Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-08-26, 22:28   #211
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Fast det är väl det poängen är med att först lära känna personen innan man låter den tävla för klubben.
Exakt!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-26, 22:32   #212
Mapa
Herrmapa
 
Mapas avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: örebro
Inlägg: 11 200
Själv tycker jag det är roligare att träna och tävla utan utrustning. så därför hoppas jag att klassisk växer.Det ska bli riktigt intressant att se deltagarsiffrorna på utrustnings SM nästa år.. jag är inte så säker på att det blir så mycket folk, speciellt om raw-sm hamnar i januari. För mig blir det inga fler tävlingar med utrustning på mycket länge, om det någonsin blir det..
__________________
Team Elite Body Science
Bloggen
Mapa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-26, 22:38   #213
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
Själv tycker jag det är roligare att träna och tävla utan utrustning. så därför hoppas jag att klassisk växer.Det ska bli riktigt intressant att se deltagarsiffrorna på utrustnings SM nästa år.. jag är inte så säker på att det blir så mycket folk, speciellt om raw-sm hamnar i januari. För mig blir det inga fler tävlingar med utrustning på mycket länge, om det någonsin blir det..
Du är inte sugen på att se hur du klarar dig mot motståndet internationellt? Eller har du på känn att RAW kommer växa så fort? Bara nyfiken och inte anklagande.

Nån som vet hur populärt raw-lyftningen är internationellt?
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-26, 22:38   #214
Mapa
Herrmapa
 
Mapas avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: örebro
Inlägg: 11 200
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Du är inte sugen på att se hur du klarar dig mot motståndet internationellt? Eller har du på känn att RAW kommer växa så fort? Bara nyfiken och inte anklagande.

Nån som vet hur populärt raw-lyftningen är internationellt?
jo, jag hoppas jag kvalar till world cup nästa år....
__________________
Team Elite Body Science
Bloggen
Mapa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-26, 22:58   #215
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
Själv tycker jag det är roligare att träna och tävla utan utrustning.
Och så mycket enklare! Och då menar jag inte bara ens egen lyftning. Sporten i sig blir så otroligt mycket mer tillgänglig för alla. Lyftarintresserade tjejer och killar på mindre orter och/eller mindre klubbar har varit chanslösa att kunna träna och tävla på rättvisa villkor eftersom de inte haft tillräckligt med klubbkamrater och den uppbackning och expertis som krävs med utrustning.

Jag har full respekt för utrustningen och alla lyftare men det är ju löjligt hur mycket tid, pengar och resurser man måste lägga ned som lyftare/klubb för att kunna tävla.

Tävlingar i Klassisk SL blir lättare att arrangera eftersom man inte behöver avsätta lika mycket folk till att coacha sina egna lyftare och på tävlingar på annan ort behöver man inte alltid försöka ragga med sig 2-3 personer som ska hjälpa till.

Klassisk SL öppnar dörrar...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3

Senast redigerad av Landström den 2011-08-26 klockan 22:59.
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-26, 23:11   #216
PepzAdept
Fitnessfjolla
 
PepzAdepts avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 4 246
Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Vänta nu, va? Det är väl just det visuella man har att gå på, tills man har lärt känna personen. Jag vet inte vad det är för en 160 kg person du pratar om som inte är fet, men är man ovanligt muskulös (även i hårt tränade individers mått mätt) är det naturligt med misstankar. Därför kommer det någon som sticker ut från mängden (jag vet t.ex. inte om någon som börjat i Umeå som på något sätt verkat misstänkt) är det klart att den blir noggrannare granskad. Det är precis som AG skrev, så länge dopingen ser ut som den gör (för hur blåögd man än är så visar ju iaf polisinsatser som denna operation Liquid att det finns en stor dopingproblematik på gymmen) så måste klubbarna vara noggranna. Har man dessutom valt den vägen att man tävlar i kroppsbyggning får man nog stå sitt kast att bli misstänkt till en början.
Om det i framtiden skulle städas upp, t.ex. bli OCT tester och dropingkontrakt inom även bb världen så skulle de kunna börja tvätta bort sin stämpel likt styrkelyft har gjort. Men det bör nog börjas snarast, för tid tar det...
Haha. Fördomar är ju för härliga
Vart drar man gränsen då? Eller ska alla som någonsin ställt sig på en scen helt enkelt stå sitt kast och naturligtvis misstänkas?
__________________
Journal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=120636
Athletic Fitness: SM-Guld 2013, VM-silver 2013,VM-guld 2012, WC-guld 2012, NM-guld 2012, EM-silver 2012, VM-silver 2011, SM-guld 2011, SM-guld 2009, SM-silver 2008, SM-silver 2007. Klassisk SL: LagSM-Guld Kalmar AK 2013, SM-silver -83kg 2013, SM-brons -83kg 2012 och RM-guld -90kg 2010.
PepzAdept är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-26, 23:28   #217
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Citat:
Ursprungligen postat av PepzAdept Visa inlägg
Haha. Fördomar är ju för härliga
Vart drar man gränsen då? Eller ska alla som någonsin ställt sig på en scen helt enkelt stå sitt kast och naturligtvis misstänkas?
Vad är det du blir så upprörd över? För det finns inget som säger att individer som är misstänkta behöver behandlas dåligt?
Eller tycker du att det ska vara en rättighet att vem som helst ska få tävla för klubben direkt? Även om man har dopat sig? Vi har ju redan förklarat varför ett försiktigt förhållningssätt mot tveksamma fall är behövligt. Om du inte förstår det verkar det inte heller som du bryr dig i hur det går för klubbarna eller sporten i helhet...
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-27, 01:33   #218
christian9
Registered User
 
christian9s avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 422
Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Vad är det du blir så upprörd över? För det finns inget som säger att individer som är misstänkta behöver behandlas dåligt?
Eller tycker du att det ska vara en rättighet att vem som helst ska få tävla för klubben direkt? Även om man har dopat sig? Vi har ju redan förklarat varför ett försiktigt förhållningssätt mot tveksamma fall är behövligt. Om du inte förstår det verkar det inte heller som du bryr dig i hur det går för klubbarna eller sporten i helhet...
Ni får väl försöka sätta er in i varandras situationer. Det är klart det är viktigt för en klubb att atleterna man tar in är rena i och med att det förstör för hela klubben om en skulle fällas för doping. Samtidigt kan väl ni som kallar Sewén ömhudad tänka er hur det skulle kännas själva om ni skulle skaffa kort på friskis och personalen kommer fram och säger att endast rena atleter får träna här när ni slänger på 140 i bänk. Det är klart man skulle känna sig illa bemött.

Problemet här är ju att hitta mellanvägen, och varken den klubbägare som talar om att man inte är välkommen för att man har linne och lågt kroppsfett eller den som glatt flyger in Jay Cutler för serie 1an gör väl några särskilt bra val. Jag tycker man måste göra som Landström är inne på, man måste prata med folk. Ett rimligare krav är väl minst 50 träningspass i klubblokalen eller deltagande i minst 5 interntävlingar eller något innan man släpper upp någon för att representera klubben istället för krav på ölkagge och skepparkrans när man kliver innanför tröskeln.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Mourten Visa inlägg
Jag tycker man e stark om man har överarm som sin flickväns midja. Då har man hyffsat ratio oxå, tight tjej och bra biceps.
christian9 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-27, 06:06   #219
bubbe
My boobs are Ok
 
bubbes avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 11 826
Citat:
Ursprungligen postat av christian9 Visa inlägg
Ni får väl försöka sätta er in i varandras situationer. Det är klart det är viktigt för en klubb att atleterna man tar in är rena i och med att det förstör för hela klubben om en skulle fällas för doping. Samtidigt kan väl ni som kallar Sewén ömhudad tänka er hur det skulle kännas själva om ni skulle skaffa kort på friskis och personalen kommer fram och säger att endast rena atleter får träna här när ni slänger på 140 i bänk. Det är klart man skulle känna sig illa bemött.

Problemet här är ju att hitta mellanvägen, och varken den klubbägare som talar om att man inte är välkommen för att man har linne och lågt kroppsfett eller den som glatt flyger in Jay Cutler för serie 1an gör väl några särskilt bra val. Jag tycker man måste göra som Landström är inne på, man måste prata med folk. Ett rimligare krav är väl minst 50 träningspass i klubblokalen eller deltagande i minst 5 interntävlingar eller något innan man släpper upp någon för att representera klubben istället för krav på ölkagge och skepparkrans när man kliver innanför tröskeln.
Det är ju precis det som Arf har skrivit om i flera poster nu. Pepzadept verkar dock inte gilla detta pga diskriminering? I vår klubb måste man också träna på plats minst en gång i veckan om man kommer utifrån, det är inte bara en fråga om doping utan också hur idrottsklubbens verksamhet skall fungera.
bubbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-27, 07:25   #220
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av PepzAdept Visa inlägg
Haha. Fördomar är ju för härliga
Vart drar man gränsen då? Eller ska alla som någonsin ställt sig på en scen helt enkelt stå sitt kast och naturligtvis misstänkas?
Fördomar är dumt, men sund skepsis är bra. Jag tror ni pratar förbi varandra lite här. Att man är sunt skeptisk hindrar faktiskt inte ett vänligt bemötande. Oavsett om man har en bakgrund av att stå på scenen eller ej är det ju faktiskt så att det är mer "misstänkt" om man är riktigt, riktigt grov än om man är en 60 kgs räka. Det ligger i sakens natur.

Jag hoppas för egen del att RF ska ta sitt förnuft till fånga och släppa in SKKF. Då kan man börja jobba med frågorna på ett helt annat sätt. Jag tror det är nödvändigt eftersom gränserna mellan en atletklubb och ett vanligt gym troligen kommer att bli än mer diffusa i framtiden.
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-27, 14:15   #221
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av christian9 Visa inlägg
Ett rimligare krav är väl minst 50 träningspass i klubblokalen eller deltagande i minst 5 interntävlingar eller något innan man släpper upp någon för att representera klubben
50 träningspass motsvarar ca tre månaders träning för de flesta. Vilken jävla tur att t.ex. inte STK har såna där tramsregler iaf.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-27, 14:21   #222
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
50 träningspass motsvarar ca tre månaders träning för de flesta. Vilken jävla tur att t.ex. inte STK har såna där tramsregler iaf.
Om det nu skulle vara 3 månader, är det lång tid om man kommer in som nybörjare att vänta på att få tävla? Om du börjar i ett nytt fotbolls lag räknar du med att få spela match direkt? Det har ju dessutom redan disskuterats att kommer man kommer från en annan styrkelyftsklubb med fungerande antidopingarbete behövs det troligtvis ingen sådan period.
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-27, 14:24   #223
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Citat:
Ursprungligen postat av christian9 Visa inlägg
Ni får väl försöka sätta er in i varandras situationer. Det är klart det är viktigt för en klubb att atleterna man tar in är rena i och med att det förstör för hela klubben om en skulle fällas för doping. Samtidigt kan väl ni som kallar Sewén ömhudad tänka er hur det skulle kännas själva om ni skulle skaffa kort på friskis och personalen kommer fram och säger att endast rena atleter får träna här när ni slänger på 140 i bänk. Det är klart man skulle känna sig illa bemött.

Problemet här är ju att hitta mellanvägen, och varken den klubbägare som talar om att man inte är välkommen för att man har linne och lågt kroppsfett eller den som glatt flyger in Jay Cutler för serie 1an gör väl några särskilt bra val. Jag tycker man måste göra som Landström är inne på, man måste prata med folk. Ett rimligare krav är väl minst 50 träningspass i klubblokalen eller deltagande i minst 5 interntävlingar eller något innan man släpper upp någon för att representera klubben istället för krav på ölkagge och skepparkrans när man kliver innanför tröskeln.
Det är ju precis det vi varit inne på, en period för klubben att bilda sig en uppfattning om den aktive. Ingen har pratat om att vara otrevlig utan anledning.

Citat:
Ursprungligen postat av bubbe Visa inlägg
Det är ju precis det som Arf har skrivit om i flera poster nu. Pepzadept verkar dock inte gilla detta pga diskriminering? I vår klubb måste man också träna på plats minst en gång i veckan om man kommer utifrån, det är inte bara en fråga om doping utan också hur idrottsklubbens verksamhet skall fungera.
+1

Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Fördomar är dumt, men sund skepsis är bra. Jag tror ni pratar förbi varandra lite här. Att man är sunt skeptisk hindrar faktiskt inte ett vänligt bemötande. Oavsett om man har en bakgrund av att stå på scenen eller ej är det ju faktiskt så att det är mer "misstänkt" om man är riktigt, riktigt grov än om man är en 60 kgs räka. Det ligger i sakens natur.

Jag hoppas för egen del att RF ska ta sitt förnuft till fånga och släppa in SKKF. Då kan man börja jobba med frågorna på ett helt annat sätt. Jag tror det är nödvändigt eftersom gränserna mellan en atletklubb och ett vanligt gym troligen kommer att bli än mer diffusa i framtiden.
+1
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-27, 14:29   #224
C.E.J.
Korsordet
 
C.E.J.s avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: Malmö
Inlägg: 5 410
Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Om det nu skulle vara 3 månader, är det lång tid om man kommer in som nybörjare att vänta på att få tävla? Om du börjar i ett nytt fotbolls lag räknar du med att få spela match direkt?
Ja och ja. Hellre att man är direkt med "misstänksamma personer" än låter det gå ut över oss övriga.
__________________
"Det är verkligen inte lite omskolning det handlar om" http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/s...&postcount=285
C.E.J. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-08-27, 16:17   #225
J Cash
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 86
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
50 träningspass motsvarar ca tre månaders träning för de flesta. Vilken jävla tur att t.ex. inte STK har såna där tramsregler iaf.
Här i småland vet jag att JSK haft och fortfarande har en hel del lyfatre som kommer från andra orter än Jönköping, men jag har inte märkt att dom har speciellt mycket problem med doping i den klubben? Och då har dom ju ändå väldigt många lyftare.
Låter ju diskriminerande att man skall misstänka folk helt utan anledning bara för att man inte känner dem.
J Cash är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)