Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-09-04, 19:50   #31
Jeml
Registered User
 
Jemls avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 16 423
hur har du lagt upp kosten? makros osv?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Hoppas någon LCHF'are fick hjärtattack.
5/3/1 + marathon!
Jeml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-04, 20:51   #32
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Fantastisk form! Skall bli intressant det här )
Tack! Välkommen du också

Citat:
Ursprungligen postat av RykteT Visa inlägg
Får jag fråga vad du använder dig av för magövningar (om du nu kör några sådana )?
Kör mycket tunga crunch-övningar/rörelser, vissa maskiner fungerar bra. Men strävar efter att krumma ihop kroppen i dessa rörelser, dvs inte fälla ihop sig rakt likt en fällkniv där höftböjarmuskeln kopplas in för mycket. Finns bra kroppsövningar för magen helt utan vikter, t ex hängande benlyft i chinsställning/dipsställning och även på rak bänk, där kan du köra kombo crunch/benlyft samtidigt. Får försöka få med nåt magpass på film. Enklare att visa än förklara

Citat:
Ursprungligen postat av Pinoy Visa inlägg
Life suddenly has a meaning. Haha nej skämt å sido, fan vad gött med journal.
Pinoy.. Haha, tack..o välkommen

Citat:
Ursprungligen postat av Jeml Visa inlägg
hur har du lagt upp kosten? makros osv?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Ligger idag stabilt, inga stora svängningar vare sig upp eller ned. Slow and steady gains har varit min melodi i grunden. Käkar största delen protein, 2-3g per kroppskilo, och mycket fleromättade fetter...mindre mättat fett. Sparsam med kolhydrater, den mängd jag äter är koncentrerad till direkt efter träningspass och några h efteråt. Men det där är mer en personlig anledning vad jag trivs bäst med.
Låg några hundra kcal över mitt behov mina tidiga år när jag la all fokus på byggning, dock aldrig trivts bra som bulkig eller väldigt fyllig.
__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)

Senast redigerad av str den 2012-09-04 klockan 21:01.
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-04, 21:22   #33
krubkungen
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Sthlm
Inlägg: 1 609
Grymt med journal, och din fysik är bara bäst!

Ett par frågor: Hur har vägen till formen du har nu sett ut? Har du bulkat/deffat i perioder eller har du mer kört "leangain" från ett bra utgångsläge(låg bf%)?

Hur ser din träning splitt av musklerna ut på en vecka? tex: måndag: Bröst/triceps tisdag: Rygg/biceps osv.

Vet att du har skrivit i PM att du har satsat mycket på tunga basövningar/flerledsövningar med inte så många isolationsövningar och träning av varje muskelgrupp hårt en gång i veckan. Så träningsfrekvensen har varit låg så man hinner återhämta sig men volymen/intensiteten på passen har varit relativt hög?

Mvh.
krubkungen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-04, 21:46   #34
joasimo
Hockeybög deluxe
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 2 666
Kul att du börjat skriva här, intressant att följa dig på facebook också Visst kör du 4 max 5 pass i veckan med rätt många viloveckor fortfarande?
joasimo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-04, 22:57   #35
Fredrik_S
Registered User
 
Fredrik_Ss avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 6 723
Citat:
Ursprungligen postat av str Visa inlägg
Ps, på tiden att jag kommer tillbaka till Stockholm snart så kan vi leka lite... kan jag få slagga i ditt badrum med motorcykeln?
Ärru galen eller, när du kommer får besök får du hela dubbelsängen i sovrummet!

Så självklart får du slagga här när du kommer hit!
__________________
Instagram fredriksoderberg
Fredrik_S är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-05, 10:31   #36
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
Citat:
Ursprungligen postat av krubkungen Visa inlägg
Grymt med journal, och din fysik är bara bäst!

Ett par frågor: Hur har vägen till formen du har nu sett ut? Har du bulkat/deffat i perioder eller har du mer kört "leangain" från ett bra utgångsläge(låg bf%)?

Hur ser din träning splitt av musklerna ut på en vecka? tex: måndag: Bröst/triceps tisdag: Rygg/biceps osv.

Vet att du har skrivit i PM att du har satsat mycket på tunga basövningar/flerledsövningar med inte så många isolationsövningar och träning av varje muskelgrupp hårt en gång i veckan. Så träningsfrekvensen har varit låg så man hinner återhämta sig men volymen/intensiteten på passen har varit relativt hög?

Mvh.
Tack krub! Kul att du följer Ja, jag minns att vi hade en konversation på mailen.

Mellan 18/19 och 25 år ca låg jag ett överskott under större delen av åren. Hade mina perioder där jag var i bra form men inte som idag, då jag ligger på en relativt jämn vikt/bf året runt. Men förr laddade jag på ordentligt och låg på en betydligt högre bf än idag. Fick upp en bra styrka. Vid 25/26 allt mer jämn form/bf och "slow and steady gains", och så har dett sett ut fram till idag.

Ja precis, kör varje muskelgrupp en gång per vecka. Splittarna ser lite olika ut idag då jag improviserar/varierar en del...allt för att lura kroppen

Men mitt basschema förr var:

mån: bröst/mage
tis: rygg/bic
ons: vila
tors: ben/tric
fre: axlar/traps
lör: underarmar/mage/vader
sön: vila

Ja, jag kör ju så pass tungt att jag inte ska klara mer...Alla set/reps ska vara maxade...då menar jag inte så många reps som möjligt, utan maxade i vikt till det set/reps-antal man kör. Och poängen är ju att jag inte ska kunna gå o köra samma pass en gång till senare i veckan, utan jag vill vara MAXIMALT återhämtad till nästa gång. Alltid strävat efter överbelastning, inte utmattning. Givetvis kommer perioder av variation, men i grunden tung träning.

Citat:
Ursprungligen postat av joasimo Visa inlägg
Kul att du börjat skriva här, intressant att följa dig på facebook också Visst kör du 4 max 5 pass i veckan med rätt många viloveckor fortfarande?
Nice joasimo Japp kolla Facebook eller här så är du fullgarderad för uppdateringar.

Ja det stämmer, 4/5 pass i veckan och vilar 1 vecka per 2 mån ca. Betyder dock inte att jag ligger o mosar i mig godis o ser på film konstant, håller i gång kroppen, men inte styrketräning.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik_S Visa inlägg
Ärru galen eller, när du kommer får besök får du hela dubbelsängen i sovrummet!

Så självklart får du slagga här när du kommer hit!
Riktigt nice Fredrik! Tack. Då kan vi spela in hand-stand-videos i köket.
__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-05, 11:15   #37
Teddy9
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 102
Bara att falla in i kören av lovord. Otroligt snygg fysik str!

Skulle vara intressant att veta hur du såg ut under perioden av överskott mellan åren 18/19-25.
Teddy9 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-05, 13:38   #38
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Kul med journal, tycker att du och Langster har bäst fysik av det som postats av medlemmar på Kolo. Precis lagom mycket massa, ser ut som genomtränad och kvalitativ muskelmassa (vad fan nu det betyder) någon som tränat hårt i många år helt enkelt :-)
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-05, 14:25   #39
StampChamp
Registered User
 
StampChamps avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 855
Galet bra fysik, perfection for god sake!

Hur ser dina pass ut för det mesta? Tungt har jag förstått, visst fokuserar du på lite färre övningar och fler set på varje övning? Hur många set ungefär? Mycket positiv fail? Vilket repsintervall är mest representerat i din träning? 5-8 reps? Switchar du upp ibland och köra lite högre reps på vissa övningar eller i perioder?

Sorry för alla frågor men man blir nyfiken när man ser så bra fysiker.
StampChamp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-05, 15:25   #40
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy9 Visa inlägg
Bara att falla in i kören av lovord. Otroligt snygg fysik str!

Skulle vara intressant att veta hur du såg ut under perioden av överskott mellan åren 18/19-25.
Tack! Ska se om jag får fram några gamla bilder framöver.

Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Kul med journal, tycker att du och Langster har bäst fysik av det som postats av medlemmar på Kolo. Precis lagom mycket massa, ser ut som genomtränad och kvalitativ muskelmassa (vad fan nu det betyder) någon som tränat hårt i många år helt enkelt :-)
Stort tack Gober för omdömet! Ja så mycket massa har det inte blivit för mig genom åren, men jag trivs bra på denna vikt och gör det bästa jag kan för att uppnå en väl genomtränad och kvalitativ fysik.

Citat:
Ursprungligen postat av StampChamp Visa inlägg
Galet bra fysik, perfection for god sake!

Hur ser dina pass ut för det mesta? Tungt har jag förstått, visst fokuserar du på lite färre övningar och fler set på varje övning? Hur många set ungefär? Mycket positiv fail? Vilket repsintervall är mest representerat i din träning? 5-8 reps? Switchar du upp ibland och köra lite högre reps på vissa övningar eller i perioder?

Sorry för alla frågor men man blir nyfiken när man ser så bra fysiker.
Tack StampChamp! Kul att höra. Jag återkommer senare med bättre svar, ska precis iväg.
__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-05, 15:27   #41
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
Bara en snabb uppdatering: Var tvungen att ta revansch på gårdagens armbild, idag med bättre ljus och lite mer inzoomat:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg armar_ny.jpg (275.4 KB, 856 visningar)
__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-05, 15:39   #42
drakfelt
Guest
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 951
Löjligt bra!
drakfelt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-05, 18:59   #43
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Snyggt! Är detta en form du försöker hålla året runt?
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-05, 21:26   #44
Machop
Registered User
 
Machops avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 339
fyfan vad snygg fysik! (no hetero)
__________________
Soon to evolve into Machoke!
Machop är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-05, 21:34   #45
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
Citat:
Ursprungligen postat av drakfelt Visa inlägg
Löjligt bra!
Tack drakfelt

Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Snyggt! Är detta en form du försöker hålla året runt?
Tack! Jag ligger nära så här året runt ja. Jag kämpar på ständigt med min hälsa/fysik och förbättringar, det går alltid slipa på något oavsett om det har med utförande eller form att göra. Man kan alltid bli bättre på något! Som Gober sa, även om massan inte är särskilt stor utan "lagom", så går det alltid att få en fysik att bli mer och mer genomarbetad och kvalitativ.
__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)
str är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)