Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-31, 08:33   #106
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Jag har märkt att jag sover kortare med ZMA. Jag har aldrig problem med trötthet så jag kan inte säga om jag är mer utvilad med eller utan ZMA trots skillnad i sömn på 1-2h.

Någon som märker samma?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 22:35   #107
strango
Registered User
 
strangos avatar
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 1 577
Hur gör ni med intaget? Tar ni det på tom mage 30 min före eller hur gör ni?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
Jag tycker tvärtom. Kroppen börjar bli kaxig, och tror att den har något att säga till om. Dags för 30 set böj, så foten fattar att det inte är någon mening att bråka.
strango är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 22:36   #108
Morrris
Jag har klamydia
 
Morrriss avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 4 670
Jag tar det oftast några timmar innan läggdags. Efter det käkar jag inget med kalcium.
__________________
Anteckningar från ett Källarhål

Blev medlem på Kolozzeum och allt jag fick av Piranha var den här förbannade klamydian.
Morrris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 22:41   #109
Xplode
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 37
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Jag har märkt att jag sover kortare med ZMA. Jag har aldrig problem med trötthet så jag kan inte säga om jag är mer utvilad med eller utan ZMA trots skillnad i sömn på 1-2h.

Någon som märker samma?
Stämmer, och det är också då du borde gå upp. Du är utvilad och somnar du igen kommer du vara tröttare 2h senare.

Citat:
Ursprungligen postat av strango Visa inlägg
Hur gör ni med intaget? Tar ni det på tom mage 30 min före eller hur gör ni?
30 min - 1h före sänggående. Dubbla det så får du tiden tills insomning.
Xplode är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 10:08   #110
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Jag har märkt att jag sover kortare med ZMA. Jag har aldrig problem med trötthet så jag kan inte säga om jag är mer utvilad med eller utan ZMA trots skillnad i sömn på 1-2h.

Någon som märker samma?
Inte ZMA, men sedan jag började ta magnesium och zink så har jag sovit mindre. Iof är det komplext med mycket annat som spelar i livet, men har inte känt mig speciellt trött (förutom veckan då jag sov 4 timmar i snitt...)
Det känns osannolikt att det skulle vara placebo då jag inte förväntat mig att kunna sova mindre. Dock bättre återhämtning så gränsdragningen kanske blir lite oskarp där.
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 10:17   #111
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av tano Visa inlägg
Inte ZMA, men sedan jag började ta magnesium och zink så har jag sovit mindre. Iof är det komplext med mycket annat som spelar i livet, men har inte känt mig speciellt trött (förutom veckan då jag sov 4 timmar i snitt...)
Det känns osannolikt att det skulle vara placebo då jag inte förväntat mig att kunna sova mindre. Dock bättre återhämtning så gränsdragningen kanske blir lite oskarp där.
Jag har inga problem med återhämtningen så jag vet inte om kortare sömn är en fördel för en annan.

Mer sömn = bättre känns det som. Men det kanske är feltänk.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 12:11   #112
tano
Registered User
 
tanos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Ort: Ombytligt
Inlägg: 2 674
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Jag har inga problem med återhämtningen så jag vet inte om kortare sömn är en fördel för en annan.

Mer sömn = bättre känns det som. Men det kanske är feltänk.
Hum jag syftade på förväntningar och placebo, dvs jag förväntade mig bättre återhämtning, då jag antog jag hade brist på mineralerna, inte bättre sömn.
Det verkar åtminstone som jag kan sova kortare tid och ändå vara minst lika pigg. Helt säker är jag inte pga av andra faktorer som förändrats i livet samtidigt, men jag kommer definitivt fortsätta med tillskotten.
tano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 12:14   #113
Silencer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2010
Ort: Örebro
Inlägg: 2 127
Kan gå i god nu för att man drömmer sjuka drömmar. Jag har dock fortfarande svårare att somna på kvällen med ZMA. Svårare somna, lättare vakna. Kanske är b6 vitaminet som gör mig pigg? Tar 100mg.
Silencer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 19:16   #114
Mollestam
Registered User
 
Mollestams avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 1 038
Har kört med ZMA i en vecka nu. Det enda jag märker av är att jag får helt sjuka drömmar, typ skräckfilmer med mig i huvudrollen, samt att jag får mindre finnar.

Kan egentligen inte avgöra om jag har lättare att komma upp på morgonen eller inte.
__________________
Du ska vara glad över att du är medlem här. Om det är något du undrar över är du alltid välkommen att fråga. Här på Kolozzeum tillämpar vi kamratuppfostran.
Mollestam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 20:33   #115
PRound
Registered User
 
PRounds avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 308
Känner absolut ingenting av ZMA.
PRound är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 23:12   #116
antonolsson
Registered User
 
antonolssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: älvsbyn
Inlägg: 1 112
fick exakt den effekten när jag överdoserade kreatin i en period. drömde varje natt att en kopia av mig själv kom in i mitt rum och dödade mig, var så förbannat läskigt. detta hände ett antal nätter innan jag började lista ut vad den egentliga orsaken var. gick från 4 rågade doser kreatin per dag till den rekommenderade 1 normal dos. och inom kort sov jag mycket bättre.

förstår egentligen inte hur kreatin kan påverka hjärnan på de viset. de kan ju också ha och göra med de tvärökade vätskeintaget. menmen, man lärde sig en läxa.
antonolsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 01:10   #117
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Börjar precis ångra att jag städade ut gamla kosttillskottsförrådet och hittade den där burken ZMA som var öppnad men inte uppäten. Efter två nätter törs jag knappt lägga mig o sova inatt. Herrejevlar vilka drömmar.

Jag trodde aldrig att man som vuxen skulle vakna och vägra kliva upp utan att ha kollat under sängen först, eller då man nyvaket ska öppna garderoben och upptäcker att man står i kungfuposition med en klädgalge redo för vad som kan komma ut...

Undrar om det är zinket, magnesiumet eller vitaminen som påverkar drömmarna. Eller kombon.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 02:04   #118
burkmannen
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 483
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Börjar precis ångra att jag städade ut gamla kosttillskottsförrådet och hittade den där burken ZMA som var öppnad men inte uppäten. Efter två nätter törs jag knappt lägga mig o sova inatt. Herrejevlar vilka drömmar.

Jag trodde aldrig att man som vuxen skulle vakna och vägra kliva upp utan att ha kollat under sängen först, eller då man nyvaket ska öppna garderoben och upptäcker att man står i kungfuposition med en klädgalge redo för vad som kan komma ut...

Undrar om det är zinket, magnesiumet eller vitaminen som påverkar drömmarna. Eller kombon.
Varför får alla mardrömmar och inte vanliga drömmar egentligen? Av det lilla jag läst verkar det nästan exklusivt vara drömmar av det hemskare slaget vid användning av ZMA.
burkmannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 02:12   #119
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Nu har jag inte tagit specifikt zma, men typ samma kombo från separata tillskott (billigare), och inte märkt någon större skillnad på drömmar, även om jag inbillar mig att jag sover lite bättre. Minns inte mina drömmar särskilt väl i vilket fall, så.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 08:00   #120
smeander
Registered User
 
smeanders avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 518
Citat:
Ursprungligen postat av tobnotch Visa inlägg
Hej.
Ska nu gå och lägga mig. Har tidigare haft milda problem med att somna och när jag väl la iväg min beställning av vassle m.m. så passade jag på att köpa en burk ZMA också, då jag läst att de bl.a ska hjälpa sömnen.

Har nu tagit dessa i 3 dagar och känner att ett visst lugn infunnit sig som gjort att jag somnat bättre. Nu till den skrämmande delen av historien.

Sen jag började med dessa piller har jag drömt helt absurt realistiska drömmar. De går alltid en hel natt då jag inte drömmer något speciellt men när morgontimmarna börjar närma sig så börjar dessa "mardrömmar", för det är alltid hemska drömmar. I kronologisk ordning har drömmarna handlat om en väns lillebror jag ser ramla ner från ett stup och dö, en dröm om att världen går under och en dröm då jag tuggar svamp i en knarkarkvart och flippar ur. Alltid olika vänner jag har i verkligheten inblandade. Har vaknat varje morgon skräckslagen och inte förstått om det var verklighet eller inte men lugnar efter ett tag ner mig då jag alltid kommer på mig själv att jag bara ligger i sängen hemma.

Det kanske låter som vilka drömmar som helst, men sen jag började med FX ZMA har det verkligen varit otäcka drömmar utan dess like. Tänkte bara kolla om det är någon som upplevt liknande?
Min sömn blev mycket bättre när jag åt ZMA, och varje morgon så kom jag ihåg exakt vad jag hade drömt. Var mycket drömmar om Zombies och världens undergång! Skillnaden är att jag älskar såna drömmar. som en spännande film fast man är med själv :p

Sen jag slutade med ZMA så har det fortsatt exakt likadant :S Men det är ju bra
smeander är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)