Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-10-13, 12:13   #31
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 1 638
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Doping by knulling, cunt me in.
Det är nu alla manliga skidåkare i Norge kan dopa på med det här och sen säga till sitt försvar att de satte Johaug och det är därför de pinka positivt.
Stackars Johaug kommer ju vara tvungen att, för skidlandslagets skull, bekräfta detta. Kul för henne när hon blir sedd som en ärkeslampa utan att ha fått ligga. Å andra sidan kanske hon då kunde kräva detta som belöning, hmm.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 12:13   #32
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
I detta fallet för att få bättre glid!
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 12:26   #33
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
kan inte vara kul att åka fast när man vet att de flesta andra som inte åkt fast är lika skyldiga.
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 12:38   #34
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av therunningman Visa inlägg
Du måste också tänka area/upptagningsområde och som du skrev senare och om det är som du skrev senare hud, slemhinnor etc.

Stod det något om penislängd och bredd?

Tänk också att det är enorm skillnad på 5g (0,005% = 25 mg clostebol) och vad man kletar på läpparna (en hel barnrumpa med salva med generös mängd salva är kanske 1-3g..).

Läpparna smörjs alltså rimligtvis delar av ett gram (säg 0,5g = 2,5 mg clostebol). Upptagningsområdet är mycket mindre och det är inte slemhinnor. Killarna som smörjde 200 mg clostebol rakt på pillesnoppen som precis som läppar inte är slemhinnor skulle precis fastna i kontroll. 200 mg clostebol med 0,005% halt = 40 gram, d v s åtta gånger halten intravaginalt.

Smörjer du arean av studiens snoppstorlek i ansiktet utan att kleta på slemhinnor med 40g 0,005% kräm (alltså 4 hela 10g förpackningar.....) så kommer du precis fastna i kontroll.

Om man nu kan räkna på ett sådant sätt..
Alltså vet inte riktigt vad du försöker säga.

Tjejerna administrerade 5 g intravaginalt och kissade 35 µg/L. Deras partners "smittades" med salva och kissade 0,9-3,5 µg/L. Det kan väl vara ett rimligt antagande att de utsattes för ca 10% av salvan dvs 0,5 g. Halten substans i urinet är ju dessutom ca 10% av vad tjejerna hade.
Nu vet ju inte jag vad Johaugs salva hade för rekommendationer men nog kan man smeta in läpparna med 10 g (en förpackning) på 2-3 veckor? Jag ser det inte som orimligt att man administrerar typ 0,5 g/dag eller så.
Studien hanterade ju en engångsdosering, men läppcerat använder man nog mer kontinuerligt.

Det anges inte exakt vad detektionsgränsen är men det verkar vara så att killarnas resultat ligger på gränsen till vad som kan detekteras (dock kan ju metoder utvecklas.) Det framgår inte heller vad som är gränsvärdet för att åka dit, men för flera anabola steroider är just detektionsgränsen gränsvärdet oavsett hur låg nivån är.

Alltså slutsatsen att man kan uppnå detektionsgränsen genom att använda läppceratet korrekt är garanterat rimlig. Om det däremot är så det har gått till i Johaugs fall får andra spekulera i.

Vad gäller slemhinnor påstår wikipedia att läppar anses vara den yttre delen av slemhinnan på insidan av munnen och klassas alltså som slemhinna. I vilket fall brukar de mesta man smetar på läpparna till viss del dessutom hamna på insidan.
Vad gäller penis är insidan av förhuden en slemhinna. Så även där har krämen direktkontakt med en slemhinna.

Senast redigerad av sweetkarolina den 2016-10-13 klockan 12:42.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 12:50   #35
forslund
Registered User
 
forslunds avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 2 315
Citat:
– Det är mitt fel. Det är mitt ansvar och jag ska ta konsekvensen av det, sade Bendiksen.

– Det Therese har sagt är helt sant. Hon frågade om krämen var okej att använda. Jag svarade att hon kunde använda den. Hon ska självklart skylla på mig. Jag såg att det stod clostebol, men jag kopplade inte att det stod på dopningslistan.
Hur kan man inte reagera när ett namn bara skriker dopingpreparat långa vägar. Det tar ju inte mer än 30 sekunder att navigera in på WADAs lista och söka efter namnet, liksom. Det är ju för satan ditt jobb.
__________________
MP -182 cm Tyngre Classic I 2015
Athletic Fitness 180+ cm SM 2016
forslund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 12:54   #36
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Sku va intressant att veta hur skidåkare dopar sig. Finns väl en hel del peptider man int kan resta för?
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 12:54   #37
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
Citat:
Ursprungligen postat av forslund Visa inlägg
Hur kan man inte reagera när ett namn bara skriker dopingpreparat långa vägar. Det tar ju inte mer än 30 sekunder att navigera in på WADAs lista och söka efter namnet, liksom. Det är ju för satan ditt jobb.
för att ha något att skylla på i fall hon åker fast så kör dom med salvan som ursäkt.
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 13:01   #38
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Det är nu alla manliga skidåkare i Norge kan dopa på med det här och sen säga till sitt försvar att de satte Johaug och det är därför de pinka positivt.
Stackars Johaug kommer ju vara tvungen att, för skidlandslagets skull, bekräfta detta. Kul för henne när hon blir sedd som en ärkeslampa utan att ha fått ligga. Å andra sidan kanske hon då kunde kräva detta som belöning, hmm.
Fast slutsatsen i studien var ju att man som idrottare inte bara måste hålla koll på vilka läkemedel man själv använder, utan även vilka läkemedel ens partner använder.

Det är fortfarande idrottarens ansvar vilka substanser som hamnar i ens kropp, oavsett på vilket sätt de hamnar där.
Om Johaug har riktigt jävla flyt och lyckas bevisa att hennes version är korrekt kan hon möjligen vinna en smärre strafflindring (typ 6 månader ist för 2 år) och möjligen norska folkets "förlåtelse" om hon bevisar att hon inte använt preparatet i prestationshöjande syfte. Men dömd för dopingförseelse tippar jag att hon blir oavsett hur mycket hon kan bevisa. Samma gäller om du knullar dig till ett positivt dopingtest.

Och även fast hon skulle lyckas vinna någon strafflindring av WADA/IOC/CAS så kommer ju sjukt många döma henne som fuskare. Se på (nästan) alla inlägg i den här tråden.

Personligen tycker jag ju det verkar lite korkat om man använder en gammal östtysk anabol steroid som dessutom verkar rätt lätt att spåra på en skidåkare.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 13:09   #39
Luca Brasi
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 187
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Skitstudie alltså. Ingen som tänker på att det kan finnas individuella variationer som resulterar i olika vinklar, kemi och annat som kan påverka blodflöden och annat väsentligt i studien.
Tänk på dem som hamnar i "bonus" gruppen och som bara får en tub med salva,är det verkligen etiskt?
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 13:10   #40
leee
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Inlägg: 357
fler med salva?

Detta är Clostebol

Clostebol är en svagare typ av anabol steroid som fungerar som ett prestationshöjande medel.

Clostebol håller testosteronnivåerna i kroppen höga, östrogennivåerna låga och lämnar väldigt lite spår.

Preparatet är förbjudet av WADA.


Andra idrottare som åkt fast för att tagit clostebol



2003 stängdes den brasilianska länghopperskan Mauren Maggi av i två år efter att ha testat positivt för substansen.

2010 stängdes den brittiske kulstötaren Mark Edwards av i tre år bland annat för att han använt preparatet.

2012 åkte Freddy Galvis, basebollspelare för Philadelphia Phillies fast för att ha använt substansen.

2013 stängdes den italienske cyklisten Stefano Agostini av i 15 månader efter att ha testat positiv för preparatet.

2016 stängdes den amerikanska basebollspelaren Dee Gordon av i 80 matcher för att bland annat ha testat positiv för preparatet.

Samma år stängdes den amerikanska basebollspelaren Melvin Novoa av i 56 matcher för att ha använt preparatet.

Inför OS 2016 stängdes även den italienska volleybollolympiern Viktoria Orsi Toth av efter att ha testats positivt för clostebol.
leee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 13:18   #41
forslund
Registered User
 
forslunds avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 2 315
Citat:
Ursprungligen postat av leee Visa inlägg
för att ha något att skylla på i fall hon åker fast så kör dom med salvan som ursäkt.
Precis. Det är så inkompetent så att det inte duger som ursäkt.
__________________
MP -182 cm Tyngre Classic I 2015
Athletic Fitness 180+ cm SM 2016
forslund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 13:24   #42
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 1 638
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Fast slutsatsen i studien var ju att man som idrottare inte bara måste hålla koll på vilka läkemedel man själv använder, utan även vilka läkemedel ens partner använder.

Det är fortfarande idrottarens ansvar vilka substanser som hamnar i ens kropp, oavsett på vilket sätt de hamnar där.
Om Johaug har riktigt jävla flyt och lyckas bevisa att hennes version är korrekt kan hon möjligen vinna en smärre strafflindring (typ 6 månader ist för 2 år) och möjligen norska folkets "förlåtelse" om hon bevisar att hon inte använt preparatet i prestationshöjande syfte. Men dömd för dopingförseelse tippar jag att hon blir oavsett hur mycket hon kan bevisa. Samma gäller om du knullar dig till ett positivt dopingtest.

Och även fast hon skulle lyckas vinna någon strafflindring av WADA/IOC/CAS så kommer ju sjukt många döma henne som fuskare. Se på (nästan) alla inlägg i den här tråden.

Personligen tycker jag ju det verkar lite korkat om man använder en gammal östtysk anabol steroid som dessutom verkar rätt lätt att spåra på en skidåkare.
Du har säkert helt rätt. Men jag tycker inte att folkets och förbundens förlåtelse träffar rätt. Till exempel så har vi ju Meldonium som var aktuellt i bland annat fallet Abeba Aregawi. Det var fullt okontrollerat innan nyår och sen åker hon dit några dagar efter nyår. Vad jag vet så finns det inte ens något bevis för att hon inte fick i sig sista dosen innan nyår(hon hade extremt låga nivåer), och hon har fått strafflindring av den anledningen, ändå fick hon inte hänga med till OS.

Om jag tyckte det fanns fog för det så skulle jag varit den första att kasta henne under bussen. Som alla andra första generationens och i vissa fall även andra generationens invandrare så har hon använts av media för att visa att "titta invandring lönar sig visst". Men nu och efter vad som hände i Ryssland med Emma grens naglar, så hatar alla Aregawi, trots hon kanske är helt oskyldig. Hon har fått sitt ekonomiska stöd indraget och hon missa OS, får hon ens tävla igen innan hon blivit för gammal för att prestera? Och allt trots hon kanske inte ens gjort något fel.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 13:25   #43
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 1 638
Citat:
Ursprungligen postat av Luca Brasi Visa inlägg
Tänk på dem som hamnar i "bonus" gruppen och som bara får en tub med salva,är det verkligen etiskt?
Nej, men det kan man ju lösa med att låta det vara samma personer fast en vecka senare eller två.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 13:42   #44
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Citat:
Ursprungligen postat av leee Visa inlägg
för att ha något att skylla på i fall hon åker fast så kör dom med salvan som ursäkt.
Haken med resonemanget är väl bara att hon hade så låga nivåer att det aldrig kan ha haft nån effekt.
Och ändå testades hon just dagen efter hon gjort slut på salvan.
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 13:44   #45
Jockefoten
Registered User
 
Jockefotens avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 442
"Min norske folkesjel er tilskitnet. Brunosten har nå en bitter ettersmak."

Jag hoppas det bara är ett klantigt misstag.
Jockefoten är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)