Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-04-22, 18:12   #46
patflat
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 32
I augusti i år har jag tränat i två år.
Jag fyller 37 i år och har aldrig varit starkare än vad jag är nu.

Jag tränade en hel del då jag var mellan 17 och 25 (periodvis) men uppnådde aldrig några bra resultat. Det berodde givetvis på bristande kunskap och bristande kontinuitet.
Men nu är jag gammal och vis =)

Tänk dock på det som andra sagt här, ta det piano i början, typ första halvåret, värm upp ordentligt, vänj dig vid övningarna, maxbelasta inte utan en god teknik.
Rehabträning är inte roligt.
patflat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 18:33   #47
Lovisa
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Stockholm
Inlägg: 357
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Jag känner två personer som inför sin 50års dag sagt: "Jag ska vara i mitt livs form när jag fyller 50." Och lyckats med det! Visserligen personer som hållit på till och från under åren, inga noobs då, men ändå. Det är bara att köra hårt!
Jag började styrketräna vid 45+. Jag tänker definitivt vara i mitt livs form till 50-årsdagen. Har satt som mål att vara i skick för SM i body fitness för tanter 2012. Inte för att jag kommer att ställa upp (fy f-n för brunsprej, glitterbikini och stilettklackar), men rent muskulärt tänker jag vara där !!!

Jag har kommit en bra bit på väg med bara 1,5 års styrketräning. Har iofs sportat nästan hela livet, men mest konditionsträning. Så utgångsläget är ju ett helt annat än om jag varit en total soffpotatis innan.

Men det GÅR att bli stor och muskulös efter 50 - för att inte tala om mellan 35-40 år !!!

Det enda du bör tänka på är att vara uppmärksam på begynnande skador. Trots allt blir det lättare att skada sig när kroppen hängt med ett par extra decennier. Jag måste t ex hålla koll på leder och muskelfästen, som lättare tar stryk än på mina unga träningskollegor.
__________________
Sacrifice is giving up something good for something better.
Lovisa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-04-22, 19:35   #48
Bendermannen
Registered User
 
Bendermannens avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 3 360
Citat:
Ursprungligen postat av Maxi84 Visa inlägg
En sak bara....musiken..säger bara det..kommer aldrig att vänja mig vid den hårdrock somliga spelar på gymmet
oj! skulle gärna byta ut markoolio, lady gaga, rihanna etc som dom brukar spela dit jag går (SATS) mot lite vettig hårdrock!
Bendermannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 08:36   #49
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
nu är det 5 år sedan jag startade tråden. Träningen har i princip förändrat hela mitt liv. Träffade en ny tjej efter min skilsmässa. Hon hade två söner som var då 18 och 19. Dom gillade styrketräning, jag fick så klart bra kontakt med dom tack vare träningen. Jag och den äldsta killen tränade exemplariskt i ca 2 år. Jag kan nog säga att vi tränade varje dag, klart det var ngn dag då man hoppade över av oilka orsaker. Mitt mål var att ta 100 kg i bänkpress inom 3 år. Första gången trodde jag stången skulle klyva mig på mitten. Jag gjorde klart för alla att målet var mina 100 kg. Det var många som undrade under tiden hur det gick , jag fick många vänner på gymmet. Min dotter var 18 år så hennes polare var dör då och då. 1 vecka innan det gått 3 år låg 110 kg på stången. Jag hade fått kontakt med en stor jvl som hette Johan. Så omänskligt jvl stakt. Han tog mig åt sidan och berättade vad han skulle göra med mig om jag inte fick upp stången. Hans ögon var röda och han såg verkligen ut som han ville ge mig på käften. Jag fick upp viken med pekfinger hjälp. Sen att gå ner till 100 kg några veckor senare var inte så svårt.

Förutom själva styrketräningen har träningen gett mig så mkt mer. Kontakten med mina egna barn, respekten från andra ungdomar. Min dotter skrev på facebook: Inte allas pappa som tar 100 kg i bänkpress och har armar som är 42 cm. Hon och min andra dotter säger fortfarande: shit pappa vi fattar inte att det är du !!. Helt galet. Jag känner mig unik. Exempel: Jag har varit på 3 arbetsintervjuer denna veckan. Till saken hör att jag har endast 9 års grundskola och är 42 år. Jag skriver så klart om mitt mål med 100 kg, dom köper det rakt av Nu åker jag på Intervjuer mest för det är skoj. Så jkla kul att höra chefers uppfattning om folk i allmänhet. Nervositeten inför dessa Intervjuer är sååå skön Speciellt då jag ska förhöras av mer än en. Nästa vecka är det en chef och en ”personlighetskännare” som han sa det, det är extremt viktigt att jag platsar i gänget.

Idag träning med styvsonen och en ny förmåga, 18 årig kille som spelar Skånelaget i handboll. Han stod och hängde lite för mkt på gymmet och tycket han var cool. Jag gick fram och frågade om han ville prova att träna hårt en gång. Klart han tackade ja, förklarade för honom att han får ladda upp i en vecka sen smäller det. Du kommer ångra att du tacka jag grabben. Vi har avverkat 2 andra halvfigurer som dej innan...Jag har span på fler unga som behöver lite extra, dom tror dom tränar hårt...

Nåväl, har ni inget jobba eller vill ni byta. Satsa på dom 100 kg så sköter sig resten själv. Tar ni redan 100 skriv om era 200. Jag återkommer om 5 år igen !

Jag har er att tacka som trodde på mig från början. Att ni skrev att jag INTE var för gammal. Tusen tack för ert stöd !!
__________________
född 1973 , fel vid registrering

Senast redigerad av TheOne1994 den 2015-04-18 klockan 08:37.
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 09:22   #50
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
En solskenshistoria. Riktgt kul att läsa
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 09:26   #51
Sniggel
Registered User
 
Sniggels avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Inte Hässleholm
Inlägg: 14 376
Man blir så glad när man läser sånt här
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Kroppen gillar - tyvärr - tråkiga saker som balans, måtta och lagom.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 11:29   #52
hoffmetal
Registered User
 
hoffmetals avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 281
Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
skön tråd. igår va jag ner på gymmet och passade en av våra lyftare... thomas 53år gjorde en femma på 220kg i knäböj.
goddamn...
__________________
"This world of man is a disease"

Vägen till styrka Deff: Knäböj - 155kg x3, Bänkpress - 105kg x5, Marklyft - 190kg x3, Militärpress - 75kg x5, Stångrodd - 110kg x5
hoffmetal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 19:13   #53
Gnistan
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 076
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
nu är det 5 år sedan jag startade tråden. Träningen har i princip förändrat hela mitt liv. Träffade en ny tjej efter min skilsmässa. Hon hade två söner som var då 18 och 19. Dom gillade styrketräning, jag fick så klart bra kontakt med dom tack vare träningen. Jag och den äldsta killen tränade exemplariskt i ca 2 år. Jag kan nog säga att vi tränade varje dag, klart det var ngn dag då man hoppade över av oilka orsaker. Mitt mål var att ta 100 kg i bänkpress inom 3 år. Första gången trodde jag stången skulle klyva mig på mitten. Jag gjorde klart för alla att målet var mina 100 kg. Det var många som undrade under tiden hur det gick , jag fick många vänner på gymmet. Min dotter var 18 år så hennes polare var dör då och då. 1 vecka innan det gått 3 år låg 110 kg på stången. Jag hade fått kontakt med en stor jvl som hette Johan. Så omänskligt jvl stakt. Han tog mig åt sidan och berättade vad han skulle göra med mig om jag inte fick upp stången. Hans ögon var röda och han såg verkligen ut som han ville ge mig på käften. Jag fick upp viken med pekfinger hjälp. Sen att gå ner till 100 kg några veckor senare var inte så svårt.

Förutom själva styrketräningen har träningen gett mig så mkt mer. Kontakten med mina egna barn, respekten från andra ungdomar. Min dotter skrev på facebook: Inte allas pappa som tar 100 kg i bänkpress och har armar som är 42 cm. Hon och min andra dotter säger fortfarande: shit pappa vi fattar inte att det är du !!. Helt galet. Jag känner mig unik. Exempel: Jag har varit på 3 arbetsintervjuer denna veckan. Till saken hör att jag har endast 9 års grundskola och är 42 år. Jag skriver så klart om mitt mål med 100 kg, dom köper det rakt av Nu åker jag på Intervjuer mest för det är skoj. Så jkla kul att höra chefers uppfattning om folk i allmänhet. Nervositeten inför dessa Intervjuer är sååå skön Speciellt då jag ska förhöras av mer än en. Nästa vecka är det en chef och en ”personlighetskännare” som han sa det, det är extremt viktigt att jag platsar i gänget.

Idag träning med styvsonen och en ny förmåga, 18 årig kille som spelar Skånelaget i handboll. Han stod och hängde lite för mkt på gymmet och tycket han var cool. Jag gick fram och frågade om han ville prova att träna hårt en gång. Klart han tackade ja, förklarade för honom att han får ladda upp i en vecka sen smäller det. Du kommer ångra att du tacka jag grabben. Vi har avverkat 2 andra halvfigurer som dej innan...Jag har span på fler unga som behöver lite extra, dom tror dom tränar hårt...

Nåväl, har ni inget jobba eller vill ni byta. Satsa på dom 100 kg så sköter sig resten själv. Tar ni redan 100 skriv om era 200. Jag återkommer om 5 år igen !

Jag har er att tacka som trodde på mig från början. Att ni skrev att jag INTE var för gammal. Tusen tack för ert stöd !!
Mycket bra jobbat
keep it up
MVH
Gnistan

Senast redigerad av Gnistan den 2015-04-18 klockan 19:14.
Gnistan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-28, 09:56   #54
Ado2000
You dont make friends with sallad
 
Ado2000s avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 2 199
Citat:
Ursprungligen postat av TheOne1994 Visa inlägg
nu är det 5 år sedan jag startade tråden. Träningen har i princip förändrat hela mitt liv. Träffade en ny tjej efter min skilsmässa. Hon hade två söner som var då 18 och 19. Dom gillade styrketräning, jag fick så klart bra kontakt med dom tack vare träningen. Jag och den äldsta killen tränade exemplariskt i ca 2 år. Jag kan nog säga att vi tränade varje dag, klart det var ngn dag då man hoppade över av oilka orsaker. Mitt mål var att ta 100 kg i bänkpress inom 3 år. Första gången trodde jag stången skulle klyva mig på mitten. Jag gjorde klart för alla att målet var mina 100 kg. Det var många som undrade under tiden hur det gick , jag fick många vänner på gymmet. Min dotter var 18 år så hennes polare var dör då och då. 1 vecka innan det gått 3 år låg 110 kg på stången. Jag hade fått kontakt med en stor jvl som hette Johan. Så omänskligt jvl stakt. Han tog mig åt sidan och berättade vad han skulle göra med mig om jag inte fick upp stången. Hans ögon var röda och han såg verkligen ut som han ville ge mig på käften. Jag fick upp viken med pekfinger hjälp. Sen att gå ner till 100 kg några veckor senare var inte så svårt.

Förutom själva styrketräningen har träningen gett mig så mkt mer. Kontakten med mina egna barn, respekten från andra ungdomar. Min dotter skrev på facebook: Inte allas pappa som tar 100 kg i bänkpress och har armar som är 42 cm. Hon och min andra dotter säger fortfarande: shit pappa vi fattar inte att det är du !!. Helt galet. Jag känner mig unik. Exempel: Jag har varit på 3 arbetsintervjuer denna veckan. Till saken hör att jag har endast 9 års grundskola och är 42 år. Jag skriver så klart om mitt mål med 100 kg, dom köper det rakt av Nu åker jag på Intervjuer mest för det är skoj. Så jkla kul att höra chefers uppfattning om folk i allmänhet. Nervositeten inför dessa Intervjuer är sååå skön Speciellt då jag ska förhöras av mer än en. Nästa vecka är det en chef och en ”personlighetskännare” som han sa det, det är extremt viktigt att jag platsar i gänget.

Idag träning med styvsonen och en ny förmåga, 18 årig kille som spelar Skånelaget i handboll. Han stod och hängde lite för mkt på gymmet och tycket han var cool. Jag gick fram och frågade om han ville prova att träna hårt en gång. Klart han tackade ja, förklarade för honom att han får ladda upp i en vecka sen smäller det. Du kommer ångra att du tacka jag grabben. Vi har avverkat 2 andra halvfigurer som dej innan...Jag har span på fler unga som behöver lite extra, dom tror dom tränar hårt...

Nåväl, har ni inget jobba eller vill ni byta. Satsa på dom 100 kg så sköter sig resten själv. Tar ni redan 100 skriv om era 200. Jag återkommer om 5 år igen !

Jag har er att tacka som trodde på mig från början. Att ni skrev att jag INTE var för gammal. Tusen tack för ert stöd !!

så JÄVLA BRA!!!
__________________
Min träningsjournal: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=175869

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag hade en vilodag 2005.
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Gillar midgets (and goats)
Ado2000 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-28, 10:02   #55
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Kan du flytta objekt y & x från a till b? Om ja så är du inte för gammal.
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-28, 10:10   #56
40plusåringen
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 14
Citat:
Ursprungligen postat av Bendermannen Visa inlägg
oj! skulle gärna byta ut markoolio, lady gaga, rihanna etc som dom brukar spela dit jag går (SATS) mot lite vettig hårdrock!
Skulle vara glad för den musik du nämner; tränar också på Sats. Dom spelar ofta skitmusik som Kartellen där.
40plusåringen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-28, 13:39   #57
1975
Registered User
 
1975s avatar
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 111
Så jävla skönt att höra. Har ställt mig själv samma fråga............börjar jag bli för gammal för resultat? (Fyller 40 i år)

Snacka om att man blir motiverad av att höra din resa.
1975 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-28, 13:52   #58
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Klart du inte är för gammal, du är ju född 1994!

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-28, 14:44   #59
Arne Persson
BodyPumpens grundare.
 
Arne Perssons avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Lödde
Inlägg: 15 222
Är jag för gammal?
__________________
Sänka vikter? Vad menas med det? Höja vikter däremot det vet jag vad betyder!
Arne Persson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-04-28, 15:08   #60
Pretorian
Registered User
 
Pretorians avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 827
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson Visa inlägg
Är jag för gammal?
Sover Dolly Parton på rygg?
__________________
Träning, mat och TV-spel - "Rippad in till benet":
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...1078&page=1000
Pretorian är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)