Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-06-15, 20:48   #13666
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg
Tusenlappar i höjd månadslön för Löfven och regeringen

https://samnytt.se/tusenlappar-i-hoj...pensionarerna/


Skönt att dom belönar sig själva efter en "bra" mandatperiod.

Löfven kan ju verkligen behöva pengarna då han med 170k i månaden och allt betalt för sig fortfarande inte lyckas bli miljonär.

Klart dom ska ha bra betalt, speciellt när dom jobbar så hårt.

Top 25 mest frånvarande ledamöter hittills under mandatperioden.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 20:50   #13667
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Förövrigt är det nog få andra länder där en statsledare enbart sitter kvar med dryga 85k efter skatt på sin lön.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 22:12   #13668
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Du verkar alldeles för insnöad på icke problem och skyller på dem för att inte rösta på SD. Väldigt barnsligt. Jag ser inga problem med SD's linje i försvarspolitiken t.ex. Den är inte sämre än vad som redan förs. Så vad är problemet då? Att den inte är hardcore ritad för just din dröm om hur den ska se ut? Fortsätt rösta på Rödgröna dårarna och stå för det istället för att gömma dig bakom löjliga uttala om SD's ej genomförda politik.

Även om SD får 51 procent så betyder inte det att de kör sin linje rakt av inom försvaret. Utan de tittar ju på vad som är mest lämpligt utifrån läget som är idag.

Näe, du gömmer dig för mycket. Säg vad du röstar på istället och försvara den politiken istället för att gömma dig bakom att du inte kommer rösta på SD.

Är alternativet en röst på partierna som stadsfinasierar islams fotfäste i Sverige och fortsätter sänka landet via många frågor som de gjort senaste åtta åren? Det låter inte bra i mina öron. Men det kanske låter bra i dina öron.

https://www.facebook.com/politikfakt...8576088234119/
Ett parti som är ute och snurrar i nån nostalgivärld full av fluffiga rosa moln där de längtar tillbaks till en svunnen tid som inte kommer tillbaka är inte trovärdigt,det är ett parti som om det får makten i värsta fall kan komma att kosta oss vår frihet,territorium och jävligt många liv. Det är inte barnsligt det är allvar, och javisst de må ha en större försvarsbudget än övriga men de har även för avsikt att blåsa den på nostalgi istället för på död och förintelse vilket är krigsavhållande till skillnad från nån nostalgisk dröm om att utbilda horder av värnpliktiga i retrokaserner som inte existerar på övningsfält som inte existerar av officerare som inte existerar med utrustning som inte existerar och dessutom samtidigt göra sig av med de samarbeten vi redan har på köpet utan realistiska möjligheter att finna nya.

Du har ingen aning om vad jag röstar på men ett kan du vara säker på och det är att jag inte röstar eller kommer rött och där ingår Sossarna 1.5 dvs SD så länge de inte kliver in i verkligheten och blir trovärdiga,det enda SD har är att sparka in öppna dörrar om det uppenbara att invandringen kostar oss skjortan och allt annat med.

Jojo om SD skall göra vad som är lämpligast just idag så är de faktiskt sämre än alla andra partier,för försvar är inget som handlar om idag det är något som handlar om långa tidshorrisonter, kort framförhållning är anledningen till de problem som finns idag.

I Sverige finns det något som kallas för valhemlighet.

Ett parti som det uppdagas med ojämna mellanrum att det stöds av och har samröre med den där stora grannen i öst som bedriver angreppskrig i europa tycks inte så mycket bättre faktiskt.


Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Skulle tro att C's utspel är att Alliansen försöker ha något för alla väljare.

C=För de som vill ha stor invandring
M=Vill sno röster från SD samtidigt som de är Moderaterna
L=Samma gamla skit men en del köper det
KD=Vet ej

När de sedan slår ihop sig efter valet så kommer de köra samma gamla allianspolitik som vanligt, när alla kompromisser är klara.
Tror du har rätt här,bortsett från att jag inbillar mig att M eventuellt kanske kan tänkas vilja kamma till sin migrationspolitiska profil om de vill slippa ett totalhaveri till nästföljande val.

Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Klart dom ska ha bra betalt, speciellt när dom jobbar så hårt.

Top 25 mest frånvarande ledamöter hittills under mandatperioden.
Intressant jag trodde att det skulle vara orginalsossarna,V och MP i topp i den där listan,och så var det nysossarna som var i topp.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 22:38   #13669
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Långa värnplikter med en massa grönklädda tonåringar som kliver omkring i hela landets skogar och bara längtar efter muck finns i en del U länder där man har problem med maffior, gerillor och långvariga småkonflikter och inbördeskrig. Det är inte vad Sverige behöver. Fast som det verkar på forum, en del dårar vill ju ha det också.
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 22:52   #13670
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Långa värnplikter med en massa grönklädda tonåringar som kliver omkring i hela landets skogar och bara längtar efter muck finns i en del U länder där man har problem med maffior, gerillor och långvariga småkonflikter och inbördeskrig. Det är inte vad Sverige behöver. Fast som det verkar på forum, en del dårar vill ju ha det också.
Internetforum är nog inte representativt för majoriteten av Sveriges värnpliktiga.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 23:05   #13671
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Internetforum är nog inte representativt för majoriteten av Sveriges värnpliktiga.
Nej, såklart, men en del dårar vill ju att Sverige skall kollapsa, för att det sedan skall uppstå ett nytt land, som någon slags religiös idé. Har bara koll på Sverige genom forum men bland yngre verkar detta inte helt ovanligt?
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 23:28   #13672
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Nej, såklart, men en del dårar vill ju att Sverige skall kollapsa, för att det sedan skall uppstå ett nytt land, som någon slags religiös idé. Har bara koll på Sverige genom forum men bland yngre verkar detta inte helt ovanligt?
Är väl flera (med stor sannolikhet ickevärnpliktiga) på kolo som tycker likadant. Snackar om något annalkande inbördeskrig. Känns lite.. Eljest på något sätt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 23:32   #13673
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Det stora problemet med konceptet värnplikt är att det kräver enorma numerär för att fungera och det är något som tar tid att producera och det tar väldigt lång tid när allt som krävs för storskalig utbildning saknas.
Sen behövs stående vassa förband i tillräckliga numerär i nuläget eftersom ett angrepp kan komma med kort varsel och då kommer det inte finnas tid att mobilisera ett stort värnpliktsförsvar(köttstaket) enligt den gamla modellen men den här biten brukar inte värnpliktskramarna vara särskilt intresserade av att lyssna på eftersom så många av dom minssan (känner någon som) gjorde lumpen som superninjaSOGjägarkrigsförband som levde på två skivor knäckebröd under 4års utbildning i konstant 65minusgrader och stekande solsken medans de marschade 1256varv runt jorden med lätt 95kilospackning där allihopa ensamma hade kunnat ta över hela världen redan andra dagen och som inte ens behövde repövas någonsin eftersom de var så fullkomliga.. Ja å så finns ju verkligheten.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 23:54   #13674
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Är väl flera (med stor sannolikhet ickevärnpliktiga) på kolo som tycker likadant. Snackar om något annalkande inbördeskrig. Känns lite.. Eljest på något sätt.
Vad det gäller värnpliktiga så skall ju sådana inte släppas in där. De värpliktiga skulle väl i så fall bekämpa dem.

Vad jag menade med U länder eller halvt U länder, nyare demokratier, där man haft stora problem med undergrupper och kanske regering så kanske det behövs en lång värnplikt för alla. Dels för att hålla dem borta från att gå med i vad det nu är för grupper. Många av de soldaterna är fattiga och kommer aldrig att utbilda sig t ex. Sverige är bra mycket mer avancerat än så.
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 00:10   #13675
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Det stora problemet med konceptet värnplikt är att det kräver enorma numerär för att fungera och det är något som tar tid att producera och det tar väldigt lång tid när allt som krävs för storskalig utbildning saknas.
Sen behövs stående vassa förband i tillräckliga numerär i nuläget eftersom ett angrepp kan komma med kort varsel och då kommer det inte finnas tid att mobilisera ett stort värnpliktsförsvar(köttstaket) enligt den gamla modellen men den här biten brukar inte värnpliktskramarna vara särskilt intresserade av att lyssna på eftersom så många av dom minssan (känner någon som) gjorde lumpen som superninjaSOGjägarkrigsförband som levde på två skivor knäckebröd under 4års utbildning i konstant 65minusgrader och stekande solsken medans de marschade 1256varv runt jorden med lätt 95kilospackning där allihopa ensamma hade kunnat ta över hela världen redan andra dagen och som inte ens behövde repövas någonsin eftersom de var så fullkomliga.. Ja å så finns ju verkligheten.
Jag är beredd att ta kostnaden för att vi ska ha värnplikt inte för att enbart försvara riket utan även för att uppfostra alla curlade snorungar.

Jag var den enda i mitt kompisgäng som fick göra värnplikt och jag har sen den dagen tyckt det varit en ganska stor skillnad mellan dom och mig i personlig mognad och det antar jag att jag ska tacka värnplikten för.

Allmän värnplikt är ju en perfekt maskering för "Allmän uppfostran" fast om man skulle säga "allmän uppfostran" så skulle alla gå i taket, men om man ger det ett syfte som rikets försvar så är många fler med på det.

Senast redigerad av Bärsärk den 2018-06-16 klockan 00:11.
Bärsärk är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 00:23   #13676
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Vad det gäller värnpliktiga så skall ju sådana inte släppas in där. De värpliktiga skulle väl i så fall bekämpa dem.

Vad jag menade med U länder eller halvt U länder, nyare demokratier, där man haft stora problem med undergrupper och kanske regering så kanske det behövs en lång värnplikt för alla. Dels för att hålla dem borta från att gå med i vad det nu är för grupper. Många av de soldaterna är fattiga och kommer aldrig att utbilda sig t ex. Sverige är bra mycket mer avancerat än så.
Jag tror dock att värnplikten har en uppfostrande effekt. Man får ju lära sig om sig själv, hur man fungerar på tex knapert med mat, sömn och under stress och att arbeta tillsammans strukturerat och mot gemensamma mål.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 00:37   #13677
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Personlig mognad, minns ni muckdagarna på 70, 80 talet
Nej men visst, det gör att man växer på något sätt. En skildnad på nutid och förr är ju också att det blir bägge könen. Tittar man på de som är i försvaret i dag så är ofta de smartare tjejer. De mognar dessutom lite tidigare. Scouterna är bra, synd att det är lite töntstämpel på dem i Sverige för där lär man sig mycket i unga år. Stort i UK.
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 01:59   #13678
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Blabla SD suger
Nå så vad anser du om invandringen till Sverige sedan 50-talet och framåt, framför allt från 90-talet och framåt, och vilket parti får ditt förtroende i denna sakfråga?
Klein är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 07:01   #13679
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 062
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Det stora problemet med konceptet värnplikt är att det kräver enorma numerär för att fungera och det är något som tar tid att producera och det tar väldigt lång tid när allt som krävs för storskalig utbildning saknas.
Sen behövs stående vassa förband i tillräckliga numerär i nuläget eftersom ett angrepp kan komma med kort varsel och då kommer det inte finnas tid att mobilisera ett stort värnpliktsförsvar(köttstaket) enligt den gamla modellen men den här biten brukar inte värnpliktskramarna vara särskilt intresserade av att lyssna på
Men hur får du numerär utan värnplikt? Du kommer aldrig få till den personalförsörjningen på annat sätt. Avskräckning kan vara att stå emot en liten överraskande styrka och att kunna växa för att kunna möta existentiella hot.Det ger bättre diplomati om inget annat.

Det kräver iofs bollar av stål för att sätta in (ev partiell) mobilisering vid första tecken. Men det är en ledarskapsfråga. Men tänk, vi är för vår storlek bra när det kommer till spaningsresurser...

Sen är vårt EU-medlemskap inskrivet i grundlagen så de får tid till att tänka ut vilka militära allianser de vill ha. Ensam kan vi givetvis inte stå. Personligen så ställer jag mig gärna utanför Nato och tänker mig ett Europeiskt militärt samarbete. Som det ser ut idag så verkar den vägen då vara inom EU och en vidareutveckling av dagens samarbete.

Där har SD en hemläxa att göra.

Men våra andra partier har ju visat även efter Georgienkriget att de missköter en stats mest basala funktioner såsom inre och yttre säkerhet för tokigheter som ambitioner på att vara en "humanitär stormakt".

De övriga är skitnödiga med offensiva vapen också så hur vi skall anfalla fientliga uppsamlingsplatser återstår att se. Skall köra en rope-a-dope med enbart en anemisk stående styrka mot en stormakt?
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 08:22   #13680
egge
Det var en gång en tråd-master!
 
egges avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: E4 Norr
Inlägg: 952
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Varför normalisera islam?
Okej, då försöker jag mig på ett svar. För mig handlar det om grundläggande respekt för andra personer och deras åsikter. Det bor muslimer i Sverige, det kommer du inte ifrån vare sig du vill eller inte. Jag håller med om att många av dem inte borde vara här, speciellt kriminella och pojkmän som ljugit sig till en plats i vårt samhälle. Men om vi fokuserar på dem som faktiskt har asylskäl eller som har invandrat och anpassat sig till det svenska samhället, varför skulle inte dem få behålla en harmlös tradition som grundar sig i deras religion även om de nu lever i ett sekulariserat samhälle? Hade inte du, om vi leker med tanken att du hade flyttat till ett muslimskt land, velat fira och hedra dina traditionsenliga högtider?
Jag tycker att det är fjantigt att påstå att det är islamisering att ett folkvalt parti väljer att lyckönska muslimer på en av deras viktigaste högtider. Populistiskt? Javisst, men vad fan kan man förvänta sig av politiker ett valår? Alla fiskar väl röster så gott de kan.

Och nej, jag är inte för fri invandring, böneutrop eller religiösa friskolor så blanda inte in sånt i diskussionen. Jag vill heller inte att min framtida dotter ska bli gruppvåldtagen i en skogsdunge. Jag blir bara trött när minsta lilla tecken på att vi överhuvudtaget ser muslimer som människor möts av SD:are med domedagsprofetior och allmänt hat.
__________________
Tacka vet jag konstruktivt livsknarkande. - Doctor Snuggles

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:39.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)