Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-25, 12:02   #1
Cantalope
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2019
Inlägg: 2
Unhappy Spelar portionsstorlek (lågkal) roll vid viktminskning?

Självklart är det helt beroende på kalorimängden, men frågar specifikt om att äta väldigt stora portioner av kalorisnåla livsmedel, tex bara sallad utan dressing, kokade grönsaker utan tillbehör och livsmedel av liknande kalorimängd. Jag föredrar att äta stora energisnåla volymer framför små och kaloritäta, men har märkt av ett stopp i min viktminskning och till och med en ökning denna vecka. Jag undrar om det är på grund av mina enorma portioner. Spelar vikten maten tar upp i min kropp innan den kommer ut någon roll, hur länge då isf?
Cantalope är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-29, 18:06   #2
Jarp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Eksjö
Inlägg: 273
Om du byter från en storlek på portioner till en annan kan det ju ha en påverkan 1 gång men sen spelar det ingen roll. För fettet på kroppen spelar det ingen roll. Bara för sånt som inte är fett eller muskler.
Jarp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-30, 16:21   #3
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 774
Troligtvis inte. Borde nästan snarare vara tvärtom, eftersom det kostar lite energi att bryta ned maten vi äter.

Om en viktminskning avstannar och man är säker på att energiintaget inte har ökat är det mest sannolikt energiförbrukningen som har minskat. Man gör helt enkelt inte av med lika mycket energi som man tror, eller gjorde förut.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)