Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-11-19, 14:41   #2146
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056


Är det här du får ont eller haft problem med? Jag har ont där i min ena arm. Aldrig haft problem där innan.

Tips på hur bli av med? Gör ont i dragövningar men inte pressövningar. Gör inte direkt ont i bicepscurls heller.
Supinerade chins med extravikt (~130 kg totalvikt) gör jävligt ont i toppläget.

Är hammercurls bra? Läkande?

Antar jag ska pausa alla övningar som smärtar?

Nu när jag såg du skrev armbrytning, så provar jag bryta arm med mig själv. Bryta-arm-rörelsen - satan vad ont det gör på mig då! Hade förlorat med problemarmen i armbrytning mot en femårig tjej.


Provar här innan jag gör en tråd!
1x0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-11-19, 15:54   #2147
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg


Är det här du får ont eller haft problem med? Jag har ont där i min ena arm. Aldrig haft problem där innan.

Tips på hur bli av med? Gör ont i dragövningar men inte pressövningar. Gör inte direkt ont i bicepscurls heller.
Supinerade chins med extravikt (~130 kg totalvikt) gör jävligt ont i toppläget.

Är hammercurls bra? Läkande?

Antar jag ska pausa alla övningar som smärtar?

Nu när jag såg du skrev armbrytning, så provar jag bryta arm med mig själv. Bryta-arm-rörelsen - satan vad ont det gör på mig då! Hade förlorat med problemarmen i armbrytning mot en femårig tjej.


Provar här innan jag gör en tråd!
Det är dels där men egentligen överallt i armbågen dagarna efter man brutit hårt. Det du skickade är supervanligt hos armbrytare och är egentligen konstant närvarande dom första 20 åren enligt dom som kan

Superlätta skullcrushers 100reps/set eller bara gör den rörelsen med armarna ovanför huvudet för att få blod in i armbågen (Rikards rehab) det hjälper definitivt! Försöka låta bli att trigga det för hårt, för mig försvinner smärtan efter 2-3 dagar så det är inte så illa. Du som har större problem lär köra mycket av denna rehab och ta det lugnt.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-19, 16:10   #2148
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Det är dels där men egentligen överallt i armbågen dagarna efter man brutit hårt. Det du skickade är supervanligt hos armbrytare och är egentligen konstant närvarande dom första 20 åren enligt dom som kan
Kan tänka mig det! För bryta-arm-rörelsen irriterar riktigt mycket.
Tror smärtboven är från sittande maskinrodd, bröststöd, med neutralt grepp. Denna:
https://ignorelimits.com/wp-content/...Row_Finish.jpg
Har missbrukat den länge och kört tungt som fan med sämst teknik (monster-amraps).

Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Superlätta skullcrushers 100reps/set eller bara gör den rörelsen med armarna ovanför huvudet för att få blod in i armbågen (Rikards rehab) det hjälper definitivt! Försöka låta bli att trigga det för hårt, för mig försvinner smärtan efter 2-3 dagar så det är inte så illa. Du som har större problem lär köra mycket av denna rehab och ta det lugnt.
Tack!
"Rikards rehab". Rikard J här på forumet? Mer information? Någon post?

Japp. Jag behöver låta bli att irritera. Har inte hittat vilka övningar som irriterar mest. Fått felsöka.
Den har blivit bättre i någon dag, med smart/ingen träning. Har sedan gått på en tung dragövning som förvärrat igen.
Tur att pressövningar fungerar, hade blivit total-deprimerad annars haha.

Jag kör en över-huvudet-tricepövning. Denna, tror du fungerar i samma syfte som skullcrushers? Vet inte namnet; kallar den för enarms-kabel-frenchpress.
Minns Andy Steelmountain körde den mycket som rehab för sin armbåge eller biceps. Minns inte precist.

https://youtu.be/LwHoNk-sjgs?t=620 - 10:20
1x0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-11-19, 16:14   #2149
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Kan tänka mig det! För bryta-arm-rörelsen irriterar riktigt mycket.
Tror smärtboven är från sittande maskinrodd, bröststöd, med neutralt grepp. Denna:
https://ignorelimits.com/wp-content/...Row_Finish.jpg
Har missbrukat den länge och kört tungt som fan med sämst teknik (monster-amraps).


Tack!
"Rikards rehab". Rikard J här på forumet? Mer information? Någon post?

Japp. Jag behöver låta bli att irritera. Har inte hittat vilka övningar som irriterar mest. Fått felsöka.
Den har blivit bättre i någon dag, med smart/ingen träning. Har sedan gått på en tung dragövning som förvärrat igen.
Tur att pressövningar fungerar, hade blivit total-deprimerad annars haha.

Jag kör en över-huvudet-tricepövning. Denna, tror du fungerar i samma syfte som skullcrushers? Vet inte namnet; kallar den för enarms-kabel-frenchpress.
Minns Andy Steelmountain körde den mycket som rehab för sin armbåge eller biceps. Minns inte precist.

https://youtu.be/LwHoNk-sjgs?t=620 - 10:20

Japp Rikard J. Nej ingen post vad jag vet om. Ja den där övningen gör samma sak. Har jag mycket ont går jag runt så hela dagarna och kör för att få in blod i armbågarna.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-19, 16:23   #2150
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Japp Rikard J. Nej ingen post vad jag vet om. Ja den där övningen gör samma sak. Har jag mycket ont går jag runt så hela dagarna och kör för att få in blod i armbågarna.
Ah.
Haha jag skrev upp en anteckning precis innan din kommentar, i google-kalendern, att göra den rörelsen hemma!

Tack igen. Påminn min återkomma om det hjälpt!
1x0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-11-19, 16:24   #2151
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Ah.
Haha jag skrev upp en anteckning precis innan din kommentar, i google-kalendern, att göra den rörelsen hemma!

Tack igen. Påminn min återkomma om det hjälpt!
Hoppas det hjälper! Och lägg till mig på sociala medier, mycket lättare att skriva där än i kolozzeum journalen 😂😂
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-27, 23:59   #2152
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 056
Tränat något min vän? Uppdatering?

Provade höja klykorna(?) (där en lägger stången) idag i bänkpressen, efter påpekning av dig - tack! Fungerade skitmycket bättre! Fick till mitt bulldog-grepp bättre.
Till mitt försvar klädde vi om bänken jag använder, så den blev ~2 cm högre. Så har bara bänkat med onödigt låga klykor i ett halvår.
1x0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-11-28, 04:31   #2153
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Tränat något min vän? Uppdatering?

Provade höja klykorna(?) (där en lägger stången) idag i bänkpressen, efter påpekning av dig - tack! Fungerade skitmycket bättre! Fick till mitt bulldog-grepp bättre.
Till mitt försvar klädde vi om bänken jag använder, så den blev ~2 cm högre. Så har bara bänkat med onödigt låga klykor i ett halvår.
Halloj! Förra söndagen fick jag hem en inchhantel (80kg cirkushantel( jag bar hem den till lägenheten från bilen och tog ut mig fullständigt det plus att jag hade mycket stress som fan förra veckan gjorde att jag bara körde grepp varje kväll men orkade inte gymma på lunchen

Kul att det fungerade! Vet att Henning (Sveriges bästa bänkare i -120) förespråkar så minimalt avlyft som möjligt och att slåni racket på vägen upp är vanligt tills man vant sig av det minimala utlyftet. Mot 140!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-07, 08:42   #2154
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Fortsatt full rulle och gymmet har inte orkats/hunnits med. Har dock böjt stål och gått framåt där.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-10, 10:46   #2155
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Varit mycket stålböj och lite gym. Förändringar i vardagen nu, frugan börjar jobba dag. Får se om jag kommer iväg något till armbrytargymmet eller om det kommer bli hemmaträning enbart.

Gästade igår en Podcast och pratade om bending:

__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-24, 08:56   #2156
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Böjde Ironmind gold nail i single leathers till 15 grader förra veckan. Är på bra spår att klara det under 2022. Har två killar som racear mig dit, den ena killen är en bit före och han som är efter mig är #1 alltime på 7" så det är hetsigt.

Lördag träning:
Bending iso pga klen
Inch försök bara missar
Natursten husafellliknande promenader ca 10m x3
sledgelevers
armbrytningsövningar biceps/brachioradialis

Söndag träning:
Apollon mark doh/tumlöst 100x8x5
Hantelpress 32.5kg singlar både strikt och med push
apollonpress 60x3 bara för att prova
Hammercurls


Kommer bli mycket bonnaträning. Om någon har vikter i närheten av göteborg/borås hojta!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-28, 19:58   #2157
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Bending
Apollonpress 5x5 50kg superset med armhävningar dog typ
Pendlay med tumlös 50x10x5
Enarmsrodd cup 10x5 25kg
Li
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-28, 21:59   #2158
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Det är dels där men egentligen överallt i armbågen dagarna efter man brutit hårt. Det du skickade är supervanligt hos armbrytare och är egentligen konstant närvarande dom första 20 åren enligt dom som kan

Superlätta skullcrushers 100reps/set eller bara gör den rörelsen med armarna ovanför huvudet för att få blod in i armbågen (Rikards rehab) det hjälper definitivt! Försöka låta bli att trigga det för hårt, för mig försvinner smärtan efter 2-3 dagar så det är inte så illa. Du som har större problem lär köra mycket av denna rehab och ta det lugnt.
Jag har nog bara haft ont där sammanlagt i några veckor totalt under hela tiden jag brutit arm. Och det var bara under första månaden. Jag har massor av problem med armbågarna men det har alltid varit en generell känsla i armbågsleden, som jag nu efter många år kommit fram till att det faktiskt har varit en molande värk i tricepsfästet.
David_wigren är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2022-01-28, 22:03   #2159
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
Jag har nog bara haft ont där sammanlagt i några veckor totalt under hela tiden jag brutit arm. Och det var bara under första månaden. Jag har massor av problem med armbågarna men det har alltid varit en generell känsla i armbågsleden, som jag nu efter många år kommit fram till att det faktiskt har varit en molande värk i tricepsfästet.
Intressant! Om du försöker pressa mid table ingen smärta då heller? (Teoretiskt; det är så jag kan trigga den smärtan värst)
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-28, 22:15   #2160
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Intressant! Om du försöker pressa mid table ingen smärta då heller? (Teoretiskt; det är så jag kan trigga den smärtan värst)
Jag skulle inte kunna få ont där ens om jag försökte. Men jag tror det beror dels på att övriga delen av armbågarna strular och gör mig för klen i sida för att kunna belasta området tillräckligt hårt för att det ska göra ont.
David_wigren är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)