Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-10-13, 11:33   #16
perl
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 86
jisses, jag som alltid trodde skidåkarna var så bra pga proteinberikat spannmål i gröten. Kunde aldrig tro att det skulle handla om krämer i diverse öppna utrymmen som var deras egna dunderhonung.
perl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 11:37   #17
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Nu sa de "vaginalkräm" på TV med
Jag visste inte sånt fanns ens
Varför smörjer tjejer in sig med sånt?
Beror väll på vad man behandlar. Första träffen på google gav ett östrogen.

"1. Vad Ovesterin är och vad det används för

Ovesterin innehåller det kvinnliga könshormonet östriol, en s k östrogen. Östriol hjälper till att hålla underlivets slemhinnor elastiska och motståndskraftiga mot både mekanisk påverkan och infektion.

Ovesterin används vid besvär i underlivet som uppkommer pga brist på östrogen. Dessa besvär kan visa sig som smärta, klåda, sveda och torra slemhinnor."

"De första 2-3 veckorna: En dos per dag, lämpligen vid sänggåendet. För in en fylld doseringsspruta djupt in i slidan."

http://www.fass.se/LIF/product?nplId=19830805000022
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 11:48   #18
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 1 638
Jag tror att min farsa har en gammal kräm som innehåller det här för sina eksem.

Om det finns i solkräm, hudkräm, vaginalkräm och så vidare så kanske det är en idé att informera lite mer om det. Ska min farsa åka dit för doping om han testas i nån slumpkontroll på sitt jobb? Han tränar inte ens, röker inte och dricker en halv öl varannan månad, men åker dit på ett dopingprov om hans psoriasis tajmar dåligt.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 11:48   #19
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
En snabb googling på preparatet ledde mig till en studie där man testade just upptaget av clostebol samt huruvida man dessutom kunde "smitta" sin partner om man hade sex efter administrering (bakgrunden var en manlig idrottare som torskat på clostebol men skyllde på att hans tjej använde en vaginalkräm innehållandes substansen)

Krämen hade också 0,5% innehåll clostebol och man administrerade 5 g på tjejen intravaginalt och sen 20 minuter samlag. Som bonus lät man även en grupp män gnida in penis med kräm i 20 minuter.

Urinproverna gav spår av ämnet bland killarna i samlagsgruppen (0.9–3.5 μg/L). Tjejerna hade maximalt 35 µg/L och killarna i bonusgruppen hade 22 µg/L.

Kan man uppnå detektionsgränsen genom att ligga med någon som använder krämen vaginalt, så kan man nog rätt lätt uppnå de nivåerna med läppbalsam också.

http://clinchem.aaccjnls.org/content/50/2/456
"Hej - vill du delta i en vetenskaplig undersökning?"
- Javisst - vad ska jag göra?
" ... "
- 20 minuter?
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 11:50   #20
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Nu sa de "vaginalkräm" på TV med
Jag visste inte sånt fanns ens
Varför smörjer tjejer in sig med sånt?
Krämen i studien jag länkade behandlar inflammationer/infektioner i underlivet (vaginalt/livmoderhalsen). Alltså lokalverkande medel. Ska man behandla något systemiskt känns det ju rätt bökigt att hålla på med vaginalkrämer.

Kanske ska noteras att slemhinnorna "där nere" är sannolikt rätt bra på att ta upp substanser.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 11:54   #21
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 1 638
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
"Hej - vill du delta i en vetenskaplig undersökning?"
- Javisst - vad ska jag göra?
" ... "
- 20 minuter?
Parade man ihop "försökskaninerna" med en eller flera kvinnor? Var det slumpvis matchning eller kombinerade man så att alla hade varit med alla för att undvika individuella variationer?

Den sammanfattningen av studien ger upphov till så många nya frågor. Dessutom vill jag inte ha dem besvarade så jag vägrar öppna länken för det är sådana frågor som man mår bättre av att inte veta svaret på, tror jag.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 11:55   #22
Luca Brasi
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 187
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Parade man ihop "försökskaninerna" med en eller flera kvinnor? Var det slumpvis matchning eller kombinerade man så att alla hade varit med alla för att undvika individuella variationer?

Den sammanfattningen av studien ger upphov till så många nya frågor. Dessutom vill jag inte ha dem besvarade så jag vägrar öppna länken för det är sådana frågor som man mår bättre av att inte veta svaret på, tror jag.
De var tråkigt nog par ifrån början.
Luca Brasi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 11:56   #23
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av svag74 Visa inlägg
Nu sa de "vaginalkräm" på TV med
Jag visste inte sånt fanns ens
Varför smörjer tjejer in sig med sånt?
I detta fallet för att få bättre glid!
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 12:00   #24
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 1 638
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Krämen i studien jag länkade behandlar inflammationer/infektioner i underlivet (vaginalt/livmoderhalsen). Alltså lokalverkande medel. Ska man behandla något systemiskt känns det ju rätt bökigt att hålla på med vaginalkrämer.

Kanske ska noteras att slemhinnorna "där nere" är sannolikt rätt bra på att ta upp substanser.
Jag har bara läst att NSAIDs som tas kutant så kommer runt 6% av de verksamma substanserna in till blodomloppet. Oftast tar man dock dem där huden är mindre genomsläpplig och där blodkärlen är belägna. Det är samma med kortison, man får inte de systemiska biverkningarna/effekterna av att man tar det kutant om man inte gör det på mycket stor del av kroppen även om man tar det under lång tid. Detta trots att dosen kan vara ganska stor om allt hade tagits upp.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 12:02   #25
Gerdler
Bleksvag, fet och osymmetrisk
 
Reg.datum: Jul 2015
Inlägg: 1 638
Citat:
Ursprungligen postat av Luca Brasi Visa inlägg
De var tråkigt nog par ifrån början.
Skitstudie alltså. Ingen som tänker på att det kan finnas individuella variationer som resulterar i olika vinklar, kemi och annat som kan påverka blodflöden och annat väsentligt i studien.
Gerdler är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 12:03   #26
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Doping by knulling, cunt me in.
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 12:04   #27
Bruce Banner
Registered User
 
Bruce Banners avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 374
Smörebom så att säga.

MVH
/Bruce
Bruce Banner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 12:06   #28
kaer
Gillar just DIG!
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 479
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
I detta fallet för att få bättre glid!


Och så har norrmännen fått kritik för sin dåliga vallning, skönt att ngn går till botten med det här!
__________________
Rome wasn't built in a day
kaer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 12:09   #29
therunningman
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2014
Ort: Västkusten
Inlägg: 1 605
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
En snabb googling på preparatet ledde mig till en studie där man testade just upptaget av clostebol samt huruvida man dessutom kunde "smitta" sin partner om man hade sex efter administrering (bakgrunden var en manlig idrottare som torskat på clostebol men skyllde på att hans tjej använde en vaginalkräm innehållandes substansen)

Krämen hade också 0,5% innehåll clostebol och man administrerade 5 g på tjejen intravaginalt och sen 20 minuter samlag. Som bonus lät man även en grupp män gnida in penis med kräm i 20 minuter.

Urinproverna gav spår av ämnet bland killarna i samlagsgruppen (0.9–3.5 μg/L). Tjejerna hade maximalt 35 µg/L och killarna i bonusgruppen hade 22 µg/L.

Kan man uppnå detektionsgränsen genom att ligga med någon som använder krämen vaginalt, så kan man nog rätt lätt uppnå de nivåerna med läppbalsam också.

http://clinchem.aaccjnls.org/content/50/2/456
Du måste också tänka area/upptagningsområde och som du skrev senare och om det är som du skrev senare hud, slemhinnor etc.

Stod det något om penislängd och bredd?

Tänk också att det är enorm skillnad på 5g (0,005% = 25 mg clostebol) och vad man kletar på läpparna (en hel barnrumpa med salva med generös mängd salva är kanske 1-3g..).

Läpparna smörjs alltså rimligtvis delar av ett gram (säg 0,5g = 2,5 mg clostebol). Upptagningsområdet är mycket mindre och det är inte slemhinnor. Killarna som smörjde 200 mg clostebol rakt på pillesnoppen som precis som läppar inte är slemhinnor skulle precis fastna i kontroll. 200 mg clostebol med 0,005% halt = 40 gram, d v s åtta gånger halten intravaginalt.

Smörjer du arean av studiens snoppstorlek i ansiktet utan att kleta på slemhinnor med 40g 0,005% kräm (alltså 4 hela 10g förpackningar.....) så kommer du precis fastna i kontroll.

Om man nu kan räkna på ett sådant sätt..

Senast redigerad av therunningman den 2016-10-13 klockan 12:12.
therunningman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-13, 12:12   #30
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av Gerdler Visa inlägg
Jag tror att min farsa har en gammal kräm som innehåller det här för sina eksem.

Om det finns i solkräm, hudkräm, vaginalkräm och så vidare så kanske det är en idé att informera lite mer om det. Ska min farsa åka dit för doping om han testas i nån slumpkontroll på sitt jobb? Han tränar inte ens, röker inte och dricker en halv öl varannan månad, men åker dit på ett dopingprov om hans psoriasis tajmar dåligt.
Det är ju inte säkert att WADA's lista över otillåtna substanser eller gränsvärden stämmer överens till 100% med vilka substanser en arbetsgivare letar efter i ett urinprov. Om han är osäker får han väl fråga sin arbetsgivare om just denna substansen är något man analyserar efter.

För idrottare finns ju rödgröna listan om man vill kontrollera huruvida ett läkemedel är okej att använda. (De här som Johaug använt hittar jag dock inte, men det beror antagligen på att det är italienska läkemedel. Rödgröna listan innehåller det som finns tillgängligt i sverige.)
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)