Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-17, 21:07   #7366
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Får ta dig på ditt ord. Någon form av sanning måste väl ändå finnas om alla gastar samma sak


Sanctionals ”bakfylls” (backfills) sedan. Så om någon av de som vunnit en sanctional vinner en plats via Open, går inbjudan från den tävlingen till den som kom tvåa, osv.
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 21:08   #7367
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Sanctionals ”bakfylls” (backfills) sedan. Så om någon av de som vunnit en sanctional vinner en plats via Open, går inbjudan från den tävlingen till den som kom tvåa, osv.
Jo, det sa jag tidigare också.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 21:09   #7368
pepplez
Registered User
 
pepplezs avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3 515
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Jo, det sa jag tidigare också.


Då förstår jag inte vad problemet är i så fall är det väl självklart att Open har högre prio än sanctionals?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Böj 180 - Bänk 130 - Mark 220
Journal

Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
folk har spenderat en hel dag på en strand och badat och nu regnar det och de springer för glatta livet för att ta skydd så de inte ska bli lite blöta...här saknas verkligen logik
pepplez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-17, 21:18   #7369
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Ok, fullt så sa jag inte. Men däremot ordningen för kvalificering via sanktionerade tävlingar.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-18, 14:50   #7370
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Bra grävt grabbar

Är det nytt att resultaten nollas efter open i masters? När jag tittade på online qualifiern från förra året så är open-placeringen med som ett resultat. Jag tycker fortfarande att det är ruskigt hårt att dra repet efter 10 stycken i masters. Blir ju väldigt tufft för en sån som Lanner.



"As in past years, the top 200 from each division will advance to the Online Qualifier, but only 10 (formerly 20) from each division will advance to the Games. At the start of the Age Group Online Qualifier, all scores will reset to zero."


https://games.crossfit.com/article/w...es-season/open
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-18, 15:03   #7371
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Kan vara ett sätt att trimma bort delar av tävlingen som inneburit höga kostnader och försvårande logistik. Att resultaten nollas inför kvalificeringsronden ser jag inte som något ovanligt.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-18, 16:18   #7372
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Jag ser att open-resultaten varit med i online-kvalet 2014 - 2018. Osäkert hur masters kvalade till games tidigare än så. Det finns inte masterskval, bara games, open och regionals.

Tittar man gamla resultat så inser man att Sverige var med tidigt i svängen på lagsidan. Har haft många lag med sen starten vid 2011. Var ju riktigt bra där runt 2014.

Kul egentligen.

Hmm.. Första games kanske var 2007..

__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 06:13   #7373
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Bara en poäng skiljer bland tjejerna på på nationella listan inför sista eventet. Skapligt spännande för dom när det släpps.

Rätt sjukt egentligen att boxar som inte har affiliate blir filmade och kan få poängavdrag, vilket jag tycker är bra medan de andra kan ha flickvänner/pojkvänner som domare. Men det är klart man måste ha nåt slags system.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 10:04   #7374
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Jag har räknat det till 7 olika nationaliteter och Lukas Högberg som ligger före Simon Mäntylä som är på 23:e plats inför sista eventet.

Just nu har alltså både lukas och Simon biljetter till games.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 11:14   #7375
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Nu förstår jag varför strecket är draget efter plats 28 på herrarna och 34 bland damerna på leaderboarden
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 14:27   #7376
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Crossfit games (HQ I guess) har gått ut på sin Facebook-sida och tagit upp att hot, trakasserier och liknande inte är tillåtet.

Enligt kommentarer så har det varit känsligt med att bla Luxemburgs etta bland herrarna tidigare varit reggad för USA i de fyra senaste open.

Sen ettan i Italien på damsidan har varit reggad för USA i de fyra senaste open.

Jag tycker det är moraliskt fel att göra så men dom bryter inte mot några regler.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 14:57   #7377
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Självklart gör man vad man kan för att maximera chanserna. Ifall folk bajsar på sig av ilska över detta, för att de inte får chans på en inbjudan, så har de ändå inget där att göra.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 15:21   #7378
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Jag tycker det är helt felaktigt. Det var knappast så det var tänkt med nya reglerna. Inte kul för dom som kommer 2:a nationellt.

Hade varit kul att veta om nåt speciellt hänt.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 16:15   #7379
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Gällande nationella mästare spelar det egentligen mindre roll. Majoriteten av dem kommer sållas ut direkt ändå, och då står man där med en dyr flygbiljett och möjligheten att skriva "Games athlete 2019" på sin Instagram.

Gnäller man för att duktigare atleter tar ens plats kanske man ska jobba lite mer på sin förmåga att tävla än att snacka.

Låg sympati från mig. Nationella mästare kommer bestå av en liten andel människor som är kapabla, och en hel uppsjö som egentligen inte borde delta på Games.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 17:28   #7380
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Det kommer bli en satans massa deltagare på games. Har för mig jag läst att det skulle vara nåt kval eller liknande första dan, så alla kommer inte få fortsätta.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)