Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-10-01, 08:31   #706
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 010
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Vilken dårskap att göra lumpen bara för att träffa folk
Man får rätt mycket mer på köpet, en väg ut ur hamsterhjulet om inte annat, se det som ett 3 månaders scoutläger
Edit: Jag hade vart sugen på att göra det nu, vid 38års ålder, om jag inte redan gjort värnplikt.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 08:32   #707
spas
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Helsingborg
Inlägg: 2 754
Ni som säger att ni är för gamla för att ändra era liv och loppet är kört osv. Är ni inte typ under 30? Givet trådens innehåll så utgår jag från att ni inte sitter men hus, familj och ekonomiskt ansvar för fler än er själva.

Om ovan stämmer så är loppet inte kört, ni har snubblat och trillat på startsträckan i en halvmara. Med lite hjälp på traven i form av kbt eller whatever är det klart ni kan komma med i matchen igen.
__________________
FulRedBull Rocks!!!
spas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 08:46   #708
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Man får rätt mycket mer på köpet, en väg ut ur hamsterhjulet om inte annat, se det som ett 3 månaders scoutläger
Edit: Jag hade vart sugen på att göra det nu, vid 38års ålder, om jag inte redan gjort värnplikt.
Tar det 3 månader? Hur som helst så tycker jag att man skjuter onödigt högt. Lämna jobbet för 3 mån (?) för att göra nånting som knappast är kul förrän efteråt om några år när man funderar på det. Okej om man vill göra det så då gör man det men ur den synvinkeln att man endast gör det för att eventuellt få vänner så nej
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 08:49   #709
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Jag tror incelskapet ofta kan gå djupare än vad för misär
man har nu eller tänker sig för framtiden. Det kan nog finnas en känsla av bitterhet för vad som hänt/vad som inte hänt med.

Man kan känna sig lurad på sin ungdomstid. Som att man inte fått uppleva den som man "skall" tar man inte itu med det eller lär sig hantera det kan man nog känna sig tom och bitter trots att man ordnar upp sitt liv nu.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 08:54   #710
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Det är ju det förgångna som har format oss. Det sätter sina spår fastän man inte dagligen funderar på all skit man upplevt. Jag har svårt att se att man nu hittar vänner men endå är miserabel för att man var ensam i några år
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 09:24   #711
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 843
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Det är ju det förgångna som har format oss. Det sätter sina spår fastän man inte dagligen funderar på all skit man upplevt. Jag har svårt att se att man nu hittar vänner men endå är miserabel för att man var ensam i några år
Vänner formas inte av snack utan av gemensamt upplevda svårigheter och roligheter. Det finns inte på krogen och det finns inte på nätet. Det fanns mycket av sådant i ungdomsåren dock.

Jag har ganska mycket av det i mitt jobb och hade det även på universitetet.

Jag vet inte hur det fungerar i småstäder men om nån går ut för att skaffa vänner i Stockholm på barer så är den 100% körd. Kommer dessutom gjort sig till åtlöje.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 09:29   #712
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 843
Citat:
Ursprungligen postat av rosto Visa inlägg
Som jag ser det så var en av fördelarna med lumpen att man tvingades umgås med andra människor 24 timmar om dygnet. Personer som är (var) ett tvärsnitt av befolkningen och inte som i civila livet där man oftast väljer att umgås med likasinnade. En annan sak man lärde sig var att man ibland måste göra saker som man inte tycker är så roligt och det är nyttigt att prova på.

Nu är väl personerna i tråden i äldsta laget för GMU så vi kanske får lämna det spåret?
Det var så jag tänkte också.

Skaffa jaktlicens och följ med gubbarna ut och jaga då. Eller snöa in på någon hobby. Gå med i schackklubb, vad vet jag.

Jag fattar på ett sätt hur hopplöst det kan kännas, för bara jag är själv hemma en kväll kan jag få för mig att livet är rätt tråkigt ändå men det handlar enbart om inställning. Det finns massor av roliga människor därute och intressen att göra med dom.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 10:58   #713
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Vänner formas inte av snack utan av gemensamt upplevda svårigheter och roligheter. Det finns inte på krogen och det finns inte på nätet. Det fanns mycket av sådant i ungdomsåren dock.

Jag har ganska mycket av det i mitt jobb och hade det även på universitetet.

Jag vet inte hur det fungerar i småstäder men om nån går ut för att skaffa vänner i Stockholm på barer så är den 100% körd. Kommer dessutom gjort sig till åtlöje.
Jag säger inte emot men lite väl dramatisk lösning ifall enda målet är att skaffa kompisar. På jobbet och skolan lär man ju känna folk oavsett man vill eller ej så större chans att hitta vänner där. Krogen är bra ifall man vill ha nån att snacka med. I dagens läge känns det som att man har 1567 kompisar men 1-3 vänner. Kompisarna kommer och går men att hitta bra vänner är svårt. Det kräver väl en massa tid tillsammans och att man lär känna folk djupt. Mina vänner har jag träffat för 22 år sedan i första klass. Sen dessa har det kommit och gått folk i jämn takt
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 11:03   #714
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av spas Visa inlägg
Ni som säger att ni är för gamla för att ändra era liv och loppet är kört osv. Är ni inte typ under 30? Givet trådens innehåll så utgår jag från att ni inte sitter men hus, familj och ekonomiskt ansvar för fler än er själva.

Om ovan stämmer så är loppet inte kört, ni har snubblat och trillat på startsträckan i en halvmara. Med lite hjälp på traven i form av kbt eller whatever är det klart ni kan komma med i matchen igen.
Jo, fast har man ingen grund så är det väldigt svårt att ta sig upp och bygga upp något om man är 28. Den viktigaste tiden att arbeta med sitt liv skulle jag säga är 18-24 kanske, sen blir det riktigt svårt eller näst intill omöjligt. Om man nu inte är supersocial och har lätt att ta för sig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 11:40   #715
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 010
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Tar det 3 månader? Hur som helst så tycker jag att man skjuter onödigt högt. Lämna jobbet för 3 mån (?) för att göra nånting som knappast är kul förrän efteråt om några år när man funderar på det. Okej om man vill göra det så då gör man det men ur den synvinkeln att man endast gör det för att eventuellt få vänner så nej
Ja, när man ligger inne så står ju försvarsmakten för hyran, och man får lite fickpengar mer eller mindre (4k skattefritt) fria resor, mat, kläder mm.

Om man nu har ett rätt sugigt liv man är less på, och inte familj och annat som man måste ta ansvar för. Så hade jag utan tvekan nappat på det! Jag hade utan tvekan tagit tjänstledigt!
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 11:51   #716
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 010
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Jo, fast har man ingen grund så är det väldigt svårt att ta sig upp och bygga upp något om man är 28. Den viktigaste tiden att arbeta med sitt liv skulle jag säga är 18-24 kanske, sen blir det riktigt svårt eller näst intill omöjligt. Om man nu inte är supersocial och har lätt att ta för sig.
Jag pluggade på universitet mellan 27 och 30, skaffade mig drivor av nya vänner.
Har flyttat över halva landet flera gånger. Ljusdal till Umeå, Umeå till Torsby, Torsby till Kristianstad och sedan Kristianstad till Stockholm.
På varje ny plats börjar man mer eller mindre om från början, och det tar tid att bygga nya nätverk. Men mer eller mindre alla mina nuvarande vänner har jag lärt känna från 34+ år gammal. Man tappar kontakt efter ett tag när man flyttat. De gamla vännerna är numera ytliga bekanta man följer på facebook, gratulerar på födelsedagen och kanske träffar en gång per år eller så.

Men det tar liksom inte slut bara för att man når en ny siffra, utan allt handlar om vad man gör med sin tid skulle jag säga.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 12:23   #717
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Jo, fast har man ingen grund så är det väldigt svårt att ta sig upp och bygga upp något om man är 28. Den viktigaste tiden att arbeta med sitt liv skulle jag säga är 18-24 kanske, sen blir det riktigt svårt eller näst intill omöjligt. Om man nu inte är supersocial och har lätt att ta för sig.
Nu är jag supersocial så kan helt enkelt vara för svårt att sätta mig in i den situationen. Men varför skulle det vara så? Jag förstår verkligen inte. Skaffa ett intresse, säg, löpning. Gå med i någon form av löparcommunity online. Gå på löparträffar/träningar och prata löpning med folk som är intresserade av löpning. Någon där kanske man kommer extra bra överens med, man frågar om den är intresserad av att kanske ta något mer träningspass/den kanske frågar dig. Sedan pang bom har man skaffat sig en kompis med ett gemensamt intresse.

Skaffa intresse - möt likasinnade = vänner.
Har man dessutom tur kanske Någon av de nya vännerna av önskat kön för romantik.

Men det kanske krävs att man är "supersocial"?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 13:45   #718
spas
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Helsingborg
Inlägg: 2 754
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Jo, fast har man ingen grund så är det väldigt svårt att ta sig upp och bygga upp något om man är 28. Den viktigaste tiden att arbeta med sitt liv skulle jag säga är 18-24 kanske, sen blir det riktigt svårt eller näst intill omöjligt. Om man nu inte är supersocial och har lätt att ta för sig.
Gårdagen blir svår att ändra på. Däremot kan man ändra hur man förhåller sig till gårdagen.

Det kan säkert kännas väldigt svårt men tanken på 50 år av bitter meningslöshet är också rätt tung. Jag tror att men rätt hjälp kan de allra flesta i alla fall göra sin situation bättre.

När jag var 30 så tyckte jag att det var i princip omöjligt att ändra riktning i livet. Nu vid 40 med familj så inser jag att det hade varit jämförelsevis enkelt.
__________________
FulRedBull Rocks!!!
spas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 14:49   #719
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Jag tror att är man värdelös på brudar i högstadiet så sitter det i resten av livet. Oavsett om man är det eller ej egentligen. Känslan av att vara det. Det är år i livet som bestämmer vem man egentligen är, ens plats på den sociala stegen fast enbart i det egna huvudet. Man kan bli värsta losern i livet, men var man kung då kommer det på något sätt sitta kvar ändå. Man kan bli världens mest framgångsrike men var man ingenting då kommer man alltid tvivla på sig själv.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 15:53   #720
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror att är man värdelös på brudar i högstadiet så sitter det i resten av livet. Oavsett om man är det eller ej egentligen. Känslan av att vara det. Det är år i livet som bestämmer vem man egentligen är, ens plats på den sociala stegen fast enbart i det egna huvudet. Man kan bli värsta losern i livet, men var man kung då kommer det på något sätt sitta kvar ändå. Man kan bli världens mest framgångsrike men var man ingenting då kommer man alltid tvivla på sig själv.
Intressant. Naturligtvis sitter mkt mer kvar än vad man vill tro och hoppas. I vuxen ålder kan jag knyta mer och mer till uppväxten. Minnena från den gången man var 13 och... är ännu tydliga. Särskilt om det var mkt ågren involverat.

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)