Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-30, 18:45   #691
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Fråga: Hur kommer man ur incel livet?

Svar: Det gör man inte, tydligen.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 18:50   #692
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Jag har gett upp. Har varit sjukskriven för länge och inga vänner. Försent och för gammal för att bygga upp något. Dessutom tror jag många tittar snett på folk som är ensamma. Vem vill ha en partner som inte har något umgänge.

Sex tycker jag inte direkt har varit så svårt att få däremot, med dejtingsidor och Tinder. Men det ger ju absolut ingenting i längden.
Hmm, om sex har varit lätt att få... har du då aldrig varit intresserad av att fortsätta träffa de du haft sex med? För att du är rädd att bli sårad?

Jag menar om en tjej vill ligga med dig så lär inte steget för henne vara jättelångt att inleda något slags förhållande. Om du nu inte är jättesnygg men helt jävla wierd.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 18:57   #693
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Jag har gett upp. Har varit sjukskriven för länge och inga vänner. Försent och för gammal för att bygga upp något. Dessutom tror jag många tittar snett på folk som är ensamma. Vem vill ha en partner som inte har något umgänge.

Sex tycker jag inte direkt har varit så svårt att få däremot, med dejtingsidor och Tinder. Men det ger ju absolut ingenting i längden.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 18:58   #694
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Ehm, nej. De har varit väldigt flummiga, och då är jag rätt skum själv. Så ingen det har klickat med direkt. Jag kanske inte är så lätt att vara i ett förhållande med heller, om jag ska ha lite självinsikt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.

Senast redigerad av Lafayette den 2019-09-30 klockan 18:59.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 18:59   #695
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 19:00   #696
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hmm, om sex har varit lätt att få... har du då aldrig varit intresserad av att fortsätta träffa de du haft sex med? För att du är rädd att bli sårad?

Jag menar om en tjej vill ligga med dig så lär inte steget för henne vara jättelångt att inleda något slags förhållande. Om du nu inte är jättesnygg men helt jävla wierd.
Fast jo, förhållande-steget kan vara långt borta även om man legat. Finns många tjejer som inte är ute efter annat än ett nyp, och många killar som tror ett nyp betyder mer än det gör. Finns sårade känslor åt båda håll, så att säga.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 19:16   #697
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Gregow Visa inlägg
Fast jo, förhållande-steget kan vara långt borta även om man legat. Finns många tjejer som inte är ute efter annat än ett nyp, och många killar som tror ett nyp betyder mer än det gör. Finns sårade känslor åt båda håll, så att säga.
Ja säkert, men om det var lätt att få napp, så borde det ju inte vara 100% av alla de otaliga tjejerna som inte kan tänka sig att inleda ett förhållande?

Jag vettefan, jag kanske är för gammal för att förstå hur det funkar nu?
Men så verkar det inte vara för folk jag ser omkring mig.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 19:28   #698
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Ja säkert, men om det var lätt att få napp, så borde det ju inte vara 100% av alla de otaliga tjejerna som inte kan tänka sig att inleda ett förhållande?

Jag vettefan, jag kanske är för gammal för att förstå hur det funkar nu?
Men så verkar det inte vara för folk jag ser omkring mig.
Nej, men det finns en hel del tjejer som inte vill mer. Många gånger vill man inte själv mer. Sen är det lätt att tro att man vill mer innan man sprutat.

En kombination av orsaker som gör det svårt, kan man säga.
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 19:30   #699
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Jo, men uppförsbacken är för stor så det känns omöjligt, och är rädd för att bli sårad.
Rädd för att bli sårad är väl alla.

Uppförsbacken, är det att du inte har några vänner? Det känns ju verkligen skitsamma om man är 30+
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 19:33   #700
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Hmm, om sex har varit lätt att få... har du då aldrig varit intresserad av att fortsätta träffa de du haft sex med? För att du är rädd att bli sårad?

Så Lafayette kan träffa tjejer och tom hitta ligg, men tycker det är är för mycket uppförsbacke med förhållande och vill inte riskera bli sårad...

Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 19:33   #701
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
Är det en grabbig och dålig ide att föreslå lumpen för de som vill komma ur sin sociala tillvaro och testa något nytt? På rak arm tror jag inte det. Nu är inte mitt mål att ni ska bli dit och "bli män“. Åk dit och få en ny erfarenhet. Lär er samarbeta. Lär er slit. Lär er att arbeta utan att få något för det. Lär er att skoja. Lär er att livet är skit men det är kul ändå, för ni är inte ensamma i det.

Detta sagt från en som inte gått lumpen. men önskar att jag hade. Det verkar inte varit världens grej och jag har gjort mycket annat, men jag önskar det ändå.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-30, 23:52   #702
rosto
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Är det en grabbig och dålig ide att föreslå lumpen för de som vill komma ur sin sociala tillvaro och testa något nytt? På rak arm tror jag inte det. Nu är inte mitt mål att ni ska bli dit och "bli män“. Åk dit och få en ny erfarenhet. Lär er samarbeta. Lär er slit. Lär er att arbeta utan att få något för det. Lär er att skoja. Lär er att livet är skit men det är kul ändå, för ni är inte ensamma i det.

Detta sagt från en som inte gått lumpen. men önskar att jag hade. Det verkar inte varit världens grej och jag har gjort mycket annat, men jag önskar det ändå.
Som jag ser det så var en av fördelarna med lumpen att man tvingades umgås med andra människor 24 timmar om dygnet. Personer som är (var) ett tvärsnitt av befolkningen och inte som i civila livet där man oftast väljer att umgås med likasinnade. En annan sak man lärde sig var att man ibland måste göra saker som man inte tycker är så roligt och det är nyttigt att prova på.

Nu är väl personerna i tråden i äldsta laget för GMU så vi kanske får lämna det spåret?
rosto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 05:37   #703
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Vad fan..man är creepy om man varit singel länge, går till krogen ensam, snackar med okända människor mm. mm. Inte fan kan man ha det lätt om man måste fundera på allt såntdär. Tror nån på allvar att det faller på att man varit singel länge t.ex?
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 08:27   #704
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 013
Citat:
Ursprungligen postat av rosto Visa inlägg
Som jag ser det så var en av fördelarna med lumpen att man tvingades umgås med andra människor 24 timmar om dygnet. Personer som är (var) ett tvärsnitt av befolkningen och inte som i civila livet där man oftast väljer att umgås med likasinnade. En annan sak man lärde sig var att man ibland måste göra saker som man inte tycker är så roligt och det är nyttigt att prova på.

Nu är väl personerna i tråden i äldsta laget för GMU så vi kanske får lämna det spåret?
https://jobb.forsvarsmakten.se/sv/ut...r/aldersgrans/

Är man över 45 ska man ha en vettig anledning, annars är det fritt fram.
Jag vet att det finns en del i 30-35års ålder som gör GMU för att de vill bli hemvärnssoldater, de som var födda tidigt nog för att ha en ankytning till försvaret men sent nog för att inte ha behövt göra värnplikt pga nedläggningar.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 08:29   #705
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Vilken dårskap att göra lumpen bara för att träffa folk
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)