Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-07-18, 14:33   #61
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye Visa inlägg
Varför kallas det för just bodybuilding balett?
Därför:

Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-19, 18:39   #62
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av Ramboline Visa inlägg
Hur går det med programmet? Ökar du i styrka något? Är själv lite sugen på att testa programmet

Skickat från min SM-G988B via Tapatalk
Bara inne på vecka 3 men jag har slagit ett PB i chins med 18 reps på 86kg kroppsvikt. Tidigare PB var 16 reps på 80kg kroppsvikt.

För övrigt så har jag bytt ut böj mot frontböj och sumomark mot mark, för att bli av med vikthetsen jag haft i de tre stora, så svårt att säga något där.

Man tränar även ett par reps ifrån fail i många övningar så det är svårt att säga om man blivit starkare

Har dragit en bulk för andra gången sedan träningskarriärens början, så detta blir spännande. Märker att man knappt ser tjockare ut trots snabb viktuppgång, mycket är nog vatten etc
Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

Senast redigerad av smerk den 2020-07-19 klockan 18:49.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-20, 19:51   #63
Ramboline
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 262
Det var ju bra i Chins det eftersom du väger några kg extra, brukar ju bli tungt som stryk, för varje kg. Har börjat med programmet så får jag se, ligger ju minus på käket jämt för tillfället, fick iallafall bra tryck, efter bröst passet i dag

Skickat från min SM-G988B via Tapatalk
Ramboline är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 12:03   #64
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av Ramboline Visa inlägg
Det var ju bra i Chins det eftersom du väger några kg extra, brukar ju bli tungt som stryk, för varje kg. Har börjat med programmet så får jag se, ligger ju minus på käket jämt för tillfället, fick iallafall bra tryck, efter bröst passet i dag

Skickat från min SM-G988B via Tapatalk
Hur går det? Gjorde ännu ett PB med 20 chins igår. Märker stor skillnad på rygg och axlar som aldrig fått så mycket fokus som de får i programmet nu.

Även armar går framåt, överarmsmåttet har ökat med 1cm sedan programmets start, och då har mina armar stått still i många år. Gott tecken på att programmet fungerar
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 14:17   #65
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Hur går det? Gjorde ännu ett PB med 20 chins igår. Märker stor skillnad på rygg och axlar som aldrig fått så mycket fokus som de får i programmet nu.



Även armar går framåt, överarmsmåttet har ökat med 1cm sedan programmets start, och då har mina armar stått still i många år. Gott tecken på att programmet fungerar
Nice. Är det mycket speficik armträning?

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-29, 14:28   #66
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Nice. Är det mycket speficik armträning?


SKICKAT FRÅN BÖJRACKET
Det är en specifik armdag, triceps aktiveras ytterligare två gånger i veckan av pressar och biceps en gång av ryggdagen
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 14:37   #67
Brad Lee
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 31
Vad är grejen med t.ex. armhävningarna? Det står 0 reps på samtliga set. Jag antog först att det stod 0 reps på första passen för att man ökar volymen senare och då börjar göra armhävningar, men det är ju 0 reps i alla set genom hela programmet?

Senast redigerad av Brad Lee den 2020-07-30 klockan 14:38.
Brad Lee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-30, 14:58   #68
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 267
Det står tydligt kroppsvikt och gör så många du kan.

__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 07:06   #69
Jakobssonfast
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2019
Inlägg: 24
Ni som är igång, hur känner ni med benträningen?

De flesta muskelgrupper får stryk mer än en gång i veckan, men just framsida lår får bara stryk på ben dagen. (Anser inte att mina marklyft tränar framsida lår specifikt utan framförallt baksida lår och rygg.)

Har kört PPL med progressive overload u ett års tid med fantastiska resultat men känner att kroppen börjar bli ordentligt sliten och skaderisken ökar för varje nytt kilo på stången.. Så är lite sugen på att bryta av med lite härlig högvolymsträning i 15-20 veckor. Är dock orolig att mina ben som redan släpar inte kommer få tillräcklig stimuli med bara ett pass i veckan..
Jakobssonfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-03, 10:21   #70
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Citat:
Ursprungligen postat av Jakobssonfast Visa inlägg
Ni som är igång, hur känner ni med benträningen?



De flesta muskelgrupper får stryk mer än en gång i veckan, men just framsida lår får bara stryk på ben dagen. (Anser inte att mina marklyft tränar framsida lår specifikt utan framförallt baksida lår och rygg.)



Har kört PPL med progressive overload u ett års tid med fantastiska resultat men känner att kroppen börjar bli ordentligt sliten och skaderisken ökar för varje nytt kilo på stången.. Så är lite sugen på att bryta av med lite härlig högvolymsträning i 15-20 veckor. Är dock orolig att mina ben som redan släpar inte kommer få tillräcklig stimuli med bara ett pass i veckan..
Fortsätt med samma upplägg och periodisera om det funkar bra.

SKICKAT FRÅN BÖJRACKET
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-04, 12:46   #71
Nebuchadnezzar
Registered User
 
Nebuchadnezzars avatar
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 670
Inte mycket volym specifikt för utsida axlar. Är det för att du anser att de flesta får tillräcklig massa på utsidan av pressar och ett fåtal set sidolyft, Grub? Mitt intryck är att upplägg som har en separat axeldag (och byggarprogram överlag) tenderar att ha förhållandevis hög volym av sidolyftsvarianter.
Nebuchadnezzar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 11:25   #72
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 642
Citat:
Ursprungligen postat av Nebuchadnezzar Visa inlägg
Inte mycket volym specifikt för utsida axlar. Är det för att du anser att de flesta får tillräcklig massa på utsidan av pressar och ett fåtal set sidolyft, Grub? Mitt intryck är att upplägg som har en separat axeldag (och byggarprogram överlag) tenderar att ha förhållandevis hög volym av sidolyftsvarianter.
Jag byter ut framåtlyft med hantlar till sidolyft i kabel. Tycker att den förstnämnda känns helt onödig
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-24, 08:54   #73
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Det är en specifik armdag, triceps aktiveras ytterligare två gånger i veckan av pressar och biceps en gång av ryggdagen
Kör du 5-dagarssplitten då? Jag ska påbörja programmet idag men kommer bara ha möjlighet till 4-dagarssplitt i dagsläget.
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-24, 09:27   #74
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 838
Fan vad sugen man blir på att testa detta.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-24, 09:52   #75
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo Visa inlägg
Fan vad sugen man blir på att testa detta.
Jag är dock lite halvt vettskrämd. Jag har tidigare fått gå ifrån bro-splittliknande upplägg då träningsvärken i mina ben varit olidlig. Har alltid fått köra ben 2 dagar/vecka för att det ska bli drägligt. Kanske får jag ta den smällen för att se bättre tillväxt generellt...
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)