Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-10-23, 19:31   #1
diggiflow
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 27
Nybörjare söker råd från proffsen!

Tjena tjena, längesedan man vsrit aktiv här kände jag
.

Tidigare hsr jag nått mitt mål men pga personliga skäl och oväntade händelser har man gått upp en del..

Väger nu ca 113kg, men skulle inte se mig själv som "fet", utan mer några extra kilon.

Har börjat träna nu med 3 vänner för enklare hålla upp motivationen då man ska få in rutinen etc!

Mitt mål med detta då? Att försöka gå ner i fett för att sedan då jag känner mig nöjd att eventuellt börja bygga!

MEN! Det jag funderar över är att om någon snäll själ skulle kunna hjälpa med ett vettigt schema som skulle maximera förbränningen på gymmet.

Nu kör vi såhär (vet att det är fel men som jag sa, rutin och tekniken har väl varit viktigast i början)
Må bröst
Tis axlar
Ons rygg
Tors armar
Fre ben/mage.

Själv tror jag att mer passande är att slänga upp ett 3-split schema på må/ons/Fre för sedan köra cardio tis/Ons i form av rullband/roddmaskin.

Men har ingen aning vilka övningar jag ska köra för maximera min träning t.ex övningar för köra bröst/triceps/axlar(?) tillsammans(alltså de grupper som "tar ut varandra) så att säga!

Så mitt nya schema skulle jag vilja ha såhär
Må bröst/triceps/axlar(?)
Tis cardio
Ons rygg/Biceps/axlar(?)
Tors cardio
Fre ben/mage

För just nu har jag väldigt lite kunskap om vilka övningar som är mest lämpade för maximalt för förbränning samt försöka hålla tiden kring 1-1.5!

Alla svar beaktas och är välkomnade, även kritik😂 ciao!
diggiflow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 20:09   #2
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Cardio är inte nödvändigt om du inte vill göra det jao. Träna för att bygga muskler och bli stark och justera kosten.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 20:16   #3
diggiflow
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 27
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Cardio är inte nödvändigt om du inte vill göra det jao. Träna för att bygga muskler och bli stark och justera kosten.

Är det så? Tänkte mer cardio för dels kondition samt förbränningen, så det är "lika bra" köra styrkelyft istället?
diggiflow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 23:55   #4
zol
Registered User
 
zols avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 350
Du bränner oftast väsentligt mer kalorier vid konditionsträning, men det betyder ju inte på något sätt att det är nödvändigt. Jag tränar aldrig kondition när jag deffar, mest för att jag tycker det är pisstråkigt.

LÄS:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
__________________
Zols Journal
zol är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)