Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-27, 15:19   #5041
thompaboy
Registered User
 
thompaboys avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 026
Fina intervaller!
__________________
Journal

10 km: 39:32
thompaboy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 15:23   #5042
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av thompaboy Visa inlägg
Fina intervaller!
Tack De var en skänk från ovan. Första gången på fyra veckor som jag har fått till två snabba pass en och samma vecka. Orkar ju inte anpassa volym etc. för att få till opti-milträning så om detta funkar varje vecka är jag kanonnöjd.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 18:32   #5043
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
27/2 - Pass 2

Löpning
8 km, 6:20-tempo

Hem från jobbet.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-29, 16:06   #5044
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Nu är det tvära kast i.o.m. att jag har spammat järnet i journalen den senaste tiden Men jag tar en icke tidsbestämd paus från journalen och forumet i allmänhet, möjligen bortsett löptråden. Vill bli bättre på att inte göra saker bara för att jag alltid har gjort det samt lägga mindre tid på skit och att meningslöst posta träningspass eller diskutera något med någon i allmändelen som jag troligtvis skulle avsky IRL är bra exempel på just det. Det finns tyvärr oerhört få personer som är aktiva här som jag respekterar eller får ut någonting av att interaktera med.

Det jag bryr mig om träningsmässigt postas redan automatiskt på Strava så själva loggningen är inget som jag går miste om här.

Kör hårt så får vi se när eller om jag ger liv ifrån mig här igen

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-29, 18:51   #5045
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Kör hårt irl!



Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-06, 18:16   #5046
thompaboy
Registered User
 
thompaboys avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 026
Lycka till och hoppas vi möts på Varvet!
__________________
Journal

10 km: 39:32
thompaboy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-11, 13:19   #5047
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Kör hårt irl!



Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Tack

Citat:
Ursprungligen postat av thompaboy Visa inlägg
Lycka till och hoppas vi möts på Varvet!
Tack, det gör vi säkert även om jag inte har en aning om hur du ser ut Ska du springa i Mantorp alltså? Lägg till mig på Strava om du vill, bara söka på "Ringstrand".
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-11, 19:00   #5048
thompaboy
Registered User
 
thompaboys avatar
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 026
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Tack



Tack, det gör vi säkert även om jag inte har en aning om hur du ser ut Ska du springa i Mantorp alltså? Lägg till mig på Strava om du vill, bara söka på "Ringstrand".
Tänkte på Göteborgsvarvet, hade för mig att du nämnde det i förbifarten tidigare men jag kanske tog fel Ska kolla upp strava, har det men varit dålig på att använda det
__________________
Journal

10 km: 39:32
thompaboy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-13, 14:06   #5049
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av thompaboy Visa inlägg
Tänkte på Göteborgsvarvet, hade för mig att du nämnde det i förbifarten tidigare men jag kanske tog fel Ska kolla upp strava, har det men varit dålig på att använda det
Okej, nja, det hade varit osäkert även innan vi fick Corona här i Sverige Lite sugen är/var jag! Men nu är det ju uppskjutet alternativt inställt och så lär det bli med de flesta lopp framöver. Varvetmilen rök ju också. Så är bara att träna på i skogen och avvakta tävlandet
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-13, 17:20   #5050
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Bra kutat i elljusspåret. 6 mil är en hel del. Kliar det inte lite i fingrarna att få ner tankarna om passet i journalen?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-13, 17:28   #5051
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Bra kutat i elljusspåret. 6 mil är en hel del. Kliar det inte lite i fingrarna att få ner tankarna om passet i journalen?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Tack! Det var rätt kul faktiskt. Nae, jag skrev lite kort om det på Strava. Funderade på att göra ett blogginlägg om det men kom fram till att det var för ointressant. Vad finns det att säga liksom? Sprang sex varv och blev lite tröttare för varje varv. Inget direkt adrenalin, ingen spännande/fin omgivning och även om jag fick kämpa rejält under sista varvet så var det inte direkt någon insats som ger gåshud. Det var helt odramatiskt helt enkelt.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-30, 10:09   #5052
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Jag gör tillfällig och kortvarig comeback för att länka en text jag skrev om de ultraintervaller(8x10 km) som jag genomförde i lördags. Mars månad blev väldigt intensiv då jag både slog distansrekord på träning(~63 km) samt genomförde ett misslyckat ultraintervall-försök(5x10 km) samt ett lyckat dito(8x10 km). Vill man läsa om detta så är det fritt fram att trycka på länken nedan:

https://marcusringstrand.blogg.se/
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-31, 11:03   #5053
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag gör tillfällig och kortvarig comeback för att länka en text jag skrev om de ultraintervaller(8x10 km) som jag genomförde i lördags. Mars månad blev väldigt intensiv då jag både slog distansrekord på träning(~63 km) samt genomförde ett misslyckat ultraintervall-försök(5x10 km) samt ett lyckat dito(8x10 km). Vill man läsa om detta så är det fritt fram att trycka på länken nedan:

https://marcusringstrand.blogg.se/
Stabilt!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-10, 13:07   #5054
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Kör, inspirerad av pepplez, en liten update:

Det stora målet med året var Ultravasan 90K, ett lopp som ställdes in. Jag har sprungit betydligt mer i år(i snitt två mil mer/vecka) jämfört med i fjol och har känt mig väldigt redo för en rejäl ultrautmaning. Plan B var att springa 100 km för mig själv på "träning", något som jag har tyckt känts sådär då det ska till ett jävla psyke för att inte ge upp och under tio timmar kuta runt för sig själv. Således blev jag väldigt glad när jag hittade ett lopp i Lycksele som marknadsförs som 90 km men som ska vara uppmätt till 85 km. Det ska jag genomföra om tre veckor och då uppfyller jag även årets stora mål vilket var att med råge slå förra årets längstanotering(70 km).

Innan dess, om en vecka, ska jag maxa milen på bana i en tävling. Antingen bräcker jag 40 min eller så kommer jag nära 40 min. Detta känns otroligt kul då detta inte ens var på tapeten för ett par veckor sedan. Mitt pers på 41:30 är 2,5 år gammalt och det absolut roligaste med loppet är att det ska bli uppdaterat. Jag kommer att springa för sub 40 men jag är helt ärlig med att jag inte blir missnöjd om jag skulle sluta på t.ex. 40:15. Jag har inte gjort tillräckligt med resultat på kortare distanser för att kunna kräva av mig själv att det är sub 40 eller ingenting. Det enda jag vill är att få ett ärligt och uppdaterat personbästa på distansen och komma så nära 40 min som det bara går.

Det är de två stora grejerna på löpfronten i år. En anledning till att sub 40 ens har blivit aktuellt är att jag äntligen har lyckats gå ned i vikt. Väger numera in på 86 kg där jag hoppas kunna närma mig 85 pannor tills det att loppet går av stapeln. Märker stor skillnad på vad jag orkar och klarar av på denna lättare vikt jämfört med de 88-89 kg som jag vägde in på under sommaren.

Kan även tillägga att milsatsningen har förändrat mig som person. Jag har aldrig gillat att springa snabbt(en anledning till att jag sysslar med ultralöpning) men de senaste veckorna har jag haft ett helt annat driv. Flera av de pass jag har bedrivit har varit de absolut hårdaste jag någonsin gjort och jag har tyckt att det har varit roligt. Istället för att ha loser-tankar så som "fan, det här kommer bli jobbigt, kanske ska gå ut sparsamt så jag inte bränner mig..:" har jag istället tänkt "nu jävlar kör vi!" och verkligen gått för det. Detta kommer jag att bygga vidare på och jag är övertygad om att det kommer att ge min löpning en helt annan skjuts jämfört med min ganska försiktiga och mesiga träning som jag tidigare bedrev.

Styrkedelen har jag halvt gett upp. Kör böj på lätta vikter bara för att köra böj snarare än att satsa på styrka. Marklyft tränar jag inte längre. Bänkstyrkan ligger omkring 120 kg. Det är skönt att ha släppt detta lite då det tidigare snarare har varit ett måste än något som är kul. Ser jag någorlunda muskulös ut och har en ok bänk så är jag nöjd.

Nästa år ska jag uppdatera mitt maraton-pers, testa på BYU samt ta mig an någon extrem-distans där suget just nu är störst för 100 miles. Det har aldrig varit roligare att träna än vad det är nu så det mesta ser ganska ljust ut.

Det var det!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-09-10, 13:14   #5055
upperkatt
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 1 247
Kul med mer löpfokus. Lycka till!
upperkatt är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)