Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-10-16, 17:44   #31
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Ribcage Visa inlägg
Generellt brukar det sägas att motivation är en ganska dålig grej att förlita sig på.

Skaffa istället en rutin och följ den.
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard Visa inlägg
Det är inte så lustigt att borsta tänderna heller, men att skippa är ju heller inte ett alternativ.
^ Detta. Allt annat här är nonsens och blue pill-bullshit för naiva losers.

Är man så tafatt att man måste fråga på ett internetforum om hur man kan hitta motivation till att träna så är det redan lönlöst. Det är ingen annan än du själv som kan hitta motiven för att göra det.

Saken är att träning inte ens handlar om någon jävla motivation utan det handlar om att ha träning och hälsa som en livsstil och få upp en vana för det.

Ponera att du läste någon som gjort en tråd om hur han skulle finna motivation för att orka borsta tänderna minst 2 ggr om dagen och undrade hur du fick motivationen till det och ville ha tips på actionrullar från 80-talet och YouTube klipp med Arnold för att titta på en timme före varje tandborstning.

Du hade antagligen tyckt att personen var komplett dum i huvudet just därför att det bara är en vana och krävs ingen specifiell magisk drivkraft för att borsta sina tänder utan man gör det bara.

Så ser också folks som har träning som en livsstil på en sån här trådstart.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 18:06   #32
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
^ Detta. Allt annat här är nonsens och blue pill-bullshit för naiva losers.

Är man så tafatt att man måste fråga på ett internetforum om hur man kan hitta motivation till att träna så är det redan lönlöst. Det är ingen annan än du själv som kan hitta motiven för att göra det.
Men för helvete. Du är alltid så jävla krass. Nej, det är inte “redan lönlöst” för att man ber om motivationstips på ett forum.

Vem fan tror du att du är egentligen? Du borde hitta på något annat sätt att känna dig tuff på än att vara dryg mot främlingar på ett internetforum. Håll käften istället. Jävla buffel.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 18:48   #33
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Men för helvete. Du är alltid så jävla krass. Nej, det är inte “redan lönlöst” för att man ber om motivationstips på ett forum.

Vem fan tror du att du är egentligen? Du borde hitta på något annat sätt att känna dig tuff på än att vara dryg mot främlingar på ett internetforum. Håll käften istället. Jävla buffel.
Wow, du skulle behöva en burk pepparkakor hör jag.

Ser inte hur det är otrevligt att konstatera det faktum kring det orimliga i att försöka be andra hitta motivationen åt en själv?

Det är helt okej om du har en annan, inkorrekt åsikt i frågan och vill stå fast vid att 80-tals rullar är lösningen på TS problem men det ger dig hur som helst ingen rätt att bryta mot forumreglerna och be andra hålla käften och komma med nedsättande epitet till andra forummedlemmar.
Särskilt med tanke på att jag faktiskt är den mest sympatiska, normalt fall trevligaste och ödmjukaste medlemmen som någonsin skrivit inlägg här och har givit dig många eminenta tips och svar på dina frågeställningar.

Det gör mig faktiskt lite sviken på dig då jag har försökt hårt att bli din vän här och skulle aldrig ens komma på tanken att kalla dig för en lågbegåvad incelloser som kan köra upp den jävla bondgården du bor på i arslet och bo kvar hemma hos mamma och pappa ett par decennier till.

Senast redigerad av BrunoC den 2020-10-16 klockan 18:53.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 18:59   #34
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Wow, du skulle behöva en burk pepparkakor hör jag.

Ser inte hur det är otrevligt att konstatera det faktum kring det orimliga i att försöka be andra hitta motivationen åt en själv?

Det är helt okej om du har en annan, inkorrekt åsikt i frågan och vill stå fast vid att 80-tals rullar är lösningen på TS problem men det ger dig hur som helst ingen rätt att bryta mot forumreglerna och be andra hålla käften och komma med nedsättande epitet till andra forummedlemmar.
Särskilt med tanke på att jag faktiskt är den mest sympatiska, normalt fall trevligaste och ödmjukaste medlemmen som någonsin skrivit inlägg här och har givit dig många eminenta tips och svar på dina frågeställningar.

Det gör mig faktiskt lite sviken på dig då jag har försökt hårt att bli din vän här och skulle aldrig ens komma på tanken att kalla dig för en lågbegåvad incelloser som kan köra upp den jävla bondgården du bor på i arslet och bo kvar hemma hos mamma och pappa ett par decennier till.
Du har under hela din forumvistelse uppvisat en ”vi som är bättre än dig vet redan att det är lönlöst för dig”-attityd i tråd efter tråd, och det uppfattas som jävligt oskönt. Vem är du att döma ut folk till höger och vänster med din läsa-mellan-raderna-förmåga? Såvitt du eller jag vet kan trådskaparen här bli nästa stora Instagram-fitness-kändis.

Och att du påstår att du försökt hårt att bli min vän här? Ett av dina första inlägg till mig var en nedvärderande meme om mig i en av mina trådar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 19:49   #35
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Tror att måste finnas en vilja för att träna, många ggr för att få en attraktivare kropp, samt ge tid för att skapa rutiner för att få till träningsviljan det betyder att ta sig i kragen tills träningen blir en vana och när det övergår till ett behov att känna i kroppen att det känns tillfredställande att gå till gymmet då har man/hon/hen lyckats. Det tar tid men ge inte upp utan försök verkligen.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 21:50   #36
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Men för helvete. Du är alltid så jävla krass. Nej, det är inte “redan lönlöst” för att man ber om motivationstips på ett forum.

Vem fan tror du att du är egentligen? Du borde hitta på något annat sätt att känna dig tuff på än att vara dryg mot främlingar på ett internetforum. Håll käften istället. Jävla buffel.
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
Wow, du skulle behöva en burk pepparkakor hör jag.

Ser inte hur det är otrevligt att konstatera det faktum kring det orimliga i att försöka be andra hitta motivationen åt en själv?

Det är helt okej om du har en annan, inkorrekt åsikt i frågan och vill stå fast vid att 80-tals rullar är lösningen på TS problem men det ger dig hur som helst ingen rätt att bryta mot forumreglerna och be andra hålla käften och komma med nedsättande epitet till andra forummedlemmar.
Särskilt med tanke på att jag faktiskt är den mest sympatiska, normalt fall trevligaste och ödmjukaste medlemmen som någonsin skrivit inlägg här och har givit dig många eminenta tips och svar på dina frågeställningar.

Det gör mig faktiskt lite sviken på dig då jag har försökt hårt att bli din vän här och skulle aldrig ens komma på tanken att kalla dig för en lågbegåvad incelloser som kan köra upp den jävla bondgården du bor på i arslet och bo kvar hemma hos mamma och pappa ett par decennier till.
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Du har under hela din forumvistelse uppvisat en ”vi som är bättre än dig vet redan att det är lönlöst för dig”-attityd i tråd efter tråd, och det uppfattas som jävligt oskönt. Vem är du att döma ut folk till höger och vänster med din läsa-mellan-raderna-förmåga? Såvitt du eller jag vet kan trådskaparen här bli nästa stora Instagram-fitness-kändis.

Och att du påstår att du försökt hårt att bli min vän här? Ett av dina första inlägg till mig var en nedvärderande meme om mig i en av mina trådar.
Okej, jag fick dåligt samvete för elakheterna och tar tillbaka dem. Förlåt, BrunoC.

Jag är världens sämsta personangripare, jag ångrar mig alltid efter en stund.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-16, 22:48   #37
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Du beter dig som en idiot Bruno. Skärp dig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-17, 00:32   #38
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Okej, jag fick dåligt samvete för elakheterna och tar tillbaka dem. Förlåt, BrunoC.

Jag är världens sämsta personangripare, jag ångrar mig alltid efter en stund.
Stort! Och jag är inte sämre heller än att jag kan ta emot en ursäkt med.

Kan trots allt ha lite förståelse för om man blir ilsk av avundsjuka på en sån som mig. Men det viktigaste är ju att man kan bli vänner igen sen.



Nu väntar vi bara på att Lafayette pudlar också.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-17, 07:47   #39
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Vanor och rutiner. Det har redan sagts. Om jag ser tillbaka på all min framgång så känns det alltid som det har balanserat på en tunn tråd. En majoritet av gångerna har rätt beslut gällande kost och träning tagits på grund av vana. Rent generellt så bör man sluta fundera för mycket över saker och ting också, bara gör, gör, gör. Oftast så kommer välmåendet när man står där och pumpar fast man var lika omotiverad som en gammal avdankad kommunpolitiker från början.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-18, 10:37   #40
Wilt the Stilt
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 1 687
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Vilken pwo skall man skaffa sig då? Twerk power?
Horsepower XXL

(jag hittade en PWO som hette typ så)
Wilt the Stilt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-18, 10:41   #41
Wilt the Stilt
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 1 687
TS har träningsvana sen 25 år tillbaka. Inte så konstigt om träningsmotivationen kan börja tryta efter 25 år.

Lite skillnad om man tränat ett par år eller om man är 40 år o har tränat från o till sen man var 15

Edit: Ok nu verkar det ha varit ett väldigt långvarigt problem med mer från än till. Min poäng dog tyvärr ut en smula.

Senast redigerad av Wilt the Stilt den 2020-10-18 klockan 10:44.
Wilt the Stilt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-19, 22:02   #42
humancentipede
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 145
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Även om det låter töntigt tycker jag det kan funka att titta på actionfilmer från 80-talet med inoljade muskelknuttar.
Ivan Drago
humancentipede är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 13:19   #43
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Ribcage Visa inlägg
Generellt brukar det sägas att motivation är en ganska dålig grej att förlita sig på.

Skaffa istället en rutin och följ den. Sen tycker jag att det känns motiverande att öka i styrka i olika övningar eller kanske testa en ny övning som jag tycker om. Lägg om träningsschemat när du känner att allt svackar.

Annars bara tvinga sig dit med tanken att bara du gör nånting alls så är det bättre än inget. Oftast känns det bättre när man väl är där.
+1.
Motivation kommer och går, men rutin den består.

Alla kommer ha perioder då det går bättre eller sämre, är roligare eller tråkigare. Men ser man till att träning blir gjord i vilket fall som helst så kommer det ta en framåt sakta men säkert.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 17:38   #44
wilkes
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 106
Allt här i världen handlar om motivation för och motivation emot. När det gäller tandborstningen så är det ganska lätt att se för och nackdelarna, visst det är tråkigt och jobbigt särskilt när man bara hellre vill lägga sig i sängen.. Men det är tråkigare med dålig andedräkt, hål i tänderna, tandsten, rotfyllningar, etc etc.

Väldigt praktiskt, lista ut vilka orsaker du har emot att konsekvent träna. Varför håller inte träningen i längden? Du kanske helt enkelt inte matchar din träningsprogrammering mot dina mål eller din energi/tid. Du kanske tränar för mycket, eller du kanske till och med tränar för lite.

Fler exempel. Det kan t.ex vara att man inte vet vad man ska göra på gymmet (fix: skaffa PT eller gör mer research,) det är för långt till gymmet (fix: hitta närmare gym, skaffa cykel/bil, skaffa hemmagym,), eller att det är inte roligt att gymma (många fix här men största problemet tror jag är att folk känner sig manade att göra vissa övningar bara för dem anses vara måsten, så man nöter på och motivationen för varje gång blir bara lägre och lägre. Det är okej att skippa benböj om det dödar din gym-motivation!)

Avskyr den där idén med att man "bara ska ha träningsvilja" själv och folk som inte har den från start är idioter utan ett uns av självkontroll och kan lika gärna dö. Vissa har motivation och vissa har det inte, men ingen av dessa två typer har själv bestämt det själv. Önskar att folk var mer bildade på idén om fri vilja som en illusion.

Man can do what he wants, but he cannot will what he wills

Alla vill bli starka och "kropps-snygga," men inte alla har turen att viljan är starkare än motviljan.
wilkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-22, 17:39   #45
Dk1ng
Registered User
 
Dk1ngs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 424
Mitt recept är att ställa klockan dryga timman före övriga familjemedlemmar eller vad arbetet kräver varje dag (även helg) med ambitionen att något ska tränas. Vilodagar kommer ändå när livet kräver - jobbat till 02:00, på resande fot, etc.

Det är vidrigt, ingen tycker att det är kul att kliva ur sängen, man bara gör det och sedan kommer man igång. Dagen börjar med att man åstadkommit något, det ger psykisk tillfredställelse. Imorse försökte jag lura mig själv att jag var för sliten för att köra knäböj, straffet blev 8 set med efterföljande rumänska marklyft. Poängen är autopilot och hård disciplin, inget YouTube-klipp i världen kommer ge bestående motivation. Att hänga upp träningen på olika behov som PT, träningskompisar, följa träningsprogram etc. är för mig bara latenta ursäkter för att slippa göra jobbet - det går nästan alltid att springa 5 km, köra chins någonstans, göra armhävningar m.m., skaffa billiga resistance bands på Biltema etc. för de dagar man helt saknar möjlighet till gym.

Det går att göra träning till en hel vetenskap där stjärnorna ständigt måste stå rätt. Jag känner många som kan mängder om kost och träning (lever och tuggar livsstilen...) med mediokra resultat, men fler som saknar kunskap och bara kör på med fantastiska resultat. Det här med minimalistisk träning och "träna smart" har satt griller i huvudet på folk när sanningen är att det inte finns några egentliga genvägar - högreps/lågreps, TUT/explosivt, maskin/frivikt, compound/isolation kvittar (nästan) så länge något blir konsekvent tränat under en längre tid om man inte tränar för väldigt grenspecifika resultat.
Dk1ng är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)