Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-23, 08:29   #61
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Skrev ett långt inlägg och lyckades stänga fliken.. Blir kortade inlägg nu.

Jag har varit med om exakt liknande situation med mina kollegor som tycker jag dricker mycket cola zero, ca 1 - 2 burkar på jobbet. "Det är ju cancerframkallande, varför dricker du skiten?"
Jag hade sagt ”jag siktar på att få en tumör i picken, tjejen gnäller över att den är för tunn. Men inget verkar hända, så jag tror jag ska dubbla intaget”.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 08:34   #62
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av PatekPhillipe Visa inlägg
Vill ej göra en ny tråd så bumpar denna.

Har en kollega på jobbet som är bro-science expert och ska alltid yttra sig gällande min mat och mina energidrycker. Man ska träna si och så för att träffa en viss del av muskeln etc, ja ni förstår vad jag menar, alla har haft en sån kollega.

Jag dricker typ en monster och ibland en nocco per dag, då jag inte dricker kaffe. Då är han på mig direkt och säger att jag kommer få cancer för aspartam är livsfarligt och inte nog med det så kommer jag tappa tänderna för att det fräter. Idag tröttnade jag lite och frågade varför han tror att man skulle få cancer av aspartam, frågade även om han läst det på Aftonbladet. Då svarar han att han har löst studier. Efter det uttalandet sades det inget mer från mitt håll men han fortsatte "äter hellre rent socker än att stoppa i mig det där nervgiftet". Hur fan ska man bete sig runt en sån person? Ska man vara tyst och inte säga något eller ska man sitta och tävla om flest studier som stödjer ens åsikt?
Jag hade definitivt tagit diskussionen med honom och förklarat forskningsläget samt skickat källor på mina påståenden. Köper han sedan inte dessa studier och hänvisar till Aftonbladet/blogg/enmammabaravet så hade jag slagit hål på källorna. Köper han inte det så är diskussionen slut och han är faktaresistent och det är bara släppa. Nästa gång han påpekar att du dricker monster hade jag hyschat honom högljutt och sagt att jag pratar inte med idioter.

Hade faktiskt en situation på jobbet där en kollega fråga vilket BCAA jag brukar köpa och berättade om sitt senaste inköp. Jag svarade sakligt att Studierna har visat att BCAA inte har någon som helst effekt så jag dricker bara vassle och att han kan köpa EAA för att få med alla aminosyror som behövs om han inte vill dricka vassle. Han stötte ut ett VA? är det sant? Ja absolut, så jag bad honom googla lite på det och han kom faktiskt dagen efter och sa. Vafan du hade helt rätt, det är ju rena skiten.


En annan kollega sa att man får cancer av lättfil... då asgarvade jag bara och skakade på huvudet.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT

Senast redigerad av Lennix den 2019-08-23 klockan 08:35.
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 08:45   #63
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag hade definitivt tagit diskussionen med honom och förklarat forskningsläget samt skickat källor på mina påståenden.
Troligen det säkraste sättet, men är det värt tiden?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 08:55   #64
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Många av de mer eller mindre seriösa förslagen på hur man hanterar en störig kollega verkar ju mest resultera i att man dubblar antalet störiga kollegor på arbetsplatsen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 09:07   #65
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Troligen det säkraste sättet, men är det värt tiden?
Jag gillar det
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 11:48   #66
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Många av de mer eller mindre seriösa förslagen på hur man hanterar en störig kollega verkar ju mest resultera i att man dubblar antalet störiga kollegor på arbetsplatsen.
Haha. Klockrent!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)