Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-10-29, 15:27   #1
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Vad vill ni se inom SL

.. i form av utbildning, workshops, föreläsningar etc?
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-29, 16:24   #2
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
Hmmm.....kanske en kurs i hur man ska attrahera större segment ur publikum?...
Jag menar då, att inte bara släktingar, bekanta och klubbkompisar ska vara publik, utan att få till det så att det blir roligt att titta/vara på en tävling!!!...

Även då i pauser, kanske för barnen då, med lekhage/hopphage typ som de ibland har på donken...?
Eller annat intressant/roligt att syssla med, vid sidan om i pauser. Eller innan å efter, men gärna även under tiden, för de som vill.

Kanske andra som visar upp/säljer saker/utrustning, samt annat roligt att syssla med, vid sidan av.

Kanske prova på grejer, eller styrkeprovs grejer, där man får ta i lite, å se om man är lite stark osv.

Måste kanske bli lite mera publik inriktat, denna händelse, som tävling är, inte bara för de inblandade som tävlar?...Gärna även för dem iofs!!!...

Tycker, (jag tycker), att det idag är alldeles för stelt på tävlingar, man hajjar ju inget av sporten direkt, man ser lite folk som lyfter, och några domare, och sedan lite lampor å poäng, och i bästa fall en speaker som är med och pratar.....

Kom ihåg!!....2013/2014 året då jag började tävla.
Jag var på en tävling i Sundbyberg, Löthallen. Jag kom dit och satte mig ned bland publik, och satt så i minst 10 minuter, jag hörde någon röst som pratade om godkänt osv, men hajjade inte då, var det var.

Tyckte det var lite tråkigt att kolla då, på dessa lyftare....som gick omkring där å snackade å lyfte å allt annat.

Det visade sig sedan., att jag satte mig på fel sida i hallen, hallen var uppdelad i 2 delar, med ett skynke emellan, jag förstod sedan att jag satt mig på fel sida i publikum, så jag flyttade mig till andra sidan, och där var de tävlande ju!!!!!...........lol......Då blev det lite roligare.....

Men poängen.....Mer roligt, tillsammans med tävlingen, för alla inblandade/publik!!!.....

Själv har jag en gång i tiden haft en dansgala!...Det var smockfullt där med folk som dansade och hade roligt...Det var inga problem att , eller jo, det var mkt jobb innan, med att naila upp reklam å annat som förklarade för folket att det var en dansgala på G.....och vad vi erbjöd osv.....

Hade inga större förhoppningar om att det skulle lyckas, men publiken kom!!....Det vart väl en 1300-1400 personer där på denna gala då. Men det krävdes oerhört mkt jobb innan med reklamen osv.
Samt gick även ut i radion, att det var en gala på G, och priser i lotteri osv.........lol.

PS: Ja, släppa lite på tyglarna, gör ibland att hästen travar fortare!!!....

Med vänlig hälsning/
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-29, 17:04   #3
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Mer HYPE kring "matchups", trashtalk och reklam för lyftarna.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-29, 17:30   #4
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Fler SL-are som deffar ner sig och ställer upp i bodybuilding, AF, Men's Physique och liknande.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-29, 19:48   #5
Smklnn
Registered User
 
Smklnns avatar
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 317
Styrkelyfts TV på Youtube med intervjuer och träningspass med olika sl-profiler. Lite inofficiellt material, t ex vad händer backstage på SM eller hur ser en vardagskväll ut på Göteborgs KK osv.

Skickat från min MotoG3 via Tapatalk
Smklnn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-02, 10:31   #6
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Jag skulle vilja att fler fattade hur man coachar. Håller gärna i den utbildningen.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-02, 10:41   #7
hurril
Registered Useless
 
hurrils avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Broumma
Inlägg: 5 275
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Jag skulle vilja att fler fattade hur man coachar. Håller gärna i den utbildningen.
Jag går gärna på den utbildningen!
__________________
Elitträning för styrkelyft i Team 9001.
hurril är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-02, 11:39   #8
sweetkarolina
I can haz teabag?
 
sweetkarolinas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Örebro
Inlägg: 6 060
Citat:
Ursprungligen postat av hurril Visa inlägg
Jag går gärna på den utbildningen!
Episkt. Nu fick jag prestationsångest.
sweetkarolina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-02, 11:59   #9
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Smklnn Visa inlägg
Styrkelyfts TV på Youtube med intervjuer och träningspass med olika sl-profiler. Lite inofficiellt material, t ex vad händer backstage på SM eller hur ser en vardagskväll ut på Göteborgs KK osv.

Skickat från min MotoG3 via Tapatalk
- Det här vore grymt En svensk Mark Bell vore trevligt. Finns ju gott om pedagogiska, starka och vältaliga SL:are i Sverige. Tror att det skulle kunna bli en rejäl boom för intresset för SL om det görs bra. Josef Eriksson gör det bra men behandlar främst bänkpress.

- Fler nybörjartävlingar. Tror inte att Lucia-lyftet i Linköping går i år?

- Fler föreläsningar kanske? Vet ärligt talat inte hur det ser ut på den fronten nu men i Norrköping är det i alla fall tokdött.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-02, 12:17   #10
Gymmis
Registered User
 
Gymmiss avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 202
Workshops skulle vara väldigt kul om det kunde bli fart på. Allt inom teknik, programmering och coachning är väldigt intressant.

Man kanske även ska inse att serietävlingssystemet inte är det mest publikfriande upplägget i tävlingssammanhang. Det är få sporter man går och kollar på utan att fatta vem som vann. Upplägget på mästerskap från DM och uppåt är betydligt roligare även för en mindre insatt publik.

För övrigt anmäler jag mig också till Karros kurs direkt!
__________________
Vilat klart
Gymmis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-02, 12:35   #11
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av sweetkarolina Visa inlägg
Jag skulle vilja att fler fattade hur man coachar. Håller gärna i den utbildningen.
Mycket intressant!

Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
En svensk Mark Bell vore trevligt. Finns ju gott om pedagogiska, starka och vältaliga SL:are i Sverige.
Vet inte om vi i Sverige behöver just fenomen som Mark Bell och andra internetpersonligheter/krigare/säljare. Handlar det ju mycket om att promotera produkter samt trigga lite internetkrig med andra. ALL heder om någon tar upp den bollen och blir svenska JTS tex, men troligen finn sdet inte ekonomisk bärighet i det.

Citat:
Ursprungligen postat av Gymmis Visa inlägg
Workshops skulle vara väldigt kul om det kunde bli fart på. Allt inom teknik, programmering och coachning är väldigt intressant.
+1 (eller hur mycket som helst)

Frågan är lite egentligen vem som egentligen äger "problemet". I vilken annan sport skulle den breda massan ligga före specialförbunden i fråga om utbildningar, seminarier mm? Skidor? Draghund? Fotboll? Knappast. Begreppet styrketräning är ju redan nu överöst av diverse utbildningar och någonstans måste man ju lära sig gå innan man kan springa och grundläggande fysiologi/anatomi bör vara det första man lär sig.

edit; beträffande själva tävlingsmomentet så är det ju en smula stelt. Det ligger ju i sakens natur. Styrkelyft och olympisk lyftning ÄR koncentrationssporter och damma på med saftblandare i taket och gogodansare i pausen är i min mening ingenting som skulle gagna själva sporten. Bra arrangerat med bra speaker, bra skärmar, bra ljus mm absolut. Men hoppslott och vinservering i pausen, njae. Vi speciella jippotävlingar möjligen, men vid stora mästerskap nej. Möjligen är jag en smula konservativ.
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink

Senast redigerad av Börje H den 2016-11-02 klockan 12:40.
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-02, 12:48   #12
mini
Svensk mästarinna 2011.
 
minis avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 12 717
Tycker ni att vi ska slopa serien över huvud taget?
Jag gillar lag-sm men även denna tävling har tappat sin tyngd. Frågan är om man skulle ha ett annat system för att se till att det arrangeras tävlingar på alla nivåer och att utse bästa klubben.
__________________
STK
Andra bullar
mini är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-02, 12:53   #13
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg
Mycket intressant!



Vet inte om vi i Sverige behöver just fenomen som Mark Bell och andra internetpersonligheter/krigare/säljare. Handlar det ju mycket om att promotera produkter samt trigga lite internetkrig med andra. ALL heder om någon tar upp den bollen och blir svenska JTS tex, men troligen finn sdet inte ekonomisk bärighet i det.



+1 (eller hur mycket som helst)

Frågan är lite egentligen vem som egentligen äger "problemet". I vilken annan sport skulle den breda massan ligga före specialförbunden i fråga om utbildningar, seminarier mm? Skidor? Draghund? Fotboll? Knappast. Begreppet styrketräning är ju redan nu överöst av diverse utbildningar och någonstans måste man ju lära sig gå innan man kan springa och grundläggande fysiologi/anatomi bör vara det första man lär sig.

edit; beträffande själva tävlingsmomentet så är det ju en smula stelt. Det ligger ju i sakens natur. Styrkelyft och olympisk lyftning ÄR koncentrationssporter och damma på med saftblandare i taket och gogodansare i pausen är i min mening ingenting som skulle gagna själva sporten. Bra arrangerat med bra speaker, bra skärmar, bra ljus mm absolut. Men hoppslott och vinservering i pausen, njae. Vi speciella jippotävlingar möjligen, men vid stora mästerskap nej. Möjligen är jag en smula konservativ.
Jag syftar givetvis inte på att vi ska ha någon svensk som kränger produkter, trodde det framgick att jag syftade på en YT-personlighet. Någon som är charmig, lite rolig och kan göda SL-intresse i den stora gymmassan. Mark Bell filmar träningspass med voice over(även utan), har Q&A's, seminarium m.m. Det tror jag är klockrent för att väcka intresse, och öka kunskapen. Som jag skrev så är Josef på god väg och jag vet att han uppskattar Bell och troligtvis inspireras en hel del av honom i sitt videomakande.

Skickat från min D5503 via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-02, 13:11   #14
Börje H
Negativa Blöje
 
Börje Hs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Dubai
Inlägg: 15 672
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Tycker ni att vi ska slopa serien över huvud taget?
Jag gillar lag-sm men även denna tävling har tappat sin tyngd. Frågan är om man skulle ha ett annat system för att se till att det arrangeras tävlingar på alla nivåer och att utse bästa klubben.
Att kolla rankingen efter årets slut och räkna ut top 5 klubbar kan väl vara ett alternativ?


Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag syftar givetvis inte på att vi ska ha någon svensk som kränger produkter, trodde det framgick att jag syftade på en YT-personlighet. Någon som är charmig, lite rolig och kan göda SL-intresse i den stora gymmassan. Mark Bell filmar träningspass med voice over(även utan), har Q&A's, seminarium m.m. Det tror jag är klockrent för att väcka intresse, och öka kunskapen. Som jag skrev så är Josef på god väg och jag vet att han uppskattar Bell och troligtvis inspireras en hel del av honom i sitt videomakande.
Jo, fasiken jag hajjar vad du menar Bara lite torr i mitt svar.

Absolut, för att göda intresse ja men skall det vara nån större kunskapsspridare så bör det ju vara nån med just det och då blir det svårt att hitta nån som håller nog hög nivå (som har tid att fokusera stort på sociala medier).
__________________
Pastor Smulter predikar:
"En tarvitse pillua! En tarvitse rahaa. Koska pääasia on että penkki kulkee"
Citat:
Ursprungligen postat av Gute Visa inlägg
Jag blir aldrig "klar" med någonting, jag uppnår ingenting, jag bara lyfter.
Instagram: BORJETHESWEDE #TeamBTS #Wolverineenergydrink
Börje H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-02, 13:35   #15
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Citat:
Ursprungligen postat av Börje H Visa inlägg

Absolut, för att göda intresse ja men skall det vara nån större kunskapsspridare så bör det ju vara nån med just det och då blir det svårt att hitta nån som håller nog hög nivå (som har tid att fokusera stort på sociala medier).
Hmm. Kanske. Det tar givetvis upp en hel del tid om du ska upp med en video ett par gånger i veckan, detta i form av klippning och redigering. Men når man en hygglig summa prenumeranter så kan man ju börja hämta hem lite pengar vilket kanske kan motivera någon duktig
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)