Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2008-12-12, 06:21   #1
Såfiiia
Registered User
 
Såfiiias avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Arjeplog
Inlägg: 257
Nybörjarklass Bf?

Någon som vet om det blir en nybörjarklass i Bf i Varberg i år?
Såfiiia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-12, 06:25   #2
Såfiiia
Registered User
 
Såfiiias avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Arjeplog
Inlägg: 257
Menar så klart inte i år... under 2009 givetvis
Såfiiia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-13, 23:41   #3
TTT
Registered User
 
TTTs avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Varberg
Inlägg: 1 346
En annan visste inte ens att det vankades tävling här. Måste man nästan beskåda.
Kollade efter lite info och det verkar som att det ännu inte är fastställt vilka klasser som kommer att finnas.
Fanns inte mycket information ö.h.t. Plats?
Nog för att staden är liten, men fler än en evenemangshall har vi.
TTT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-17, 14:42   #4
Såfiiia
Registered User
 
Såfiiias avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Arjeplog
Inlägg: 257
Citat:
Ursprungligen postat av TTT Visa inlägg
En annan visste inte ens att det vankades tävling här. Måste man nästan beskåda.
Kollade efter lite info och det verkar som att det ännu inte är fastställt vilka klasser som kommer att finnas.
Fanns inte mycket information ö.h.t. Plats?
Nog för att staden är liten, men fler än en evenemangshall har vi.

Jag har tyvär ingen koll om vart.../ vilken hall.. Önska jag visste.. Känns som de e dax för diet nu om man ska ta sig upp på scenen.. känns bara så drygt att dieta i onödan, om de nu ite skulle bli nån nybörjarklass vill säga..
Såfiiia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-17, 23:03   #5
TTT
Registered User
 
TTTs avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Varberg
Inlägg: 1 346
Citat:
Ursprungligen postat av Såfiiia Visa inlägg
Jag har tyvär ingen koll om vart.../ vilken hall.. Önska jag visste.. Känns som de e dax för diet nu om man ska ta sig upp på scenen.. känns bara så drygt att dieta i onödan, om de nu ite skulle bli nån nybörjarklass vill säga..
Är väl ingen kris än. April var det väl, och i BF behöver du inte gå jättelågt i bf%. Givetvis beror det på utgångsläget, men jag förmodar att du inte ligger inne med någon större övervikt om du nu är så pass seriös att du vill upp på scenen.
Tror dock att info bör komma inom en snar framtid. Känns som att de individer som håller i evenemanget är medvetna om att det krävs en vis förberedelsetid för deltagarna.

Dessutom är det aldrig drygt att vara smal och vacker.
TTT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-18, 13:44   #6
Såfiiia
Registered User
 
Såfiiias avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Arjeplog
Inlägg: 257
Citat:
Ursprungligen postat av TTT Visa inlägg
Är väl ingen kris än. April var det väl, och i BF behöver du inte gå jättelågt i bf%. Givetvis beror det på utgångsläget, men jag förmodar att du inte ligger inne med någon större övervikt om du nu är så pass seriös att du vill upp på scenen.
Tror dock att info bör komma inom en snar framtid. Känns som att de individer som håller i evenemanget är medvetna om att det krävs en vis förberedelsetid för deltagarna.

Dessutom är det aldrig drygt att vara smal och vacker.
Nej.. inte e de drygt att va smal å vacker men man bygger inga muskler dåmen som sagt.. allt har sin tid
Såfiiia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-18, 15:56   #7
Mirre
Ms BootyPump.
 
Mirres avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Ort: Stockholm, Kungsholmen
Inlägg: 592
Jadå, det blir en nybörjarklass i Varberg i vår så det är bara att lägga saffransbullarna och julskinkan åt sidan direkt efter julhelgen!

Det är mkt klokt att starta sin första diet i god tid och dela upp målet i delmål/checkpoints. Visst är tjejerna rejält deffade och det gäller att skilja på en rejält deffad tjej med bra muskelmassa och en rejält deffad tjej med liten andel muskelmassa. Ju mer muskler desto mer deffad kan du vara utan att det ser osunt ut (självklart till en viss gräns). Likaså gäller det att ha en bra laddning så man inte ser tom och tärd ut.

Ta hjälp av en med erfarenhet inom bf.

Lycka till!

Mirre
__________________
En croissant är fet men söt!
Mirre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-18, 16:01   #8
Ironbabe
Preciousss Posterior
 
Ironbabes avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: hårrkårlandet
Inlägg: 5 038
Citat:
Ursprungligen postat av Mirre Visa inlägg

Det är mkt klokt att starta sin första diet i god tid och dela upp målet i delmål/checkpoints. Lycka till!

Mirre
Japp, inte göra som jag drömde inatt alltså! Jag drömde att jag skulle tävla i BF..men hade inte deffat en endaste dag Själv tvivlade jag starkt på att gå upp på scen men blev starkt påhejad av div folk i min omgivning! Vi målade på lite protan för att få fram några eventuella muskelseparationer men jag bangade i sista sekund..phuuu vilken mardröm
__________________
Jag som föddes för att dö ska leva livet fullt ut

Det är oftast utsidan som tänder en låga,
men det är insidan som håller den brinnande.
Ironbabe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-18, 18:06   #9
TTT
Registered User
 
TTTs avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Varberg
Inlägg: 1 346
Citat:
Ursprungligen postat av Såfiiia Visa inlägg
Nej.. inte e de drygt att va smal å vacker men man bygger inga muskler dåmen som sagt.. allt har sin tid
Har själv alltid legat under 10% och visst ökar jag i muskelmassa. Därmed inte sagt att jag skulle platsa på BB-scenen. :P Nu är det kanske en viss skillnad mellan män och kvinnor gällande en sund fettprocent.

Kör hårt. Kommer heja på dig.
TTT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-18, 18:10   #10
TTT
Registered User
 
TTTs avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Varberg
Inlägg: 1 346
Citat:
Ursprungligen postat av Mirre Visa inlägg
Jadå, det blir en nybörjarklass i Varberg i vår så det är bara att lägga saffransbullarna och julskinkan åt sidan direkt efter julhelgen!

Det är mkt klokt att starta sin första diet i god tid och dela upp målet i delmål/checkpoints. Visst är tjejerna rejält deffade och det gäller att skilja på en rejält deffad tjej med bra muskelmassa och en rejält deffad tjej med liten andel muskelmassa. Ju mer muskler desto mer deffad kan du vara utan att det ser osunt ut (självklart till en viss gräns). Likaså gäller det att ha en bra laddning så man inte ser tom och tärd ut.

Ta hjälp av en med erfarenhet inom bf.

Lycka till!

Mirre
Lite Off Topic. Hur lågt skall man som tjej ligga i BF? Driver ni ut vätska på samma sätt som en "kroppsbyggare". Av bilder från tävlingar att dömma så skulle jag gissa på 7-8 %, men jag har kanske gjort en galen felbedömning?
TTT är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 10:20   #11
Såfiiia
Registered User
 
Såfiiias avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Arjeplog
Inlägg: 257
Citat:
Ursprungligen postat av Mirre Visa inlägg
Jadå, det blir en nybörjarklass i Varberg i vår så det är bara att lägga saffransbullarna och julskinkan åt sidan direkt efter julhelgen!

Det är mkt klokt att starta sin första diet i god tid och dela upp målet i delmål/checkpoints. Visst är tjejerna rejält deffade och det gäller att skilja på en rejält deffad tjej med bra muskelmassa och en rejält deffad tjej med liten andel muskelmassa. Ju mer muskler desto mer deffad kan du vara utan att det ser osunt ut (självklart till en viss gräns). Likaså gäller det att ha en bra laddning så man inte ser tom och tärd ut.

Ta hjälp av en med erfarenhet inom bf.

Lycka till!

Mirre
Hej. tack för ditt svar!! Fy va glad jag blev när jag läste ditt inlägg! Har vart lite orolig att de inte skulle bli nått.. Det är grymt svårt med första dieten. Har lixom ingen att gå på och jämföra med. Det jag vet är att jag är nybörjare och har kanke inte mest muskler på kroppen men det sak samtidigt bli kul att stå på scen. Sen får man se hur långt det räcker.
Skulle va guld att få hjälp av någon kunnig inom Bf men det är också svårt att träffa någon med tanke på att jag har 22 mil till näsrmaste stad..
Men de vore ju guld att få hjälp an nån via mejl och kasnke telefon kasnke...känner att de e dax att börja kolla upp det.. vill börja träna posering redan nu...

ja nu e slut på lussebullar!!
Såfiiia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 10:21   #12
Såfiiia
Registered User
 
Såfiiias avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Arjeplog
Inlägg: 257
Citat:
Ursprungligen postat av TTT Visa inlägg
Har själv alltid legat under 10% och visst ökar jag i muskelmassa. Därmed inte sagt att jag skulle platsa på BB-scenen. :P Nu är det kanske en viss skillnad mellan män och kvinnor gällande en sund fettprocent.

Kör hårt. Kommer heja på dig.
tack.. kommer behöva all hejjning jag kan få hahah
Såfiiia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-07, 10:21   #13
Såfiiia
Registered User
 
Såfiiias avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Arjeplog
Inlägg: 257
Citat:
Ursprungligen postat av Ironbabe Visa inlägg
Japp, inte göra som jag drömde inatt alltså! Jag drömde att jag skulle tävla i BF..men hade inte deffat en endaste dag Själv tvivlade jag starkt på att gå upp på scen men blev starkt påhejad av div folk i min omgivning! Vi målade på lite protan för att få fram några eventuella muskelseparationer men jag bangade i sista sekund..phuuu vilken mardröm
Fyy vilken dröm... kan tänka mig lättnaden när du vaknahhah
Såfiiia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-08, 13:50   #14
bulldozer
Registered User
 
bulldozers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ute i ingenstans
Inlägg: 2 097
Citat:
Ursprungligen postat av Ironbabe Visa inlägg
Japp, inte göra som jag drömde inatt alltså! Jag drömde att jag skulle tävla i BF..men hade inte deffat en endaste dag Själv tvivlade jag starkt på att gå upp på scen men blev starkt påhejad av div folk i min omgivning! Vi målade på lite protan för att få fram några eventuella muskelseparationer men jag bangade i sista sekund..phuuu vilken mardröm
Jag tvivlar på att du ens skulle behöva deffa en endaste dag om du ville köra
en BF tävling, såvida inte nåt drastiskt hänt sen jag såg dej sist
__________________

PB's:
185kg Marklyft, 150kg Knäböj, 85kg Bänkpress
bulldozer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-01-08, 14:00   #15
Jay-Z
Mr Assparade
 
Jay-Zs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 11 125
Citat:
Ursprungligen postat av bulldozer Visa inlägg
Jag tvivlar på att du ens skulle behöva deffa en endaste dag om du ville köra
en BF tävling, såvida inte nåt drastiskt hänt sen jag såg dej sist
Jag hoppas inte att Ironbabe är i bf-tävlingsform året runt. För hennes skull då det inte är en så hälsosam kroppsfettnivå, särskilt för en kvinna.
__________________
Born in Jaktville, Broland.

The Only Easy Day Was Yesterday 🔱
Jay-Z är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)