Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-14, 20:01   #16
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 611
Citat:
Ursprungligen postat av KalleMedC Visa inlägg
Vilket är bättre?



Alternativ 1

Pass A: Bänkpress, Skivstångsrodd, Knäböj.

Pass B: Militärpress, Chins, Marklyft.



Alternativ 2

Pass A: Militärpress, Chins, Knäböj.

Pass B: Bänkpress, Skivstångsrodd, Marklyft.
Helt klart 1. Alternativ 2 kommer du i bästa fall undvika att gå bakåt med om du sköter kosten också.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-14, 20:17   #17
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av Tjenis Visa inlägg
Tycker ziggen har en sund inställning.
Nynörjare, träna på.
Skit i kalorier,proteiner hit o dit.
Resten kommer med tiden.
Finns hur många personer som fått dåliga resultat pga att de legat på alldeles för lågt energiintag. Jag säger inte att han behöver bli nitisk, bara ha koll på att han får i sig tillräckligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Köttis Visa inlägg
Helt klart 1. Alternativ 2 kommer du i bästa fall undvika att gå bakåt med om du sköter kosten också.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Förklara.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-14, 20:33   #18
PontusAndersson
Registered User
 
PontusAnderssons avatar
 
Reg.datum: Mar 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 74
Först KalleMedC, tummen upp för roligt användarnamn

Också, stor tummen upp för att du gjort ett riktigt strålande jobb med research, jag tycker du fått med det mesta och verkar ha rimliga förväntningar på din träning.

Tummen ner för att du inte kommit igång. Visst, det är viktigt att läsa på om vad man gör, men du har utan tvekan läst på tillräckligt för att börja köra. KÖR! Mycket viktigare att komma igång än att välja rätt program. Att träna är en livsstil, du kommer ha tusen tillfällen att lägga om eller ändra upplägget längs vägen.

Vill också anmärka på bilden du lade in. Killen ser riktigt köttig ut... De flesta som ser så köttiga ut på bild (även så i det här fallet skulle jag tro) gör det för att de är korta och därmed ser kompakta och muskliga ut när de lagt på sig muskler. Jag är också lång, nackdelen med det är tyvärr att man inte ser lika köttig ut på samma muskelmassa... Men köttbullarna vill inte stå bredvid oss på bild ändå av uppenbara skäl jag kan lova att du kommer vara nöjd med din fysik om du tränar på ett någorlunda effektivt sätt i 5 år.
PontusAndersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-14, 20:55   #19
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 611
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg


Förklara.
Var bara ett drygt sätt att säga att han fokuserar på fel saker. Träna istället för att snöa in på detaljer.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-14, 21:51   #20
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Citat:
Ursprungligen postat av Tjenis Visa inlägg
Tycker ziggen har en sund inställning.
Nynörjare, träna på.
Skit i kalorier,proteiner hit o dit.
Resten kommer med tiden.

Håller med oxå. Viktigaste är att ta sig till gymmet regelbundet under lång tid.

Bara det är nog svårt. Undvik skador. Känner otaliga som köpt gymkort, men slutar träna.

Tycker du över analyserar träningen, när du borde utföra dem i stället.

Senast redigerad av Starke75an den 2019-09-14 klockan 21:59.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-14, 23:20   #21
Nikenik
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Bohuslän
Inlägg: 74
Spontant känns det absolut viktigaste att ta sig iväg till gymmet och träna.

Sedan måste jag säga att jag tycker skivstångsträning framför en spegel på gym är rätt tråkigt. Att springa med sten, gå med farmers, välta däck, svinga kettlebells hemma i skogen är "min grej".
Något jag gör lika mycket för hälsans skull som att jag tycker det är roligt, har t.o.m fått min tjej att också träna strongman så nu gör vi det ihop ibland och sporrar varandra. Har svårt att tro vi skulle haft lika roligt på gymmet där vi fått trängas med andra människor som tar selfies framför spegeln och skränig musik/oväsen.

Min poäng är, hitta något som är roligt.
Thai-boxning 4 gånger + 1 gympass i veckan kan ge en grym kropp! Likaså rugby+marklyft i garaget eller varför inte enduro motocross och en chinsstång?
Om du har roligt kommer du vilja lägga mer tid på det.

Skaffa ett enmånadskort på gymmet som är närmast, gå dit och prova hur det känns.
Nikenik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-15, 11:19   #22
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av Nikenik Visa inlägg
Min poäng är, hitta något som är roligt.
Thai-boxning 4 gånger + 1 gympass i veckan kan ge en grym kropp! Likaså rugby+marklyft i garaget eller varför inte enduro motocross och en chinsstång?
Om du har roligt kommer du vilja lägga mer tid på det..
Stillsamma skogspromenader och grippers kan resultera i en otroligt mycket bättre kropp än man får av att titta på gym och surfa på datan.

Just do it
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-15, 13:35   #23
Nikenik
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Bohuslän
Inlägg: 74
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffgluff Visa inlägg
Stillsamma skogspromenader och grippers kan resultera i en otroligt mycket bättre kropp än man får av att titta på gym och surfa på datan.

Just do it
Eller... Kajak+situps , hugga ved+yoga, trädgårdsarbete+armhävningar, laserdome+plankan, jaga+stockpress, tennis+burpees, flameco+squats.
Finns otroligt många sätt att hantera 40-årskrisen bättre än sitta med mobilen i soffan.
Nikenik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-15, 15:50   #24
KalleMedC
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2019
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av Nikenik Visa inlägg
Finns otroligt många sätt att hantera 40-årskrisen bättre än sitta med mobilen i soffan.
Kasta inte sten i glashus. Vi alla har börjat någonstans och frågat efter hjälp. Eller har du glömt? Låt mig då påminna dig.
KalleMedC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-15, 16:28   #25
Nikenik
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Ort: Bohuslän
Inlägg: 74
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av KalleMedC Visa inlägg
Kasta inte sten i glashus. Vi alla har börjat någonstans och frågat efter hjälp. Eller har du glömt? Låt mig då påminna dig.
Jag pratade mer allmänt om att hitta något roligt. Ber om ursäkt om du tog det på fel sätt. Lycka till med träningen!
Nikenik är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)