Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-17, 13:17   #106
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
Uppdatering:

2012-09-17: Bröst, utsida axlar (5x8 22 kg sprids ut under passets gång).

Uppvärmning: Lek/gymnastik, rotator-cuff & baksida axlar.

incline chest press (maskin, viktplattor hängs på):

1x7 140kg
1x6 150kg
1x4 160kg (aldrig kört 160 tidigare)

Rak hantelpress:

54kg, 2x10

benchpress (gymleco) - lutar kroppen något för att fokusera decline:

120 kg, 3x6

+ "chockmoment"

explosiva/snabba maxreps hantelpress, 42kg 1x26 (1 mer än vanligt
bänkpress bodypress, 87kg 1x14 (helt slut

Kommentar: Riktigt kul pass, fokus tunga lyft i lägre repsantal + 2 set chock/variation... och leken då, alltid kul! Känns riktigt skönt att ha känt på +150kg i incline-pressen.

Video: Finns några klipp, lägger upp så fort jag får lite mer tid.

Övn: 4(5) Set: 10 Reps: 96
__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 15:14   #107
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Sjukt bröstpass! 10or med 54kgs hantlar är ju inte fel och sen 26rep med 42kgs! Grymt =)

Ja gief video! =)
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 15:32   #108
Squamata
Ceviche
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 1 471
Dina pass ser ut att hålla riktigt hög klass! Stark är du dessutom, fi fan! ^^
__________________
Im back.. Basse_00 på Instagram.

Journal> http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=215431
Squamata är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 16:44   #109
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
Pat! Tack, kändes riktigt bra idag... Såg fram emot detta pass hela dagen igår, o kände i bilen på väg till gymmet att jag var på bra humör o laddad, då brukar det funka bra

Får lägga upp video så småningom. Har inte allt från passet, men mina nya pb:n fick jag med...det var viktigast Tränar ensam så inte helt enkelt att filma alltid. Senare i veckan ska jag ge mig på lite tunga lyft igen (push press b.l.a.) Förhoppningsvis är en vän med som kan hjälpa mig att filma lite också

Squamata: Tack! Ja kändes bra idag... o jag hoppas o tror bröst fick sig en ordentlig omgång. Hoppas flowet håller i nu!
__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 17:59   #110
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
Looking FORWARD till dom filmerna !!

Ruggiga vikter du "bollar med" trots relativt låg fett% & getingmidja !

Du är #GRYM str !!
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-17, 20:57   #111
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Looking FORWARD till dom filmerna !!

Ruggiga vikter du "bollar med" trots relativt låg fett% & getingmidja !

Du är #GRYM str !!
Tackar Nano!! Kul att få pepp från en riktig skrotlyftare av rang Haha bollar o bollar, men ja det känns fint nu!

Ja, tänkte slänga upp en lite mer komplett press-video bröst/axlar senare i v. Hoppas på att få in nån slipad push-press där också
__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)

Senast redigerad av str den 2012-09-17 klockan 20:58.
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 09:14   #112
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
En uppmuntran till att träna RENT

Kanske borde skrivit något i min presentation här när jag startade journalen (de som läste min blogg förr vet tydligt vad jag tycker). Men för mig och vad jag uppfattat det som - är den generella kulturen här på kolo att träna hårt och rent. För mig är det en SJÄLVKLARHET...har alltid varit och kommer alltid att vara.

Så. - kort och koncist

Skriver inte detta för att någon "hoppat på mig" här, för det har aldrig någon gjort. Däremot fick jag höra från en vän att någon postat mina bilder i annat forum där någon dyker upp o menar att det är omöjligt att nå resultaten rent. Synd att någon tar sig friheten att dra sådana snabba slutsatser, utan att veta något om personen.

Jag är trots allt 30, inte speciellt stor (väger runt 84-87 i toppform på 185cm) - o har tränat i 15 år...så där har jag inte mycket att skryta med. Däremot kan jag med gott samvete säga att jag är STRONG, FIT & HEALTHY !!

Kör hårt alla, förutom att sköta om träningen vill jag säga att det är otroligt kul och motiverande att fått höra från några att jag lyckats vara en källa till inspiration
__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 09:41   #113
tearz
Registered User
 
tearzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 223
Citat:
Ursprungligen postat av str Visa inlägg
En uppmuntran till att träna RENT

Kanske borde skrivit något i min presentation här när jag startade journalen (de som läste min blogg förr vet tydligt vad jag tycker). Men för mig och vad jag uppfattat det som - är den generella kulturen här på kolo att träna hårt och rent. För mig är det en SJÄLVKLARHET...har alltid varit och kommer alltid att vara.

Så. - kort och koncist

Skriver inte detta för att någon "hoppat på mig" här, för det har aldrig någon gjort. Däremot fick jag höra från en vän att någon postat mina bilder i annat forum där någon dyker upp o menar att det är omöjligt att nå resultaten rent. Synd att någon tar sig friheten att dra sådana snabba slutsatser, utan att veta något om personen.

Jag är trots allt 30, inte speciellt stor (väger runt 84-87 i toppform på 185cm) - o har tränat i 15 år...så där har jag inte mycket att skryta med. Däremot kan jag med gott samvete säga att jag är STRONG, FIT & HEALTHY !!

Kör hårt alla, förutom att sköta om träningen vill jag säga att det är otroligt kul och motiverande att fått höra från några att jag lyckats vara en källa till inspiration

Helt rätt och dina 85 pannor är ju trots allt "kvalité" rakt igenom.
Imponerande helt klart.
Lite målbild : tills man är 30 själv helt klart !
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=203518

<<< Lé Journalé
tearz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 09:52   #114
rolf
#VilaLagom
 
rolfs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Ort: Halmstad
Inlägg: 12 742
Som jag konstaterat innan så är du verkligen en inspirationskälla, och jag hoppas på att komma i närheten av din fysik när jag också är 30! Du är ett bra exempel på att hårt arbete och "consistency" lönar sig, och hur långt man kan komma ren!
__________________
[B][URL="http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=83197"]Rolf goes #suomitraining
rolf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 14:42   #115
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
Citat:
Ursprungligen postat av tearz Visa inlägg

Helt rätt och dina 85 pannor är ju trots allt "kvalité" rakt igenom.
Imponerande helt klart.
Lite målbild : tills man är 30 själv helt klart !
Tack Tearz! Ja, en vältränad o snygg fysik är något man kan uppnå oavsett vikt. Vet inte hur gammal du är, men din form är ju redan extremt bra!

Citat:
Ursprungligen postat av rolf Visa inlägg
Som jag konstaterat innan så är du verkligen en inspirationskälla, och jag hoppas på att komma i närheten av din fysik när jag också är 30! Du är ett bra exempel på att hårt arbete och "consistency" lönar sig, och hur långt man kan komma ren!
Kul att höra från en ung super-talang! Japp tålamod och hängivenhet...sakta men säkert framåt summan av allt slit BLIR bra! Och som sagt, man blir aldrig färdig... man kan bara bli bättre o bättre
__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-18, 14:54   #116
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
Uppdatering

I övrigt får jag anse att gårdagens bröstpass var klart godkänt. Redan på kvällen innan läggdags kändes det som om någon hållit fast mig med armarna bakom ryggen medan en annan pucklat på brösten med baseboll-trä. Dessutom fick jag kramp i bröst när jag skulle klia mig på baksida axel

2012-09-18: Rygg

Rygg/mark-combo: 120 kg, 3x5
Kabelrodd: 120kg, 3x6
Pullover i kabel, 80kg, 2x8
Latsdrag (gymleco maskin): 110kg, 2x6
Sittande rodd-maskin (viktplattor hängs på): 100 kg per arm (en i taget), 2x6
+ mage o lek/gymnastik

Övn: 5 Set: 12 Reps: 73
__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)

Senast redigerad av str den 2012-09-18 klockan 14:55.
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 08:57   #117
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Citat:
Ursprungligen postat av str Visa inlägg
En uppmuntran till att träna RENT

Kanske borde skrivit något i min presentation här när jag startade journalen (de som läste min blogg förr vet tydligt vad jag tycker). Men för mig och vad jag uppfattat det som - är den generella kulturen här på kolo att träna hårt och rent. För mig är det en SJÄLVKLARHET...har alltid varit och kommer alltid att vara.

Så. - kort och koncist

Skriver inte detta för att någon "hoppat på mig" här, för det har aldrig någon gjort. Däremot fick jag höra från en vän att någon postat mina bilder i annat forum där någon dyker upp o menar att det är omöjligt att nå resultaten rent. Synd att någon tar sig friheten att dra sådana snabba slutsatser, utan att veta något om personen.

Jag är trots allt 30, inte speciellt stor (väger runt 84-87 i toppform på 185cm) - o har tränat i 15 år...så där har jag inte mycket att skryta med. Däremot kan jag med gott samvete säga att jag är STRONG, FIT & HEALTHY !!

Kör hårt alla, förutom att sköta om träningen vill jag säga att det är otroligt kul och motiverande att fått höra från några att jag lyckats vara en källa till inspiration
+1 ! Det är bra när folk som du som ändå ses som extremt vältränad berättar att de tränat rena hela livet! Då ser ungdomar och även vuxna att man faktiskt kan bli stor och muskelös utan att behöva ta några olagliga preparat. Har själv aldrig tagit något men det är väl ingen brainer då jag kanske "tävlings" deffad ligger på 70kg muskler.. typ 13kg från mitt max.
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 09:00   #118
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Citat:
Ursprungligen postat av str Visa inlägg
Uppdatering

I övrigt får jag anse att gårdagens bröstpass var klart godkänt. Redan på kvällen innan läggdags kändes det som om någon hållit fast mig med armarna bakom ryggen medan en annan pucklat på brösten med baseboll-trä. Dessutom fick jag kramp i bröst när jag skulle klia mig på baksida axel

2012-09-18: Rygg

Rygg/mark-combo: 120 kg, 3x5
Kabelrodd: 120kg, 3x6
Pullover i kabel, 80kg, 2x8
Latsdrag (gymleco maskin): 110kg, 2x6
Sittande rodd-maskin (viktplattor hängs på): 100 kg per arm (en i taget), 2x6
+ mage o lek/gymnastik

Övn: 5 Set: 12 Reps: 73

När man är så manglad så har man nog lyckats med sitt pass! hehe! Bra jobbat med ryggpasset med!
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 09:03   #119
toalettmysaren
Registered User
 
toalettmysarens avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 1 660
tycker du har den mest optade kroppen på hela kolo(nu har jag inte kollat in alla direkt men man har ju en sinnesbild över vad man själv vill vara), helt galet vacker muskulatur(no homo) men utan att för den delen barka i vikt, du väger lika mycket som mig och är lika lång som mig men vi är ju på varsitt spektrum av hur vi ser ut , att du sedan är mongostark är tusen + i kanten.

Jag tränar främst för att bli stark utan att för den delen gå upp i vikt, resonerar att lämplig massa/volym kommer med på köpet, till skillnad från de flesta individer så föredrar jag styrka+fit över att ha volym+fit om jag är tvungen välja.

knega på!

Senast redigerad av toalettmysaren den 2012-09-19 klockan 09:06.
toalettmysaren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-19, 13:59   #120
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
Pat...

Finns många ungdomar som kanske ger upp (tyvärr) när någon menar att det i princip skulle vara omöjligt att bygga runt 5 kg muskler på 10-15 år på naturlig väg (i mitt fall).
I mitt fall ska det alltså inte vara möjligt på naturlig väg ligga på ca 84 kg toppform på 185 cm (strax under längden - 100) efter snart 15 års träning (som dessutom började tidigt). Komiskt nog när det trots allt samtidigt menas att det går, så menar någon "ah men nu är det faktiskt så att ingen av mina polare lyckats och dessutom vet jag vem str är, vi "körde" ihop samtidigt). Haha! Ok... Om någon vet vem jag är, bekant vän eller någon som följt min träning 5, 10 eller fler år tillbaka... så vet de också hur min träning alltid har sett ut... jämna och små ökningar fördelat på över 10 år (i genomsnitt ca 300-350 gram muskelmassa per år) och att det skulle vara dopat blir ju nästan komiskt!!!


Citat:
Ursprungligen postat av toalettmysaren Visa inlägg
tycker du har den mest optade kroppen på hela kolo(nu har jag inte kollat in alla direkt men man har ju en sinnesbild över vad man själv vill vara), helt galet vacker muskulatur(no homo) men utan att för den delen barka i vikt, du väger lika mycket som mig och är lika lång som mig men vi är ju på varsitt spektrum av hur vi ser ut , att du sedan är mongostark är tusen + i kanten.

Jag tränar främst för att bli stark utan att för den delen gå upp i vikt, resonerar att lämplig massa/volym kommer med på köpet, till skillnad från de flesta individer så föredrar jag styrka+fit över att ha volym+fit om jag är tvungen välja.

knega på!
Tack o riktigt kul att höra!! Ja håller med, jag trivs väldigt bra runt 85 kg själv och ser ingen anledningen för mig att va större än så, framförallt då jag vill vara stark, fit o mångsidig i min träning. Skulle jag väga mer än så här tappar jag mycket av smidigheten. Allt får ta sin tid, summan av alla år och alla pass bidrar alltid till något!

Kört hårt!

I övrigt: Fick teknik-coaching idag på gymmet (förutom rolf o nanos tips) i push-press och lyckades avancera 2,5 kg till 107,5 kg i en singel! Nano... nu jagar jag dig
__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)
str är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)