Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-09-29, 07:13   #166
Uncle Joe
Registered User
 
Uncle Joes avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 1 262
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Inzoomad bild, man ser konturen iaf, jag har ett liknande område som du. Men min triceps fäster längre ned.
Detta är den sidan som påverkats av nervskadan, triceps är dock inte påverkad, men vid en direkt jämförelse så är baksidan av deltan mycket mer framträdande på höger sida. Det ser ut som att triceps fäster högre upp på denna sida än den högra, men det handlar helt enkelt om att deltan har atrofierat på vänstra sidan (denna). Skillnaden är i mina ögon rätt stor, men det är ingen som sett det utan att jag påtalat det. Jag tycker inte det ser förskräckligt ut, bara lite trist att vara osymmetrisk.

Tack för bildpost.
Jeklar, vilken massa! Du var 40+ va?

Ja jag ser att du har en liknande fördjupning vid nedre triceps om än mindre variant än min. Muskelbukens längd och fästen tycks avgöra hur stort gapet blir. Om triceps generellt ökar i volym kanske själva volymen kan göra så att muskeln "puttas" ner och gapet blir mindre iögonfallande.

Visualierar jag bort lite av ditt långa huvud så tror jag att gapet uppfattas som rätt stor, liknande min.

Trist att deltan har atrofierat lite hos dig. Det är väl gärna något man själv märker som ingen annan ser. Hur drog du på dig den skadan?
Uncle Joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-08, 19:08   #167
dream_theater_
I ♥ Eddie Vedder
 
dream_theater_s avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 186
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg
RSR är ju egentligen en klassisk toppning så de vikter man gör direkt efter kommer man inte att hålla några veckor senare oavsett träning.
ett steg bakåt, två steg framåt etc
Det har du en väldigt bra poäng. När jag tänker efter så är det nog så jag har tränat "hela" livet. Volym, volym, styrka, peak, gneta på och inte förstå varför man inte blir starkare, krasch, repeat.

Så efter en peak, är det back to basic som gäller? Volym? Vad gör man för att inte gå i väggen?
__________________
Vägen till sexpack och hockeyröv
Träningslära! Bra hemsida om träning, kost, prestation och skador.

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Samma här, jag skulle vilja se dig i "Vem vet mest?".
dream_theater_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-09, 09:44   #168
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av dream_theater_ Visa inlägg
Det har du en väldigt bra poäng. När jag tänker efter så är det nog så jag har tränat "hela" livet. Volym, volym, styrka, peak, gneta på och inte förstå varför man inte blir starkare, krasch, repeat.



Så efter en peak, är det back to basic som gäller? Volym? Vad gör man för att inte gå i väggen?
Volym, volym, volym, volym.

Repeat



Skickat från BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-09, 10:42   #169
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av dream_theater_ Visa inlägg
Det har du en väldigt bra poäng. När jag tänker efter så är det nog så jag har tränat "hela" livet. Volym, volym, styrka, peak, gneta på och inte förstå varför man inte blir starkare, krasch, repeat.

Så efter en peak, är det back to basic som gäller? Volym? Vad gör man för att inte gå i väggen?
generellt anser jag att om man vill blir stark på längre sikt så är så är det mer muskelmassa som behövs.
en toppning för ett regelrätt maxlyft kan kanske ske två-tre gånger om året och resten av tiden är till för att bygga muskler och ffa jobba på svagheter.

så litegrann som purewhey skriver.
Över tid så bör volymen skruvas upp sen behöver den självklart varieras och inte öka linjärt vilket tyvärr många tror är möjligt

svagheterna bör ju fokuseras på vilket många missar och istället tänker - jag ska bänka massvis, mer och mer över tid.
Men det kanske är skulderstabiliteten som suger, kanske är det svag bröstrygg eller för dåliga triceps etc.

RSR så är ju alla lyften 80% eller mer, och som mest gör man 66reps på en hel vecka, inte optimalt muskelbygge direkt imho

De som jag har sett som gjort bäst resultat med RSR är de som skrivit in ett lågt maxvärde från början kanske runt 90% av det faktiska maxet när programmet börjar (dvs inte PB)
Då har de dessutom orkat med en del lättare komplementövningar för ben och kunnat hålla hög fart genom alla lyft vilket inte är att förakta i en toppning.
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-10-11, 19:54   #170
dream_theater_
I ♥ Eddie Vedder
 
dream_theater_s avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 186
Tack båda för återkoppling, även om Pepz möjligtvis la lite mer energi på svaret. Det stör mig att jag har tränat i över tio år, och inte hittat den rätta vägen. Än. Fortsättningsvis ska jag se till att få volym och lägga ned vikthetsen.
__________________
Vägen till sexpack och hockeyröv
Träningslära! Bra hemsida om träning, kost, prestation och skador.

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Samma här, jag skulle vilja se dig i "Vem vet mest?".
dream_theater_ är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)