Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-09-26, 21:47   #166
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
Citat:
Ursprungligen postat av rolf Visa inlägg
Kul att du skriver ihop ett sånt inlägg, intressant läsning! Det ger lite mer djup till hela journalen när man inte bara rapporterar siffror.
Tack roffe! Trevlig respons, ja kan ju inte bara vara siffror!

Citat:
Ursprungligen postat av jsavefors Visa inlägg
Riktigt imponerande fysik. Kommer att följas!
Tack! Kul att höra jsavefors, trevligt att ha dig som läsare.

Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
Mycket Bra & innehållsrikt inlägg 5/5 getingmidjor på den!!

Liten off.topic fråga: varför är vi inte vänner på F.B ?

Keep Up din välsvarvade sunset beach surf-stekare !!
Tackar björnen!! Ja det var en bra fråga, det fixar vi...! Måste ju planera en framtida slakt ihop.. =)


Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
+1 Kan bara hålla med!

Ja det finns ju 101 lönnfeta personer på varje gym men kanske 1-2 riktigt deffade (beror ju på gym till gym men overall känns det så här). Inte för att jag vågar lova nått då jag är en extrem matälskare (plus godis/fika)... men skall verkligen försöka hålla en lägre bf året runt efter denna deff är över. Blir en mycket långsam och försiktig bulk (är iaf planen nu)... kanske blir tjock istället.. men det märker vi haha
Tackar pat! Ja det är sant, man själv har ju haft sina perioder där man varit lite mer mullig, lite starkare i de tunga basövningarna visserligen - men trivs bra allround som sagt lite lättare med den träning jag utför... och ja, form-mässigt är det ju inte direkt till min fördel att ligga på hög bf Man vänjer sig och tycker jag gjort många framsteg trots att man väger lite mindre.. huvudsaken är att man trivs! Hoppas det ska gå bra för dig o att du hittar en bra balans!

Citat:
Ursprungligen postat av Blanca Visa inlägg
Fantastiskt bra svar! Höjde journalen och förståelsen för din träning ett par snäpp!

Kul att du är inne i min och lämnar lite avtryck!
Tackar Blanca! Tyckte din fråga var bra och klart värd att ge ett utvecklat svar. Fått en del frågor som rör sig mycket om hur träningen har sett ut, så kanske slipper skriva dubbelt nu också =)

Citat:
Ursprungligen postat av tearz Visa inlägg
Str = skönast ,)
Fortsätt hålla bra form du det är smartast ,)
Baby steps man får behålla framåt .)
Tackar tearz.. japp, millions of babysteps... men summan som räknas =) Fortsätt du också, imponerad av din disciplin på kosten!
__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 22:02   #167
Botrik
Registered User
 
Botriks avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 487
Har du några generella tips om man vill komma igång lite lätt med calisthenics? Human flag är det första jag vill behärska!
Botrik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 22:29   #168
Niwah
Powerhouse
 
Niwahs avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 7 030
Jag ställde samma fråga
Citat:
Ursprungligen postat av str Visa inlägg


Niwah, börja kör lite vanliga headstands, mot vägg till en början. Hitta balansen. Kör sedan fritt, börja som en skorpion om det känns enklare. Börja nöt head stand push ups. Balansen/core och axelstyrka blir till stor grund för denna typ av styrka/balans. Om du inte vill avsätta ett pass till det kan du ju exempelvis under en period byta ut axelpressar mot head stand push ups. Men sånt här kan du ju köra hemma också... träna på plankan också, alltså ligga horisontellt i luften och bara hålla upp dig med händerna. Detta får du börja träna på en bänk, o fäll upp dig från krummad till rak likt en fällkniv (lägg dig med magen över bänken o fötter o huvud ned mot marken på varsin sida)...extrem statisk träning bål/axlar/biceps/triceps osv... räkna med att underarmarna kommer få jobba en hel del också, under alla moment i denna träning
Niwah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 22:36   #169
Botrik
Registered User
 
Botriks avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 487
Citat:
Ursprungligen postat av Niwah Visa inlägg
Jag ställde samma fråga
Sedär, tack!
Botrik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 22:40   #170
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
Citat:
Ursprungligen postat av Botrik Visa inlägg
Har du några generella tips om man vill komma igång lite lätt med calisthenics? Human flag är det första jag vill behärska!
Ja visst, men du kan inte BÖRJA med human flag Se till att träna upp riktigt bra axelstyrka, gärna handstand pushups, o lär dig lås ut axelpartiet ordentligt. Mage/core... framförallt sidan/obliqerna.

Men som sagt, träna mycket kroppskontroll först..kombinerat med axel- och magstyrka/core. Se även Niwahs svar ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av Niwah Visa inlägg
Jag ställde samma fråga
Ahhh tack Dock ser jag att det står headstand i början där! LOL, ska naturligtvis vara handstand... du ska inte stå på huvudet
__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)

Senast redigerad av str den 2012-09-26 klockan 22:42.
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-26, 22:54   #171
Grunty
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 136
MIIINI biceps!!!
Grunty är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-27, 07:12   #172
tearz
Registered User
 
tearzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 1 223
u knöw it mannen
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=203518

<<< Lé Journalé
tearz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-27, 14:42   #173
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
Mycket jobb i veckan, mindre tid för uppdateringar tyvärr ... men träningen har utförts!

2 nya pb!

max-rep-test 54,5 kg hantelpress:



Push-press 110 kg:

__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-27, 21:28   #174
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Galet fina pbs där! Avis på pushpressarna! Är insane.. svag där! Bra jobbat =)
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-27, 22:30   #175
Nano-Sekund
Registered User
 
Nano-Sekunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Piteå
Inlägg: 5 136
MEN helvete !! Nu måste jag fan #kugga #upp min Push press, du är FARLIGT NÄRA & nosar nu !! Hantlarna är ju bara lekande lätt BOLLANDE !!

5/5 talk-plattor för geting midjan i kombo med pelarborr SL-bältet! Även Stort+ på din din gröna "militärunderställ-liknande" träningströja!!

Kepp UP Ditt Symmetrifreak !!
__________________
Träningsjournal
Blogg-4klövern
Youtube kanal
Facebook
Instagram - @olaenberg / @4klovern
Nano-Sekund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-27, 22:54   #176
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Såg att du inte går så djupt i hantelpressarna, är det någon särskild anledning? Nu ser det ju inte direkt ut som att det INTE funkar för dig, bara nyfiken : )
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 10:57   #177
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Galet fina pbs där! Avis på pushpressarna! Är insane.. svag där! Bra jobbat =)
Tackar pat! Börjar få in tekniken nu... dagen efter man kört ett push-press-pass är man helt slut i axlarna Verkar som din starka sida är ryggen, lyft och drag! I mitt fall är jag starkare i pressar.

Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund Visa inlägg
MEN helvete !! Nu måste jag fan #kugga #upp min Push press, du är FARLIGT NÄRA & nosar nu !! Hantlarna är ju bara lekande lätt BOLLANDE !!

5/5 talk-plattor för geting midjan i kombo med pelarborr SL-bältet! Även Stort+ på din din gröna "militärunderställ-liknande" träningströja!!

Kepp UP Ditt Symmetrifreak !!
Hahahah! Tack nano! Dags o kugga upp nu, bra att jag pressar dig lite..ses på idrottsplatsen till våren Hahah, kombon av militärunderställ och pelarborrs-sl-bälte är grym. Dock inte helt i klass med din full tilt poker munkis...

Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Såg att du inte går så djupt i hantelpressarna, är det någon särskild anledning? Nu ser det ju inte direkt ut som att det INTE funkar för dig, bara nyfiken : )
Det beror först o främst på att påfrestningen i axlarna (muskler, senor, led) blir enorm i bottenläget, vid så pass tunga vikter. Så det är mest av förebyggande syfte mot skador. Dessutom är det väldigt svårt att "komma ur" pressen om jag kör väldigt djupt, får man inte upp vikten i en väldigt djup hantelpress så sliter det något enormt. Och det är svårt att få in vikten till kroppen utan risken är att man tappar ut hantlarna åt sidan och armarna/axlarna slits med i tappet.

I övrigt upplever jag fortfarande en väldigt god kontakt i bröst då lyften känns mindre slitsamma och mer kontrollerade. Har jag tränat djupt känner jag ofta mycket "smärta" i framsida axel dagarna efter, men inte nu längre. Känner mer av "träffen" i bröstmuskulaturen.
__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)

Senast redigerad av str den 2012-09-28 klockan 10:59.
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 16:24   #178
Jonithan
Registered User
 
Jonithans avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 1 745
Har knarkat din tråd för början till slut sedan du startade den. Har varit ganska mållös när jag sett både formbilder och videor. Fruktansvärt imponerande det du uppnått med din träning. Du är en sjukt bra ambassadör för såväl rå styrketräning som fitness! Jag gilalr dig skarpt och jag kommer säkerligen implementera stora delar av din träningsfilosofi i min egen så småningom
__________________
Journalen (CrossFit & Fitness Five)
Jonithan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 18:20   #179
str
Registered User
 
strs avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 1 514
Citat:
Ursprungligen postat av Jonithan Visa inlägg
Har knarkat din tråd för början till slut sedan du startade den. Har varit ganska mållös när jag sett både formbilder och videor. Fruktansvärt imponerande det du uppnått med din träning. Du är en sjukt bra ambassadör för såväl rå styrketräning som fitness! Jag gilalr dig skarpt och jag kommer säkerligen implementera stora delar av din träningsfilosofi i min egen så småningom
Jonithan, jag ska säga att det där var nog bland det trevligaste jag har hört här! Otroligt uppmuntrande att läsa det du skriver. Väldigt kul om jag lyckas/lyckats inspirera dig. Fråga om det är något.. trevligt att du läser min journal, det visste jag ju trots allt inte förrän nu!
__________________
Journalen här på forumet sedan september 2012
Youtube: Lite videoklipp från träningen, både lek & allvar =)

Senast redigerad av str den 2012-09-28 klockan 18:22.
str är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-28, 18:23   #180
chrille87
fyller snart 88
 
chrille87s avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Ironheaven
Inlägg: 5 496
Oväntat stark faktiskt... stark och snygg? orättvist
chrille87 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)