Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Medlemsbilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-03-10, 12:09   #1516
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Timme: Det är inte jag som lyfter på din första film, men känner mig såklart hedrad.

Kan länka in en gammal film där jag gör ett klassiskt fel att hålla röven för långt ut från stången, även om ryggen är hyffsad.

http://www.fksk.org/index.php?option...=1&key=5&hit=1
Ni är liiite lika fakitskt men det beror nog på att ingen av er föredrar hår på huvudet. Jag fick för mig att det var du bubbe som lade ut filmen men det var ju Börje! Killen som drar mark heter ju Jocke.

Jag tyckte att dina mark var fina Bubbe!
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 14:37   #1517
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av jwzrd Visa inlägg
Det handlar om att skrika upp päronvikter med ostbåge och ursäkta sig med att det var ett maxlyft(tm). Något du känner till? Något du inte verkar känna till är: Ffs, hur förenar du din detaljonani kring vad som är en korrekt knäböj som du sen överför på alla andra med ditt sätt att tycka ostbågar är helt acceptabelt?

Är man 14 så ska man låta bli ostbågarna helt. Det är för tidigt för att kunna ta den belastningen, kroppen är för mjuk.
Men vad i hela fridens namn har vikten på stången med att göra med hur mycket man går in för sitt lyft? "Efter 200 får man skrika?" Det får stå för dig. Sånt skiter jag. Blev ärligt djävligt besviken på den och andra kommentarer av dig Jwzrd. Trodde du var mognare än att slänga dig med tramserier som "skrika på päronvikter".

Timme och Jwzrd: Jag har skrivit det här 1594 gånger vid det här laget, och om ni inte förstod det innan vet jag inte om det blir bättre en 1595:e gång: Men vi försöker: om man har som syfte att lyfta en maxtung vikt, med ett utförande som förhoppningsvis fått vitt ljus på tävling, så går man in för sitt lyft med pannben och vilja, och skiten ska upp. Om ens syfte är att styrketräna på ett säkert sätt, så talar vi om andra saker än att bara "få upp vikten med godkänd teknik". Det är detta jag ägnar mig åt merparten av tiden på gymmet, och nu under deff, endast detta. Jag separerar alltså de två, eftersom jag, om jag bestämt mig för att maxlyfta, redan bestämt mig för att det här kan vara riktigt farligt. Hur jag styrketränar, och hur jag hade försökt att göra på tävling är alltså inte samma sak. Jag försöker att använda samma teknik, men i effekt ser lyften olika ut, beroende på omständigheter som muskel(o)balans och vikt.

Sen om ni/du inte tycker att jag har "rätt" att försöka göra ett tävlingslyft eftersom jag aldrig kommer tävla (eller av valfri anledning så som att ni tycker att ett maxlyft ska vara mer likt ett träningslyft än vad mitt är), så får det än en gång stå för er. Jag har ju, uppenbarligen, gjort mitt val.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 14:42   #1518
Ryska_raketen
Banned User
 
Ryska_raketens avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: middleROCK
Inlägg: 9 532
Hörde jag päronvrål måntro?
Ryska_raketen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 15:28   #1519
Dnepr
Banned
 
Dneprs avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 829
Jag skriker på päronvikter - eller jag vrålar. Men jag är ändå bra mycket grövre än dom flesta här som tydligen är så jävla starka.
Dnepr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 15:46   #1520
Erik__
hehe lol
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 3 930
Frågan är ju bara hur långt man kan komma med en ostkroksstil, själv tog det stopp rätt fort, och skutta iväg direkt efter stahlberg gav mig lite tips som tog bort ostkroken ganska direkt. Så jävla mycket lättare att bygga styrka i quads, röven, hamstring än ryggens förmåga att räta ut sig ifrån nån knepig position där ryggen kunnat vikariera som bergochdal bana, men det var för mig det =)
Erik__ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-10, 15:51   #1521
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Citat:
Ursprungligen postat av Erik__ Visa inlägg
Frågan är ju bara hur långt man kan komma med en ostkroksstil, själv tog det stopp rätt fort, och skutta iväg direkt efter stahlberg gav mig lite tips som tog bort ostkroken ganska direkt. Så jävla mycket lättare att bygga styrka i quads, röven, hamstring än ryggens förmåga att räta ut sig ifrån nån knepig position där ryggen kunnat vikariera som bergochdal bana, men det var för mig det =)
Jag håller med.

Jag misstänker att att det bli svårt att öka ytterligare i styrka sheo. Men nu ska jag sluta tjata och inte lägga mig i andras sätt att träna på. Jag respekterar att du har gjort ditt val. Då kan jag bara önska dig lycka till.
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-11, 21:20   #1522
roxy
Registered User
 
roxys avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 21
Jag såg inte denna så jag lägger den här också.
http://video.google.com/videoplay?do...63305596427333
roxy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-11, 21:24   #1523
Ryska_raketen
Banned User
 
Ryska_raketens avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: middleROCK
Inlägg: 9 532
Citat:
Ursprungligen postat av Dnepr Visa inlägg
Jag skriker på päronvikter - eller jag vrålar. Men jag är ändå bra mycket grövre än dom flesta här som tydligen är så jävla starka.
Ska ja känna mig träffad?
Ryska_raketen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-11, 21:27   #1524
Thorwaldsson
Apprentice of Grub
 
Thorwaldssons avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Ort: Nordöstra Blekinge
Inlägg: 592
Citat:
Ursprungligen postat av roxy Visa inlägg
Jag såg inte denna så jag lägger den här också.
http://video.google.com/videoplay?do...63305596427333
Imponerande vikter och styrka, men jag grinar illa när jag ser hur du böjer ryggen
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av JustinCredible Visa inlägg
Efter att ha skickat in världens sämsta CV så, mot alla odds, ringer dom faktiskt tillbaka. Då sitter jag självklart och skiter och lägger av värsta brakskiten medan vi pratar så jag kan inte hålla mig för skratt och fnissar mig igenom hela samtalet. Får jag jobbet så finns det en Gud alltså.
Thorwaldsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-11, 21:27   #1525
Dnepr
Banned
 
Dneprs avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 829
Citat:
Ursprungligen postat av Ryska_raketen Visa inlägg
Ska ja känna mig träffad?
Nej jag menar aldrig nåt illa mot dig för du är rolig och rysk. Du är ju inte den ende som pratar om päron.
Dnepr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-11, 21:33   #1526
roxy
Registered User
 
roxys avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 21
Jag har faktiskt aldrig sett mej själv lyfta förut och vi har ingen styrkelyftsklubb i länet som jag kan vända mig till den närmaste ligger ca 12 mil bort
Citat:
Ursprungligen postat av Thorwaldsson Visa inlägg
Imponerande vikter och styrka, men jag grinar illa när jag ser hur du böjer ryggen
roxy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-11, 22:05   #1527
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Citat:
Ursprungligen postat av roxy Visa inlägg
Jag har faktiskt aldrig sett mej själv lyfta förut och vi har ingen styrkelyftsklubb i länet som jag kan vända mig till den närmaste ligger ca 12 mil bort
Aj då. Skulle du inte kunna göra träningsbrsök 1gång/vecka och får hjälp och råd för din träning? Du kan sedan använda de nyfunna kunskaperna och träna hemma. Sedan åker du till SL klubben nästa vecka igen.
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-11, 22:06   #1528
Timme
Mr BodyPump.
 
Timmes avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 18 028
Citat:
Ursprungligen postat av roxy Visa inlägg
Jag har faktiskt aldrig sett mej själv lyfta förut och vi har ingen styrkelyftsklubb i länet som jag kan vända mig till den närmaste ligger ca 12 mil bort
Fy tusan! du var ju både grov och stark!
__________________
Instagram
Journal
C4L
Citat:
Ursprungligen postat av Krampus Visa inlägg
High Carb, High Fat, High Five.
Timme är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-11, 22:11   #1529
roxy
Registered User
 
roxys avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 21
Nackdelen är att jag jobbar 7 dar i veckan året runt och billigaste sättet att ta sig är båt men då pratar vi 3,5h enkel resa.Sedan så skall man passa tider och ta sig tillbaka så en gång i veckan faller ganska så mycket bort.
Men någon enstaka gång skall man väl lyckas ta sig till någon klubb det kunde vara kul att se några som lyfter lite tungt också.

Citat:
Ursprungligen postat av Timme Visa inlägg
Aj då. Skulle du inte kunna göra träningsbrsök 1gång/vecka och får hjälp och råd för din träning? Du kan sedan använda de nyfunna kunskaperna och träna hemma. Sedan åker du till SL klubben nästa vecka igen.
roxy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-03-13, 09:55   #1530
Troka
Banned
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 46
Min kompis Testar bäktröja för första gången...

De sa att den var jättestor, och att det hjälpte mycket mindre. MEn vad vet jag. Säger bara det jag hörde.

Han kom ner så fort han testade 150 och 160 oxo...

170X1
Troka är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)