Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-03-19, 15:23   #1051
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Lycka till! Du får nog en i mina ögon riktigt trevlig form på 105 kg. Jag är ju inget fan av det super-rippade. Jag har kommit igång ganska bra med min egna deff, det är skönt när de värsta begären släpper och man nöjer sig med att vara belåten snarare än mätt samt sörjer inte jättemycket när man skippar att köpa den där godispåsen.

Det enda egentliga negativa tycker jag är bänkpressen där man verkligen nojar över huruvida man har något tryck eller inte i kroppen. Går ju att lösa någorlunda genom att käka strax innan man bänkar. Är inget fan av att bänkpressa och samtidigt känna sig lätt/tom i kroppen.
Haha, jag som är nöjd på 120kg kommer vara mer än nöjd med 105kg. Det är en av de positiva sidorna med hybris

Det är dit jag vill, jag avskyr när jag är godissugen och äter godis/skräp typ varje dag och inte kan låta bli. När man slutat med det så är den en befrielse typ. Du ligger på 91 nu va? Sköter du din kost eller är det enbart ökad volym i löpningen? Dina inlägg i "vad har du ätit idag" är ju fantastiska. Hur ser en vanlig dag ut för dig nu?

Bänken gick från 140 med mersmak till knappt 130 på 15kg viktminskning Får se om den dalar igen! Jag undrar hur jag skall lägga upp träningen nu under diet.. Det lutar åt yolo 2 pass böj 1 pass mark och 3 pass bänk/vecka. Jag tror inte jag har problem med att jag kör för mjäkigt (eller)?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 15:37   #1052
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Haha, jag som är nöjd på 120kg kommer vara mer än nöjd med 105kg. Det är en av de positiva sidorna med hybris

Det är dit jag vill, jag avskyr när jag är godissugen och äter godis/skräp typ varje dag och inte kan låta bli. När man slutat med det så är den en befrielse typ. Du ligger på 91 nu va? Sköter du din kost eller är det enbart ökad volym i löpningen? Dina inlägg i "vad har du ätit idag" är ju fantastiska. Hur ser en vanlig dag ut för dig nu?

Bänken gick från 140 med mersmak till knappt 130 på 15kg viktminskning Får se om den dalar igen! Jag undrar hur jag skall lägga upp träningen nu under diet.. Det lutar åt yolo 2 pass böj 1 pass mark och 3 pass bänk/vecka. Jag tror inte jag har problem med att jag kör för mjäkigt (eller)?
Mm, det är skönt att kunna säga nej till begären. Man blir lite friare. Skulle säga att jag väger ca 91 kg, ja! Har sagt att jag ska under 90 pannor innan mars är över, får se om man grejar det. Det är för mig en stor mental skillnad att väga något på 90 och något på 89 kg. Bara vågen visar 80-någonting så känns det som att man är mer än halvvägs till målet.

Min kost är tragisk, så pass tragisk att jag har gått från att tycka att det är lite charmigt till att inse att jag faktiskt är närmare 30 bast och att det de facto bara är tragiskt Just nu har jag fasat ut korv-ätandet lite och övergått till mer kyckling och kött även om det fortfarande är otroligt simpla måltider. Idag åt jag tortellini och kyckling till lunch, ikväll blir det nog kyckling och pasta. Alltid noll grönsaker. Jag äter bara lunch och middag, det i kombination med löpningen gör att jag tappar i vikt. "Spårar" en-två gånger i veckan. För hundra procent säker viktnedgång är det nog säkrast med bara en urspårning.

Jag har en bekant som bara rullar Smolov JR i bänken om och om igen. Deloadar emellan. Är väl ingen jättedum take i.o.m. att det är en massa arbete i programmet samt ganska varierande pass, åtminstone reps-mässigt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 15:47   #1053
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Mm, det är skönt att kunna säga nej till begären. Man blir lite friare. Skulle säga att jag väger ca 91 kg, ja! Har sagt att jag ska under 90 pannor innan mars är över, får se om man grejar det. Det är för mig en stor mental skillnad att väga något på 90 och något på 89 kg. Bara vågen visar 80-någonting så känns det som att man är mer än halvvägs till målet.

Min kost är tragisk, så pass tragisk att jag har gått från att tycka att det är lite charmigt till att inse att jag faktiskt är närmare 30 bast och att det de facto bara är tragiskt Just nu har jag fasat ut korv-ätandet lite och övergått till mer kyckling och kött även om det fortfarande är otroligt simpla måltider. Idag åt jag tortellini och kyckling till lunch, ikväll blir det nog kyckling och pasta. Alltid noll grönsaker. Jag äter bara lunch och middag, det i kombination med löpningen gör att jag tappar i vikt. "Spårar" en-två gånger i veckan. För hundra procent säker viktnedgång är det nog säkrast med bara en urspårning.

Jag har en bekant som bara rullar Smolov JR i bänken om och om igen. Deloadar emellan. Är väl ingen jättedum take i.o.m. att det är en massa arbete i programmet samt ganska varierande pass, åtminstone reps-mässigt.

Korv är ju gott
Men om du bara äter 2 ggr/dygn så kan du ju äta svingott och ändå gå ner!

Jag hade käkat kyckling och ris + broccoli/wokmix alla måltider om inte familjen hade velat ha riktig mat
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 15:58   #1054
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Korv är ju gott
Men om du bara äter 2 ggr/dygn så kan du ju äta svingott och ändå gå ner!

Jag hade käkat kyckling och ris + broccoli/wokmix alla måltider om inte familjen hade velat ha riktig mat
Mjo, men ta även i åtanke att jag sitter still nio timmar om dagen på jobbet. Det gör underverk med förbränningen(i negativ bemärkelse).

Wok är ju en gammal beprövad framgångssaga!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 16:28   #1055
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Mjo, men ta även i åtanke att jag sitter still nio timmar om dagen på jobbet. Det gör underverk med förbränningen(i negativ bemärkelse).

Wok är ju en gammal beprövad framgångssaga!
Då är vi två! Kontorsjobb ftw.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 18:01   #1056
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Bänk:
20x15
40x10
60x5
80x5
90x5
102.5x5 @9
102.5x5 @9.5
102.5x5 @9.5
90x5
90x5

Böj:
60x8
100x5
130x5
155x5
155x5
155x5
155x5
155x5

Bänk: helt svag, vänster bröst överansträngt!
Böj: frugan ringde och sa att maten var klar så gjorde sista 4 seten böj på 9! Minuter.

Inte konstigt jag har lätt för att gå upp i vikt, hällde upp en stor portion ris så som jag brukar ta när jag är hungrig. 769 gram xD Det är ju för helvete 1k kcal + chiliconcarne. Så middagen blev säkert 1500 kcal....... gårdagens kyckling gick från 800 till säkert 1300.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT

Senast redigerad av Lennix den 2019-03-19 klockan 18:05.
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 18:42   #1057
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
hahaha jag ska inte skaffa fruga hör jag...
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 18:56   #1058
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
hahaha jag ska inte skaffa fruga hör jag...
Kunde inte låta bli att göra det till en utmaning
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-19, 21:21   #1059
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg

Inte konstigt jag har lätt för att gå upp i vikt, hällde upp en stor portion ris så som jag brukar ta när jag är hungrig. 769 gram xD Det är ju för helvete 1k kcal + chiliconcarne. Så middagen blev säkert 1500 kcal....... gårdagens kyckling gick från 800 till säkert 1300.
Måste mätt fel, matlådan som jag gjorde bara lite minrde men hade 250gram ris i sig. Så middagen kanske hade 300 max.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 12:59   #1060
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Löpning
5.91km 6.27min/km

Hade ju egentligen bestämt mig för att skita i att löpa och bara gå promenader. Men idag hade jag fått promenera själv då kollegan skulle iväg på lunch och pallade inte promenera själv så blev lite jogg ändå. Förvånad över tempot! I stort sett samma tempo som när jag slutade springa i oktober.. Behövde inte duscha efter löpturen pga ansträngningsnivå 5 av 10. Ovant i kroppen så kommer nog kännas av men förhoppningsvis inte ta från gymkontot!

Morgonvikt 112.1kg

Dagens kost hittills :
1.5dl gröt + 1dl mjölk + proteinshake (420 kcal)
chili con carne + 250 gram ris (uppskattar till 800 kcal)
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 18:06   #1061
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Se där, löpning! Tror det innebär att du har sprungit mer än mig i år =)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 18:35   #1062
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Se där, löpning! Tror det innebär att du har sprungit mer än mig i år =)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Haha 1 gång är ingen gång varför springer du inget?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-20, 21:24   #1063
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Haha 1 gång är ingen gång varför springer du inget?
Först var det pga benhinnor numera är det nog pga lathet =)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-21, 13:05   #1064
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Powerwalk ca 4.5km på 45 minuter~

Räknade gårdagens intag:
Frukost - Gröt, 1 dl mjölk proteinpulver 399kcal
lunch: Chili con carne med mixade bönor + ris ca 800kcal
Middag snabbmakaroner med korvgryta 513 kcal
Kvällsmat 400g kvar, 15g havrefras, 2 falu rågrut, 1 skiva ost. proteinshake, 2 smörgåsrån. 725kcal

=
2534 kcal (viss felmarginal på chiliconcarnen som är uppskattad)
205g protein
428g kolhydrater
68g smör

får väl anses vara ok trots middagen.
Skall äta 2500 kcal för att ligga på -500kcal/dag (ökat det idag till -750kcal för ökat tempo) Löpningen brände ca 600 kcal så runt 1000kcal minus igår

Morgonvikt 111.8kg
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-03-21, 18:24   #1065
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Bänk:
20x15
40x10
60x8
80x5
102.5x5 @9.5
102.5x5
102.5x5
102.5x5
102.5x5 @9.5

Marklyft
60x8
100x5
140x3
170x3
200x3 (kanske pb med dubbel överhand)
210x5
210x5
210x5

Biceps
14x10
16x10
16x10

Bänk: vänster bröst blir ömt igen, skulle skippat bänk idag men powerracksen va upptagna så körde ändå. Körde 4 av 5 det med passare så taggade till.
Marklyft: 210x5x3 är nog ett lågt hängande PB. Blev taggad av en kille som bänkade hade egentligen tänkt köra 3or. Har nog accepterat att min form är lite #aktaryggen på och drog på istället..

Bänk:


Marklyft:
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)