Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-08-13, 19:45   #31
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
strumpor, fillingar och t-shirt kör jag med det jag hade på mig under dagen så de tvättat efter varje pass. Byxor och skor tvättar jag väldigt sällan, ska iofs mycket till att jag svettas.
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-13, 19:49   #32
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Så härligt när man är nyduschad och torkar sig i ansiktet med en handduk och man märker att den är helt sur och luktar arsel.
ja, hänger man fel plagg på fel sätt så luktar det rätt snabbt blött... men värst är när en vän man känner luktar på samma sätt :/
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 19:40   #33
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Tvättar i "Antiseptic Disinfectant Liquid" direkt efter passet, fungerar utmärkt.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 20:30   #34
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 060
Svårt att tro det finns folk som har luktfritt svett. Torkat svett luktar kanske inget, men när det 'väcks till liv' måste det stinka?

Sedan suger ens träningskläder upp andras svett när man tränar. Insmord gammal svett på bänkar, som du ligger på när tränar.

__

Alltid nytvättad tröja.

Tights har jag när böjer och sumomarkar (lättare att sära på benen). Kan gå två-tre pass i samma.

På överkroppspass har jag shorts eller mjukisbyxor. Får bara lätt ljumskfukt, som sugs upp av kalsongerna. Så kan gå flera pass innan tvätt (kalsongerna byter jag självklart).


Brukar handtvätta det mesta. Annars hade jag behövt ha tvättstuga allt för ofta.
1x0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-08-14, 21:27   #35
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
lägger in allt jag tränat i en vanlig matbutikpåse så dom inte rör annat i min träningsväska.(byxor, tshirt strumpor o boxers) så får dom ligga i garderoben till jag samlat ihop 3 dagars träning + handuken, sen åker allt in i tvättmaskinen. på så sätt behöver inte dom äckliga kläderna röra annat i tvättkorgen. sen kör jag allt de där på 60 grader o av någon OCD-anledning skulle jag aldrig blanda mina träningsgrejer med mina vanliga kläder :P

fan kommer ihåg när jag gymma 3 ggr i veckan o hade samma kläder. det stank!

Det värsta är knävärmare. man kan känan stanken genom byxorna ibland. även ifall ja låter dom stå på balkongen men det blir inte bra förräns jag kör tvättmaskin :p. Låter även skorna stå ute då försvinner all stank men dom får också en omgång i tvättmaskinen runt 3 ggr per år.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 09:40   #36
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
https://tyngre.se/artiklar/saker-du-...et-om-kroppen/

Punkt 3.

Oklart om detta endast gäller lukten på kroppen eller även svett som förs över på kläder.

I övrigt torkar jag alltid av bänkar och annat efter användning för att andra inte ska få mitt svett på sig, även innan om de är hemska.

Jag kommer att träna i en redan använd T-shirt imorgon eller på fredag och låta tre personer lukta efteråt för att få veta om jag går omkring i en illusion eller inte.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.

Senast redigerad av Määng den 2018-08-15 klockan 09:46.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 10:48   #37
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
en lukt som är nästan lika jobbig är lukten av kläder som varit fuktiga för länge... antingen av svett (legat i en hög) eller legat typ för länge i tvättmaskinen. Även kroppsodörer kan skapa den lukten. Det luktar typ gammal blöt hund eller vad man ska säga.
Ja och det verkar inte alls ovanligt att människor inte bryr sig om att tvätta om saker som legat fuktiga för länge efter tvätt..
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 12:20   #38
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 060
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
https://tyngre.se/artiklar/saker-du-...et-om-kroppen/

Punkt 3.

Oklart om detta endast gäller lukten på kroppen eller även svett som förs över på kläder.

I övrigt torkar jag alltid av bänkar och annat efter användning för att andra inte ska få mitt svett på sig, även innan om de är hemska.

Jag kommer att träna i en redan använd T-shirt imorgon eller på fredag och låta tre personer lukta efteråt för att få veta om jag går omkring i en illusion eller inte.
Har inte heller känt doften av min akuta/färska svett. Men gammal svett (i t-shirt) som återanvänds, därav svetten väcks till liv, ihop med ny, då börjar det lukta!

Vad använder du för torka av bänkar? Handduk som du har med dig? Alltid ny handduk? Jag hade inte velat ha en handduk i väskan med insuget svett från andra.

Intressant! Be dem lukta överallt på dig, inte bara i armhålan. :P Mina träningströjor luktar gott i armhålan för jag alltid tar på deo innan gymmet. Så blir intorkad deo i tröj-armhålorna.

Senast redigerad av 1x0 den 2018-08-15 klockan 12:24.
1x0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 12:20   #39
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Bikarbonat fungerar bra på både kropp och i tvätten för att eliminera de illaluktande bakterierna. Tvätt som endast klarar 30-40 grader tex funktionskläder och skor lägg med en deciliter bikarbonat så minimerar ni bakterierna som luktar illa.
Varför skulle man använda det på kroppen??
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 12:29   #40
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Har inte heller känt doften av min akuta/färska svett. Men gammal svett (i t-shirt) som återanvänds, därav svetten väcks till liv, ihop med ny, då börjar det lukta!

Vad använder du för torka av bänkar? Handduk som du har med dig? Alltid ny handduk? Jag hade inte velat ha en handduk i väskan med insuget svett från andra.

Intressant! Be dem lukta överallt på dig, inte bara i armhålan. :P Mina träningströjor luktar gott i armhålan för jag alltid tar på deo innan gymmet. Så blir intorkad deo i tröj-armhålorna.
Fast saken är den att jag har ju tränat i olika sporter i 27 år och aldrig upplevt att det luktat illa eller fått höra det av någon. Har inte känt det på mina kläder om de nu inte varit smutsiga, då är det en annan sak. Jag vet inte vad ni har för sorts vänner men mina hade absolut inte missat ett tillfälle att berätta för mig att jag luktar skit. Jag har aldrig använt deo heller för den delen.

Det finns sprayflaskor och papperhandukar överallt runt i gymmet som är till för just det ändamålet.

Nu är det ju inte mig de ska lukta på utan kläderna. Kan bli lite väl bisarrt annars.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 16:30   #41
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 802
Tvätt efter träning, så är det bara.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-15, 17:18   #42
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
För att svara på frågan: Kör 60° på allt efter varje pass, men jag tränar inte så frekvent längre. Annars hade jag nog haft 2 hela ombyten så man kan växla.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-18, 18:55   #43
Määng
Registered User
 
Määngs avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 2 858
Update!

Okej.

Jag har idag tränat i en T-shirt som jag använt 4 gånger tidigare. Jag återuppväckte svetten under passet och åkte sen hem. Jag var orolig över att svetten hade sjunkit in så jag sprang några hundra meter för att bli svettig och blöt. Sen gick jag raka vägen in till frugan som har bra luktsinne och bad henne lukta. Ingenting kände hon. Sen bad jag min styvson lukta. Ingenting. Gick tillslut även till grannen när jag kände mig säker på att det inte luktade. Ingenting där heller. Det var även det de sa, att den inte luktade någonting öht, varken gott eller svett eller dåligt.

För de som inte tror mig kan vi ordna en privat luktsession när det passar.
__________________
#sallad

Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster Visa inlägg
Du börjar bli oaptitligt fet. Deffa.
Määng är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-18, 19:07   #44
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Hänger upp mitt linne/shorts på klädrack i dushrummet. Handtvättar dem ~1 gång per vecka när jag dushar. Är funktionsmaterial så är extremt lätt att handtvätta och skölja ur utan att lägga någon större ansträning på det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-18, 19:28   #45
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 655
Citat:
Ursprungligen postat av Määng Visa inlägg
Okej.

Jag har idag tränat i en T-shirt som jag använt 4 gånger tidigare. Jag återuppväckte svetten under passet och åkte sen hem. Jag var orolig över att svetten hade sjunkit in så jag sprang några hundra meter för att bli svettig och blöt. Sen gick jag raka vägen in till frugan som har bra luktsinne och bad henne lukta. Ingenting kände hon. Sen bad jag min styvson lukta. Ingenting. Gick tillslut även till grannen när jag kände mig säker på att det inte luktade. Ingenting där heller. Det var även det de sa, att den inte luktade någonting öht, varken gott eller svett eller dåligt.

För de som inte tror mig kan vi ordna en privat luktsession när det passar.
Haha. Skulle aldrig kunna föreställa mig min farsa göra så här
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)