Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-05, 09:55   #16
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av Razmuz Visa inlägg
Han lever som han lär. Han förklarar detta i flertalet filmer, bla att han fått dåliga gener av sina föräldrar, svag och kort pappa, och ännu kortare och svagare mamma. Han har lärt sig själv hur han ska träna, äta etc, allt började hemma i pojkrummet med ett par hantlar. Ser man på hans fysik så inser man att han vet vad han pratar om. Man kan ju fundera på hur han hade sett ut med bra gener.



Han tränar inte för att bli ett hus utan för sitt egna program, ATHLEAN-X. Notera ordet lean, vilket han verkligen är, med en hel del muskelmassa.

Släng upp en bild på dig själv så vi får se hur man ska se ut.
Eller så har fått stor del av generna får någon tidigare i släkten och helt enkelt har bra gener..

Och nej det går inte att se, han kunde lika gärna var träningsnakroman och dopad men tränat helt mongo, det går inte att se på någons fysik på det sättet.

Langster sa det bra också.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 10:02   #17
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av Razmuz Visa inlägg
Han lever som han lär. Han förklarar detta i flertalet filmer, bla att han fått dåliga gener av sina föräldrar, svag och kort pappa, och ännu kortare och svagare mamma. Han har lärt sig själv hur han ska träna, äta etc, allt började hemma i pojkrummet med ett par hantlar. Ser man på hans fysik så inser man att han vet vad han pratar om. Man kan ju fundera på hur han hade sett ut med bra gener.



Han tränar inte för att bli ett hus utan för sitt egna program, ATHLEAN-X. Notera ordet lean, vilket han verkligen är, med en hel del muskelmassa.

Släng upp en bild på dig själv så vi får se hur man ska se ut.
Mina föräldrar är båda ca 10 cm kortare än jag och rätt svaga. Att de är svaga beror nog mest på att de aldrig har tränat något i sina liv. Jag påstår inte att jag har bra eller dåliga gener, de allra flesta har gener som tillåter kroppen att bygga muskler vid styrketräning, krävs inte att man är en mutant för det. Snarare tvärtom att man har något fel om man inte kan bygga muskler vid kontinuerlig styrketräning, och sådana individer är en minoritet av befolkningen.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 10:17   #18
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Han har lågt kroppsfett uppenbarligen men hur mycket muskelmassa har han? Längd och vikt?
179cm/78kg

__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 11:52   #19
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Fortfarande inte imponerad. Ren eller inte.

Han har inte den grova "looken" helt enkelt. Är han av mexikanskt ursprung kanske? De är ju ganska små i kroppen naturligt. Och är man det hjälper ju inte muskler så mycket. Det kan tvärtom t.om bli lite komiskt.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 12:06   #20
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Han väger längden -100 i princip tävlingshård, så det är i princip vad man kan uppnå som ren.

Att man inte imponeras av rena byggare är ju helt upp till en själv, men tänkte bara poängtera att det rent objektivt är väldigt få som lyckas uppnå dessa resultat, så rent statistiskt borde det vara lite småimponerande.

Sen om man tycker han har pissiga linjer och fästen är ju en annan sak.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 12:07   #21
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Fortfarande inte imponerad. Ren eller inte.

Han har inte den grova "looken" helt enkelt.
Det är ungefär så grov man blir utan droger. Om man gör allt rätt under ett årtionde eller längre. Det du säger är i princip att det krävs steroider för att imponera på dig. Egentligen borde det vara tvärtom. Att bli så grov som han med steroider är en barnlek. Att göra det utan är svårt.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 12:14   #22
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 782
Jag tror EagleEye möjligtvis hade varit imponerad av honom om han hade bulkat upp sig 15 pannor. Då hade han fortfarande haft lite antydan till magrutor men en mer bastant look. Nu har han så lågt BF att han ser helt utdragen ut i ansiktet, han ser nästan ut att ligga i tävlingsform året om man ser hans videor, ser fan inte ens hälsosamt ut.
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 12:17   #23
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Slartibartfast Visa inlägg
Han väger längden -100 i princip tävlingshård, så det är i princip vad man kan uppnå som ren.

Att man inte imponeras av rena byggare är ju helt upp till en själv, men tänkte bara poängtera att det rent objektivt är väldigt få som lyckas uppnå dessa resultat, så rent statistiskt borde det vara lite småimponerande.

Sen om man tycker han har pissiga linjer och fästen är ju en annan sak.
Och har skapligt bra förutsättningar, ska sägas. Det finns många som inte kan uppnå den mängden muskelmassa rena.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 12:17   #24
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är ungefär så grov man blir utan droger. Om man gör allt rätt under ett årtionde eller längre. Det du säger är i princip att det krävs steroider för att imponera på dig. Egentligen borde det vara tvärtom. Att bli så grov som han med steroider är en barnlek. Att göra det utan är svårt.
Finns inget som garanterar att han inte preparerar sig.
Men han är naturligt fettbefriad som många är och har tunn benstomme en snygg vardagsfysik. Men ser ut som sugrör med kläderna på och är oftast störst på beachen muskulärt och vice versa gäller ofta för dem som är störst med kläder.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 16:57   #25
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Bra fysik, men vad lyfter han i de tre essentiella? (Dvs. Oh-press, bänkpress och scottcurl)
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 17:04   #26
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Jag älskar hur den här tråden övergick från muskelaktivering av biceps till huruvida Jeff Cavalliere är naturligt grov eller inte
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-06, 07:21   #27
Helgehorse
Registered User
 
Helgehorses avatar
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 496
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Fortfarande inte imponerad. Ren eller inte.

Han har inte den grova "looken" helt enkelt. Är han av mexikanskt ursprung kanske? De är ju ganska små i kroppen naturligt. Och är man det hjälper ju inte muskler så mycket. Det kan tvärtom t.om bli lite komiskt.
Tror det hade varit annat om man såg honom i verkligheten också, Då uppfattar man deras grovhet mer.


Ronny Runesson var ju också riktigt grov, Och vann SM har jag för mig? Sägs vara en ren bodybuilder.

Går väll inte bevisa om varken han eller Ronny är ren egentligen.


Roddy Benjaminsson, Självklarhet att han tar olagliga substanser eller?
Helgehorse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-06, 07:45   #28
BroNumsi
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 2
Längdomvandlingar kan vara lite knepiga, men 5'6'' är inte 179 cm utan 167 cm.

Han är alltså ordentligt under medellång.
BroNumsi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-06, 07:49   #29
anadr0id
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 7
Citat:
Ursprungligen postat av BroNumsi Visa inlägg
Längdomvandlingar kan vara lite knepiga, men 5'6'' är inte 179 cm utan 167 cm.

Han är alltså ordentligt under medellång.
Jag antar att du inte såg videon. Han väger och mäter sig framför kameran.
anadr0id är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-06, 13:02   #30
Isseman
Registered User
 
Issemans avatar
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Östersund
Inlägg: 2 206
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Jag älskar hur den här tråden övergick från muskelaktivering av biceps till huruvida Jeff Cavalliere är naturligt grov eller inte
Hahahaha så jävla efterblivet!!

OnT: Håller med pez. Makes sense då muskeln går över flera leder och har olika funtioner.
__________________
Biomedicin 14-17, Ms of Sport Science 19. How many grams of protein should you eat!? -All of them
Mina pass, mina gains..
Instagram
Isseman är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)