Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-11-16, 10:23   #1501
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av pepplez Visa inlägg
Har du bytt böjstil på senare tid? Tycker det ser mycket finare ut än vad jag brukade se förr. Kanske delvis för att det är rätt lätta vikter här iofs
Ja, det har jag Jag tänker mer på att trycka ut knäna/öppna upp skrevet. Det gör att jag kommer ner i en tacksammare position. Tacksammare som i att jag ökar mina chanser att hålla mig upprätt. Sen försöker jag räta ut ländryggen samtidigt som jag rätar ut benen(kanske inte är så mycket av den varan i klippet dock). Men vi får som sagt se hur det ser ut när vi börjar lassa på lite mer vikt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-16, 10:26   #1502
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Isseman Visa inlägg
Alright tack för infon blir kanske Smolov Jr om ett tag framöver! Måste vara grymt kul att typ slå rekord på rekord hela tiden på olika intensiteter med ett bra program!

Böjen såg bra ut också
Ja, börja med den Innan du börjar programmet skulle jag rekommendera dig att stegra din bänkpress-volym mer och mer ju närmre programstart du kommer. Jag var inte van vid volymen och blev väldigt öm på stället där jag förde ned stången. Gick ifrån bänk två ggr/vecka med fyra till fem set per pass till bänk tre ggr/vecka med sex till tio set per pass, mer än en dubbling av volymen.

Tack
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-16, 21:52   #1503
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
16/11

Marklyft
200x5
210x5
220x1 remmar
220x1 remmar
--> Fr.o.m. nu är det utan remmar om jag inte skriver något annat. Kändes bra och hade reps kvar.

Pendlay rodd
80x8
90x8
80x8
80x8

Mer hann jag inte. 1 h futsal igår.

Skickat från min D5503 via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-17, 10:26   #1504
aryaa
Registered User
 
aryaas avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 144
Grymt markat!
aryaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-17, 11:17   #1505
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av aryaa Visa inlägg
Grymt markat!
Tack, det kändes okej Kanske försöker att dra en femma på 220 kg nästa vecka om kroppen är med mig.

Nu när det har gått en tid och "besvikelsen" över 260 kg har runnit av mig så kan jag berätta varför jag inte var nöjd, den uppladdningen inför en maxning måste vara en av de sämsta någonsin. Jag höll på att värma och hade precis dragit 220x1, då hör min kompis av sig och säger att han snart är utanför gymmet med sin bil(han har min väska). Jag avbryter värmningen och går ut i shorts och T-shirt(någonstans mellan 0 och 10 grader kallt). Står sedan där i 5-10 minuter och fastän det inte känns så har jag hunnit blivit rejält mycket kallare och stelare i kroppen. Polaren lämnar över väskan och jag springer ned igen, drar 220x1 igen för att komma igång. Det är nu svintungt. Tappar mycket självförtroende. Drar 240x1 rätt tungt men bestämmer mig ändå för att gå för 260 kg. Drar på musik så högt jag kan i lurarna och känner att jag kommer igång rätt bra. Jag tar tag i stången och rycker våldsamt i den ett par gånger(en sak jag vant mig vid för att bli taggad). När jag gör detta ramlar lurarna av Jag skrattar till lite och försöker ladda om, drar sedan 260 kg svintungt med en del hitch. Med facit i hand borde jag ha avbrutit, väntat någon minut och sedan gått för det då.

Hade jag inte gått ut till min kompis, eller ryckt i stången så att lurarna åkte av, så tror jag att jag hade dragit 260 kg ganska snyggt och sedan haft en reell chans på 270 kg med ett fult lyft. Nu blev det 260 kg ganska fult istället, minimimålet uppfyllt men inte på det sätt jag ville. Känner fortfarande ingen glädje över det pb:et men räknar det ändå, då jag inte direkt har några större personliga kriterier för mitt markutförande(det får inte bli för mycket strongman bara). Gissningsvis ganska ointressant för gemene forumläsare men så är det i alla fall. Nästa gång jag maxar i marklyft ska jag se till att undvika alla fadäser och prestera ett lyft som jag kan vara nöjd över, om det blir 265 eller 270 kg får vi se
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-18, 18:23   #1506
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
18/11

Knäböj
135x5 6 set
--> Dugligt men inte lätt.

Bänkpress
125x1 8 set

Militärpress
50x5
60x5
65x5
70x5
60x5

1 h badminton igår, kan vara sista gången på ett bra tag(dålig förlorare). Köpt nya, fina löparskor, så nu är motivationen lite högre till det.

Skickat från min D5503 via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-21, 08:47   #1507
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Första nyktra helgen på bra länge(minns fan inte sist det inträffade). Sett otroligt mycket fotboll, lirat FIFA 17 samt spelat fotbollsmatch. Vi slog Gyros Plate som förra året snittade 10-15 mål per match och vann serien överlägset. Det var sjukt kul och konstigt nog så fungerar det ganska bra för mig att spela inomhus(är jävligt klumpig och småseg). En balja á la Bonucci igår igen!

Här är världens vackraste fotbollsförening, FC Bubbis:

__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-21, 10:25   #1508
aryaa
Registered User
 
aryaas avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 144
Fan va kul de verkar vara med futsal, är själv sugen på att börja! Spelar ni på en seriös nivå eller är det mer på korpnivå?
aryaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-21, 10:35   #1509
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av aryaa Visa inlägg
Fan va kul de verkar vara med futsal, är själv sugen på att börja! Spelar ni på en seriös nivå eller är det mer på korpnivå?
Tydligen heter det five-a-side och inte futsal(i five-a-side får du spela hem till målvakten hur många gånger du vill), men mycket enklare att skriva futsal

Det är Korpen, så det är inte på "riktigt-riktigt". Dock blir det ju seriöst när man väl spelar, det är lika fruktansvärt att förlora i Korpen som när man lirade riktiga ungdomsmatcher förr i tiden. Har dock inte förlorat i år bortsett från när vi torskade en cupfinal i höstas efter straffar Känner du fotbollssuget är det bara att köra, du lär ju bli en sjuhelvetes powerback!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-21, 14:38   #1510
HMS Laestander
Registered User
 
HMS Laestanders avatar
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 7 298
Så länge det står ett gäng tomtar på andra sidan så är det visst på riktigt. #VågaVägraFörlust
__________________
Drömmen om att bli Bäst

597 RAW. Mark: 262 - Böj: 190 - Bänk: 145
HMS Laestander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-21, 14:51   #1511
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av HMS Laestander Visa inlägg
Så länge det står ett gäng tomtar på andra sidan så är det visst på riktigt. #VågaVägraFörlust
Universalsanning!
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-22, 10:06   #1512
aryaa
Registered User
 
aryaas avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 144
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Tydligen heter det five-a-side och inte futsal(i five-a-side får du spela hem till målvakten hur många gånger du vill), men mycket enklare att skriva futsal

Det är Korpen, så det är inte på "riktigt-riktigt". Dock blir det ju seriöst när man väl spelar, det är lika fruktansvärt att förlora i Korpen som när man lirade riktiga ungdomsmatcher förr i tiden. Har dock inte förlorat i år bortsett från när vi torskade en cupfinal i höstas efter straffar Känner du fotbollssuget är det bara att köra, du lär ju bli en sjuhelvetes powerback!
Härligt! Låter fruktansvärt kul. Får kanske bli det framöver när jag är klar med plugget! Fotbollssuget finns alltid där, får dämpa det med att titta på fotboll och spela fifa istället
aryaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-22, 10:22   #1513
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av aryaa Visa inlägg
Härligt! Låter fruktansvärt kul. Får kanske bli det framöver när jag är klar med plugget! Fotbollssuget finns alltid där, får dämpa det med att titta på fotboll och spela fifa istället
Ultimate Team? Jag lirar mycket FIFA(även om det har varit dåligt med det ett tag nu) och framförallt Ultimate Team. Anser mig själv vara ganska bra på det även om jag skulle vinna mycket på att lära mig finta ordentligt, samt kanske bli lite säkrare i avsluten. Har två italienska lag nu och funderar på att sälja ett av dom och köpa in lirare från en annan liga/land.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-22, 11:05   #1514
aryaa
Registered User
 
aryaas avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 144
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Ultimate Team? Jag lirar mycket FIFA(även om det har varit dåligt med det ett tag nu) och framförallt Ultimate Team. Anser mig själv vara ganska bra på det även om jag skulle vinna mycket på att lära mig finta ordentligt, samt kanske bli lite säkrare i avsluten. Har två italienska lag nu och funderar på att sälja ett av dom och köpa in lirare från en annan liga/land.
Ajjamen, spelade fifa mycket när jag var mindre. Men efter en period av CS spelar jag nästan bara fifa nu. Hade fifa 16 men spelade knappt något alls då, men är helt fast nu. Kör du på ps4? Asså vad har du för spelare då? Lirar du i Fut Champions?
aryaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-11-22, 11:18   #1515
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av aryaa Visa inlägg
Ajjamen, spelade fifa mycket när jag var mindre. Men efter en period av CS spelar jag nästan bara fifa nu. Hade fifa 16 men spelade knappt något alls då, men är helt fast nu. Kör du på ps4? Asså vad har du för spelare då? Lirar du i Fut Champions?
Okej, rätt spel att vara fast i PS4, korrekt. FUT Champions, inte än. Tänkte ge det ett första försök den här veckan men det var någon specialare med spelare från fyra olika ligor. Har som sagt spelat för lite för att få ihop något riktigt bra men typ så här:

Någon 83-målvakt från Spanien
Florenzi-Koulibaly(favorit)-Murillo-Sandro
Parolo-Biglia-Asamoah
Callejon-Gabbiadini-Insigne

Trade:ar ingenting så tar ett tag att få ihop stålar. Har du något bra?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)