Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-04, 21:53   #136
zeusden1
Starke Adolfs son
 
zeusden1s avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Uppsala
Inlägg: 2 293
Citat:
Ursprungligen postat av Robbmeister Visa inlägg
Haha jag inhandlade en burk ZMA endast för drömmarna
Då skulle du ha köpt enbart vitamin b6. Har provat ZMA några gånger och visst drömmer jag riktigt sjuka drömmar. Har dessutom kört på zink + magnesium då utan b6 och då uteblev drömmarna. Köpte enbart vitamin b6 när jag var inne i en klardrömmar-period. Drömmarna blev riktigt intensiva eftersom doseringen med enbart b6 var större än i ZMA.

Så drömmar - köp b6!
__________________
Träna.
zeusden1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 21:55   #137
Ristretto
Risotto
 
Ristrettos avatar
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 5 687
Vitamin B6 har väl en viss roll vid bildandet av serotonin? Det borde väl kunna påverka sömnen.

Själv upplever jag att jag sover mer "jämndjupt" under natten. Tror inte jag märkt att jag drömmer knäppare drömmar heller.
__________________
Journal: Scuderia Gluteus
Ristretto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-04, 23:56   #138
älskarcola
Banned User
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 226
Blir till att inhandla detta så fort som möjligt då!
älskarcola är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-06, 14:39   #139
Medved
Registered User
 
Medveds avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 21
Man blir sugen bara att testa ju för drömmarna. Frågan är är det värt att införskaffa ZMA är skeptisk att man får en positiv inverkan
__________________
“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training… What a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.” – Socrates
Medved är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 22:12   #140
Kbr
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 33
Upplever ni att ni blir svårväckta med under natten/på morgonen?
...har en 8-månaders knodd som behöver tillsyn emellanåt, så bättre sömn när man väl sover är att föredra, men inte om man riskar att inte vakna när hon skriker eller att missa klockan på morgonen...
Kbr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 23:22   #141
Mollestam
Registered User
 
Mollestams avatar
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 1 038
Citat:
Ursprungligen postat av Kbr Visa inlägg
Upplever ni att ni blir svårväckta med under natten/på morgonen?
...har en 8-månaders knodd som behöver tillsyn emellanåt, så bättre sömn när man väl sover är att föredra, men inte om man riskar att inte vakna när hon skriker eller att missa klockan på morgonen...
Jag har inte upplevt sådana problem i alla fall. Märker bara att jag somnar lättare, känner mig mer utvilad när jag vaknar och givetvis, de fantastiska drömmarna!
__________________
Du ska vara glad över att du är medlem här. Om det är något du undrar över är du alltid välkommen att fråga. Här på Kolozzeum tillämpar vi kamratuppfostran.
Mollestam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-07, 23:35   #142
krellik
Registered User
 
krelliks avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 2 067
Märkligt, jag minns väldigt sällan mina drömmar förutom när jag rubbar min sömnrytm eller har stor sömnbrist. Däremot har jag ofta lite dålig sömnkvallitet, vill minas när jag testade zma för några år sen så ökade -kvalliteten- på sömnen markant, jag fick inte mer drömmar men istället för att ligga med gröt i huvudet på morgonen och känna sig som en zombie första timmarna så kunde jag direkt glida ur sängen och vara produktiv, vilket var en ganska ball känsla. Dock föll det bort för jag ville hålla nere kosttillskotskostnaderna, kanske man borde köra igång igen med zma?
__________________
Min träningsjournal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=156427
krellik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 01:35   #143
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av krellik Visa inlägg
Märkligt, jag minns väldigt sällan mina drömmar förutom när jag rubbar min sömnrytm eller har stor sömnbrist. Däremot har jag ofta lite dålig sömnkvallitet, vill minas när jag testade zma för några år sen så ökade -kvalliteten- på sömnen markant, jag fick inte mer drömmar men istället för att ligga med gröt i huvudet på morgonen och känna sig som en zombie första timmarna så kunde jag direkt glida ur sängen och vara produktiv, vilket var en ganska ball känsla. Dock föll det bort för jag ville hålla nere kosttillskotskostnaderna, kanske man borde köra igång igen med zma?
Du kan ju köpa alla komponenter separat, det blir billigare. Vet inte om formen som vitaminerna är i gör någon stor skillnad, förutom hur lättupptagligt det är.
Bra sömn är i vilket fall guld värt, så do it.

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2012-02-08 klockan 01:37.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 01:51   #144
discocrunkers
Registered User
 
discocrunkerss avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Södranärförorterna?
Inlägg: 104
ZMA trollar definitivt med sömnen... lucid dreaming. Man når ju aldrig riktigt djupsömnen, därav känner sig många trötta när de vaknar... jag började med 3, sen 2, sen 1... nu rör jag det knappt.
Vill man sova gott och vakna utvilad, så föreslår jag 5-HTP.
Jag har hobbyexperimenterat med "Sleepcycle" appen på min iphone, och jag ser ett klart mer harmoniskt sovmönster då jag ätit 100-200mg.
__________________
discocrunkers är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-13, 12:56   #145
Medved
Registered User
 
Medveds avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 21
Kört på ZMA i fem dagar. Vad jag kan säga är att jag inte känt av drömmarna alls, dock brukar jag aldrig komma ihåg vad jag drömmer om heller. Vad jag kan konstatera är att jag vakna någon gång efter bara 5h sömn då brukar kl vara runt 04:00. Känner mig helt utvilad då men väljer att ändå försöka somna om.
__________________
“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training… What a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.” – Socrates
Medved är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 20:53   #146
L2310
Registered User
 
L2310s avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 155
Vet inte om jag blir avskräckt eller sugen på att köpa en burk och experimentera själv... Jag har så jävla sjuka drömmar vanligtvis så de skrivna här kommer inte ens i närheten. Kanske kan bli spännande, lite extra guldkant på vardagen. Eller så kommer jag vakna med en blodig kniv i sängen efter jag huggit ihjäl min roommate i sömnen. Finns viss risk, så kanske skippar det ändå.
L2310 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 22:42   #147
willtjam
pilltjam
 
willtjams avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Gammal göteborgare
Inlägg: 2 585
Citat:
Ursprungligen postat av L2310 Visa inlägg
Vet inte om jag blir avskräckt eller sugen på att köpa en burk och experimentera själv... Jag har så jävla sjuka drömmar vanligtvis så de skrivna här kommer inte ens i närheten. Kanske kan bli spännande, lite extra guldkant på vardagen. Eller så kommer jag vakna med en blodig kniv i sängen efter jag huggit ihjäl min roommate i sömnen. Finns viss risk, så kanske skippar det ändå.
Det är faktiskt en grymt ruggig tanke! http://en.wikipedia.org/wiki/Homicidal_sleepwalking
Tänk att du vaknar på morgonen och så har du mördat den du älskade mest i sömnen. Huvva
willtjam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-16, 23:07   #148
Aight
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av willtjam Visa inlägg
Det är faktiskt en grymt ruggig tanke! http://en.wikipedia.org/wiki/Homicidal_sleepwalking
Tänk att du vaknar på morgonen och så har du mördat den du älskade mest i sömnen. Huvva
Fast det blir en cool historia på krogen, lätt värt
Aight är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 01:04   #149
willtjam
pilltjam
 
willtjams avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Ort: Gammal göteborgare
Inlägg: 2 585
Knasboll
willtjam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-02-17, 08:21   #150
L2310
Registered User
 
L2310s avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Luleå
Inlägg: 155
Citat:
Ursprungligen postat av willtjam Visa inlägg
Det är faktiskt en grymt ruggig tanke! http://en.wikipedia.org/wiki/Homicidal_sleepwalking
Tänk att du vaknar på morgonen och så har du mördat den du älskade mest i sömnen. Huvva
Får ta och kolla upp om man blir dömd för mord ifall man råkar hugga ihjäl någon i sömnen... Låter onekligen som roliga piller! Min dröm om zombieepidemin igår hade nog blivit ännu verkligare av dessa
L2310 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)