Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-07-13, 19:27   #16
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
The Vertical Diet är ju bara ett koncept, något som Stan vill sälja. Att maten man äter ska vara lättsmält är inget som han kan visa på har några fördelar jämfört med annan mat. Men det låter väl bra i folks öron.

Kyckling eller fisk och potatis hade jag bytt ris och kött mot.
Jo jag vet att det bara är ett koncept och något som han bara vill sälja därför jag inte länkade nått utan bad folk söka själva, jag vet att det bara är "BS" men samtidigt så gillar jag idéen med att äta vertikalt istället för att äta horisontellt. Dvs man käkar ett fåtal råvaror som fungerar bra i kroppen och sen äter man mycket av det.

Jag gillar hela tänket också med att allt har ett syfte, man äter "X" råvara för att det lirar bra ihop med "Y" råvara som man äter senare.

Sen kan man ju säga att det inte fungerar hur mycket man vill men både Brian Shaw och Hafthor är på den här "dieten" och båda säger att det är de bästa de gjort och givetvis kanske Stan betalar båda dessa för att säga det eller något liknande, men jag tror ändå det ligger nån sannning i det.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-14, 05:53   #17
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 519
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Jo jag vet att det bara är ett koncept och något som han bara vill sälja därför jag inte länkade nått utan bad folk söka själva, jag vet att det bara är "BS" men samtidigt så gillar jag idéen med att äta vertikalt istället för att äta horisontellt. Dvs man käkar ett fåtal råvaror som fungerar bra i kroppen och sen äter man mycket av det.
Där har du svaret. Vi är gjorda för att äta varierat, eller snarare finnas i en miljö där tillgången på föda varierar.
- Väljer du bort viss föda väljer du också bort vissa näringsämnen.
- Väljer du att äta enbart några alternativ ökar intaget av vissa mögelgifter, miljögifter, antinutrienter etc.

Livsmedelsverket uppmanar oss att äta varierat.
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)