Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-25, 12:50   #46
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av Stenmark Visa inlägg
Skönt we, jo du såg lite stressad ut! Dock, du kör ju lika tungt som mig i Smalabänken ju! TRÖÖÖÖÖÖÖÖCCK!
Jo men du fegar nog lite Handleder

I helgen blir det inte bara vila, blir bl a fotbollsträning imorgon. Har blivit erbjuden att ta över och träna vårt reservlag i fotbollen med en kompis till mig, riktigt frestande faktiskt. 2 träningar i veckan och mycket finlir. Spelarna i laget kommer ligga mellan 17-20 år typ så det känns fint. Kul att testa lite nytt, även om man kommer va spelande tränare. Sen att man kommer hinna med gym ändå gör ju inte saken värre precis Tror det kan bli intressant!
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-27, 21:37   #47
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Idag har det varit en bakisdag. Ätit lite men ska gå och försöka förbättra den fronten alldeles strax... Här kommer veckans gångna aktiviteter:

Vecka 4.
Måndag: Promenad med hund 1 h
Tisdag: Promenad med hund 1 h, styrketräning 1 h 30 min
Onsdag: Styrketräning 1 h 30 min
Torsdag: Promenad med hund 1 h, styrketräning 1 h
Fredag: Styrketräning 1 h
Lördag: Fotbollsträning 1 h 15 min
Söndag: Vila

Total tid: 9 h 15 min

Styrkepassen blev lite kortare denna vecka, mest pga stress osv. Fotbollen kommer ligga på 2 pass/vecka, ett på helgen och ett under veckan. Ska bli intressant att se vad vikten ligger på imorgon, samt måste komma ihåg att dricka protte och ta kreatin på helgen med...
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-27, 22:20   #48
krefre
Registered User
 
krefres avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Skellefteå
Inlägg: 81
Ser bra ut david bra att du håller i!
__________________
Han ä it stor men han ä litt'n!
krefre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 09:05   #49
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
krefre: Tack, det känns bra. Dessvärre klantar jag alltid till det eller slarvar så att träningen blir lidande. Idag är inget undantag, tyvärr.

Jobbar 8-17 i veckan, steg upp i god tid för att slippa stressa, duschade, åt en hyfsat bra frukost, packade med lunch och gymkläder. Ska just fara och märker att börsjäveln är borta, hade den senast igår... Letar den men hittar den naturligtvis inte, kommer försent till jobbet, inget passerkort så får vänta in nån annan sen jävel, inget gymkort... Får se ifall det går att lösa på något sätt ändå. Bättre start har man ju kunnat få

Morgonvikt v.5: 82.8 (+3.4 kg)

Sjuuuuuk uppgång. Kreatinkuren har onekligen gjort sitt, samt x antal öl i lördags Mycket vätska samt ett litet underskott förra veckan efter sjukdom är mest troligt förklaringen. Hoppas det medföljer lite trööööck med

Alltid nåt.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-28, 21:52   #50
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Bröst

Blev bara bröst idag, massor med folk på gymmet, och alla verkade köra bröst och biceps idag.... Trångt. Inte så bra tryck, åt lunch 13.00 och en macka och äpple runt 16.15... Startade gympasset dryga timmen efter det.

Lutande hantelpress

3x6 31.4 kg

Lutande bänkpress

3x8 55 kg

Lutande hantelflyes

3x8 11 kg

Chest press

3x10 45 kg

Pec-dec

3x8-10 24 kg

Körde ett set dips med, men var så fruktansvärt slut! Skrapade ihop 8 tunga reps på KV.

Kommentar: Hade väl bestämt mig för att försöka mig på 31orna, och det gick väl, men fyfan va tungt de var. Blir nog högreps på 29orna nästa tror jag, och försöka öka lite i lutande bänkpressen och kanske flyesen... Lite väl viktkåt *whistle* Blev bara bröst så blev lite andra spännande övningar, grym pump i pecsen faktiskt. Riktigt skönt!

Imorrn blir det åtminstone ben, möjligtvis mage... Får se när biceps blir, kanske i helgen. Nu lite mer mat och protte, pöss på er.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-29, 23:34   #51
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Ben

Ben idag, inge tröck.

Benpress

1X10 100 KG
3X10 150 KG

Benspark

3x8 45 kg

Liggande lårcurl

1x8 45 kg
2x8 50 kg

Liggande hacklift

1x10 50 kg
1x10 70 kg
1x10 60 kg

Sittande lårcurl

1x10 20 kg
2x10 30 kg

Kommentar: Testade lite nya maskiner, även stående hacklift men den kändes fel... Körde liggande istället, kändes fint. Mycket maskiner, vader körs i helgen tillsammans med biceps! Vilodag imorgon.
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-31, 09:25   #52
Stenmark
Registered User
 
Stenmarks avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 87
Davva! Skärpning med benen nu!
__________________
Kombinerar träning med nöje halvlyckat!

Min Journal
Stenmark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-31, 10:53   #53
Shinedown
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 562
när kommer nästa pass?
Shinedown är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-31, 21:17   #54
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Axlar & triceps

Sittande hantelpress

3x8 21.4 kg

Sittande arnoldpress

3x8-10 11 kg

Maskin för baksida axlar

1x10-12 25 kg
2x10-12 30 kg

Stående hantelflyes

3x8 8 kg

Smal bänkpress

2x8 70 kg
1x7 70 kg

Liggande tricepsextension

1x12 21.6 kg
3x12-15 26.4 kg

Repdrag över huvud

1x12-15 15 kg
1x12-15 20 kg
1x8 25 kg
1x12-15 20 kg

Pushdowns

2x10-12 20 kg

Sittande vadpress

3x15 40 kg

Kommentar: OK pass, alldeles för lite axelövningar då jag ser tillbaka på det... Framsida får massor med pisk på bröstpasset men resten av axlarna måste tas hand om! Triceps bra och mycket övningar idag, körde repdrag över huvud och pushdowns i en annan maskin idag, mycket tyngre än CC därav vikterna... Men tog bra Lite snabba vadpressar efteråt.

Har kvar rygg,biceps och mage och det kommer att tränas i helgen. Slitigt men så är det!
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-31, 21:20   #55
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Stenmark: Jo var riktigt kasst pass, fyfan. Skärpning utlovas.

Shinedown: Kom idag, kul att se dig ta upp kolozzeumandet på nytt! Var å tjuvläste i din journal, kommentarer kommer men måste säga att du verkar ha biffat på dig bra... Pissar på mig, REJÄLT! Kul att se
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 09:36   #56
Shinedown
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 562
Ser bra ut!! men från vad jag minns av dina resultat så ser det här mer ut som ett försök till att bli van rörelserna och övningarna? De riktiga vikterna du brukar köra på kommer efter det?
Shinedown är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-01, 11:43   #57
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av Shinedown Visa inlägg
Ser bra ut!! men från vad jag minns av dina resultat så ser det här mer ut som ett försök till att bli van rörelserna och övningarna? De riktiga vikterna du brukar köra på kommer efter det?
Eh... Mina gamla resultat är väl en bit bort, milt uttryckt. Kör väl lite mer högreps nu än tidigare, just nu iaf. Tanken är väl att klättra uppåt, det kommer. Bröststyrkan är väl enda som är någorlunda i närheten...kanske

Känner att jag har lite dålig struktur och upplägg i träningen nu, har som inte några bestämda övningar, vet som inte vad jag ska köra på passen osv... Kommer att försöka dra fram lite mer konkret där vilka övningar jag ska köra, mycket skönare veta vafan det är som gäller istället för att testa dig runt å vela en massa.

Inget pass idag, jobbar 8-17 och ska å se fotbollscup efter det... Blir rygg/biceps/mage imorrn eller söndag.

Pöss
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-03, 21:23   #58
krefre
Registered User
 
krefres avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Skellefteå
Inlägg: 81
Måste tyvärr hålla med shinedown litegrann david. Tycker att du har mycket mer i dig än vad du kör på i övningarna. Dock går det ju lite upp och ner med dagsformen, hoppas dock på att du ökar lite grann!
__________________
Han ä it stor men han ä litt'n!
krefre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 17:06   #59
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Morgonvikt v.6: 82.2 kg (-0.6 kg)

Liten dipp, tror nästan att vågen var lite väl optimistisk förra ggn... Har väl å andra sidan ätit för dåligt veckan som varit. Tyvärr. Får väl hoppas på ett litet överskott den här veckan istället då. Inget gym idag, pga KomVux, som jag iofs sket i men ändå. Bröst och biceps blir imorgon, ska samla trööööööööccccccckkkkkkk inför det
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-02-04, 17:43   #60
davvvan
helt ok
 
davvvans avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 3 289
Citat:
Ursprungligen postat av krefre Visa inlägg
Måste tyvärr hålla med shinedown litegrann david. Tycker att du har mycket mer i dig än vad du kör på i övningarna. Dock går det ju lite upp och ner med dagsformen, hoppas dock på att du ökar lite grann!
Ni har väl båda rätt i det ni säger, kör dock inte riktigt samma upplägg som tidigare, men ska gå ner i reps och försöka ligga i intervallet 6-8 i de flesta övningar. Lite ökningar lovar jag att det kommer! Gymma med mig och John imorrn runt 11!
__________________
Träningsjournal
davvvan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:45.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)