Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Medlemsbilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-10-17, 23:45   #7366
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Citat:
Ursprungligen postat av Ungrim Visa inlägg
Har du skitit på dig eller varför vill du inte sätta ner röven i bänken??
Ungrim, du är dum i huvudet min vän

(ja, jag blir extra arg när det är min bror du fular dig med men som tur är så epic-failar du som C.E.J skrev)
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-18, 01:37   #7367
Troll
Registered Snoozer
 
Trolls avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: I Mörka Småland
Inlägg: 2 693
Bra djup på dipsen Sniggel!
Troll är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-18, 10:23   #7368
jaosef
Registered User
 
jaosefs avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Uppsala/Arjeplog
Inlägg: 2 224
Sniggel, riktigt starkt! Du går sjuuukt djupt, riktigt imponerande
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd Visa inlägg
Du bannas för att du är ful och fet helt enkelt.
skog, smuts & träning

-
jaosef är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-18, 10:48   #7369
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Dippelidips och magelimagi!

Fler filmer i journalen.
härligt, äntligen någon som kör lite vikter på magen men tar inte korsryggen över för dig när du går sådär djupt ner? och varför inte trycka ihop lite mer i toppläget? (känns iaf skönare för mig)
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-18, 11:20   #7370
jaosef
Registered User
 
jaosefs avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Uppsala/Arjeplog
Inlägg: 2 224
Inte långt kvar nu

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd Visa inlägg
Du bannas för att du är ful och fet helt enkelt.
skog, smuts & träning

-
jaosef är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-18, 11:43   #7371
Sniggel
Registered User
 
Sniggels avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Inte Hässleholm
Inlägg: 14 376
Citat:
Ursprungligen postat av Troll Visa inlägg
Bra djup på dipsen Sniggel!
Citat:
Ursprungligen postat av jaosef Visa inlägg
Sniggel, riktigt starkt! Du går sjuuukt djupt, riktigt imponerande
Tack, på första repet kändes det som jag inte var under parallellt, så jag fokuserade på att gå djupare på resten, men så visade sig att jag hade god marginal redan på första :p
Men det känns ändå som om jag är stel och jag ska träna på att gå djupare för än så länge känns det inte helt naturligt att köra dips. Det är därför jag kör så långsamt/kontrollerat, för att kunna stanna i vilket ögonblick som helst ifall jag går djupare än vad jag är flexibel för. När jag uppnått vad som känns som full ROM kommer jag nog att kunna köra explosivare reps fast ännu djupare

Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
härligt, äntligen någon som kör lite vikter på magen men tar inte korsryggen över för dig när du går sådär djupt ner? och varför inte trycka ihop lite mer i toppläget? (känns iaf skönare för mig)
Tack. Nej korsryggen känns i princip nästan urkopplad (menar du höftböjaren?). Jag är inte riktigt säker på din fråga. När jag går så djupt ner så sträcker jag ut rectus abdominis till bottenläget (eller nästan iaf), vilket man inte kan göra på en rak ställning. Jag går bara så högt upp att magen blir kontraherad, går jag högre upp måste jag böja i höftled och då är det höftböjaren som tar över. Om du kollar på min sista repetition så går jag ju upp till sittande för att avsluta övningen och det kan jag inte göra utan att aktivera höftböjaren.
En annan fördel med denna ställning är att iaf jag tycker att belastningen blir lika stor under hela rörelsen, hade jag kört med vikt på en rak ställning (vilket jag gjort förut) hade motståndet varierat kraftigt under rörelsen. Visserligen hade jag inte behövt köra med lika mycket vikt på en rak ställning eftersom en sådan inte ger stöd åt korsryggen men det viktigaste för mig just nu är att belasta rectus abdominis genom hela rörelsen och att undvika att använda höftböjaren så denna ställning är helt enkelt optimal!
Tack Nordic Gym :p

Citat:
Ursprungligen postat av jaosef Visa inlägg
Inte långt kvar nu

Haha, yeah right :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Kroppen gillar - tyvärr - tråkiga saker som balans, måtta och lagom.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-18, 12:10   #7372
MrBoris
Workaholic
 
MrBoriss avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: farawayfromSweden
Inlägg: 1 368
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Tack. Nej korsryggen känns i princip nästan urkopplad (menar du höftböjaren?). Jag är inte riktigt säker på din fråga. När jag går så djupt ner så sträcker jag ut rectus abdominis till bottenläget (eller nästan iaf), vilket man inte kan göra på en rak ställning. Jag går bara så högt upp att magen blir kontraherad, går jag högre upp måste jag böja i höftled och då är det höftböjaren som tar över. Om du kollar på min sista repetition så går jag ju upp till sittande för att avsluta övningen och det kan jag inte göra utan att aktivera höftböjaren.
En annan fördel med denna ställning är att iaf jag tycker att belastningen blir lika stor under hela rörelsen, hade jag kört med vikt på en rak ställning (vilket jag gjort förut) hade motståndet varierat kraftigt under rörelsen. Visserligen hade jag inte behövt köra med lika mycket vikt på en rak ställning eftersom en sådan inte ger stöd åt korsryggen men det viktigaste för mig just nu är att belasta rectus abdominis genom hela rörelsen och att undvika att använda höftböjaren så denna ställning är helt enkelt optimal!
Tack Nordic Gym :p
Jag har iofs inte tänkt på hur det är o vara i en sådan där Nordic Gym ställning, har en vanlig rak på mitt gym men även sett att de har en liknande som den där du använder, kanske dags o testa hur den känns
__________________
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
MrBoris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-18, 12:13   #7373
Sniggel
Registered User
 
Sniggels avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Inte Hässleholm
Inlägg: 14 376
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris Visa inlägg
Jag har iofs inte tänkt på hur det är o vara i en sådan där Nordic Gym ställning, har en vanlig rak på mitt gym men även sett att de har en liknande som den där du använder, kanske dags o testa hur den känns
Jag är frälst iaf. Testade den första gången på Arnes kurs i Lödde. Jag har blivit rätt stark i övningen nu och får inte plats med mer vikter utan att vara säker på att jag kan hålla kvar dem i famnen så jag kommer att fokusera på att köra djupare och djupare ifall jag blir starkare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Kroppen gillar - tyvärr - tråkiga saker som balans, måtta och lagom.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-18, 14:05   #7374
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Tänk bara på att tunga dips och tung magträning har skadat många under årens lopp.
130 kg finsk... Superhurri... modell är betydligt bättre ur skadesynpunkt om nu vill köra magmusklerna med tunga vikter.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-18, 14:17   #7375
J.V
Registered User
 
J.Vs avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Sydney
Inlägg: 9 477
Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
Ungrim, du är dum i huvudet min vän

(ja, jag blir extra arg när det är min bror du fular dig med men som tur är så epic-failar du som C.E.J skrev)
Herregud.
__________________
Journal: 53% magic, 61% science, 102% results.
Science. It reduces the stupid.
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-18, 18:46   #7376
Sniggel
Registered User
 
Sniggels avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Inte Hässleholm
Inlägg: 14 376
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Tänk bara på att tunga dips och tung magträning har skadat många under årens lopp.
130 kg finsk... Superhurri... modell är betydligt bättre ur skadesynpunkt om nu vill köra magmusklerna med tunga vikter.
Ok, på vilket sätt? Jag har i princip fokuserat på att köra tungt sen jag började träna och har aldrig skadat mig när jag tränat. Det kan bero på att jag inte gör några dumma grejer, lägger på mer vikt än jag kan hantera osv, men du kanske menar att när vikterna blir tillräckligt tunga så blir risken större för att skada sig i just magträning och dips?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Kroppen gillar - tyvärr - tråkiga saker som balans, måtta och lagom.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-19, 20:40   #7377
stahlberg
Registered User
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 6 601
Timme : Bry dig inte om Ungrim eller vad han kallade sig. Om en människa inte ser skillnaden mellan att lyfta bänkpress korrekt och att skita på sig så är han ännu i blöjstadiet vad styrketräning beträffar. Och då ska man ta allt han säger i ämnet med en nypa salt.
__________________
stahlberg
stahlberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-19, 21:12   #7378
jwzrd
Banned User
 
jwzrds avatar
 
Reg.datum: May 2002
Ort: Skamträsklidn
Inlägg: 22 303
Kanske bara nöja sig med att förklara för vanliga människor vad bänkpress med brygga är för något, att det är något att sträva efter i den seriösa sporten Styrkelyft och att det är så vi gör? Jag menar... det är kanske en bra grej om vi förstås?
jwzrd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-20, 08:11   #7379
svettigt_fläsk_luleå
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 8
stålfarfar verkar vara en riktigt bra storyteller
svettigt_fläsk_luleå är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-20, 10:01   #7380
Ungrim
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 4 428
Citat:
Ursprungligen postat av Nimille Visa inlägg
Kallas brygga..
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
epic fail
Citat:
Ursprungligen postat av LadyInsane Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
Ungrim, du är dum i huvudet min vän

(ja, jag blir extra arg när det är min bror du fular dig med men som tur är så epic-failar du som C.E.J skrev)
Citat:
Ursprungligen postat av stahlberg Visa inlägg
Timme : Bry dig inte om Ungrim eller vad han kallade sig. Om en människa inte ser skillnaden mellan att lyfta bänkpress korrekt och att skita på sig så är han ännu i blöjstadiet vad styrketräning beträffar. Och då ska man ta allt han säger i ämnet med en nypa salt.
Ja herre gud vad ska man säga, Ironi funkar vist inte på nätet inte ens om man försöker förtydliga ironin med ett efteråt.

Så för att förtydliga det hela så vet jag vad det var för ett lyft han gjorde, att han låg i brygga med röven nere och bla bla bla..... Kan vi nu skippa sönder spamningen av denna tråd och gå vidare med tränings filmer.

Timme: BRA LYFT!!!!!
Ungrim är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)