Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-11, 08:30   #1
Zivanbre
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Ort: Malmö
Inlägg: 4
Tillbaka igen efter skada. Vad göra med kost?

Hejsan Kolozzeum!

Igår var första dagen på gymmet sedan 3 månader tillbaka. Detta då jag stötte på hälsoförhinder under min senaste vistelse i Thailand och ej haft möjlighet att träna förrens nu.
Resultatet av detta var att jag blev liggandes i sängen under större del av min vistelse med magsjuka, solsting och även en axelskada. Vilket förstörde mina rutiner kring kost och träning.

Kort och gott, jag åt väldigt lite och tränade ingenting vilket resulterade i att jag tappade väldigt mycket muskelmassa. (Gick från 93kg - 83kg).

Nu är min fråga till er,
Vad ska jag göra nu när jag är tillbaka gällande kosten? Ska jag vänta tills efter sommaren med bulk och ligga på lite över maintainence tills dess med högt proteinintag? Min kropp orkar inte med samma tempo som tidigare just nu. Har börjat med full-body pass på gymmet för att aktivera muskelgrupperna igen och hoppas att muskelminnet är schysst mot mig den kommande tiden haha

Som ni säkert förstår så är det en sjuk besvikelse att se hur mycket i styrka + muskelamassa som man har gått miste om så motivationen är inte lika på topp. Men jag är besluten att ta mig längre än vad jag var tidigare.


Tack!

/Zivanbre
Zivanbre är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)