Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-21, 15:47   #61
Jonithan
Registered User
 
Jonithans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 745
Jaha, då kom man hem från dagens andra pass. Var inte meningen med två pass men när polaren slår vad om 500kr att jag inte kunde springa 2km på under 7min blev jag jävligt taggad.

Jag visste redan innan loppet att jag skulle klara det men lite trött var man ju sedan imorse.

Distans: 2km (5varv på friidrottsbana)
Tid: 6:53 PB
Pace: 3:27min/km

Kommentar: Älskar att löpa på friidrottsbana! Dämpning i skorna och dämpning i marken. Blir som att springa på en studsmatta. Underbart fram tills 1km kvar. Blodsmak, yr, andfådd som fan. Ja ni vet. Precis som det ska vara på ett tempolopp

När an tittar tillbaka lite nu på träningen så kan man summera ganska så enkelt att jag suger på distans men är riktigt (?) vass på kortdistans. Och målet med journalen är att bli bra på långdistans -.- fan
__________________
Journalen (CrossFit & Fitness Five)
Jonithan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-21, 17:51   #62
Everest
Registered User
 
Everests avatar
 
Reg.datum: Feb 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 109
Citat:
Ursprungligen postat av Jonithan Visa inlägg
När an tittar tillbaka lite nu på träningen så kan man summera ganska så enkelt att jag suger på distans men är riktigt (?) vass på kortdistans. Och målet med journalen är att bli bra på långdistans -.- fan
Inte så konstigt eftersom du verkar träna extremt mycket högintensivt. Ska du bli uthållig tror i alla fall inte jag på att köra fullt ös medvetslös varje pass, men du lägger ju upp träningen som du själv vill
__________________
Ironman Sub9 - en uthållighetsjournal!: http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=151419

http://markushagberg.com/wordpress/
Everest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 15:01   #63
Jonithan
Registered User
 
Jonithans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 745
Distans: 19,7km
Fart: 5:10min/km (hela vägen)

Kommentar: Riktigt tråkigt träningspass. Hatar att nöta långdistans nu för tiden, ingen motivation för det. Inte ett skit trött nu efter och känns inte som man tränat. Måste ut o ta ett löppass ikväll igen. Trots att jag inte är trött nu efter så kunde jag inte trycka på mer för då väggar jag direkt. Hade jag gått ner till 5-tempo så hade jag dött direkt Fattar ingenting!
__________________
Journalen (CrossFit & Fitness Five)
Jonithan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-22, 19:12   #64
Jonithan
Registered User
 
Jonithans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 745
Distans: 7,8km
Tid: 0:32:36
Fart: 4:10 (Började på 5:00 och avslutade i ca 3:20)

Kommentar: Riktigt härligt pass. Kunde trycka på rejält trots det långa passet imorse. Toppfarten enligt RecordBeater var 2:37min/km vilket är ganska bra för en spurt efter ca 7,7km bakom sig!
__________________
Journalen (CrossFit & Fitness Five)
Jonithan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-23, 16:48   #65
Jonithan
Registered User
 
Jonithans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 745
Distans: 26km
Fart: 5:30 (hela vägen)

Kommentar: Så sjukt tråkigt med lågintensiv träning. Men ska ge det en riktigt ärlig chans i 1 månad nu. Formbeskedet för 20km+ är inte bra just nu. Undra hur motala ska gå om exakt en vecka nu.
__________________
Journalen (CrossFit & Fitness Five)
Jonithan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-24, 11:54   #66
machine gun
Triatleten
 
machine guns avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 11 080
varför satsa på långdistans om du tycker att det är tråkigt?
__________________
Att träna alla muskler i kroppen utom hjärtat är vansinne

It's all about limits: Reaching them, exploring them, exceeding what you thought yours were
machine gun är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-24, 18:16   #67
Jonithan
Registered User
 
Jonithans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 745
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun Visa inlägg
varför satsa på långdistans om du tycker att det är tråkigt?
För jag ska spinga Stockholm Marathon, det har jag bestämt och jag ska inte ge upp!
__________________
Journalen (CrossFit & Fitness Five)
Jonithan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-25, 20:06   #68
Jonithan
Registered User
 
Jonithans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 745
Distans: 15km
Tid: 1:12:34
Tempo: 4:50 (Topptempo: 3:05 Lägsta tempo: 5:20)

Kommentar: Aj caramba vilken utdelning jag fick av mitt steg idag! Var inte överdrivet trött när jag kom i mål trots den sista kilometern på säkert under 3:30! Hade verkligen potential för sub1:08 tempo idag! Funderar på att ha det här som mitt sista pass inför motala för att behålla motivationen på topp! Tittade på resultat från tidigare år och jag kommer troligtvis hamna någonstans i mitten! Kul med ett lopp med inte så många löpare
__________________
Journalen (CrossFit & Fitness Five)
Jonithan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-25, 20:13   #69
Cno
Registered User
 
Cnos avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 125
Citat:
Ursprungligen postat av Jonithan Visa inlägg
Distans: 15km
Tid: 1:12:34
Tempo: 4:50 (Topptempo: 3:05 Lägsta tempo: 5:20)

Kommentar: Aj caramba vilken utdelning jag fick av mitt steg idag! Var inte överdrivet trött när jag kom i mål trots den sista kilometern på säkert under 3:30! Hade verkligen potential för sub1:08 tempo idag! Funderar på att ha det här som mitt sista pass inför motala för att behålla motivationen på topp! Tittade på resultat från tidigare år och jag kommer troligtvis hamna någonstans i mitten! Kul med ett lopp med inte så många löpare
Hur kändes passet då? Var det tråkigt eller skitkul eller varken eller?
Cno är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-25, 20:17   #70
Jonithan
Registered User
 
Jonithans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 745
Citat:
Ursprungligen postat av Cno Visa inlägg
Hur kändes passet då? Var det tråkigt eller skitkul eller varken eller?
När man får formbesked som dessa är alla pass, oavsett distans, roliga! Dock när man kör långdistans och man hela tiden tänker "Fan va långt det är kvar", det är då det är tråkigt. Kan bero på att jag har extremt dåligt tålamod men på något vis vinner min envishet över tålamodet. Men att säga att det är skitkul med långdistans vore ju att ljuga...
__________________
Journalen (CrossFit & Fitness Five)
Jonithan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-25, 20:28   #71
Cno
Registered User
 
Cnos avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 125
Citat:
Ursprungligen postat av Jonithan Visa inlägg
När man får formbesked som dessa är alla pass, oavsett distans, roliga! Dock när man kör långdistans och man hela tiden tänker "Fan va långt det är kvar", det är då det är tråkigt. Kan bero på att jag har extremt dåligt tålamod men på något vis vinner min envishet över tålamodet. Men att säga att det är skitkul med långdistans vore ju att ljuga...
Jag kan förstå känslan. Långpass kan verkligen vara världens tråkigaste ibland för att andra gånger vara det skönaste som finns. Det är rätt vanligt att ha med sig musik eller annat att lyssna på när man springer. Personligen finner jag att det ofta är trevligt att lyssna på sommar i P1 eller spanarna eller annat program som hjälper till att få tiden att gå då det är tråkigt. Ibland har jag till och med ringt upp en polare och snackat medan jag sprungit eller, hör och häpna, sprungit tillsammans nämnda polare.
Cno är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-25, 21:37   #72
Jonithan
Registered User
 
Jonithans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 745
Citat:
Ursprungligen postat av Cno Visa inlägg
Jag kan förstå känslan. Långpass kan verkligen vara världens tråkigaste ibland för att andra gånger vara det skönaste som finns. Det är rätt vanligt att ha med sig musik eller annat att lyssna på när man springer. Personligen finner jag att det ofta är trevligt att lyssna på sommar i P1 eller spanarna eller annat program som hjälper till att få tiden att gå då det är tråkigt. Ibland har jag till och med ringt upp en polare och snackat medan jag sprungit eller, hör och häpna, sprungit tillsammans nämnda polare.
Håller med helt! Satan, det har jag aldrig tänkt på Har alltid sprungit utan musik eller liknande, kanske kan vara en förklaring till det hela haha!

Springer du mycket eller? Du har ingen journal ser jag?
__________________
Journalen (CrossFit & Fitness Five)
Jonithan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-25, 22:49   #73
Cno
Registered User
 
Cnos avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 125
Citat:
Ursprungligen postat av Jonithan Visa inlägg
Håller med helt! Satan, det har jag aldrig tänkt på Har alltid sprungit utan musik eller liknande, kanske kan vara en förklaring till det hela haha!

Springer du mycket eller? Du har ingen journal ser jag?
Jag vet inte om jag springer mycket eller inte, cirka fem mil i veckan i snitt. Bara i rekreationssyfte.

Jag hyser en liten dröm om att springa milen under 40 och halvmaran under 90, men det pratar jag lite tyst om så att inte flickvän och andra hör.
Cno är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-25, 23:01   #74
Jonithan
Registered User
 
Jonithans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 745
Citat:
Ursprungligen postat av Cno Visa inlägg
Jag vet inte om jag springer mycket eller inte, cirka fem mil i veckan i snitt. Bara i rekreationssyfte.

Jag hyser en liten dröm om att springa milen under 40 och halvmaran under 90, men det pratar jag lite tyst om så att inte flickvän och andra hör.
Hur ligger du till just nu då? =) På ett ungefär? Om du springer 5mil i veckan bör det inte kräva en alltför lång period att klara milen under 40! Talar utifrån egen erfarenhet de senaste 3,5 månaderna! Go for it, ses på göteborgsvarvet 2012?
__________________
Journalen (CrossFit & Fitness Five)
Jonithan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-25, 23:07   #75
Jonithan
Registered User
 
Jonithans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 745
Glömde posta nattens gympass! Riktigt skönt pass!

Benpass!

Knäböj: 6x3 @ 100kg

Benpress: 6x3 @ 220kg (Smärta utan dess like!)

Benspark: 6x3 @ 76,3kg

Upphopp: 6x3 @ KV+35kg
__________________
Journalen (CrossFit & Fitness Five)
Jonithan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)