Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-06-15, 15:39   #13651
egge
Det var en gång en tråd-master!
 
egges avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: E4 Norr
Inlägg: 952
Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg


#islamisering
För jävligt att lyckönska folk på en semi-religiös högtid. Vart är Sverige på väg egentligen? Det var bättre förr osv.

På vilket sätt är detta ett problem?
__________________
Tacka vet jag konstruktivt livsknarkande. - Doctor Snuggles

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 15:42   #13652
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Vi har haft mycket religion i Sverige men ärligt talat detta är 2018 och vi borde börja gå ifrån det och då menar jag all religion inte bara islam.
Bärsärk är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 15:53   #13653
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Vad sägs om att faktiskt gå i strejk och ägna oss åt civil olydnad (med icke-våldsmetoder) om SD inte får majoritet och tar över rodret i höst?

Nu menar jag inte plakat eller arga insändare till dagstidningar, utan att på enkla, fredliga sätt visa att vi fått nog?

Att angripa där det känns mest, dvs skatten vi betalar in. Att på alla möjliga sätt vi kan tänka oss bidra så lite som möjligt till den destruktiva politik som kommer föras? Dvs. gå ner i arbetstid, jobba svart, konsumera mindre, konsumera utländskt (tex. dricker du sprit, köp den då inte från systembolaget), försöka mygla dig till varenda krona du kan få i bidrag. Utnyttja VAB, sjukskrivningar osv osv. till max.

Har man möjlighet, och bidrar mer än vad man kostar oavsett hur man än försöker fuska, så flyttar man utomlands.

Blir Sverige ett fattigt land, så finns inget incitament att ta sig hit längre.
Lär dig lite viva la revolution istället.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 16:22   #13654
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av egge Visa inlägg
För jävligt att lyckönska folk på en semi-religiös högtid. Vart är Sverige på väg egentligen? Det var bättre förr osv.

På vilket sätt är detta ett problem?
Fjäskande för en totalitär ideologi som inte hör hemma i sverige 2018.
Religion och dåliga ideologier borde ha fasats ut vid det här laget men av någon konstig anledning har vi kvar skiten i världen. Sverige är ett föregångsland i hur vi sekulariserat hos och distansierat oss senaste 50 åren från religion.

Detta som sker nu är bara ren dårskap i Sverige och flera steg bakåt. Speciellt när vi själva sponsrar deras fotfäste och deras skapande av segregation i våra samhällen.

Problemet med Islam är för många för att tycka att det är ok. Även om jag personligen kan förstå charmen med böneutrop när man åker på semester och besöker länder med Islam så är det i grunden hemska värderingar bakom det där charmiga böneropet man hör.

Det borde ha fasats ut för länge sedan tyvär.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 16:47   #13655
egge
Det var en gång en tråd-master!
 
egges avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: E4 Norr
Inlägg: 952
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Vi har haft mycket religion i Sverige men ärligt talat detta är 2018 och vi borde börja gå ifrån det och då menar jag all religion inte bara islam.
Fair enough. Men att låta folk fira sina traditionsenliga högtider, och kanske till med önska dem väl i samband med dem, kanske kan vara okej? Eller ska vi förbjuda alla högtider som har sitt ursprung i annat än asatron?

Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Fjäskande för en totalitär ideologi som inte hör hemma i sverige 2018.
Religion och dåliga ideologier borde ha fasats ut vid det här laget men av någon konstig anledning har vi kvar skiten i världen. Sverige är ett föregångsland i hur vi sekulariserat hos och distansierat oss senaste 50 åren från religion.

Detta som sker nu är bara ren dårskap i Sverige och flera steg bakåt. Speciellt när vi själva sponsrar deras fotfäste och deras skapande av segregation i våra samhällen.

Problemet med Islam är för många för att tycka att det är ok. Även om jag personligen kan förstå charmen med böneutrop när man åker på semester och besöker länder med Islam så är det i grunden hemska värderingar bakom det där charmiga böneropet man hör.

Det borde ha fasats ut för länge sedan tyvär.
Jag säger inte att Islam är bra eller att vi ska sträva efter mer religion i vårt samhälle. Men att gå i taket över att ett parti önskar glad whatever bara för att man själv inte firar det är kanske att överreagera lite? Jag gissar att de personer som reagerar starkast inte hade höjt ett halvt ögonbryn om Annie Lööf hade önskat glad Yom Kippur på twitter.
__________________
Tacka vet jag konstruktivt livsknarkande. - Doctor Snuggles

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 17:55   #13656
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av egge Visa inlägg
Fair enough. Men att låta folk fira sina traditionsenliga högtider, och kanske till med önska dem väl i samband med dem, kanske kan vara okej? Eller ska vi förbjuda alla högtider som har sitt ursprung i annat än asatron?
Grejen är ju långt över majoriteten firar inte högtiderna i dess religösa bemärkelse utan i traditionssyfte vilket är en stor skillnad.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 18:29   #13657
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av egge Visa inlägg
Fair enough. Men att låta folk fira sina traditionsenliga högtider, och kanske till med önska dem väl i samband med dem, kanske kan vara okej? Eller ska vi förbjuda alla högtider som har sitt ursprung i annat än asatron?



Jag säger inte att Islam är bra eller att vi ska sträva efter mer religion i vårt samhälle. Men att gå i taket över att ett parti önskar glad whatever bara för att man själv inte firar det är kanske att överreagera lite? Jag gissar att de personer som reagerar starkast inte hade höjt ett halvt ögonbryn om Annie Lööf hade önskat glad Yom Kippur på twitter.
Negativa röster hörs mest. Jag ser det på flera medium. Det ser rätt illa ut när äldre vanliga människor sitter och skriker med caps lock på nätet som för några val sedan röstade utan problem på rödgröna röran. Det blir lite komiskt minst sagt.

Varför folk hörs mer nu än förr är för att verkligheten börjar bli realitet mer och mer över landet. Folk ser det och de gillar det inte.

Så när Liberalerna går ut och fjäskar sådär uppenbart så blir en del upprörda.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 18:36   #13658
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av egge Visa inlägg
Fair enough. Men att låta folk fira sina traditionsenliga högtider, och kanske till med önska dem väl i samband med dem, kanske kan vara okej? Eller ska vi förbjuda alla högtider som har sitt ursprung i annat än asatron?
r.
Jag personligen vill inte förbjuda någon religion, utom islam. Islam har gång på gång visat sig oförenlig med andra kulturer, dags att förbjuda och förpassa islam tillbaks till öknen, sätta den karantän där (build a great wall) och inte låta den spridas. Sen får man fira sabbat, yom kippur, midvinterblot eller vad man nu önskar, förutom muslimska traditioner då.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 19:00   #13659
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av egge Visa inlägg
För jävligt att lyckönska folk på en semi-religiös högtid. Vart är Sverige på väg egentligen? Det var bättre förr osv.

På vilket sätt är detta ett problem?
Varför normalisera islam?
ChuckTesta är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 19:30   #13660
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Varför normalisera islam?
Islam är en skitreligion, men traditionen med fasta är ett av de minst problematiska inslagen.
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 19:48   #13661
egge
Det var en gång en tråd-master!
 
egges avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Ort: E4 Norr
Inlägg: 952
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Varför normalisera islam?
Svarar du på min fråga om jag svarar på din? Annars vill jag inte vara med och leka.
__________________
Tacka vet jag konstruktivt livsknarkande. - Doctor Snuggles

Fanns aldrig i kravspecifikationen att livet skulle vara rättvist. Försent att koda om allting nu så vi får fortsätta simulationen. Kanske kan vi patcha? - stridis
egge är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 20:11   #13662
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Islam är en skitreligion, men traditionen med fasta är ett av de minst problematiska inslagen.
Ja traditionen med fasta är det minsta problemet med islam. Men frågan kvarstår, varför normalisera islam?

Citat:
Ursprungligen postat av egge Visa inlägg
Svarar du på min fråga om jag svarar på din? Annars vill jag inte vara med och leka.
Deal
ChuckTesta är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 20:14   #13663
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Tusenlappar i höjd månadslön för Löfven och regeringen

https://samnytt.se/tusenlappar-i-hoj...pensionarerna/


Skönt att dom belönar sig själva efter en "bra" mandatperiod.

Löfven kan ju verkligen behöva pengarna då han med 170k i månaden och allt betalt för sig fortfarande inte lyckas bli miljonär.
mottat är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 20:34   #13664
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av egge Visa inlägg
Fair enough. Men att låta folk fira sina traditionsenliga högtider, och kanske till med önska dem väl i samband med dem, kanske kan vara okej? Eller ska vi förbjuda alla högtider som har sitt ursprung i annat än asatron?
Jag personligen ser inga problem med att förbjuda alla högtider.
Bärsärk är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-15, 20:45   #13665
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Varför förbjuda högtider?

Ska polisen bevaka varje familjehushåll så inte folk firar påsk , midsommar etc?
Är det 2 år i fängelse för detta direkt eller ska vi nöja oss med bötesbelopp?
Magnus N är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)