Kroppsbyggande rådet” varje gång jag ser titeln?
Elementärt käre Henke, du vill helt enkelt få tråden att handla om dig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-12-02, 20:34   #15
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
BRÅ kom ut med en rapport nu i veckan som även den kan vara intressant:

https://www.bra.se/download/18.1f8c9...r_hatbrott.pdf

"Hatbrott utgörs av brott där motivet kan kopplas till rädsla, fientlighet eller hat gentemot en viss nationalitet, etnicitet, hudfärg, religion, sexuell läggning eller köns*överskridande identitet eller uttryck.

I rapporten redovisar Brå självrapporterad utsatthet för hatbrott utifrån tre stora undersökningar om brott: Nationella trygghets*undersökningen (NTU), Skolundersökningen om brott (SUB) och Politikernas trygghets*undersökning (PTU)."
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)